Zeitgeist elokuva vääristelee Raamatun totuutta

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Zeitgeist elokuva vääristelee Raamatun totuutta

ViestiKirjoittaja PetriFB » 02. Joulu 2010 11:14

Vuonna 2007 ilmestyi nettiin ilmaiselokuva Zeitgeist, joka vääristeli rajulla tavalla Raamatun sanomaa. Vuonna 2008 elokuva sai jatkoa uudella elokuvalla, jonka nimi on Zeitgeist Addendum. Zeitgeist Addendum elokuvassa jatketaan samaa linjaa suhteessa uskontoihin ja Raamattuun kuin ensimmäisessä Zeitgeist elokuvassa.

Zeitgeist elokuvaa on levitetty ilmaiseksi netin kautta ympäri koko maailman. Elokuva on tullut varsin suosituksi ja Raamatun sanomaa vastustaville tahoille siitä on tullut kulttielokuva.

Sain viime keväänä sydämelleni kirjoittaa Zeitgeist elokuvasta ja sen jatko-osasta. Kirjoituksessani pyrin oikaisemaan elokuvien väärät ja valheelliset käsitykset.

http://www.kotipetripaavola.com/zeitg ... okuva.html

http://www.kotipetripaavola.com/zeitg ... endum.html

Kirjoituksissa käsitellään myös kirkkojen vääriä opetuksia, perinnäissääntöjä jne. sekä tietysti sitä mitä Raamattu oikeasti opettaa.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Zeitgeist elokuva vääristelee Raamatun totuutta

ViestiKirjoittaja PetriFB » 02. Joulu 2010 16:07

Zeitgeist elokuva sanoo, että varhaiset ja muinaiset kansakunnat uskoivat auringon edustavan näkymätöntä luojaa elämää ylläpitävien ominaisuuksien tähden. Aurinko oli Jumalan kirkkaus, maailman valo ja ihmiskunnan pelastaja.

Pakanauskonnoissa palvottiin aurinkoa. Babyloniassa Baabelin torni oli omistettu epäjumalan palvonnalle. Baabelin tornissa harjoitettiin uskontoa, jossa palvottiin aurinkoa.  Nimrod oli Baabelin valtias ja hänen kuolemansa jälkeen hänen äitinsä alkoi johtamaan baabelin uskontoa. Babylonialaiset harrastivat innokkaasti tähtitiedettä ja he pyhittivät sunnuntain auringonpäiväksi (sunday) ja maanantain kuunpäiväksi ja muut viisi päivää he pyhittivät muille kiertotähdille. Semiramuksen johtaessa Baabelin uskontoa hän alkoi opettamaan, että Nimrodista oli tullut auringon jumala eli Baal. Semiramuksen tullessa raskaaksi ja synnytettyään pojan, jolle hän antoi nimen Tammus, jota palvottiin auringon jumalana. Semiramus alkoi  myös opettamaan, että hän oli neitsyt. Tämän seurauksena Semiramis kehitti äiti-lapsi kultin, jonka symboliksi tuli äiti (Semiramis), jolla oli käsivarsillaan lapsi(Tammus). Äidin pään päälle asetettiin kuu ja lapsen pään päälle auringon sädekehä. Semiramis korotti itsensä tässä baabelin uskonnossa taivaan kuningattareksi ja häntä tuli rukoilla ja palvoa taivaan kuningattarena, jonka kautta ihmiset pelastuivat.

Tämä Baabelista alkanut äiti-lapsi ja auringon palvonta kultti levisi myös Egyptiin, jossa sen nimenä oli isis-Horus, jossa oli auringon Jumalana Ra. Foinikiassa Baal-Astarte kultti nimisenä. Kreikassa Afrodites-Eros kultin nimellä. Persiassa mithras kultin nimellä samoin kun Roomassa mithras kultin nimellä.

Raamattu opettaa, että Jumala loi auringon. Aurinko ei ole Jumala, vaan aurinko on Jumalan luoma tähti, jonka kautta aurinkoenergia mm. vaikuttaa sen että luonto tuottaa ravintoa ihmiskunnalle.

Raamatussa Jumala kielsi auringon palvonnan:

5 Moos 17:
2 Jos sinun keskuudessasi, niiden kaupunkiesi porttien sisäpuolella, jotka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa, on mies tai nainen, joka tekee sitä, mikä on pahaa Herran, sinun Jumalasi, silmissä, rikkoo hänen liittonsa,
3 ja menee ja palvelee muita jumalia ja kumartaa niitä: aurinkoa, kuuta tai kaikkea taivaan joukkoa, minkä minä olen kieltänyt,
4 ja siitä ilmoitetaan sinulle, niin että saat sen kuulla, niin tutki asia tarkoin, ja jos on totta ja varmaa, että sellaista kauhistusta on harjoitettu Israelissa,

Raamattu kieltää auringonpalvonnan ja opettaa sen olevan syntiä ja kapinaa Jumalaa vastaan. Auringonpalvonnalla ei ole siis mitään tekemistä aidon Raamatullisen uskon kanssa.

Vatikaanissa on Pyhän Pietarin aukio. Aukio on kuvattu suurena kahdeksansäteisenä auringon pyöränä, joka on pakanallinen symboli. Keskellä auringon pyörää on suuri obeliski, jonka keisari Caligula toi Heliopoliksesta Roomaan. Auringon pyörän keskellä on pieni nelisäteinen auringon pyörä, joka on samanmuotoinen kuin mitä on löydetty Hasorista Baalin temppelistä. Baal oli pakanallinen aurinko jumala. Auringon pyörää käytettiin auringon palvonnassa. Babylonissa aurinko jumala Shamashin palvontaan kuului auringonkiekko (pyörä), jossa oli neljä sakarainen tähti sekä auringonsäteitä.

Pietarin aukio on näköjään pyhitetty pakanalliselle auringon palvonnalle. Auringon pyörän kuviot sekä obeliski olivat roomalaisille tuttuja symboleita ja jokainen tiesi, että ne kuuluivat pakanalliseen jumalan palvelukseen. Koska Rooman katolinen kirkko on kelpuuttanut nämä symbolit kirkkoonsa on se todiste siitä, että Rooman kirkko palvoo todellisuudessa epäjumalaa eikä Raamatun Jumalaa. Sillä kaikenlainen epäjumalanpalvelus ja epäjumalille asetut patsaat ja symbolit ovat kiellettyjä Raamatun Jumalaan uskovilta:

2 Kun 21:
1 Manasse oli kahdentoista vuoden vanha tullessansa kuninkaaksi, ja hän hallitsi Jerusalemissa viisikymmentä viisi vuotta. Hänen äitinsä oli nimeltään Hefsibah.
2 Hän teki sitä, mikä on pahaa Herran silmissä, niiden kansain kauhistavien tekojen mukaan, jotka Herra oli karkoittanut israelilaisten tieltä.
3 Hän rakensi jälleen uhrikukkulat, jotka hänen isänsä Hiskia oli hävittänyt, ja pystytti alttareja Baalille ja teki aseran, niinkuin Israelin kuningas Ahab oli tehnyt, kumarsi ja palveli kaikkea taivaan joukkoa.

Rooman kirkon Kristus monogrammissa on kirjaimet X ja P, jotka ovat kreikankielen aakkosissa Khi ja Rho. Kirjaimet Khi ja Rho on asetettu monogrammiin siten, että siitä muodostuu kuusisäteinen auringon pyörä.

Ei ole epäilystäkään siitä etteikö todellisuudessa Rooman kirkko palvoisi pakanallista auringon pyörän kulttia, sillä sitä se tekee ja aivan avoimesti.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Zeitgeist elokuva vääristelee Raamatun totuutta

ViestiKirjoittaja PetriFB » 02. Joulu 2010 16:09

Valhe ja saatanalliset demonivoimat ovat ihmiskunnan historian aikana pistäneet alulle tarut ja tarinat valhemessiaista, joiden kautta saatana demoneineen koittaa saada ihmiset hylkäämään oikean Messiaan, eli Herran Jeesuksen.

