Masentunut, jota masennetaan... viekää minut Jeesuksen LUO !

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Masentunut, jota masennetaan... viekää minut Jeesuksen L

ViestiKirjoittaja pekka » 01. Joulu 2011 12:06

Jukka-Pekka kirjoitti:
lonelyrider kirjoitti:Laitan vielä tästä että ei saisi olla mitään puolia ja puolueita kun keskustelee täällä. Enkä halua mitään puolia ottaa. Pitäisi olla siis sovussa oleva Kristuksen seurakunta, jossa ei lähdetä "kynsin ja hampain verissä päin tappelemaan aiheista". Koin vain jotenkin syvästi, että keskustelu meni sellaisille urille, että kun koitti sanoa että se Jeesus on paras apu, niin lähdettiin ikäänkuin puolustelemaan lääkkeitä. En tiedä miksi niin koin ja kokeeko kukaan muu kuitenkaan niin? Joka tapauksessa olen sanani sanonut asiaan, enkä ole lääkekielteinen vaikka sellainen kuva voi helposti tulla, mutta se asia mistä haluan pitää kiinni niin on: Kristuksen koroittaminen ensisijaisesti. Hän voi vielä tänäkin päivänä tehdä paljon ihmisten keskuudessa jos uskomme siihen.


Rauhaa!

Kyllä uskovan ihmisen kohdalla, että uskosta osattomankin osalta Herramme Jeesus on vastaus itseasiassa kaikkeen. Jumala VOI ja MYÖSKIN PARANTAA tänä päivänä oikeasti sairaita kaikenlaisista sairauksista. Ensisijaisesti minäkin käännyn Herrani puoleen kaikin tavoin, jos sairastan. Tosin olen huomannut, että jotkin sairaudet ovat kääntyneet siunaukseksi ja vieneet lähemmäs Herraa - ylipäätään koettelemukset ja ahdistukset, eikä niihin ole tarvinnut lääkitystä.
Tunnen toisaalta paljon sairauksien kanssa kamppailevia uskovia, joita Herra ei syystä tai toisesta ole parantanut - ainakaaan vielä. Herran aivoituksia en tiedä, mutta monikin sairas tarvitsee rinnallakulkijaa ja auttajaa ja Jumalan Armosta olen saanut korottamatta yhtään itseäni olla sen voiman ja viisauden mukaan, mitä Herra on minulle antanut auttaa arkisissa asioissa ja tukea uskontiellä eteenpäin. Kiitos ja ylistys ainoastaan Herralle!

Siunausta! :pc:


Amen. Kiitos, ylistys ja kunnia Herrallemme Jeesukselle Kristukselle!
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Masentunut, jota masennetaan... viekää minut Jeesuksen L

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 01. Joulu 2011 13:49

Watchman kirjoitti:
Jukka-Pekka kirjoitti:Lääkkeistä vielä sananen. Täällä osin tarpeettomasti pelotellaan keskushermostoon vaikuttavista lääkkeistä.


Kertomasi esimerkki jossa sinulle tehtiin leikkaus ja sait sen vuoksi opiaattijohdannaista, on hyvä esimerkki siitä
pienestä prosentista tapauksista jossa tällaisten aineiden valvottu ja rajoitettu käyttäminen on perusteltua.
Toivottavasti ymmärrät viimeistään nyt ettei tarkoitukseni ole kieltää käyttöä niissä tapauksissa. Tämän päivän
maailmassa ei ole ongelma se, että tuollaisissa tapauksissa ei saisi sopivia lääkkeitä käyttöönsä. Ihmisiä länsimaissa
harvemmin tarvitsee valistaa lääkkeiden tarpeesta silloin kun niitä oikeasti tarvitaan.

Mutta kysyn sinulta Jukka-pekka etkö näe minkä mittaluokan ongelma tämä on mistä täällä olen kirjoittanut? Se
tuottaa suunnattomasti enemmän kärsimystä ja tuhoa ihmisille kuin sellaiset harvinaiset tapaukset jossa joku oikeasti
lääkitystä tarvitseva ei niitä saa tai lopettaa käyttönsä seinään. Ja olen ensimmäisestä kirjoituksesta lähtien varoittanut
vakavasti tekemästä sellaista!

Täällä ollaan eräässä viestissä leimattu bentsodiatsepiinit masennuksen ensisijaisena lääkehoitomuotona. Ne eivät ole masennuksen ensisijainen hoitomuoto, eivätkä lääkkeet yksinään sitä tee, vaan muutakin hoitoa tarvitaan, esim.oikea ravitsemus, liikunta ym. terveelliset elämäntavat ovat hyviä 'lääkkeitä' moneen sairauteen jopa parantaen ne, ennaltaehkäisten monia sairauksia jne.


Sitä olen koittanut sanoa, mutta ongelma onkin juuri siinä että usein ne ovat ensisijainen "hoito"muoto. Esimerkiksi
minulle tarjottiin niitä heti ensi alkuun kun menin hakemaan apua keskivaikeaan masennukseen ja annettiin ymmärtää
että jos ei lääkitys kelpaa on turha odottaa muutakaan apua. Myös tuttavilleni on käynyt näin, esimerkiksi eräälle jolle
kouluikäisenä määrättiin benzoja josta sitten alkoi vuosia kestänyt päihdekierre jonka vasta Jeesus katkaisi. En tiedä mitä
virallisesti väitetään mutta kokemuksien mukaan lähes aina ensisijainen vastaus on pilleri kouraan eikä paljon muuta apua
sitten tarjotakaan.

Ja tuo mitä kerroit benzoista miten niitä tulisi käyttää, on ihan totta mutta miten se sitten käytännössä toteutuu on
toinen juttu. Tiesitkö että tänä päivänä reseptilääkkeitä käytetään väärin enemmän kuin huumeiksi luokiteltuja?
2000-luvun alussa näitä käytettiin vielä suunnillen yhtä paljon, mutta muutaman vuoden aikana laittomien huumeiden
käyttö on jopa hieman vähentynyt kun taas reseptilääkkeiden "viihdekäyttö" on kasvanut valtavasti. Olisi aika herätä ja
avata silmät ennenkuin on liian myöhäistä!

Mutta tarkennan vielä että kirjoittaessani mielialalääkkeiden olevan turhia, tarkoitan sillä sellaisia jotka perustuvat serotoniini-
ja noradrenaliinisysteemin "korjaamiseen" (SSRI). Se on todella suuri huijaus sillä nämä lääkkeet eivät korjaa sitä vaan päinvastoin
saavat sen menemään epäkuntoon. Tieteelliset apukeinot joiden toimivuudesta ei ole tieteellistä näyttöä mutta
tieteellistä näyttöä löytyy niiden toimivuutta vastaan. Tätä totuutta pitäisi enemmän tuoda esille eikä ainakaan
kieltää sitä esille tuomista sillä se voi koitua monelle turmioksi kun taas asianmukainen varoittaminen ja kehoittaminen
voi auttaa monia välttämään tuon ansan tai pääsemään siitä pois jos siihen on joutunut.

Ja vielä yksi asia, masentuneessa uskovassa EI OLE SELLAISTA KUIN MASENNUKSEN HENKIVALTAA!


Uskovassa itsessään ei ole riivaajaa mutta masennuksen henkivalta voi vaikuttaa uskovaan ihmiseen erilaisten asioiden kautta.
Minusta meidän uskovien on otettava huomioon myös henkimaailma kun kohtaamme masentuneita ihmisiä. Mutta uskon että
varmasti myös tapahtuu ylilyöntejä joista kerroit vaikka itselläni ei ole sellaisista paljoa kokemusta.

*Watchman*


Watchman kirjoitti:
Jukka-Pekka kirjoitti:Lääkkeistä vielä sananen. Täällä osin tarpeettomasti pelotellaan keskushermostoon vaikuttavista lääkkeistä.


