Vesittämätön Yahweh,n sana.

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Vesittämätön Yahweh,n sana.

ViestiKirjoittaja reijo » 17. Marras 2011 12:52

Olen erittäin kiitollinen Petri Paavolan kirjotuksesta Laista(10 käskyä) ja siihen liittyvästä sapatista.
Roomankirkko sai väkevän eksytyksen aikaan mitätömällä ja muutamallä 4:n käskyn ihmismielen mukaiseksi,sillä seurauksella,että opetetaan virheellisesti sotkemalla lepopäivä ja sapatti. Sapatti on lepopaivä,mutta lepopäivä ei ole Sapatti,voimmehan pitää viikossa 7:n lepopäivää,mutta Sapatti lepopäivänä on (siis viikko sapatti)7:s päivä,mikä sattuu meidän kaleenteriimme lauantaiksi,alkaa perjantaina auringonlaskusta ja päättyy lauantai iltana auringon laskuun.
Tämän Rooman kirkko kumosi muuttamalla 4:n käskyn muka tarkottamaan sunnuntaita,millä on kumottu 4:s käsky kokonan eli jos ollaan ihan tarkkoja niin Rooman kirkko kumosi kokonaan 10:n käskyä,tarkotan tällä sitä,että jos jotain otetaan pois Raamatun ilmotuksista,ennen kaikia laista niin kaikki on mitätöity,no jos mennään tarpeeksi pitkälle,niin sillä perusteella koko Raamattu on mitätöity,siis on tahdottu muuttaa se alkuperäinen Yahweh'n Sana ihmismielen mukaiseksi,on muutettu kirja sellaseksi että otetaan sieltä ne asiat mitkä miellyttävät. Tässä muutama ajatelma liittyen Sapattiin ja 10:een käskyyn,mikä on yhtäkuin Laki,voimassa olevana viellä tänäkin päivänä.
Selvennykseksi asiaan miten minä ymmärrän 613 säädöstä. 613 säädökseen sisältyy 10 käskyä, mikä on laki,ne mitka Yahweh kirjoitti itse lain tauluihin,muut 603 Mooses kirjotti,sen mukaan kun Jumala,Yahweh kirjotettavaksi Moosekselle antoi.
Käytän siis sanontoja 603 säädöstä ja 10 käskyä,mitkä on yhtäkuin Laki.
reijo
 

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa

cron