Zeitgeist elokuva kertoo, että Egyptin Horuksen synnytti Isis (neitsyt) joulukuun 25. päivä. Elokuvan mukaan itäisellä taivaalla loisti tähti, jota kolme kuningasta seurasi. Elokuvan mukaan Horus kastettiin 30 vuotiaana ja hänellä oli kaksitoista opetuslasta, joiden kanssa hän kulki tehden ihmetekoja. Elokuvan mukaan Horuksella oli monia nimiä kuten totuus, valo, jumalan poika, hyvä paimen ja jumalan karitsa. Elokuvan mukaan Tyfos petti Horuksen, jonka jälkeen Horus ristiinnaulittiin ja haudattiin kolmeksi päiväksi, jonka jälkeen hän heräsi kuolleista.

Zeitgeist elokuva koittaa tehdä tyhjäksi uskon Raamatun opettamaan Herran Jeesukseen, mutta ei onnistu siinä. Itse asiassa Egyptin Horus-jumala on legenda, eli taru, joka ei ole totta. Tarun mukaan Hathor (taivaan kuningatar) synnytti aurinkojumalalle (Ra) pojan, eli Horuksen. Toinen legenda sanoo, että Isis herätti henkiin Osiriksen, jonka seurauksena Isis tuli raskaaksi ja synnytti Horuksen. Egyptin mytologian mukaan Horus syntyi loka-, marraskuussa. Egyptin mytologiassa ei kerrota, että Horus olisi koskaan kuollut, eikä häntä myöskään siten voitu ristiinnaulita. Horuksen kaksitoista "opetuslasta" olivat tähtitaivaan kaksitoista tähtikuviota, ei ihmisiä. Zeitgeist elokuvan tekijä on syyllistynyt täydellisesti valheeseen, jossa hän on vääristellyt Egyptin mytologiaa, että se näyttäisi siltä kuin Raamattu olisi kopioinut kertomuksen Jeesuksesta Egyptin mytologiasta. Zeitgeist elokuvan tekijä kertomus Horus tarusta on täysin valheellinen.

Zeitgeist elokuva kertoo, että Kreikassa Attis syntyi joulukuun 25. päivä neitseestä. Elokuvan mukaan Attis ristiinnaulittiin ja nousi haudasta kolmen päivän jälkeen.

Attiksesta löytyy myös seuraavia väitteitä: Neitsyt Nana synnytti Attiksen joulukuun 25. päivä; Attis oli maailman pelastaja; Attiksen palvojat söivät leipää (Attiksen ruumis); Attis oli jumalallinen poika ja Jumala; Attis kuoli puussa mustana perjantaina ja hänen verensä valui maahan maailman pelastamiseksi;

Herodotus kirjoitti Attiksesta, joka oli paimenena Fryygiassa. Attis oli Fryygian kuninkaan poika. Herodotus ei kerro Attiksen syntyneen joulukuun 25. päivä. Herodotus ei kerro Attiksen syntyneen neitseestä. Attis ei ollut maailman pelastaja. Attis kuoli puun alla, ei ristiinnaulittuna. Attiksesta vuoti veri hänen kuollessaan, mutta tarinoiden mukaan hänen verestään syntyi kukkia. Attis ei kuollut maailman pelastajana. Erään tarun mukaan Kybelen isä tappaa Attiksen eikä hänen ruumistaan enää koskaan nähdä ja löydetä. Attiksen kuolemasta on myös monia muita taruja.

Zeitgeistin tarina Attiksesta on tehty valheellisesti, että se näyttäisi kuinka kristityt olisivat kopioineet Raamatun Jeesuksen Attiksesta.

Zeitgeist elokuva kertoo, että Krišna (Khrisna) syntyi neitsyt Deviakista, mistä tähti oli merkkinä. Elokuvan mukaan Khrisna kuoltuaan herätettiin henkiin ja ylösnousi. Jotkut uskovat ja opettavat, että Krišna syntyi joulukuun 25. päivä.

Eräs Legenda ja taru Khrisnasta kertoo, että hän syntyi elokuussa ja toinen legenda sanoo hänen syntyneen heinäkuun 19 päivä. On myös kaksi legendaa ja tarua Khrisnan syntymänstä, toisen mukaan hän oli Deviakin kahdeksas lapsi ja toisen tarun mukaan hän syntyi neitseestä, legendan ja tarun mukaan Khrisna kuoli puun alle, kun häntä ammuttiin nuolella jalkaan; toinen legenda sanoo, että Khrisna kuoli kun nuoli lävisti hänet puuhun.

Zeitgeist elokuva kertoo Khrisnasta valheellisesti, että se näyttäisi siltä että Raamatun Jeesus olisi kopioitu Khrisnasta.

Zeitgeist elokuva kertoo, että Kreikan Dionysus syntyi neitseestä joulukuun 25. päivä. Elokuvan mukaan Dionysus kuolemansa jälkeen nousi kuolleista.

Legendan ja tarun mukaan Dionysos syntyi tammikuun kuudes päivä. Legenda ja taru ei kerro Dionysoksen syntyneen neitseestä. Legenda ja taru kertoo, että Titaanit tappoivat Dionysuksen lapsena ja titaanit söivät koko hänen ruumiinsa, paitsi eivät hänen sydäntään. Legendan mukaan Zeus palautti Dionysuksen takaisin henkiin hänen sydämestään.

Zeitgeist elokuva kertoo Dionysoksesta valheellisesti, että se näyttäisi siltä että Raamatun Jeesus olisi kopioitu Dionysoksesta.

Zeitgeist elokuva kertoo, että Persian Mithra syntyi neitseestä joulukuun 25. päivä. Elokuvan mukaan Mithra oli kuolleena kolme päivä ja nousi kuolleista. Elokuvan mukaan Mithran palvomiseen pyhitetty päivä oli sunnuntai.

Mithra kultin mukaan, Mithra oli jumalan poika ja hän syntyi neitseestä, ristiinnaulittiin, nousi kolmantena päivänä kuolleista, sovitti ihmiskunnan synnin ja palasi taivaiseen. Tämä näyttäisi siltä kuin kristityt olisivat lainanneet Raamatun Jeesuksen Mithra kultista, mutta asia ei suinkaan ole niin.

Nimrod oli Babylonian valtias ja hänen kuolemansa jälkeen hänen äitinsä Semiramus alkoi johtamaan baabelin uskontoa. Babylonialaiset harrastivat innokkaasti tähtitiedettä ja he pyhittivät sunnuntain auringonpäiväksi (sunday) ja maanantain kuunpäiväksi ja muut viisi päivää he pyhittivät muille kiertotähdille. Semiramuksen johtaessa Baabelin uskontoa hän alkoi opettamaan, että Nimrodista oli tullut auringon jumala eli Baal. Semiramuksen tuli raskaaksi ja synnytti pojan, jolle hän antoi nimen Tammus, jota palvottiin auringon jumalana. Semiramus alkoi myös opettamaan, että hän oli neitsyt. Tämän seurauksena Semiramis kehitti äiti-lapsi kultin, jonka symboliksi tuli äiti (Semiramis), jolla oli käsivarsillaan lapsi (Tammus). Äidin pään päälle asetettiin kuu ja lapsen pään päälle auringon sädekehä. Semiramis korotti itsensä tässä baabelin uskonnossa taivaan kuningattareksi ja häntä tuli rukoilla ja palvoa taivaan kuningattarena, jonka kautta ihmiset pelastuivat.

Tammuksen kuoltua Semiramis määräsi joulukuun 25. päivän Tammuksen syntymä päiväksi, joka oli myös Nimrodin syntymäpäivä. Joulukuun 25. päivästä tuli joka vuotinen merkkipäivä, jolloin oli juhlat, joissa juopoteltiin ja uhrattiin lapsia Baalille. Joulukuun 25. päivä pystytettiin Tammukselle havupuu, joka koristeltiin aurinkoa symbolisoivilla pyöreillä palloilla.