Kertomasi esimerkki jossa sinulle tehtiin leikkaus ja sait sen vuoksi opiaattijohdannaista, on hyvä esimerkki siitä
pienestä prosentista tapauksista jossa tällaisten aineiden valvottu ja rajoitettu käyttäminen on perusteltua.
Toivottavasti ymmärrät viimeistään nyt ettei tarkoitukseni ole kieltää käyttöä niissä tapauksissa. Tämän päivän
maailmassa ei ole ongelma se, että tuollaisissa tapauksissa ei saisi sopivia lääkkeitä käyttöönsä. Ihmisiä länsimaissa
harvemmin tarvitsee valistaa lääkkeiden tarpeesta silloin kun niitä oikeasti tarvitaan.

Mutta kysyn sinulta Jukka-pekka etkö näe minkä mittaluokan ongelma tämä on mistä täällä olen kirjoittanut? Se
tuottaa suunnattomasti enemmän kärsimystä ja tuhoa ihmisille kuin sellaiset harvinaiset tapaukset jossa joku oikeasti
lääkitystä tarvitseva ei niitä saa tai lopettaa käyttönsä seinään. Ja olen ensimmäisestä kirjoituksesta lähtien varoittanut
vakavasti tekemästä sellaista!

Täällä ollaan eräässä viestissä leimattu bentsodiatsepiinit masennuksen ensisijaisena lääkehoitomuotona. Ne eivät ole masennuksen ensisijainen hoitomuoto, eivätkä lääkkeet yksinään sitä tee, vaan muutakin hoitoa tarvitaan, esim.oikea ravitsemus, liikunta ym. terveelliset elämäntavat ovat hyviä 'lääkkeitä' moneen sairauteen jopa parantaen ne, ennaltaehkäisten monia sairauksia jne.


Sitä olen koittanut sanoa, mutta ongelma onkin juuri siinä että usein ne ovat ensisijainen "hoito"muoto. Esimerkiksi
minulle tarjottiin niitä heti ensi alkuun kun menin hakemaan apua keskivaikeaan masennukseen ja annettiin ymmärtää
että jos ei lääkitys kelpaa on turha odottaa muutakaan apua. Myös tuttavilleni on käynyt näin, esimerkiksi eräälle jolle
kouluikäisenä määrättiin benzoja josta sitten alkoi vuosia kestänyt päihdekierre jonka vasta Jeesus katkaisi. En tiedä mitä
virallisesti väitetään mutta kokemuksien mukaan lähes aina ensisijainen vastaus on pilleri kouraan eikä paljon muuta apua
sitten tarjotakaan.

Ja tuo mitä kerroit benzoista miten niitä tulisi käyttää, on ihan totta mutta miten se sitten käytännössä toteutuu on
toinen juttu. Tiesitkö että tänä päivänä reseptilääkkeitä käytetään väärin enemmän kuin huumeiksi luokiteltuja?
2000-luvun alussa näitä käytettiin vielä suunnillen yhtä paljon, mutta muutaman vuoden aikana laittomien huumeiden
käyttö on jopa hieman vähentynyt kun taas reseptilääkkeiden "viihdekäyttö" on kasvanut valtavasti. Olisi aika herätä ja
avata silmät ennenkuin on liian myöhäistä!

Mutta tarkennan vielä että kirjoittaessani mielialalääkkeiden olevan turhia, tarkoitan sillä sellaisia jotka perustuvat serotoniini-
ja noradrenaliinisysteemin "korjaamiseen" (SSRI). Se on todella suuri huijaus sillä nämä lääkkeet eivät korjaa sitä vaan päinvastoin
saavat sen menemään epäkuntoon. Tieteelliset apukeinot joiden toimivuudesta ei ole tieteellistä näyttöä mutta
tieteellistä näyttöä löytyy niiden toimivuutta vastaan. Tätä totuutta pitäisi enemmän tuoda esille eikä ainakaan
kieltää sitä esille tuomista sillä se voi koitua monelle turmioksi kun taas asianmukainen varoittaminen ja kehoittaminen
voi auttaa monia välttämään tuon ansan tai pääsemään siitä pois jos siihen on joutunut.

Ja vielä yksi asia, masentuneessa uskovassa EI OLE SELLAISTA KUIN MASENNUKSEN HENKIVALTAA!


Uskovassa itsessään ei ole riivaajaa mutta masennuksen henkivalta voi vaikuttaa uskovaan ihmiseen erilaisten asioiden kautta.
Minusta meidän uskovien on otettava huomioon myös henkimaailma kun kohtaamme masentuneita ihmisiä. Mutta uskon että
varmasti myös tapahtuu ylilyöntejä joista kerroit vaikka itselläni ei ole sellaisista paljoa kokemusta.

*Watchman*


Rauhaa!

Ensiksikin olet oikeassa, että uskovassa ei voi asua riivaajaa/demonia, mutta henkivallat voivat vaikuttaa mielenalueeseen/mieleen. En ole varma siitä, että voiko sairastua uskova henkivaltojen, saatanan vaikuttaessa mielenalueeseen, mutta syntiä se voi saada uskovan tekemään uskoessaan henkivaltojen, demoneiden ja riivaajien höpinöitä.

Ensimmäinen bentsodiatsepiini tuli muistaakseni lääkkeksi joskus 50-luvulla ja niitä on sen jälkeen kehitetty parempaan suuntaan. Nykyään niitä on melkomoinen kirjo ja niiden vaikutustapa on tieteellisesti tutkittu. Mutta pähkinänkuoressa ne lisäävät yksinkertaisesti gammaaminovoihapon (GABA:N) määrää aivoissa ja lamaavat ahdistusta "aiheuttavia" reseptoreita. Tämä niistä lyhyesti. Kun niitä oikein siis käytetään, niin ne ovat tehokkaita ja hyviä täsmälääkkeitä. Kaikille nekään eivät sovi. Niiden huono maine johtuu juuri siitä, että niitä väärinkäytetään ja niihin tule nopeasti toleranssi/riippuvuus jne., joten käyttämisen tulisi olla tiukasti valvottua.
Ylipäätään kaikilla lääkkeillä on sivuvaikutuksensa ja niitä kaikkia voidaan käyttää väärin. Joillakin käsikauppalääkkeillä voi olla vakaviakin sivuvaikutuksia ja niitä tulee käyttää harkiten ja varoen ohjeen mukaan. Jos jotakin vakavaa sivuvaikutusta ilmenee tai allergiaa, niin kiireesti on hyvä ottaa yhteyttä lääkemyrkytyskeskukseen tai lääkäriin, ensiapuun tai soittaa 112. Erittäin harvoin sivuvaikutuksena on allergian aiheuttama anafylaktinen shokki tai oikeastaan se ei ole sivuvaikutus, vaan hengenvaarallinen allerginen reaktio. Tälläisen shokin voi aiheuttaa myös esim. jokin ruoka-aine, ampiaisen pistos jne.

No näitä lääkkeiden väärinkäyttäjiä on ollut koko maailman historian ja niitä on joutunut katukauppaankin. Esim. bentsoja myyskennellään minunkin kotikapungissa. Näin on myös monen muunkin lääkkeen kohdalla, kuten esim. fentanyylin kohdalla (erittäin vahva opioidipohjainen kipulääke). Jos seteleitä osataan väärentää, niin myös reseptejä osataan väärentää vielä helpommin. En tunne kaikkia väyliä, miten reseptilääkkeitä joutuu katukauppaan, voin vain arvailla. Paljon on potilaita, jotka ovat ajautuneet jostain lääkkeestä riipuvaisiksi syötyään tunnollisesti sitä lääkärin määräämän reseptin mukaan. Sitten on myös ryhmä väärinkäyttäjiä, jotka hankkivat lääkkeitä siis laittomin keinoin päihtymistarkoituksessa. Jopa reseptittömiä (käsikauppalääkkeet) lääkkeitä käytetään päihtymistarkoituksessa yhdessä alkoholin ja ehkäpä huumeidenkin kanssa - monesti kohtalokkain seurauksin. :( Juodaan myös lasinpesunestettä ja partavedet ym. joissa on vähänkään alkoholia. Monet ovat koukussa alkoholiin ja notkuvat Jeesuksen mentävä aukko sydämessään pahassa olossaan esim. baareissa ja kapakoissa etsien tyydytystä/tarkoitusta elämäänsä sieltä, mistä sitä ei koskaan löydy. :cry: Ilmiöhän ei ole mikään uusi ja myös uudentyyppisiä huumeitakin keksitään lisää. :( Addiktioita on moneen lähtöön, on peliriippuvaisia, nettiriippuvaisia, seksiriippuvaisia jne....lähes mihin tahansa voi addiktoitua ja Herra voi vapauttaa ihan mistä tahansa addiktiosta, olipa se sitten itse aiheutettua tai ei. Kiitos Herralle, että Hän toimii, ihmisiä tulee uskoon, parantuu sairauksista, vapautuu addiktioista jne. tänäkin päivänä. En kuitenkaan tunne yhtäkään täysin tervettä uskovaista. Kehomme vanhenee ja rapistuu, minkä seurauksena meille tulee sitten vaivoja ja sairauksia. Kuolemme useinmiten johonkin sairauteen, mutta pääasia on, että pääsemme Herran tykö!

