Uskovainen lääkärinä

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Uskovainen terveydenhuoltoalalle?

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 22. Heinä 2014 19:47

Mielestäni voi, sillä olihan Luukaskin lääkäri.

Ja siinähän tehdään lähimmäiselle hyvää kouriintuntuvasti, abortti jne hankalat asiat kannattaa selvittää , että voiko niistä kieltäytyä.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Uskovainen terveydenhuoltoalalle?

ViestiKirjoittaja tanu » 22. Heinä 2014 21:05

Tuohan on ala, jolla työskentelemällä voi oikeasti auttaa lähimmäisiään.
Todellakin työtä, jolla on jokin merkitys.

Abortti, rokotteet ja turha lääkkeiden käyttö ovat taas sellaisia asioita, jotka laittavat uskovan
aika kovan paikan eteen. Varsinkin tuo abortti, ihmisen murhaaminen, on sellainen asia.

Mutta uskon että jos työskentelee tai aikoo alalle, niin Jumala varmasti johdattaa niin, että
noistakin haasteista selviää kunnialla, Jumalan tahdon mukaisesti.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Uskovainen terveydenhuoltoalalle?

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 22. Heinä 2014 21:12

Olen itse uskova sairaanhoitaja sekä terveystieteiden kandidaatti. En ole koskaan urani aikana joutunut kieltäytymään abortin hoitamisesta tms. Olen suuntautunut muihin juttuihin. Uskon, että sairaanhoitajia vain hyvin harva joutuu sellaisten asioiden kanssa tekemisiin. Mielestäni tämä työ sopii uskoville erinomaisesti. Ainakin itse suorastaan rakastan työtäni ♡
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Uskovainen terveydenhuoltoalalle?

ViestiKirjoittaja tanu » 22. Heinä 2014 21:16

-
Viimeksi muokannut tanu päivämäärä 23. Loka 2017 19:04, muokattu yhteensä 1 kerran
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Uskovainen terveydenhuoltoalalle?

ViestiKirjoittaja toni t » 22. Heinä 2014 22:13

Herra käyttää lääkäriä - http://www.tv7.fi/vod/player/?program=35934
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Uskovainen terveydenhuoltoalalle?

ViestiKirjoittaja paa » 22. Heinä 2014 22:19

Minusta uskova on oikein sopiva ihminen terveydenhoitotyöhön.
Jos siis ihminen haluaa ja sopii alalle, niin en näe uskoa esteeksi.
Abortti on kieltämättä vähän hankala juttu.
Mutta jos alalle haluaa, kannattaa muistuttaa itselleen mitä kaikkea Suomen laki sallii, vaikka Jumala ei sallisi. Että minkälaisten asioiden eteen sitten voisi joutua ja entä jos ei uskallakaan kieltäytyä tmv.
Ehkä asioista on mahdollista keskustella jo työhaastattelussa ja kertoa omasta vakaumuksestaan.
Ennen millekään alalle lähtöä tosin kysyisin Jumalalta mitä Hän haluaa minun tekevän, ja sitten tekisin niin.
Jos Jumala ei aseta esteitä alalle lähtemiseen tai kehota joihinkin muihin juttuihin, niin sitten voisin luottaa siihen, että aborttikysymys yms. eivät tule olemaan ylitsepääsemätön ahdinko.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Uskovainen terveydenhuoltoalalle?

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 22. Heinä 2014 22:20

Ihmisten auttaminen on aina hienoa...ja jopa jaloa.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Uskovainen terveydenhuoltoalalle?

ViestiKirjoittaja paa » 22. Heinä 2014 22:21

Aamu-Usva, olitko uskossa jo silloin kun päätit ryhtyä sairaanhoitajaksi vai olitko jo sh kun tulit uskoon?
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Uskovainen terveydenhuoltoalalle?

ViestiKirjoittaja Siivetön » 23. Heinä 2014 08:13

Mielestäni todella hyvä ala uskovalle!

Jos ala kiinnosta, laita hakemukset sisään ja luota siihen,
että minkä Jumala avaa, sitä ei kukaan sulje ja minkä
Jumala sulkee, sitä ei kukaan avaa.
Siivetön
 

Re: Uskovainen terveydenhuoltoalalle?

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 23. Heinä 2014 11:32

Olin matkailuvirkailija, kun tulin uskoon. Vanha ihmiseni ei olisi koskaan halunnut hoitoalalle, mutta synnyttyäni uudesti lähdin heti seuraavana syksynä opiskelemaan sairaanhoitajaksi. Nyt sitten viimeisen hoitovapaan aikana suoritin kandi ja melkein maisterin tutkinnon hoitotieteessä.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa

cron