Babyloniasta alkanut auringonkultti uskonto levisi kaikkialle maailmaan myös Persiaan, jossa sen nimi oli Mithras kultti. Jumala sekoitti kansojen kielet Babyloniassa ja hajotti kansat erilleen toisistaan. Babyloniassa syntyi maailman ensimmäinen uskonto, joka levisi kaikkeen maailmaan. Babylonin uskonto on saatanan luomus, jonka kautta hän koittaa eksyttää ihmiskuntaa. Persoonallinen paha, eli saatana on kehittänyt myös opetuksen ja legendan jumalan pojasta, joka syntyi neitseestä joulukuun 25. päivä ja joka kuoltuaan nousi kuolleista. Tämä legenda on siirtynyt eteenpäin muihin uskontoihin jollakin tavalla ja sen tarkoituksena saatana koittaa kumota oikean ja todellisen Herran Jeesuksen Kristuksen (Messiaan) neitseestä syntymisen sekä kuolleista ylösnousemuksen. Persoonallinen paha ei kuitenkaan pysty estämään totuutta ja on tosiasia, että Jeesus syntyi neitseestä ja kuolemansa jälkeen nousi kuolleista Isän oikealle puolelle.

Persoonallinen paha haluaa maailman uskovan valhemessiasta, joka syntyy maailmaan 25. päivä joulukuuta. Uskon että lopunajan antikristus (valhemessias) ilmoittaa syntyneensä joulukuun 25. päivä. Joulukuun 25. päivä on saatanan väärennös Messiaan syntymälle, siksi monet kultit opettavat jumaliensa syntyneen 25.12., koska nämä kultit ja uskonnot ovat antikristuksen uskontoja.

Herra Jeesus ei ole syntynyt joulukuun 25. päivä, vaan syys-, lokakuun vaihteessa lehtimajanjuhlan aikaan. Vuonna 354 Rooman piispa Julius I määräsi, että Kristuksen virallinen syntymäpäivä oli joulukuun 25. päivä. Babyloniassa oli Tammuksen (kuollut jumala) syntymäpäiväjuhla joulukuun 25 päivä. Joulukuun 25 päivä oli myös Mithran (persialaisten jumala) ja Rooman keisarin syntymäpäivä. Roomalaiset olivat tottuneet näihin pakanajuhliin eivätkä halunneet luopua niistä, siksi valheellinen kirkkolaitos (Rooman katolinen kirkko) määräsi Jeesuksen syntymän ajankohdan väärään ajankohtaan, että se sai viettää tuttua pakanallista juhlaa, jonka nimen he korvasivat Kristuksen syntymäjuhlaksi, mutta itse asiassa he jättivät paljon pakanallisia perinteitä joulujuhlaansa. Rooman katolinen kirkko on saatanan valhejäljitelmä seurakunnasta. Rooman katolinen kirkko on Babylonian uskonnon yksi perillisistä, siksi se väärensi Jeesuksen syntymän ajankohdan joulukuun 25 päivälle, päiväksi joka on saatanallinen babylonialainen valhe.

Luukkaan evankeliumi kertoo, että Maria joka oli raskaana synnytti Jeesuksen Betlehemissä sellaisena vuoden aikana, jolloin paimenet vartioivat lammaslaumaa öisin kedolla. Perinteinen käsitys on, että Jeesus syntyi joulukuussa, mutta tämä käsitys on väärä ja virheellinen. Joulukuussa Jeesuksen aikaan oli kylmää ja sateista sekä joinakin talvina jopa lunta ja vähän pakkasta öisin. Joulukuun aika ei voi olla tämän todisteen mukaan Jeesuksen syntymän ajankohta, sillä siihen aikaan joulukuussa oli liian kylmää paimenille olla yöllä vartioimassa lammaslaumaa.

Verollepanoa ei olisi voitu määrätä talvisaikaan, sillä ihmisten tuli matkustaa ympäri Israelia ja esimerkiksi Nasaretista oli linnuntietä matkaa Betlehemiin noin sata kilometriä. Tähän matkaan kului noin kolme päivää ja olisi ollut huono ajankohta matkata talvella. Tämäkin seikka puoltaa että verollepano ja Jeesuksen syntymä ei tapahtunut joulukuussa.

Luukkaan evankeliumista käy ilmi, että Jeesus syntyi puoli vuotta Johanneksen jälkeen. Johanneksen isä Sakarias kuului Abian osastoon, jonka täytyi palvella oman vuoronsa aikana temppelissä. Laskelmien mukaan Sakariaan vuoro oli neljännessä kuussa, jonka jälkeen hän meni kotiinsa ja Luukkaan evankeliumin mukaan kun hän meni kotiinsa niin hänen vaimonsa Elisabeth tuli raskaaksi n. viidennen kuun alussa, josta lasketaan Jeesuksen hedelmöityksen ajankohta juutalaisen kalenterin mukaan puolen vuoden päähän ja josta sitten lasketaan n. 9 kk, niin saadaan lopputulokseksi suunnilleen lehtimajanjuhlan ajankohta. Jeesus syntyi syys- lokakuun välisenä aikana todennäköisesti lehtimajanjuhlan aikana. Tosiasia on se, että Herra Jeesus ei ole syntynyt joulukuun 25 päivä.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Zeitgeist elokuva vääristelee Raamatun totuutta

ViestiKirjoittaja PetriFB » 03. Joulu 2010 20:42

Zeitgeist elokuva koittaa tehdä tyhjäksi uskon Raamatun opettamaan Herran Jeesukseen, mutta ei onnistu siinä.

Kristityt eivät ole keksineet Herran Jeesuksen neitseestä syntymistä eikä kuolleista nousemista. Itse asiassa Herra Jumala antoi profetian sanan juutalaisille vanhan testamentin teksteihin, joissa on profetiallinen sana Jeesuksen neitseestä syntymisestä sekä Hänen ylösnousemuksestaan.

Jes 7: 14 Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel.

Miika 5: 2 Mutta sinä, Beetlehem Efrata, joka olet vähäinen olemaan Juudan sukujen joukossa, sinusta minulle tulee se, joka on oleva hallitsija Israelissa, jonka alkuperä on muinaisuudesta, iankaikkisista ajoista.

Jumalan sana vanhan testamentin teksteissä kertoo sen kuinka Herra Jeesus syntyy neitseestä Beetlehemissä. Herra Jeesus on todellinen Messias ja Pelastaja, joka voi vain ainoastaan antaa syntejä anteeksi.

Psa 22:
16 (22:17) Sillä koirat minua piirittävät, pahain parvi saartaa minut, minun käteni ja jalkani, niinkuin jalopeurat.
17 (22:18) Minä voin lukea kaikki luuni; he katselevat minua ilkkuen;
18 (22:19) he jakavat keskenänsä minun vaatteeni ja heittävät minun puvustani arpaa.

Sak 12: 10 Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. He katsovat minuun, jonka he ovat lävistäneet. Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niinkuin murehditaan katkerasti esikoista.

Psalmi 22 ja Sakarja 12 profetoivat Herran Jeesuksen ristiinnaulitsemisen. Jumala on antanut sanassaan profetian Messiaan ristiinnaulitsemisesta jo monta sataa vuotta ennen Jeesuksen syntymää. Juutalaiset käyttivät pakanoista mm. nimitystä koirat, siksi Psalmissa sanotaan koirat piirittivät, koska roomalaiset suorittivat Jeesuksen ristiinnaulitsemisen.

Psa 16:
8 ¶ Minä pidän Herran aina edessäni; kun hän on minun oikealla puolellani, en minä horju.
9 Sentähden minun sydämeni iloitsee ja sieluni riemuitsee, ja myös minun ruumiini asuu turvassa.
10 Sillä sinä et hylkää minun sieluani tuonelaan etkä anna hurskaasi nähdä kuolemaa.

Apt 2:
25 Sillä Daavid sanoo hänestä: ‘Minä näen alati edessäni Herran, sillä hän on minun oikealla puolellani, etten horjahtaisi.
26 Sentähden minun sydämeni iloitsee ja kieleni riemuitsee, ja myös minun ruumiini on lepäävä toivossa;
27 sillä sinä et hylkää minun sieluani tuonelaan etkä salli Pyhäsi nähdä katoavaisuutta.
28 Sinä teet minulle tiettäviksi elämän tiet, sinä täytät minut ilolla kasvojesi edessä.’
29 Te miehet, veljet, on lupa teille rohkeasti sanoa, mitä kantaisäämme Daavidiin tulee, että hän on sekä kuollut että haudattu; onhan hänen hautansa meidän keskellämme vielä tänäkin päivänä.
30 Koska hän nyt oli profeetta ja tiesi, että Jumala oli valalla vannoen hänelle luvannut asettavansa hänen kupeittensa hedelmän hänen valtaistuimelleen,
31 niin hän edeltä nähden puhui Kristuksen ylösnousemuksesta, sanoen, ettei Kristus ollut jäävä hyljätyksi tuonelaan eikä hänen ruumiinsa näkevä katoavaisuutta.
32 Tämän Jeesuksen on Jumala herättänyt, minkä todistajia me kaikki olemme.