Olen lukenut psyykenlääkkeistä tutkimuksia laidasta laitaan, myös SSRI-lääkkeistä, jotka tulivat markkinoille 80-luvulla. En nyt ala niistäkään sen enempää tuomaan tutkimuksellista näyttöä tähän, mutta tiedän molemmat ääripäät. Tiedän monia ihmisiä, jotka ovat päässeet niiden avulla ns. pahimman yli ja toipuneet täysin työkykyisiksi, kunhan muu hoito on ollut kokonaisvaltaista sekä potilas on sitoutunut itsekin hoitoon, ja muut sidosryhmät. Lääkkeet ovat taaksejäänyttä elämää. Valitettavasti on sellaisiakin tapauksia liian paljon, ettei olla parannuttu, vaan pelkästään lääkkkeillä on koetettu (tarkoitan ylipäätään SSRI, SRNI, trisyklisetmas.lääkkeet ja em. ryhmiin kuulumattomat ) parantua masennuksesta. Ja on tapauksia, joissa lääkkeitä syödään turhaan. Nyt on tärkeää huomata se, että lääketiede määrittelee masennuksen lievään, keskivaikeaan, vaikeaan ja psykoottiseen masennukseen. Käsittääkseni suurin osa masennuksesta olisi hoidettavissa muutoin kuin lääkkeillä. Kun nyt näin totean, niin KOROSTAN TÄSSÄ YHTEYDESSÄ TAAS, ETTÄ ÄLKÄÄ VAAN KUKAAN LOPETTAKO LÄÄKITYSTÄNNE KUIN SEINÄÄN!!! Eilen sain jo ensimmäisen soiton, kun erästä SSRI-lääkettä eräs minulle hyvin läheinen henkilö oli mennyt vähentämään :shock: ja siitä oli omat seurauksensa, joista ei sen enempää, eikä ko. henkilön muusta problematiikasta. On ihmisiä, jotka tarvitsevat jonkin psykoottisen sairauden hoitoon neuroleptejä = antipsykootteja = psykoosinestolääkkeitä. Eivät he varmasti turhaan niitä syö! Ja psykoosiin takaisin vaipuminen on lääkkeillä ja ehkäpä jollakin muullakin hoidolla estettävissä.

Itselläni oli erään ahdistuneisuushäiriöihin lukeutuvan sairauden pohjalta kokemusta eräästä SSRI-lääkkeestä. Se kapea-alaisti esim.tunnemaailmaa, turrutti ja omat sivuvaikutuksensa sillä oli, mutta pääsin n. vuoden käytön jälkeen pahimman yli (90-luvulla). Minulla on kokemusta myös työuupumuksesta ja selittämättömästä väsymyksestä, joka on vaivannut minua lähes koko elämän. Vasta viime vuosina siihen on löytynyt syy - perinnöllinen vaikea uniapnea, jonka hoito on kesken vielä. Se on oirellut monin eri tavoin ja nyt hoidon ollessa loppusuoralla, aivoni ovat kirkastuneet, kun uneni laatu on huomattavasti parempi, eikä pitkiä hengityskatkoksia ole, josta on tietyt seuraukset ja joka altistaa masennukselle, väsymykselle sekä uupumuksen lisäksi myös monille fyysisille sairauksille, joista ei tässä yhteydessä sen enempää. Netistä löytyy kyllä tietoa. Psyykosissa en ole koskaan ollut, enkä psykiatrisessa sairaalassa hoidossa, mutta olen paljon nähnyt sitäkin puolta ja tunnen/tiedän kolme uskovaa psykiatria sekä lukuisia potilaita, uskoviakin, jotka ovat olleet psykoosissa. Osa on päässyt irti kokonaan lääkkeistä ja palanneet takaisin normaaliin "päiväjärjestykseen." Osa elää kuntoutustuella lääkityksen ja muun hoidon turvin. Osa on osa-aikaisella työkyvyttömyyseläkkeellä. Osa taas työkyvyttömyyseläkkeellä elellen tyydyttävää/hyvää elämää uskossa Herraan, eikä lääkitystä huomaa heillä olevan lainkaan. Vanhoissa psykoosilääkkeissä oli todella pahoja sivuvaikutuksia ja tosiasia on, että ne vaikuttavat esim. aivojen kemialliseen järjestelmään, kuten kaikki psyykenlääkkeet niin tekevät. Tästä en ala sen enempää väittelemään, mutta fakta vaan on se, että ilman antipsykootteja jotkut eivät tule toimeen ja ilman niitä on seurauksena psykoosi, jos ei Herra sitten lopullisesti paranna. Myös psykiatrisen hoidon varjopuolen olen nähnyt ja senkin, mitä seuraa, kun vaikkapa lääkitys jää päälle pitkäksikin aikaa jne. Sama koskee myös joitain fyysisen puolen sairauksia - pitkäaikaisella lääkityksellä on myös haittapuolensa. Joitain sairauksia voi ennaltaehkäistäkin, esim. II-tyypin diabetestä, sydän- ja verisuonisairauksia jne. On olemassa geeneissä kulkeva eräs rasva-aineenvaihdunta sairaus, johon on syötävä kolesterolia alentavaa lääkitystä(unohtamatta muuta hoitoa), ettei jo esim. 16-vuotiaana ole sydämen sepelvaltimot ahtautuneet niin , että seurauksena on sydäninfarkti.

Laittamasi linkki on minulle ollut tuttu jo pitkään ja kuten aiemmin olen kirjoittanut, sen osaan lähes ulkoa. Mutta kun tiedän monia muitakin linkkejä asiaan liittyen ja paljon laaja-alaisempia. En olisi kuitenkaan laittamaasi linkkiä koskaan julkaissut, koska siinä on yksi äärimmäisyys ja sen on kirjoittanut tuntematon kirjoittaja sekä minun käsitykseni mukaan siinä on selkeää tarkoitushakuisuutta tehdä lähes kokonaan pahaksi lääketeollisuus, lääkärit, hoitohenkilökunta ja erityisesti psykiatria. Toinen ääripää on taas lääketeollisuuden raflaavat "lääkemainostutkimukset", joissa mainostetaan jonkin sortin pillerin muuttavan elämäsi lähes ongelmattomaksi. Totuus on jostain näiden ääripään väliltä! Minä pystyisin tekemään fyysisten sairauksien osalta ääripään kotisivut ja mustamaalaamaan koko lääkärikunnan, hoitohenkilökunnan, lääketeollisuuden ja lääketieteen. Aineistoa olisi riittävästi...ja varmasti ko. sivustoon "uskovaisia" riittäisi.

Olet kirjoittanut kyllä, että lääkkeitä ei tule lopettaa kuin seinään omin päin tai jotain sen suuntaista. Mutta kovin selkeästi se ei ole tullut esille. Voi olla, että näin on myös minun aiemmissa kirjoituksissani, mutta olen yrittänyt tuoda myös terveydenhuollon hyvänkin puolen esille. En ole sinua kohtaan tuomiomielellä liikkeellä, vaan näkemykseni mukaan sinulla on ajattelu jotenkin mustavalkoista. Elämässä ei vaan kaikki mene aina jokotai-systeemillä - uskovillakaan.

Sinulla on siis kokemusta siitä, että olet mennyt keskivaikeassa masennuksessa valittamaan vaivaasi, mahdollisesti somaattisiakin, epämääräisiä vaivojasi lääkärille, joka on sitten määrännyt sinulle ja joillekin tuttavillesi ensisijaisesti bentsoja ja muuta hoitoa ei sitten ole luvassakaan, kuten jotensakin näin asian ilmaisit. Mikäli näin on tapahtunut, niin kyseinen lääkäri on ollut totaalisen tietämätön, miten toimia. Itse en tiedä yhtäkään tälläistä tapausta. Yleensä yleislääkärillä käy niin, että määrätään lääke, joka ei ole esim. Diapam (diatsepiini, ns. "bentso"), vaan johonkin masennuslääkeryhmään kuuluva masennuslääke, yleensä SSRI-ryhmään kuuluva masennuslääke (ei aina!), jolla on yleensä monia muitakin indikaatioita. Saattaa olla potilaan tilanteesta riippuen niin, että määrätään myös esim. jokin unilääke, joka voi olla bentsodiatsepiini ensiavuksi - yleisin lienee kauppanimeltään Tenox (vaik.aine tematsepaami). Jos huonosti käy, niin lääkäri ei tarkista mahdollisesti potilaan muita sairauksia, lääkityksiä, jotka voivat olla vasta-aiheisia joko edelliselle tai sitten jälkimmäiselle tai peräti molemmille. Mutta jos käy hyvin, niin lääkäri kartoittaa potilaan kokonaistilanteen ennenkuin määrää ylipäätään mitään lääkettä tai hoitoa, mutta ei jätä heitteille potilasta. Potilastilanteet ovat hyvin moninaisia ja terveydenhuoltomme kärsii ongelmista resurssipulan takia ja se heijastuu hoitavaan henkilöstöönkin kiireenä, työuupumisina, masennuksenakin. Esim. em syistä johtuen olipa kyseessä fyysinen tai psyykkinen sairaus, arviointivirheitä, hoitovirheitä, vääriä diagnooseja yms. voi hyvinkin sattua ja valitettavasti sattuukin. Itse olen valveutunut potilas, jos sairastan jotain. Turvaan ensikädessä Herraani ja toissijaisesti terveydenhuoltoon. Kieltämättä on oltava tarkkana, ettei lääkäri määrää minulle tietyntyyppisiä antibiootteja tai esim. kipulääkkeitä. On käynyt niin, että virheellisiä reseptejä on kirjoitettu ja olen huomannut sen, mutta asia on välittömästi korjattu. Ei tästä sen enempää.

Palaan vielä yhteen mielestäni tärkeään asiaan, nimittäin siihen, että myös uskova voi sairastua johonkin mielenterveyden sairauteen. Jos yhteisö, jossa 'piilosairas' on mahdollisesti jäsenenä, leimaa mielenterveysongelmat joksikin "ei oikeiksi sairauksiksi" tai syyllistää yhteisössä mielenterveysongelmaiset vähätellen heitä, ottamatta huomioon, että taustalla voi olla hyvinkin traumaattisia kokemuksia lapsuudesta, nuoruudesta, niin sellainen sisar/veli pysyy yleensä kaapissa piilossa ja koettaa näyttää vahvalta, mistä voi olla seurauksena jopa psykoosiin vaipuminen tai jonkinlainen muu henkinen romahtaminen. Esim. sairastava uskonyhteisö voi sairastuttaa esim. nuoren rikkinäisen uskovan - ei tarvita kuin yksi "Saulin syndroomaan sairastunut", josta Herra meitä kaikkia varjelkoon ( http://www.kotipetripaavola.com/saulinsyndrooma.html). Toki taustalla saattaa olla psykoosiin jokin elimellinenkin syy. Pahimmassa tapauksessa veli/sisar jää "hengellisten puoskareiden käsittelyyn", mikä johtaa entistä pahempaan tilanteeseen ja psykiatriseen hoitoon sairaalaan. Tälläinen ei ole ollenkaan harvinaista. Herra armahtakoon kaikkia omiaan, ettei näitä tapauksia tulisi lisää. Olen nähnyt näitäkin ja saanut olla Herran Armosta auttamassa heitä. Olenpa minäkin joutunut hengellisen puoskaroinnin/hengellisen väkivallan kohteeksi, mutta selvinnyt siitä sen kummemmitta vaurioitta. Olen varmasti itsekin toiminut taitamattomasti ja Herra armahtakoon, ettei kukaan ole joutunut hukkaan sen takia. :prayer4: Jos jotain olenkin taitamattomasti sanonut, niin olen sen tehnyt vajavaisuuttani ja ymmärtämättömyyttäni sekä lihallisuudessani. Olemme siis enemmän tai vähemmän lihallisia kaikki uskovat ja teemme erheitä sekä virheitä hairahduksineen kaikki.

Hengellisestä puoskaroinnista Petrillä on hyvä kirjoitus ja en nyt muista, joko hänellä on valmiina kirjoitus siitä, ettei uskovassa voi asua riivaajaa/vierasta henkivaltaa/demonia/saatanaa yhdessä Pyhän Hengen kanssa. Jos on (ainakin siitä on ollut puhetta hänen kanssaan), niin se tulee lukea tietysti koetellen se Sanalla. Näilläkin alueilla tehdään paljon hallaa tänä päivänä, kun yritetään ajaa uskovasta jotain sairauden henkivaltaa riivaajana/demonina. Näiden tapausten seurauksetkin olen nähnyt. Uskosta osattomissa voi asua kyllä riivaaja, joka on aiheuttanut esim. sairauden. Esim. Matt.17:14-18. Mutta ei kuitenkaan kaikkien sairauksien takana ole riivaajahenki. Ja korostan yhä sitä, että uskovassa ei voi asua yhtäaikaa riivaajaa ja Pyhää Henkeä. Esim.Jaak.2:19 on ehkäpä yksi selvimmistä Raamatun jakeista, joka sen todistaa.

Vielä sananen sairauksista, joita riittää lukemattomia, niin fyysisiä kuin psyykkisiäkin - etenkin fyysisiä, joita ei voida ihmisviisauden avulla parantaa, kuten esim. MS-tauti, mutta lääkkeillä, ihmisen kokonaisvaltaisella hoidolla yleensä riippuen ko. sairauden vaikeusasteesta oireita voidaan enemmän tai vähemmän lievittää. Jotkut sairaudet ovat nykyisin täysin parannettavissa lääkkeillä, joita ei ennen esim. vaikkapa vielä 70-luvulla voitu parantaa kokonaan. Jotkut syövät ovat yhtenä esimerkkinä tästä. Lääketiede on kehittynyt, kuten monet muutkin tieteen alat. Enpä kirjoittelisi tässä näin, jos elettäisiin alkuseurakunnan ajassa. Silloin ei tekniikka ollut läheskään niin kehittynyttä kuin tänään :) . Tätäkin tieteenalan kehittymistä voidaan käyttää väärin tai oikein, kuten kaikkia muitakin. Joitakin fyysisiä sairauksia on hoidettu esim. 100 vuotta sitten nykytietämyksen mukaan aivan väärin. Voisin ottaa lukuisia esimerkkejä tähän. Samoin on psyykkistenkin sairauksien laita. Tämä olkoon loppukaneetti minun osaltani tässä ketjussa. En jaksa loputtomiin käydä keskusteluja ja olen jo aika kattavasti tuonut esille minun vilpittömän näkemykseni tähän asiaan. Rukoillaan sisarien ja veljien puolesta. Kaikilla on omat vaivansa ja taakkansa. Päämääränä on saavuttaa kuitenkin Herran Armosta iankaikkinen Elämä terveessä uskossa pysyen ja sen säilyttäen - kilvoitus on vielä kesken ja Voittopalkinto häämöttää.