Psalm 16 profetoi Herran Jeesuksen ylösnousemuksen. Apostolien teoissa Pietari kertoi, että kuningas Daavid oli profeetta, joka edeltä profetoi ettei Messias Jeesus ollut jäävä hylätyksi tuonelaan, vaan Hän nousee ylös. Pietari sanoi, että kuningas Daavid puhui Herran Jeesuksen ylösnousemuksesta.

Raamattu kertoo ja profetoi Herran Jeesuksen neitseestä syntymisen, kuoleman ja ylösnousemuksen todella tarkasti vanhan testamentin teksteissä. Zeitgeist elokuvan sanoma on valheellinen ja vääristelty.

Jesaja 7:14; Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt (Almah) tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel.

Herran Jeesuksen neitseestäsyntyminen on koitettu kumota mm. Jesaja 7:14 jakeen perusteella väittäen, että hepreankielen sana almah, ei tarkoita neitsyttä, vaan nuorta naista. Totuus on kuitenkin se, että almah tarkoittaa nuorta naista, joka on neitsyt. Todisteena tälle on juutalaisten kääntämä Septuaginta Raamattu, joka käännettiin hepreasta kreikankielelle. Septuaginta käännös tehtiin n. pari sataa vuotta ennen Herran Jeesuksen syntymää. Septuaginta käänsi hepreankielen sanan almah kreikan sanalla parthenos. Parthenos tarkoittaa nuorta naista joka on neitsyt sekä naista joka ei ole ollut harjoittanut sukupuoliyhteyttä miehen kanssa.

Juutalaisuus ei hyväksy sitä, että Herraa Jeesusta pidetään Messiaana, siksi he (ortodoksijuutalaisuus) väittävät, että almah ei tarkoita neitsyttä. Kun juutalaisuus ei tiennyt mitään Herrasta Jeesuksesta, niin pari sataa vuotta ennen Jeesuksen syntymää he käänsivät Septuaginta käännökseen Jesaja 7:14 kreikankielen sanan parthenos, joka tarkoittaa nuorta naista joka on neitsyt sekä naista joka ei ole harjoittanut sukupuoliyhteyttä miehen kanssa. Septuagintan käännös todistaa sen, että ennen Jeesuksen syntymää juutalaiset ymmärsivät almah sanan merkitsevän nuorta naista, joka on neitsyt.

Abraham Even Shushanin VT:n sanakirja kertoo ,että almah tarkoittaa neitoa, joka ei ole naimisissa. Juutalaisuudessa ja varsinkin Marian päivinä sekä sitä ennen neitsyyttä pidettiin ehtona avioliitolle; eli almah oli neitsyt. Varsinainen neitsyt sana on hepreaksi betulah. 1 Moos 24:ssa luvussa Rebekasta Iisain vaimosta käytetään molempia sanoja betulah ja almah joka oli neitsyt; näin VT:n todistuksen mukaan almah todellakin tarkoittaa naimatonta neitsyttä.

Valhe koittaa kaikin tavoin kumota Raamatun totuuden, mutta ei siinä kuitenkaan onnistu. Jesaja 7:14 on todellakin profetia Herran Jeesuksen ja Messiaan neitseestäsyntymisestä.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Zeitgeist elokuva vääristelee Raamatun totuutta

ViestiKirjoittaja PetriFB » 05. Joulu 2010 17:20

Zeitgeist elokuva opettaa Jeesuksen olleen yksi aurinkomessiaista (jumalista). Elokuvan mukaan Jeesuksen syntymä on pelkkää astrologiaa. Zeitgeist kertoo, että Sirius (idän tähti) on linjassa Orionin vyön kolmen kirkkaimman tähden kanssa, joita kutsutaan kolmeksi kuninkaaksi. Elokuvan mukaan Sirius ja kolme kuningasta osoittavat paikkaa, josta aurinko nousee 25. joulukuuta. Tämän tähden kolme kuningasta seurasivat itäistä tähteä, löytääkseen auringonnousun, auringon syntymän. Elokuva sanoo, että Neitsyt Maria on tähtikuvio Neitsyt. Elokuvan mukaan Neitsyen tähtikuviota on sanottu myös leipäkodiksi. Betlehem on hepreaksi leivän talo. Elokuvan mukaan Betlehem on viittaus Neitsyen tähtikuvioon, paikkaan joka on taivaalla, ei maan päällä.

Herran Jeesuksen syntymä ei ole astrologiaa, vaan Jumalan sanan mukaista profetiaa sekä faktaa.

5 Moos 4: 19 ja ettet, kun nostat silmäsi taivasta kohti ja katselet aurinkoa ja kuuta ja tähtiä, kaikkea taivaan joukkoa, anna vietellä itseäsi kumartamaan ja palvelemaan niitä, sillä Herra, sinun Jumalasi, on jakanut ne kaikille muille kansoille koko taivaan alla.

Pakanakansat palvoivat aurinkoa sekä harjoittivat astrologiaa, mutta Kaikkivaltias Jumala ei salli auringonpalvontaa, eikä astrologiaa, koska ne eksyttävät ihmiskuntaa palvomaan sielunvihollista, joka on auringonpalvonnan ja astrologian takana. Zeitgeist elokuvan astrologisen sanoman takana on saatana, joka haluaa tämän sanoman kautta eksyttää ihmiskuntaa palvelemaan saatanaa. 5 Moos 4:19 osoittaa selvästi, että Kaikkivaltias Jumala on sanassaan kieltänyt auringon palvonnan ja astrologian.

Kirkollinen perinne opettaa, että itämaan tietäjiä oli kolme, mutta Raamattu ei kerro heidän lukumääräänsä, heitä saattoi olla useita kymmeniäkin, mutta tarkkaa määrää emme tiedä, koska Raamattu ei kerro sitä. Israelista suoraan idässä oli Babylonia ja Persia sekä uloimpana Kiina. Tietäjät sanoivat, että he olivat nähneet tähden omassa maassaan, jonka he sanoivat olleen juutalaisen kuninkaan tähti ja he olivat tulleet kumartamaan tätä kuningasta. Mielenkiintoinen seikka on se, että nämä tietäjät olivat nähneet tähden omassa maassaan ja olivat seuranneet sitä aina Jerusalemiin asti.

On hyvin todennäköistä, että itämaan tietäjät tulivat Babyloniasta tai Persiasta. Alkuteksti käyttää itämaan tietäjistä sanaa kreikankielen sanaa magos, joka oli nimitys jota käyttivät babylonialaiset, kaldealaiset, meedialaiset ja persialaiset. Magos sana tarkoitti opettajaa, pappia, lääkäriä, astrologia ja näkijää.

He olivat nähneet tähden tai tähtitaivaan ilmiön, jota he tulkitsivat siten, että suuri juutalaisten kuningas syntyy, josta tähtitaivaan kuviot kertovat heille ja tämän seurauksena he lähtivät seuraamaan tätä ilmiöitä. Juutalaiset olivat olleet pakkosiirtolaisuudessa Babyloniassa, joka sijaitsi Persiassa. Uskon, että juutalaisten ollessa Babyloniassa pakkosiirtolaisuuden aikaan, niin he kertoivat Babylonialaisille (persialaisille) Israelin Messiaan tähdestä. Näin itämaan tietäjät osasivat lukea oikealla hetkellä Israelin Messiaan syntymän. Kysymyksessä ei siis ollut astrologia, vaan Raamatullinen tieto, joka johti heidät seuraamaan tähteä.

Raamatun profetia sanoi Messiaan syntyvän neitseestä ja Maria oli neitsyt. Siriuksella Orionin vyön tähdillä sekä Neitsyen tähtikuviolla ei ole mitään tekemistä Herran Jeesuksen syntymän kanssa. Betlehem oli pieni kylä Jeesuksen aikaan ja Betlehem on nykyään kaupunki. Betlehem on paikka maan päällä, eikä taivaissa.