Siunausta ja Rauhaa Herrassa kaikille tasapuolisesti :hugehug: :pc:

Kol.2:6-7 "Niinkuin te siis olette omaksenne ottaneet Kristuksen Jeesuksen, Herran, niin vaeltakaa Hänessä, juurtuneina Häneen ja Hänessä rakentuen ja uskossa vahvistuen, niinkuin teille on opetettu; ja olkoon teidän kiitoksenne ylitsevuotavainen."

:amen4:
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30

Re: Masentunut, jota masennetaan... viekää minut Jeesuksen L

ViestiKirjoittaja Watchman » 01. Joulu 2011 19:42

Jukka-Pekka kiitos vastauksesta. Olet tutkinut asioita paljon ja muodostanut vasta sitten mielipiteen, arvostan
sitä enemmän kuin mutu-tuntumalta esitettyjä asioita. Vaikka olenkin sitä mieltä että et aivan ymmärrä minkä
mittaluokan petoksesta ja pahuuden verkosta on kyse niin kuten molemmat olemme todenneet, on mielipiteistä
turhaa väitellä.

Muutenkin tahdon ennemmin kehoittaa ihmisiä itse tutkimaan ja koettelemaan ja etsimään totuutta asioista kuin
itse kertoa. Vähättelemättä lainkaan totuuden puhumista ja varoittamista sillä usein se saa ihmiset liikkeelle.

Siitä linkistä vielä yksi kommentti jonka aiemmin lähetin. Itse sivu johon linkkasin ei tarjoa kovin paljoa asiallista
tietoa, ja monet linkit jotka johtavat iltalehtiin yms joita ei voi ottaa kovin vakavasti. Siksi sanoin linkin laittaessani,
että koetelkaa kaikki.

*Watchman*
Watchman
 
Viestit: 26
Liittynyt: 04. Marras 2011 18:58

Re: Masentunut, jota masennetaan... viekää minut Jeesuksen L

ViestiKirjoittaja Watchman » 02. Joulu 2011 11:02

Jos haluatte tutkia asiaa tarkemmin niin laittakaa googleen hakusanaksi "depression chemical imbalance myth".
Asiasta kiinnostunut osaa varmasti tunnistaa mikä haun tulokseksi tulevista sivuista on asiallinen.

Masennuksen tervehenkisistä hoitomuodoista löytyy hyvää tietoa esimerkiksi tästä artikkelista:
http://articles.mercola.com/sites/artic ... ssion.aspx
(artikkelin kohtaa 3 eli jonkunlaista akupainantaa suhtaudun varauksella sillä sen juuret ovat itämaisessa henkisyydessä)

Googlesta löytyy myös hakusanoilla "depression natural remedies" ja "depression fish oil treatment" paljon hyviä
tietolähteitä-

*Watchman*
Watchman
 
Viestit: 26
Liittynyt: 04. Marras 2011 18:58

Re: Masentunut, jota masennetaan... viekää minut Jeesuksen L

ViestiKirjoittaja Mallu » 25. Joulu 2011 18:27

Kirjoitan tähän oman kokemukseni,jonka koin hiljattain.
Olen kärsinyt elämäni enemmän tai vähemmän "ihmispelosta".Sen kanssa on vain jotenkin pärjännyt,vaikka se taustalla onkin.Eli olen paremminkin sellainen "syrjäänvetäytyvä ja sivusta kuuntelija kuin olisin äänessä.
Täss jokunen viikko sitten,mua alkoi pikkuhiljaa enenmmän ja enemmän ahdistamaan.Huomasin,että aloin väsyä vähän kaikkeen,oli kiirettä ym.Tällainen olotila mulla oli pari vuotta sitten.Kävin lääkärissä kun niskat oli jumissa eli stressiä pukkas.Lääkäri määräsi masennuslääkkeitä jännittyneisyyteen,,mutta en niitä ottanut kuin pari kappaletta.Ihan hyvin kuitenkin pärjäsin.Mulla on sellainen kova luottamus ja toivo,että Jeesus on se paras parantaja.Juttelin silloin uskonveljen ja yhden uskonsisarenkin kanssa ja heiltä sain uskoa ja vahvistusta siihen,että en tarvitse lääkkeitä.Eli lääkkeet jäi kaappiin.
Nyt muutama viikko sitten alkas ahdistamaan ja vihollinen yritti kaikin keinoin mua masentaa ja pelotella.Töissä alkoi ahdistamaan,varsinkin sosiaaliset tilanteet.Mulla takoi päässä kokoajan ahdistavia ajatuksia,ne ei jättänyt rauhaan kotonakaan.lenkillä rukoilin,että Herra ota nämä ahdistavat ajatukset edes kotona pois mielestä.Ne oli sellaisia ajatuksia,että töihin meno alkoi ahdistaa.Yhtenä päivänä tulin kotiin ja netistä katsoin minkä hintaisia ovat kirkasvalolamput,olin jo sellaisen tilaamassa,hylkäsin sen ,ei siitä mitään apua olisi.Sitten muistin masennuslääkkeeni,etsin netistä käyttäjäkokemuksia masennuslääkkeistä ja hyviä kokemuksia oli monella.Täällä oli keskustelu masennuksesta ja lääkkeistä.Aluksi luin niitä,mutta ahdistuin jo niistäkin,kun oli puolesta ja vastaan.Päätin etten enää lue vaan nyt otan se tabun ja alan syödä niitä tosissani.Haen töistä saikkua ja varaan lääkärille ajan ja jos pääsisi seurakunnassa olevalle uskovalle lääkärille,niin varmasti kirjoittaisi mulle niitä lisää.No tabletin otin ja menin masentuneena nukkumaan.Alkoi vaan enemmän ahdistamaan,kun ajatteli tulevaa,olla saikulla,alkaa syödä lääkkeitä ja odottaa sivuoireita.Rukoilin vain Jumalan puoleen,että teenkö oikein,ketä uskon,pää menee aivan sekaisin,jos tämä ei ole tahtosi niin näytä se.
Tabletin eka vaikutus alkoi jo tuntumaan,oli tosi pökkelö olo,mutta päätin että vielä seuraavana päivänä menen töihin.

Ulkona oli kova myrsky,tuuli hakkasi kattopeltiin.Muistin päivällä töissä radiosta kuunteleman jutun,jossa jonkin kerrostalon asukkaat myrskyn tultua menivät kellariin suojaan.Ihmettelivät kun eräs talon asukas,vanha mummo ei saapunut sinne.Ajattelivat oliko hän mahdollisesti matkoilla,kunnes mummo sanoi,että hän on ollut levollisena sängyssään,ajatellen,että Kyllä Jumala herättää jos kiire tulee. :D
No tämä tuli mieleeni ja mietin,että olen kuin tuo mummo,vaikka ulkona myrskyää,mulla ei ole mitään hätää kun olen Jeesuksen oma.Seuraavaksi tuli ajatus,että vaikka minulla on "oma myrsky" päällä,ei minulla ole sittenkään hätää(.Monena iltana huusin Jeesuksen puoleen.)
Yhtä äkkiä aloin vain kiittää siitä Jeesusta.Päässäni alkoi soida laulu, Elävää vettä.Mielessäni lauloin ja kiitin,kunnes yhtä äkkiä aloin toistaa mielessäni sanoja,Pyhän Hengen puhdistava virta,Pyhän Hengen puhdistava Henki.Joka kerta kun näitä sanoja toistelin mielessäni,joka hengenvedolla koin ihanaa "virtaa",jota vain hengitin.Ihana levollinen olo tuli tilalle ja valtava kiitos mieli.Kaikki masentavat ja ahdistavat ajatukset oli poissa.Se oli aivan ihme kokemus.Nukuin tosi levollisesti ja seuraavana päivänä olin töissä ja sama ilo ja kiitos mieli vain jatkui.Mä sain avun sinne vuoteeseeni ja tiesin,että Jeesus haluaa parantaa.Siinä haluan roikkua ja uskoa,että Jeesus on täydellinen parantaja.En ole sitten jatkanut niitä lääkkeitä ja töissäkin on ollut ihan ok.Mutta tiedän senkin että vihollinen vielä yrittää ja yrittää lannistaa.Mutta Jeesus on vihollisen voittanut ja Jeesuksen veren voimassa vihollinen joutuu päästämään irti.Usein joudutaan taistelemaan "verille asti" ennekuin ne on loppuun asti taisteltu.
Mulla oli tällainen kokemus ja tiedän että väsymys on avain myös viholliselle saada meitä lannistumaan ja masentumaan.Ketään joka syö lääkkeitä en halua tuomita,eikä niitä pidä mennä lopettamaan omin päin ja varmasti tuovat monille myös apua.Tämä oli minulle ihana kokemus ja haluan vain lisää Pyhän Hengen puhdistavaa virtaa.Kiitos Jeesus
Mallu
 