Betlehemin tähdestä emme saa ehkä koskaan varmaa tietoa tässä ajassa. Se on voinut olla joku luonnollinen tähtitaivaan ilmiö. Mutta eräs asia on tärkeä havaita ja ymmärtää. Raamattu sanoo, että kun itämaan tietäjät lähtivät Jerusalemista kohti Betlehemiä, niin tähti jonka he olivat itäisillä mailla nähneet kulki heidän edellään ja he seurasivat tähteä. Kun itämaan tietäjät tulivat sen paikan päälle, jossa Jeesus oli, niin tähti pysähtyi siihen.

Jos näemme taivaalla olevan tähden, komeetan, supernovan tai planeettojen konjunktion, niin ne ovat korkealla ja kaukana avaruudesta ja kun ne siellä pysähtyvät, niin on mahdotonta mennä sellaisen "tähden" alle ja suunnistaa suoraan sen "tähden" alapuolella olevaan taloon. Emme kykenisi tietämään minkä talon päällä se tähti on. Taivaankappaleet ovat maasta katsottuna miljoonien kilometrien päässä, joten on täysin mahdotonta tietää mikä talo sijaitsee tarkasti minkäkin taivaankappaleen alla. Raamattu sanoo, että tähti pysähtyi sen paikan päälle, jossa Jeesus oli. Tämä tarkoittaa sitä, että tämän "tähden" täytyi laskeutua niin alas, että oli mahdollista nähdä minkä talon ja paikan ylle se pysähtyi. Tämä tarkoittaa sitä, että kyseessä oli Jumalan järjestämä yliluonnollinen ilmiö, joka saattoi alkaa itäisiltä mailta luonnollisena tähtitaivaan ilmiönä, mutta joka muuntui yliluonnolliseksi ihmeeksi Betlehemissä asettumalla tarkasti sen paikan päälle, jossa Jeesus oli ja tähden oli laskeuduttava tai oltava niin alhaalla, että he kykenivät näkemään tarkasti minkä talon yläpuolella "tähti" oli. Tai sitten koko ilmiö oli alusta loppuun saakka Jumalan järjestämä yliluonnollinen ilmiö ja tapahtuma (ihme), joka kertoi itämaan tietäjille missä syntynyt Pelastaja, Messias, Herra ja juutalaisten kuningas oli. Se mikä on tärkeä ymmärtää on se, että "tähti" oli tarkasti juuri sen talon yläpuolella, jossa Jeesus oli ja "tähti" oli niin alhaalla, että itämaan tietäjät näkivät sen talon, jossa Jeesus oli. Tämä on Jumalan ihme, jota emme kykene selittämään tieteellisesti, sillä se oli Jumalan suorittama yliluonnollinen ihme. Loppujen lopuksi on kuitenkin kysymys Jumalan teoista, jotka voidaan ymmärtää vain uskon kautta, jonka Jumala armossaan lahjoittaa ihmiselle.

Raamattu sanoo, että kun tähti pysähtyi sen paikan päälle, missä Jeesus oli, niin itämaan tietäjät ihastelivat tähteä ja menivät huoneeseen missä Jeesus ja äiti olivat. He kumarsivat Jeesusta ja antoivat Hänelle lahjoja; kultaa ja suitsuketta ja mirhaa. Itämaan tietäjien tarkoituksena oli antaa kuninkaalle kuninkaallinen lahja, mutta tuskin he itsekään tiesivät tarkasti kaikkia niitä merkityksiä mitä näillä lahjoilla oli mitä he toivat Jeesukselle. Kulta oli kuninkaan merkki ja Jeesus on kuningasten Kuningas. Suitsuketta juutalaiset käyttivät uhraamismenoissa, joita papit suorittivat. Herra Jeesus uhrasi itsensä Golgatalla kuolemalla meidän syntiemme tähden ja Hän on Ylimmäinen Pappi Melkisedekin järjestyksen mukaan. Mirha oli hyvänhajuinen hajuste sekä juutalaisilla oli tapana antaa kuolemaantuomituille viiniä sekoitettuna mirhalla, jotka tuomittiin kuolemaan ristiinnaulitsemalla. Herra Jeesus on suloinen tuoksu Jumalalle sekä Hän myös kuoli Golgatan ristinpuussa meidän syntiemme tähden. Viini on vertauskuvallisesti Messiaan veri Raamatun opetuksen mukaan. Mirha oli myös merkkinä Messiaan sovituskuolemasta ja kärsimyksistä. Viini ja mirha, eli Jeesuksen sovintoveri ja kärsimys tuottaa sovituksen synneistä jokaiselle, joka uskoo Herraan Jeesukseen, tämä on suurta Jumalan armoa ja todellinen Betlehemin tähden sanoma.

Zeitgeist elokuva kertoo auringon kuolemasta, jolloin kesäpäivänseisauksesta talvipäivänseisaukseen päivät lyhenevät ja kylmenevät. Joulukuun 22 päivä aurinko on matalimmillaan ja aurinko lakkaa siirtymästä kolmeksi päiväksi. Jolloin aurinko on kolmen päivän ajan Etelän ristikuvion läheisyydessä. Jonka jälkeen aurinko siirtyy asteen verran pohjoiseen päin 25 joulukuuta, ennakoiden päivien pitenemistä, lämpenemistä ja kevään tuloa, joka tuo pelastuksen. Tämän tähden Zeitgeist elokuva sanoo, että aurinko kuoli ristille ja oli kuolleena kolme päivää, vain herätäkseen henkiin tai syntyäkseen uudelleen. Zeitgeist elokuvan mukaan tämän tähden aurinkojumalat (aurinkomessiaat) kuolivat kokivat saman kohtalon, eli ristiinnaulitsemisen, kolmen päivän kuoleman ja ylösnousemuksen. Elokuvan mukaan Jeesus on yksi aurinkojumalista.

Fakta ja tosiasia on se, että Herra Jeesus ei syntynyt joulukuussa, eikä siten voinut syntyä joulukuun 25. päivä, kuten myös aikaisemmin se on tuotu esille tässä kirjoituksessa. Zeitgeist elokuvan astrologinen kartta ei sovi yhteen oikean Jeesuksen syntymäajan kanssa, joka tapahtui syys-, lokakuussa. Jeesus ei ole aurinkojumala tai aurinkomessias, vaan ainoan ja oikean Kaikkivaltiaan Jumalan Poika ja Messias sekä Pelastaja.

Zeitgeist elokuvan mukaan pelastusta ei kannattanut juhlia ennen pääsiäistä, koska silloin valo voittaa pimeyden virallisesti, kun päivä kestää pidempään kuin yö.

Raamatun sanan mukaan Herra Jeesus toi pelastuksen kuolemansa kautta pääsiäisenä siksi, koska Jumala asetti pääsiäisen Israelin kansalle sen kunniaksi, kun Hän vapautti Israelin kansan Egyptin orjuudesta. Egyptin orjuus kuvaa synnin ja saatanan orjuutta. Kun Israelin kansa vapautettiin Egyptin orjuudesta, niin israelilaisten tuli sivellä verta ikkunoiden ja ovien pihtipieliin, joka oli esikuvaa Herran Jeesuksen verestä. Kun Jumala vapautti Israelin kansan Egyptin orjuudesta, niin Jumala käski heitä syömään virheettömän karitsan, joka tuli teurastaa syötäväksi Nisankuun 14 päivä. Virheetön karitsa oli esikuvaa Jumalan Karitsa Jeesuksesta, joka ottaa pois maailman synnin. Seuraava päivä oli Suuri Sapatti, juhlasapatti, joka aloitti pääsiäisen.

Joh 1:
28 Tämä tapahtui Betaniassa, Jordanin tuolla puolella, jossa Johannes oli kastamassa.
29 ¶ Seuraavana päivänä hän näki Jeesuksen tulevan tykönsä ja sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!

Johanneksen evankeliumista käy ilmi, että Jeesuksen kuollessa valmistuspäivä oli suurta sapattia edeltävä päivä. Suuri sapatti (hebr. Shabbat HaGadol) on happamattoman leivän juhlan ensimmäinen päivä (pääsiäinen), jota edeltää valmistuspäivä, riippumatta mille viikonpäivälle suuri sapatti osuu.

Joh 19:31 Koska silloin oli valmistuspäivä, niin-etteivät ruumiit jäisi ristille sapatiksi, sillä se sapatinpäivä oli suuri-juutalaiset pyysivät Pilatukselta, että ristiinnaulittujen sääriluut rikottaisiin ja ruumiit otettaisiin alas.

Joh 19:31 ¶ Therefore, those of Yehudah, vi-bahlt (since) it was Erev Pesach and they did not want the geviyot (bodies) to be left on HaEtz (Tree) SHEMOT 12:16; DEVARIM 21:22-23; YEHOSHUA 8:29; 10:26-27 during Shabbos, for it was Shabbat HaGadol VAYIKRA 23:11, requested Pilate to have the legs broken and the geviyot taken away. (Orthodox Jewish Brit Chadasha)

Pääsiäinen alkoi juhlasapatilla Nisankuun 15. päivä. Tämän juhlasapatin nimi oli Suuri Sapatti (Shabbat HaGadol). Herra Jeesus kuoli nisankuun 14. päivä, joka oli keskiviikko. Seuraava päivä oli Nisankuun 15, päivä. eli Suuri Sapatti. Herra Jeesus nousi kuolleista lauantai päivänä muutamaa tuntia ennen ensimmäisen päivän alkamista. Juutalainen päivä oli illasta iltaan. Kirkollinen traditio, joka sanoo Jeesuksen kuolleen perjantaina on Rooman katolisen kirkon valhe.

Zeitgeist elokuva sanoo Jeesuksen opetuslasten olleen eläinradan kaksitoista horoskooppimerkkiä, joiden kanssa Jeesus aurinko matkustaa. Elokuva sanoo Raamatun tekstien olevan astrologiaa. Zeitgeist elokuva sanoo, että kristittyjen risti on pakanallinen versio eläinradan rististä. Elokuva sanoo, että tämän takia Jeesus kuvataan salaisessa vanhassa taiteessa pää ristillä, koska Jeesus on aurinko.

Herran Jeesuksen opetuslapsilla ei ollut mitään tekemistä kahdentoista horoskooppimerkin kanssa. Raamattu ei ole astrologiaa, vaan Kaikkivaltiaan Jumalan sanaa. Alkuseurakunta ei tehnyt Jeesuksesta kuvia. Alkuseurakunta ei myöskään käyttänyt ristin muotoisia kuvia kuvamaan uskoa Jumalaan. Ristin kuvaaminen kristinuskossa syntyi keisari Konstantinuksen aikana, sitä ennen ei ole löydetty arkeologisia eikä muitakaan todisteita ristin kuvan käyttämisestä kristittyjen keskuudessa. Valheellinen järjestelmä, eli katolinen kirkko on tuonut ristin kuvaamisen kristinuskoon, joka edustaa tätä salaista vanhaa taidetta. Herra Jeesus ei ole aurinko, vaan Jumalan Poika, joka Raamatun mukaan Isänsä kanssa loi kaiken myös auringon. Aurinko on Jumalan luoma taivaankappale, eikä Jumala.

Zeitgeist elokuva sanoo Herran Jeesuksen syntyvän uudelleen, joka aamu (aurinko nousee joka aamu) ja samoin Jeesuksen voi nähdä taivaalla (aurinko on taivaalla).

Raamattu ei opeta Jeesuksen uudestisyntyvän, vaan opettaa että Hänen opetuslapsensa kokevat uudestisyntymisen pelastumisen jälkeen, kun he saavat syntinsä anteeksi sekä iankaikkisen elämän. Herran Jeesuksen voi "nähdä" ja tuntea vain Pyhän Hengen kautta, joka asuu uudestisyntyneen ihmisen sydämessä.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Zeitgeist elokuva vääristelee Raamatun totuutta

ViestiKirjoittaja PetriFB » 06. Joulu 2010 15:45

Zeigeist elokuva kertoo, että kun Mooses vanhassa testamentissa laskeutuu alas Siinain vuorelta, niin hän hermostuu kun kansa palvoo kultaista vasikkaa ja siksi Mooses rikkoo Kymmenen Käskyä sisältävät kivitaulut. Elokuvan mukaan tämän Raamatun kohdan perinteinen tulkinta on suuttumus väärän jumalan palvonnasta. Elokuvan mukaan on kyse Torus (Taurus tähtikuvio) härästä. Elokuvan mukaan Mooses edustaa uutta Ares-pässin aikakautta ja uuden aikakauden kynnyksellä vanha on hävitettävä. Elokuvan mukaan tästä syystä juutalaiset vielä tänäkin päivänä puhaltavat pässinsarvesta tehtyyn torveen.

2 Moos 32:8 Pian he poikkesivat siltä tieltä, jota minä käskin heidän kulkea; he tekivät itselleen valetun vasikan. Sitä he ovat kumartaneet, ja sille he ovat uhranneet ja sanoneet: ‘Tämä on sinun jumalasi, Israel, se, joka on johdattanut sinut Egyptin maasta’."

Israelilaiset olivat olleet neljäsataa vuotta Egyptin orjuudessa ja siellä he olivat oppineet epäjumalan palvelusta. Egyptissä Memphisissä palvottiin Apis-härkää sekä Hierapolissa Mnevis härkää. Kysymyksessä ei ollut Tauruksen tähtikuvion härkä, vaan egyptiläisten härkä epäjumalanpalvelus, jonka israelilaiset olivat oppineet Egyptissä. Mooses suuttui ja rikkoi laintaulut, koska kansa oli langennut egyptiläiseen härkä epäjumalanpalvelukseen. Raamatun opetuksen mukaan Mooses edusti vanhan liiton aikakautta. Juutalaisten Shofar torvi tehtiin yleensä pässistä. Pässiä käytettiin myös vanhan liiton uhrimenoissa mm. syntiuhreina, joiden kautta saatiin synnit anteeksi. Shofarin ääni muistuttaa israelilaisille Jumalan armosta ja anteeksiantamuksesta, sillä pässi oli syntiuhrina israelilaisten edestä. Shofar torvella ei ole mitään tekemistä Ares-pässi tähtikuvion kanssa. Näin myös tältä osin Zeitgeist elokuvan väitteet osoittautuvat valheellisiksi.

Zeitgeist elokuva opettaa, että Jeesus edustaa Areksen jälkeen tullutta aikaa, eli Kalojen aikaa. Elokuvan mukaan kalasymboliikka on vahvasti esillä Uudessa Testamentissa. Elokuvan mukaan kalasymboli on pakanallinen symboli auringonvaltakunnasta Kalojen (tähtikuvio) aikakautena. Elokuvan mukaan Jeesuksen oletettu syntyhetki on on suunnilleen Kalojen aikakauden alku.

Raamatun opetuksen mukaan Mooseksen kautta annettiin laki, mutta Herra Jeesus toi armon ja totuuden, eli Uuden Liiton aikakauden. Herra Jeesus syntyi syys-, lokakuussa ehkä vuosien 7-1 eKr. aikana noin 2000 vuotta sitten. Herra Jeesus asetti Uuden Liiton aikakauden. Zeitgeist elokuvan astrologinen tulkinta on taas kerran valheellinen.

Zeitgeist elokuva kertoo, että Luukas 22:10 oleva mies joka kantaa vettä tarkoittaa vesimiehen aikaa. Elokuvan mukaan Jeesuksen ajan (Kalojen) jälkeen alkaa uusi aika vesimiehen aika.

Ilm 20:
1 ¶ Ja minä näin tulevan taivaasta alas enkelin, jolla oli syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään.
2 Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi
3 ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi, siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa.
4 Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.
5 Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus.

Raamattu opettaa, että kun tämä Uuden Liiton aikakausi päättyy, niin sen jälkeen saatana vangitaan tuhanneksi vuodeksi. Uuden Liiton aikakauden jälkeen alkaa tuhannen vuoden aikakausi, jossa Herra Jeesus hallitsee Rauhanprinssinä maailmaa Jerusalemista käsin. Tuhannen vuoden ajanjakson jälkeen tämä nykyinen maa ja taivas hävitetään ja Jumala luo uuden taivaan ja maan sekä Uuden Jerusalemin, jossa asuvat ne jotka ovat kaikkina aikoina uskoneet Raamatun Jumalaan, muut joutuvat oman valintansa mukaisesti iankaikkiseen kadotukseen.

Ilm 21:
1 ¶ Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".