Re: Masentunut, jota masennetaan... viekää minut Jeesuksen L

ViestiKirjoittaja systeri » 26. Joulu 2011 12:19

Mallu kirjoitti:Kirjoitan tähän oman kokemukseni,jonka koin hiljattain.
Olen kärsinyt elämäni enemmän tai vähemmän "ihmispelosta".Sen kanssa on vain jotenkin pärjännyt,vaikka se taustalla onkin.Eli olen paremminkin sellainen "syrjäänvetäytyvä ja sivusta kuuntelija kuin olisin äänessä.
Täss jokunen viikko sitten,mua alkoi pikkuhiljaa enenmmän ja enemmän ahdistamaan.Huomasin,että aloin väsyä vähän kaikkeen,oli kiirettä ym.Tällainen olotila mulla oli pari vuotta sitten.Kävin lääkärissä kun niskat oli jumissa eli stressiä pukkas.Lääkäri määräsi masennuslääkkeitä jännittyneisyyteen,,mutta en niitä ottanut kuin pari kappaletta.Ihan hyvin kuitenkin pärjäsin.Mulla on sellainen kova luottamus ja toivo,että Jeesus on se paras parantaja.Juttelin silloin uskonveljen ja yhden uskonsisarenkin kanssa ja heiltä sain uskoa ja vahvistusta siihen,että en tarvitse lääkkeitä.Eli lääkkeet jäi kaappiin.
Nyt muutama viikko sitten alkas ahdistamaan ja vihollinen yritti kaikin keinoin mua masentaa ja pelotella.Töissä alkoi ahdistamaan,varsinkin sosiaaliset tilanteet.Mulla takoi päässä kokoajan ahdistavia ajatuksia,ne ei jättänyt rauhaan kotonakaan.lenkillä rukoilin,että Herra ota nämä ahdistavat ajatukset edes kotona pois mielestä.Ne oli sellaisia ajatuksia,että töihin meno alkoi ahdistaa.Yhtenä päivänä tulin kotiin ja netistä katsoin minkä hintaisia ovat kirkasvalolamput,olin jo sellaisen tilaamassa,hylkäsin sen ,ei siitä mitään apua olisi.Sitten muistin masennuslääkkeeni,etsin netistä käyttäjäkokemuksia masennuslääkkeistä ja hyviä kokemuksia oli monella.Täällä oli keskustelu masennuksesta ja lääkkeistä.Aluksi luin niitä,mutta ahdistuin jo niistäkin,kun oli puolesta ja vastaan.Päätin etten enää lue vaan nyt otan se tabun ja alan syödä niitä tosissani.Haen töistä saikkua ja varaan lääkärille ajan ja jos pääsisi seurakunnassa olevalle uskovalle lääkärille,niin varmasti kirjoittaisi mulle niitä lisää.No tabletin otin ja menin masentuneena nukkumaan.Alkoi vaan enemmän ahdistamaan,kun ajatteli tulevaa,olla saikulla,alkaa syödä lääkkeitä ja odottaa sivuoireita.Rukoilin vain Jumalan puoleen,että teenkö oikein,ketä uskon,pää menee aivan sekaisin,jos tämä ei ole tahtosi niin näytä se.
Tabletin eka vaikutus alkoi jo tuntumaan,oli tosi pökkelö olo,mutta päätin että vielä seuraavana päivänä menen töihin.

Ulkona oli kova myrsky,tuuli hakkasi kattopeltiin.Muistin päivällä töissä radiosta kuunteleman jutun,jossa jonkin kerrostalon asukkaat myrskyn tultua menivät kellariin suojaan.Ihmettelivät kun eräs talon asukas,vanha mummo ei saapunut sinne.Ajattelivat oliko hän mahdollisesti matkoilla,kunnes mummo sanoi,että hän on ollut levollisena sängyssään,ajatellen,että Kyllä Jumala herättää jos kiire tulee. :D
No tämä tuli mieleeni ja mietin,että olen kuin tuo mummo,vaikka ulkona myrskyää,mulla ei ole mitään hätää kun olen Jeesuksen oma.Seuraavaksi tuli ajatus,että vaikka minulla on "oma myrsky" päällä,ei minulla ole sittenkään hätää(.Monena iltana huusin Jeesuksen puoleen.)
Yhtä äkkiä aloin vain kiittää siitä Jeesusta.Päässäni alkoi soida laulu, Elävää vettä.Mielessäni lauloin ja kiitin,kunnes yhtä äkkiä aloin toistaa mielessäni sanoja,Pyhän Hengen puhdistava virta,Pyhän Hengen puhdistava Henki.Joka kerta kun näitä sanoja toistelin mielessäni,joka hengenvedolla koin ihanaa "virtaa",jota vain hengitin.Ihana levollinen olo tuli tilalle ja valtava kiitos mieli.Kaikki masentavat ja ahdistavat ajatukset oli poissa.Se oli aivan ihme kokemus.Nukuin tosi levollisesti ja seuraavana päivänä olin töissä ja sama ilo ja kiitos mieli vain jatkui.Mä sain avun sinne vuoteeseeni ja tiesin,että Jeesus haluaa parantaa.Siinä haluan roikkua ja uskoa,että Jeesus on täydellinen parantaja.En ole sitten jatkanut niitä lääkkeitä ja töissäkin on ollut ihan ok.Mutta tiedän senkin että vihollinen vielä yrittää ja yrittää lannistaa.Mutta Jeesus on vihollisen voittanut ja Jeesuksen veren voimassa vihollinen joutuu päästämään irti.Usein joudutaan taistelemaan "verille asti" ennekuin ne on loppuun asti taisteltu.
Mulla oli tällainen kokemus ja tiedän että väsymys on avain myös viholliselle saada meitä lannistumaan ja masentumaan.Ketään joka syö lääkkeitä en halua tuomita,eikä niitä pidä mennä lopettamaan omin päin ja varmasti tuovat monille myös apua.Tämä oli minulle ihana kokemus ja haluan vain lisää Pyhän Hengen puhdistavaa virtaa.Kiitos Jeesus


Mallun todistus on ihana...ihan tuli tippa silmään :) Saakoon Herra siunata kaikkia masentuneita ja parantaa haavoja Pyhän Hengen virvoittavan hoitavan ja elävöittävän vaikutuksen avulla...Jeesuksen nimessä.Aamen!
systeri
 