Zeitgeist elokuvan vesimiehen aika on valheellinen ja epätosi tarina, sillä Raamattu opettaa tuhannen vuoden ajanjaksosta Uuden Liiton päättymisen jälkeen.

Zeitgeist elokuva kertoo maailmanlopusta ja lopun ajoista. Elokuvan mukaan Matteus 28:20 on käännösvirhe, jossa maailma sana ei tarkoita maailmaa, sillä elokuvan mukaan alkutekstin sana aion tarkoittaa aikakautta. Zeitgeist elokuvan mukaan kun Jeesuksen ajan jälkeen alkaa vesimiehen aika. Zeitgeist elokuvan mukaan koko lopun aikojen ja maailmanlopun käsite on väärinymmärretty astrologinen vertaus. Elokuvan mukaan ei tule maailmanloppua.

Matteus 28:20 on alkutekstissä sana aion, joka tarkoittaa ajanjaksoa, aikakautta, ikuisuutta sekä maailmaa.

Matt 28:20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

Matt 28:20 Herra Jeesus opettaa, että Hän on meidän kanssamme joka päivä maailman loppuun asti. Tämä tarkoittaa sitä, että Herra Jeesus on Häneen uskovien kanssa joka päivä aina siihen asti kun tämä nykyinen maailmanaika loppuu ja hävitetään. Herra Jeesus on tietenkin myös Häneen uskovien kanssa iankaikkisesti Uudessa Jerusalemissa.

2 Piet 3:10 Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat.

Raamattu opettaa monessa kohdin, että tämä nykyinen maailmanaika tulee päättymään ja loppumaan. Matt 28:20 opettaa myös, että tämä nykyinen maailmanaika tulee loppumaan. Zeitgeist elokuva vääristelee valheellisesti Raamatullista maailmanloppua.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Zeitgeist elokuva vääristelee Raamatun totuutta

ViestiKirjoittaja PetriFB » 08. Joulu 2010 13:56

Zeitgeist elokuva sanoo Jeesuksen olevan astrologinen sekasikiö sekä kopio Egyptin aurinkojumala Horuksesta. Zeitgeist elokuvan mukaan kristillinen usko ja Egyptin uskonnon identtisyydet ovat suorastaan tyrmäävät. Elokuvan mukaan plagiointi (kopiointi) on jatkuvaa. Elokuvan mukaan suuresta tulvasta on kerrottu kaikkialla muinaisessa maailmassa. Elokuvan mukaan tulvasta on 200 kuvausta eri ajoilta. Gilgamesh kertoo suuresta tulvasta, jossa sanotaan Jumalan lähettäneen mahtavan tulvan sekä arkista jonka kautta Jumala pelastaa arkissa olevat eläimet. Gilgamesh kertoo myös kyyhkysestä ja sen vapauttamisesta ja paluusta. Elokuvan mukaan tämä pitää yhtä Raamatun version ja muiden samankaltaisten teosten kanssa.

Gilgamesh on eeppinen runoelma muinaisesta Mesopotamiasta. Muinainen Babylon kuului myös Mesopotamiaan. Raamatun opetuksen mukaan maa tuli täyteen väkivaltaa ja turmeltui Nooan aikana, siksi Jumala hävitti sen aikaisen maailman ihmiset vedenpaisumuksen kautta. Vedenpaisumuksesta pelastui vain Nooan perhekuntaa, kahdeksan ihmistä ja arkissa olleet eläimet. Tarina vedenpaisumuksesta jäi elämään mieliin ja kirjoitettiin myös Raamattuun. Tarinaa vedenpaisumuksesta kerrottiin tuleville jälkipolville ja siksi sitä kerrottiin myös Mesopotamiassa jac siksi se kirjoitettiin Gilgamesh eepokseen. Totuus on se, että Gilgamesh on kopio Raamatun vedenpaisumuksesta. Raamatussa on kuitenkin ainoastaan koko totuus vedenpaisumuksesta, joka oli maailmanlaajuinen, muissa teoksissa vedenpaisumus kertomusta on muunneltu ja muuteltu. Zeitgeist elokuva kertoi taas kerran valheellista tietoa siinä että Raamattu olisi kopioitu muualta, kun totuus on juuri päinvastainen.

Herra Jeesus ei ole astrologinen sekasikiö eikä kopio Egytin aurinkojumala Horuksesta. Herra Jeesus on Raamatun opetuksen mukaan Messias, Pelastaja ja Jumalan Poika.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Zeitgeist elokuva vääristelee Raamatun totuutta

ViestiKirjoittaja PetriFB » 08. Joulu 2010 16:10

Zeitgeist elokuva väittää että Mooses lapsen koriin laskeminen Niilinvirtaan on suora kopio Akkadin Sargon myytistä vuodelta 2250 eKr.

Raamatussa Jumala antaa profetian Aabrahamille, että Israelin kansa tulee olemaan orjina neljäsataa vuotta maassa, joka ei ole heidän omansa, mutta Jumala tulee tuomitsemaan heitä orjuuttavan kansan ja vapauttaa Israelin kansan heidän orjuudestansa. Jumala valitsi Mooseksen olemaan se mies, jonka kautta Jumala vapauttaa kansansa neljänsadan vuoden orjuudesta. Egypti oli se maa, joka orjuutti Israelin kansaa neljäsataa vuotta, mutta Jumala vapautti kansansa orjuudesta Mooseksen kautta. Jumala antoi profetian sanan Aabrahamille, joten Mooseksen tarina ei ole kopio Akkadin Sargonista, vaan Jumalan sanan toteutunut profetia. Zeitgeist elokuvan väite osoittautui taas kerran valheelliseksi.

Zeitgeist elokuva kertoo että Jumalan antama laki Moosekselle vanha juttu jota tapahtui muun muassa Intiassa, jossa Manou laati lakeja. Elokuvan mukaan Kreikassa Zeus antoi käskynsä Minokselle vuorella nimellä Dikta. Elokuvan mukaan Egyptissä Mises kantoi kivitauluja, joihin oli kirjoitettu Jumalan laki.

Valhe koittaa aina jäljitellä totuutta, sillä valheen tarkoitus on kumota totuus ja esittää valhe "totuutena". Jumalan lain antaminen Moosekselle ei ollut kopio muista uskonnoista, vaan todellinen tapahtuma, jonka kautta Jumala antoi vanhaa liittoa koskevat lait ja asetukset Israelin kansalle. Zeitgeist elokuva vääristelee jälleen kerran Raamatun totuutta.

1 Moos 26:
4 Ja minä teen sinun jälkeläistesi luvun paljoksi kuin taivaan tähdet ja annan jälkeläisillesi kaikki nämä maat, ja sinun siemenessäsi tulevat siunatuiksi kaikki kansakunnat maan päällä,
5 sentähden että Aabraham kuuli minua ja noudatti, mitä minä noudatettavaksi annoin, minun käskyjäni (Mitsvah), säädöksiäni ja opetuksiani (Torah)."

2 Moos 12: Ja Herra sanoi Moosekselle: "Nouse minun tyköni vuorelle ja ole siellä, niin minä annan sinulle kivitaulut ynnä lain (Torah) ja käskyt (Mitsvah), jotka minä olen kirjoittanut heille opetukseksi".

Itse asiassa lain antaminen Moosekselle ei ollut uusi asia. Aabraham kuuli Jumalaa ja totteli Jumalaa saman lain opetuksen alaisena monta vuotta sataa aikaisemmin ennen kuin sama laki annettiin Mooseksen kautta Israelin kansalle. Hepreankielen sana Torah merkitsee opetusta, ohjetta ja lakia. Hepreankielen sana Mitsvah tarkoittaa käskyjä. Aabraham ja Mooses molemmat uskoivat Jumalaan saman lain kautta (Kymmenen Käskyä). Aabraham totteli Jumalaa ja Hänen lakiansa ilman kiveen kirjoitusta ja Mooses totteli Jumalaa kiveen kirjoitetun lain kautta. Aabraham oli uskon esikuva, siksi Jumala ei kirjoituttanut lakiansa kiveen. Mooses eli vanhan liiton aikakaudella, jolloin Jumalan päätöksestä Hänen kansallensa kirjoitettiin laki kivitauluihin

.Jer 31:
31 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton;
32 en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liittoni he ovat rikkoneet, vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo Herra.
33 Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini (Torah) heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.