Re: Masentunut, jota masennetaan... viekää minut Jeesuksen L

ViestiKirjoittaja todael » 28. Joulu 2011 20:38

Mallu kirjoitti:Kirjoitan tähän oman kokemukseni,jonka koin hiljattain.
Olen kärsinyt elämäni enemmän tai vähemmän "ihmispelosta".Sen kanssa on vain jotenkin pärjännyt,vaikka se taustalla onkin.Eli olen paremminkin sellainen "syrjäänvetäytyvä ja sivusta kuuntelija kuin olisin äänessä.
Täss jokunen viikko sitten,mua alkoi pikkuhiljaa enenmmän ja enemmän ahdistamaan.Huomasin,että aloin väsyä vähän kaikkeen,oli kiirettä ym.Tällainen olotila mulla oli pari vuotta sitten.Kävin lääkärissä kun niskat oli jumissa eli stressiä pukkas.Lääkäri määräsi masennuslääkkeitä jännittyneisyyteen,,mutta en niitä ottanut kuin pari kappaletta.Ihan hyvin kuitenkin pärjäsin.Mulla on sellainen kova luottamus ja toivo,että Jeesus on se paras parantaja.Juttelin silloin uskonveljen ja yhden uskonsisarenkin kanssa ja heiltä sain uskoa ja vahvistusta siihen,että en tarvitse lääkkeitä.Eli lääkkeet jäi kaappiin.
Nyt muutama viikko sitten alkas ahdistamaan ja vihollinen yritti kaikin keinoin mua masentaa ja pelotella.Töissä alkoi ahdistamaan,varsinkin sosiaaliset tilanteet.Mulla takoi päässä kokoajan ahdistavia ajatuksia,ne ei jättänyt rauhaan kotonakaan.lenkillä rukoilin,että Herra ota nämä ahdistavat ajatukset edes kotona pois mielestä.Ne oli sellaisia ajatuksia,että töihin meno alkoi ahdistaa.Yhtenä päivänä tulin kotiin ja netistä katsoin minkä hintaisia ovat kirkasvalolamput,olin jo sellaisen tilaamassa,hylkäsin sen ,ei siitä mitään apua olisi.Sitten muistin masennuslääkkeeni,etsin netistä käyttäjäkokemuksia masennuslääkkeistä ja hyviä kokemuksia oli monella.Täällä oli keskustelu masennuksesta ja lääkkeistä.Aluksi luin niitä,mutta ahdistuin jo niistäkin,kun oli puolesta ja vastaan.Päätin etten enää lue vaan nyt otan se tabun ja alan syödä niitä tosissani.Haen töistä saikkua ja varaan lääkärille ajan ja jos pääsisi seurakunnassa olevalle uskovalle lääkärille,niin varmasti kirjoittaisi mulle niitä lisää.No tabletin otin ja menin masentuneena nukkumaan.Alkoi vaan enemmän ahdistamaan,kun ajatteli tulevaa,olla saikulla,alkaa syödä lääkkeitä ja odottaa sivuoireita.Rukoilin vain Jumalan puoleen,että teenkö oikein,ketä uskon,pää menee aivan sekaisin,jos tämä ei ole tahtosi niin näytä se.
Tabletin eka vaikutus alkoi jo tuntumaan,oli tosi pökkelö olo,mutta päätin että vielä seuraavana päivänä menen töihin.

Ulkona oli kova myrsky,tuuli hakkasi kattopeltiin.Muistin päivällä töissä radiosta kuunteleman jutun,jossa jonkin kerrostalon asukkaat myrskyn tultua menivät kellariin suojaan.Ihmettelivät kun eräs talon asukas,vanha mummo ei saapunut sinne.Ajattelivat oliko hän mahdollisesti matkoilla,kunnes mummo sanoi,että hän on ollut levollisena sängyssään,ajatellen,että Kyllä Jumala herättää jos kiire tulee. :D
No tämä tuli mieleeni ja mietin,että olen kuin tuo mummo,vaikka ulkona myrskyää,mulla ei ole mitään hätää kun olen Jeesuksen oma.Seuraavaksi tuli ajatus,että vaikka minulla on "oma myrsky" päällä,ei minulla ole sittenkään hätää(.Monena iltana huusin Jeesuksen puoleen.)
Yhtä äkkiä aloin vain kiittää siitä Jeesusta.Päässäni alkoi soida laulu, Elävää vettä.Mielessäni lauloin ja kiitin,kunnes yhtä äkkiä aloin toistaa mielessäni sanoja,Pyhän Hengen puhdistava virta,Pyhän Hengen puhdistava Henki.Joka kerta kun näitä sanoja toistelin mielessäni,joka hengenvedolla koin ihanaa "virtaa",jota vain hengitin.Ihana levollinen olo tuli tilalle ja valtava kiitos mieli.Kaikki masentavat ja ahdistavat ajatukset oli poissa.Se oli aivan ihme kokemus.Nukuin tosi levollisesti ja seuraavana päivänä olin töissä ja sama ilo ja kiitos mieli vain jatkui.Mä sain avun sinne vuoteeseeni ja tiesin,että Jeesus haluaa parantaa.Siinä haluan roikkua ja uskoa,että Jeesus on täydellinen parantaja.En ole sitten jatkanut niitä lääkkeitä ja töissäkin on ollut ihan ok.Mutta tiedän senkin että vihollinen vielä yrittää ja yrittää lannistaa.Mutta Jeesus on vihollisen voittanut ja Jeesuksen veren voimassa vihollinen joutuu päästämään irti.Usein joudutaan taistelemaan "verille asti" ennekuin ne on loppuun asti taisteltu.
Mulla oli tällainen kokemus ja tiedän että väsymys on avain myös viholliselle saada meitä lannistumaan ja masentumaan.Ketään joka syö lääkkeitä en halua tuomita,eikä niitä pidä mennä lopettamaan omin päin ja varmasti tuovat monille myös apua.Tämä oli minulle ihana kokemus ja haluan vain lisää Pyhän Hengen puhdistavaa virtaa.Kiitos Jeesus


Hallelujah !! Kiitos Jeesus. Kiitos paljon tästä todistuksesta. :hurraa:
todael
 

Re: Masentunut, jota masennetaan... viekää minut Jeesuksen L

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 29. Joulu 2011 15:52

Mallu kirjoitti:Kirjoitan tähän oman kokemukseni,jonka koin hiljattain.
Olen kärsinyt elämäni enemmän tai vähemmän "ihmispelosta".Sen kanssa on vain jotenkin pärjännyt,vaikka se taustalla onkin.Eli olen paremminkin sellainen "syrjäänvetäytyvä ja sivusta kuuntelija kuin olisin äänessä.
Täss jokunen viikko sitten,mua alkoi pikkuhiljaa enenmmän ja enemmän ahdistamaan.Huomasin,että aloin väsyä vähän kaikkeen,oli kiirettä ym.Tällainen olotila mulla oli pari vuotta sitten.Kävin lääkärissä kun niskat oli jumissa eli stressiä pukkas.Lääkäri määräsi masennuslääkkeitä jännittyneisyyteen,,mutta en niitä ottanut kuin pari kappaletta.Ihan hyvin kuitenkin pärjäsin.Mulla on sellainen kova luottamus ja toivo,että Jeesus on se paras parantaja.Juttelin silloin uskonveljen ja yhden uskonsisarenkin kanssa ja heiltä sain uskoa ja vahvistusta siihen,että en tarvitse lääkkeitä.Eli lääkkeet jäi kaappiin.
Nyt muutama viikko sitten alkas ahdistamaan ja vihollinen yritti kaikin keinoin mua masentaa ja pelotella.Töissä alkoi ahdistamaan,varsinkin sosiaaliset tilanteet.Mulla takoi päässä kokoajan ahdistavia ajatuksia,ne ei jättänyt rauhaan kotonakaan.lenkillä rukoilin,että Herra ota nämä ahdistavat ajatukset edes kotona pois mielestä.Ne oli sellaisia ajatuksia,että töihin meno alkoi ahdistaa.Yhtenä päivänä tulin kotiin ja netistä katsoin minkä hintaisia ovat kirkasvalolamput,olin jo sellaisen tilaamassa,hylkäsin sen ,ei siitä mitään apua olisi.Sitten muistin masennuslääkkeeni,etsin netistä käyttäjäkokemuksia masennuslääkkeistä ja hyviä kokemuksia oli monella.Täällä oli keskustelu masennuksesta ja lääkkeistä.Aluksi luin niitä,mutta ahdistuin jo niistäkin,kun oli puolesta ja vastaan.Päätin etten enää lue vaan nyt otan se tabun ja alan syödä niitä tosissani.Haen töistä saikkua ja varaan lääkärille ajan ja jos pääsisi seurakunnassa olevalle uskovalle lääkärille,niin varmasti kirjoittaisi mulle niitä lisää.No tabletin otin ja menin masentuneena nukkumaan.Alkoi vaan enemmän ahdistamaan,kun ajatteli tulevaa,olla saikulla,alkaa syödä lääkkeitä ja odottaa sivuoireita.Rukoilin vain Jumalan puoleen,että teenkö oikein,ketä uskon,pää menee aivan sekaisin,jos tämä ei ole tahtosi niin näytä se.
Tabletin eka vaikutus alkoi jo tuntumaan,oli tosi pökkelö olo,mutta päätin että vielä seuraavana päivänä menen töihin.