2 Kor 3: 6 ¶ joka myös on tehnyt meidät kykeneviksi olemaan uuden liiton palvelijoita, ei kirjaimen, vaan Hengen; sillä kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi.

Lain antaminen Moosekselle ei ole kopioitu pakanauskonnoilta, vaan oli asia jonka Kaikkivaltias Jumala antoi kansallensa. Jumala on antanut lakinsa (Kymmenen Käskyä) kaikille aikakausille ennen Moosesta ja Mooseksen jälkeen. Myös Uudessa Liitossa jota nyt elämme on voimassa Kymmenen Käskyä. Uudessa Liitossa Jumala laittaa lakinsa (Kymmenen Käskyä) uskovien ihmisen sydämen, että he kykenevät uskomaan Jumalaan.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Zeitgeist elokuva vääristelee Raamatun totuutta

ViestiKirjoittaja PetriFB » 11. Joulu 2010 14:05

Zeitgeist elokuva sanoo, että Kymmenen Käskyä on poimittu egyptiläisestä kuolleiden kirjasta.

Raamattu kertoo, että Kaikkivaltias Jumala antoi lain Moosekselle Siinain vuorella. Tämä laki ei ole kopio egyptiläisestä kuolleiden kirjasta, vaan Kaikkivaltiaan Jumalan sanaa. Zeitgeist elokuvan tarkoitus on vääristää Raamatun sana sekä koittaa tehdä tyhjäksi Jumalan sana. Siinä ei se kuitenkaan onnistu.

Room 2:
12 Sillä kaikki, jotka ilman lakia ovat syntiä tehneet, ne myös ilman lakia hukkuvat, ja kaikki, jotka lain alaisina ovat syntiä tehneet, ne lain mukaan tuomitaan;
13 sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.
14 Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki
15 ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä–todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä–
16 sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini mukaan.

Jumala loi ihmisen ja on antanut ihmiselle omantunnon, jonka kautta ihminen tietää jotakin oikeasta ja väärästä. Kaikki kansakunnat tietävät, että on väärin varastaa; on väärin tappaa toinen ihminen; on väärin valehdella jne. Tämän tähden myös egyptiläiset kykenivät kirjoittamaan kuolleiden kirjaan "käskyjä", jotka muistuttavat Kymmentä Käskyä. Jumala tuomitsee ihmisen, joka ei ole kuullut evankeliumia Jeesuksesta sen mukaan, mitä hänen omatuntonsa todistaa hänestä. Kaikki kuitenkin joko tuomitaan tai armahdetaan Jeesuksen Kristuksen kautta ovat he joko kuulleet tai olleet kuulematta evankeliumia Jeesuksesta Kristuksesta. Zeitgeist elokuva vääristeli Kymmentä Käskyä, sillä ne ovat Kaikkivaltiaan Jumalan asettamia.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Zeitgeist elokuva vääristelee Raamatun totuutta

ViestiKirjoittaja PetriFB » 12. Joulu 2010 12:21

Zeitgeist elokuva sanoo Egyptin mytologian olevan pääasiallinen pohja juutalais-kristilliselle teologialle. Egyptin mytologiaan kuului vesikaste, tuonpuoleinen elämä, tuomiopäivä, neitseellinen syntymä, ylösnousemus, ristiinnaulitseminen, liiton arkki, ympärileikkaus, vapahtajat, pyhäin yhteys, suuri tulva, pääsiäinen ja joulu ovat egyptiläisten keksintöä kauan ennen kristinuskoa tai juutalaisuutta.

Egyptiläiset kopioivat uskontoonsa uskomuksia Babylonista, jossa syntyi valheellinen saatanan taivaan kuningatar uskonto. Babyloniassa alettiin palvomaan aurinkoa ja äitiä (taivaan kuningatar). Babyloniassa siis palvottiin äitijumalatarta ja taivaan kuningatarta, joka oli kapinaa Jumalaa vastaan. Jumala on ilmoittanut itsensä Isänä sanassaan, myös Jeesus puhui Jumalasta Isänä. Saatana käänsi asiat päälaelleen Babyloniassa (tietysti ensimmäiseksi saatana eksytti paratiisissa langettaen ihmisen syntiin), jossa hän eksytti ihmiskunnan palvomaan äitijumalatarta Isä Jumalan sijasta. Tämä on saatanan taktiikka ja metodi, eli kääntää asiat päälaelleen ja tehdä valheesta "totta" ja totuudesta valheen. Ihmiskunnan ensimmäinen uskonto, jolla saatana eksytti ihmiskunnan oli Babylonian äitikuningatar uskonto (taivaan kuningatar). Raamattu profetoi Jeesuksen tulevan takaisin, jolloin Hän hakee oman kansansa pois maan päältä, jonka jälkeisissä mainingeissa tämä nykyinen maapallo tuhoutuu. Ihmiskunnan viimeinen eksytys tulee olemaan myös äitikuningatar uskonnon nouseminen maailmanlaajuisesti eksyttämään ihmiskuntaa.

Egypti sai uskomuksena suoraan Babyloniasta, jossa palvottiin aurinkoa, myös Egyptissä palvottiin aurinkoa. Babyloniassa oli äiti-lapsi kultti, ja mylös Egyptissä oli äiti lapsi kultti nimeltään Isis_Horus kultti. Babylonian uskonnossa sai vedenvihmonnan kautta puhdistuksen synneistä ja uuden elämän, Egyptissä oli puhdistuksen vesikaste sylivauvoille sekä egyptiläisissä kulteissa oli myös opetusta, että vesikasteen kautta voi uudestisyntyä.

Itse asiassa Rooman katolinen kirkko on valhejäljitelmä Jumalan seurakunnasta ja 300-luvulla Rooman katolisen kirkon synnyttyä se omaksui Babylonialaisia ja egyptiläisiä oppeja katoliseen kristinuskoon. Rooman katolisen kirkon vesikaste opetus on kuin suora kopio Babylonian ja Egyptin vesikaste opetuksista. Raamattu ei opeta, että vesikasteessa ihminen uudestisyntyy.

Rooman katolisen kehittelemä kristinusko ei edusta Raamatullista uskoa, mutta katolinen kirkko edustaa Babylonialais-Egyptiläistä uskontoa. Rooman katolinen kirkko ei ole Jumalan seurakunta, vaan saatanan valhejäljitelmä Jumalan seurakunnasta. Tämän tähden Rooman katolinen kirkko opettaa pakanauskontojen oppeja. Rooman katolinen kirkko opettaa sunnuntain olevan lepopäivä, mutta itse asiassa keisari Konstantinus muutti lepopäivän lauantaista sunnuntaihin. Samoin katolinen kirkko asetti Jeesuksen syntymän joulukuun 25. päivälle, vaikka todellisuudessa Jeesus syntyi syys-, lokakuussa lehtimajan juhlan aikaan. Rooman katolinen kirkko opettaa Marian olevan taivaan kuningatar ja myös tässä opinkappaleessa he opettavat Babylonian taivaan kuningatar oppia. Persoonallinen paha, eli saatana on saanut ihmiskunnan eksytettyä uskonnoilla, joista Rooman katolinen kirkko on instituutio, joka yhtyy samaan eksytykseen muiden uskontojen kanssa. Lopun ajan ekumeniassa uskonnot löytävät yhteiset juurensa, jotka ovat Babyloniassa, siksi ne lopulta löytävät toisensa ja näin saatana koittaa eksyttää koko maailman palvelemaan häntä ekumenian hengessä.

Zeitgeist elokuvan tekijä ei ymmärrä sitä, että Rooman katolisen kirkon edustama kristinusko, ei ole Raamatullista uskoa, vaan Babylonialaista uskontoa valhevaatteen sisään pukeutuneena. Todellinen Raamatullinen usko ei usko ja ojentaudu Rooman katolisen kirkon opetuksen mukaan, vaan Raamatun opetuksen mukaan. Zeitgeist elokuvan väite juutalais-kristillisistä teologisista juurista on väärä jos sillä tarkoitetaan oikeata Raamatullista uskoa, mutta oikeaan osunut jos sillä tarkoitetaan Babylonialaista Rooman katolisen kirkon opetusta.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 46 vierailijaa