Ulkona oli kova myrsky,tuuli hakkasi kattopeltiin.Muistin päivällä töissä radiosta kuunteleman jutun,jossa jonkin kerrostalon asukkaat myrskyn tultua menivät kellariin suojaan.Ihmettelivät kun eräs talon asukas,vanha mummo ei saapunut sinne.Ajattelivat oliko hän mahdollisesti matkoilla,kunnes mummo sanoi,että hän on ollut levollisena sängyssään,ajatellen,että Kyllä Jumala herättää jos kiire tulee. :D
No tämä tuli mieleeni ja mietin,että olen kuin tuo mummo,vaikka ulkona myrskyää,mulla ei ole mitään hätää kun olen Jeesuksen oma.Seuraavaksi tuli ajatus,että vaikka minulla on "oma myrsky" päällä,ei minulla ole sittenkään hätää(.Monena iltana huusin Jeesuksen puoleen.)
Yhtä äkkiä aloin vain kiittää siitä Jeesusta.Päässäni alkoi soida laulu, Elävää vettä.Mielessäni lauloin ja kiitin,kunnes yhtä äkkiä aloin toistaa mielessäni sanoja,Pyhän Hengen puhdistava virta,Pyhän Hengen puhdistava Henki.Joka kerta kun näitä sanoja toistelin mielessäni,joka hengenvedolla koin ihanaa "virtaa",jota vain hengitin.Ihana levollinen olo tuli tilalle ja valtava kiitos mieli.Kaikki masentavat ja ahdistavat ajatukset oli poissa.Se oli aivan ihme kokemus.Nukuin tosi levollisesti ja seuraavana päivänä olin töissä ja sama ilo ja kiitos mieli vain jatkui.Mä sain avun sinne vuoteeseeni ja tiesin,että Jeesus haluaa parantaa.Siinä haluan roikkua ja uskoa,että Jeesus on täydellinen parantaja.En ole sitten jatkanut niitä lääkkeitä ja töissäkin on ollut ihan ok.Mutta tiedän senkin että vihollinen vielä yrittää ja yrittää lannistaa.Mutta Jeesus on vihollisen voittanut ja Jeesuksen veren voimassa vihollinen joutuu päästämään irti.Usein joudutaan taistelemaan "verille asti" ennekuin ne on loppuun asti taisteltu.
Mulla oli tällainen kokemus ja tiedän että väsymys on avain myös viholliselle saada meitä lannistumaan ja masentumaan.Ketään joka syö lääkkeitä en halua tuomita,eikä niitä pidä mennä lopettamaan omin päin ja varmasti tuovat monille myös apua.Tämä oli minulle ihana kokemus ja haluan vain lisää Pyhän Hengen puhdistavaa virtaa.Kiitos Jeesus


Rauhaa!

Kiitos Herralle tästä kirjoituksesta. Kirjoituksen perusteella tilanne ei käsittääkseni ole ollut missään vaiheessa sellainen, että olisi tullut turvautua lääkitykseen. Uskovillakin on ahdistuksia, pelkoja, jännitystä stressiä, apeita, masentuneita aikoja, väsymystä yms. En minä ainakaan ole miiltä säästynyt, mutta pitkittyessään on hyvä tietysti joka päivä ensisijaisesti turvata rukouksessa Herraan. Jos tilanne käy sietämättömäksi, eikä apua Herralta tule, on silloin viisastakin kääntyä ammattilaisten puoleen. Väitän masennuksen olevan oireen jostain ja sairaudenkin, josta niin uskosta osattomat kuin uskovatkin voivat parantua maallisen lääketieteen ja moniammatillisen hoidon tuella. Selllainen, joka väittää parantuneensa vaikeasta, työkyvyn vieneestä masennuksesta esim. neljässä viikossa, kuten lööpeissä joidenkin esim. julkkisten kohdalla joskus saa lukea, ei ole koskaan sairastunutkaan kuin korkeintaan alakuloon. Uskova taas voi todistaa parantuneensakin vaikeasta masennuksesta, koska Herra on parantanut, sillä Herra on niin hyväksi nähnyt. Voihan toki Herra parantaa uskoontulon yhteydessä vaikeistakin psyykkisistä ongelmista ja sairauksista, joita tiedän jonkin verran tai sitten uskovankin. Mutta harvassa ainakaan minun lähipiirissä on ylipäätään sairauksista parantumisia oikeasti tänä maailman aikana. Alkuseurakunnassa niitä tapahtui enemmän, huomattavasti enemmän kuin tänään. Älköönkä kukaan psyykkisestä sairaudesta kärsivä uskova tai kukaan muukaan syyllistäkö itseään, jos ei ole parantunut - vielä - ja ylipäätään mistään fyysisestäkään sairaudesta.

Siunausta :thumb: :hearts:
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30

Re: Masentunut, jota masennetaan... viekää minut Jeesuksen L

ViestiKirjoittaja Watchman » 29. Joulu 2011 16:10

http://www.cchrint.org/2011/12/07/can-p ... ed-it-can/

(Suomennokseni linkin johdannosta:)

"On hyvin dokumentoitua, että psykiatriset lääkkeet, erityisesti masennuslääkkeet, voivat aiheuttaa paljon väkivaltaisia sivuvaikutuksia kuten maniaa, psykoosia, agressiivisuutta, väkivaltaa ja masennuslääke Efexorin tapauksessa myös itsetuhoisuutta.

Vuodesta 1991 lähtien on CCHR (Citizen Comission on Human Rights eli kansalaisten ihmisoikeuskomissio) auttanut lukuisia yksilöitä ja asiantuntijoita todistamaan US FDA:n edessä (United States Food and Drugs Administration eli Yhdysvaltojen elintarvike- ja lääkehallinto) että ihmiset joilla ei aikaisemmin ollut väkivaltaista (tai itsetuhoista) historiaa, tulivat väkivaltaisiksi ja itsetuhoisiksi masennuslääkkeiden vaikutuksen alla.

FDA:lta kesti 13 vuotta myöntää, että masennuslääkkeet voivat aiheuttaa itsetuhoisuutta ja vuonna 2004 lääkepakkauksiin lisättiin viimein varoitukset. Kuitenkaan näihin lääkkeisiin ei ole laitettu minkäänlaisia varoituksia niiden väkivaltaisuutta aiheuttavista vaikutuksista, vaikka näitä sivuvaikutuksia on dokumentoitu paljon, ja vaikka ainakin 11 viime aikojen kouluammuskelua on toteuttanut nuoret jotka ovat olleet näiden lääkkeiden vaikutuksen alaisina tai ovat lakanneet ottamasta niitä.

Siksi tapaus (josta linkin takana kerrotaan) jossa kanadalaisen oikeustuomarin mukaan teinipoika murhasi ystävänsä masennuslääke Prozacin johdosta, ja se tosiasia ettei tuomiosta valiteta, on valtava käännekohta masennuslääkkeiden väkivaltaisuutta aiheuttavien vaikutusten paljastamisessa"

*Watchman*
Watchman
 
Viestit: 26
Liittynyt: 04. Marras 2011 18:58

Re: Masentunut, jota masennetaan... viekää minut Jeesuksen L

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 29. Joulu 2011 17:12



Mallun kirjoitusta minäkin luin, se antoi minulle rohkaisua ja toivoa että voi Jumalaan turvautua ja odottaa ihmeitä vapautuakseni niistä mikä minulla on.
Minua ahdistaa ajatus lääkityksistä. Oli ihanaa lukea, mitä Mallu kirjoitti. kiitos Jumalalle ja Mallulle! :thumb: :hearts:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa

cron