Masentunut, jota masennetaan... viekää minut Jeesuksen LUO !

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Masentunut, jota masennetaan... viekää minut Jeesuksen L

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 30. Joulu 2011 13:55

vaisuliini kirjoitti:

Mallun kirjoitusta minäkin luin, se antoi minulle rohkaisua ja toivoa että voi Jumalaan turvautua ja odottaa ihmeitä vapautuakseni niistä mikä minulla on.
Minua ahdistaa ajatus lääkityksistä. Oli ihanaa lukea, mitä Mallu kirjoitti. kiitos Jumalalle ja Mallulle! :thumb: :hearts:


:amen4:

Nimenomaan Jumalaan meidän tuleekin turvautua kaikessa - myös sairauksissa, johon masennuskin kuuluu ja liitännäisoireena moneen muuhun sairauteen. Ei ole tarkoitus vähätellä kenenkään kokemuksia, kun Jumala vapauttaa esim. vaikeasta masennuksesta, mikä sen taustalla nyt sitten onkin. Keskuudessamme on kuitenkin Jumalaan turvaavia uskovia, jotka ovat psyykkisistä syistä joutuneet turvautumaan psyykenlääkkeisiin ja muuhunkin hoitoon, minkä turvin he elävät suht'koht' normaalia elämää. On myös uskovia fyysisesti sairaita, jotka turvaavat Jumalaan ja joutuvat syömään lääkkeitä, joiden mahdollisia sivuvaikutuksia en edes uskalla tuoda julki tällä palstalla, mitä ne saattavat aiheuttaa. Olen kyllä lukenut Pharmaca Fennicaa ja ihan 'tavalliset' käsikauppalääkkeetkin voivat auheuttaa vaikka mitä; esim. eräs lääkevalmiste sen johdannaisineen allekirjoittaneella aiheuttaa anafyflaktisen shokin (http://fi.wikipedia.org/wiki/Anafylaksia). Mutta kaikki on Herran käsissä ja erään lääkkeen kohdalla olikin käydä huonosti pari viikkoa sitten, kun lääkärillä sattui näppäilyvirhe, jonka seurauksena lääkeannos kaksinkertaistui viiden päivän ajaksi. Itse en huomannut muuta kuin kuvottavan olon, mutta vaimo huomasi reseptivirheen ja muutakin, mikä taas oli Herran johdatusta ja olen hengissä. Jos näin ei olisi käynyt, niin olisin varmasti kuollut jo - annos oli toksinen ja vieläkin on olo huono. Potilasvahinkoilmoitusta en tee ja apteekkikin on osasyyllinen. Kaikilla lääkkeillä on omat sivuvaikutuksensa ja hyvähän se olisi, ettei niitä tarvitsisi syödä kenenkään - uskovaistenkaan. Mutta joskus on 'pakko' syödä, mikäli mielii parantua, jos edelleenkään ei Herra paranna. Joskus pelkät lääkkeet parantavat ja joskus niitä joutuu syömään loppuikänsä. Joskus taas paranemiseen tarvitaan lääkkeitä ja mahdollisesti muutakin hoitoa, jotta rapistuva ruumiimme olisi jotensakin toimintakykyinen.

Siunausta kaikille tasapuolisesti ja Rauhaa Herrassa :thumb: :hugehug:

Filip.3:12 "Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut.
3:13 Veljet, minä en vielä katso sitä voittaneeni; mutta yhden minä teen: unhottaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin,
3:14 minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa."

Kohti Taivaan Kotia päivä päivältä Armossa pysyen kilvoittelemme ja meillä on Jeesuksessa Toivo Iankaikkisesta Elämästä :prayer4:

:GBU:
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30

Re: Masentunut, jota masennetaan... viekää minut Jeesuksen L

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 30. Joulu 2011 13:58

Mallu kirjoitti:Kirjoitan tähän oman kokemukseni,jonka koin hiljattain.
Olen kärsinyt elämäni enemmän tai vähemmän "ihmispelosta".Sen kanssa on vain jotenkin pärjännyt,vaikka se taustalla onkin.Eli olen paremminkin sellainen "syrjäänvetäytyvä ja sivusta kuuntelija kuin olisin äänessä.
Täss jokunen viikko sitten,mua alkoi pikkuhiljaa enenmmän ja enemmän ahdistamaan.Huomasin,että aloin väsyä vähän kaikkeen,oli kiirettä ym.Tällainen olotila mulla oli pari vuotta sitten.Kävin lääkärissä kun niskat oli jumissa eli stressiä pukkas.Lääkäri määräsi masennuslääkkeitä jännittyneisyyteen,,mutta en niitä ottanut kuin pari kappaletta.Ihan hyvin kuitenkin pärjäsin.Mulla on sellainen kova luottamus ja toivo,että Jeesus on se paras parantaja.Juttelin silloin uskonveljen ja yhden uskonsisarenkin kanssa ja heiltä sain uskoa ja vahvistusta siihen,että en tarvitse lääkkeitä.Eli lääkkeet jäi kaappiin.
Nyt muutama viikko sitten alkas ahdistamaan ja vihollinen yritti kaikin keinoin mua masentaa ja pelotella.Töissä alkoi ahdistamaan,varsinkin sosiaaliset tilanteet.Mulla takoi päässä kokoajan ahdistavia ajatuksia,ne ei jättänyt rauhaan kotonakaan.lenkillä rukoilin,että Herra ota nämä ahdistavat ajatukset edes kotona pois mielestä.Ne oli sellaisia ajatuksia,että töihin meno alkoi ahdistaa.Yhtenä päivänä tulin kotiin ja netistä katsoin minkä hintaisia ovat kirkasvalolamput,olin jo sellaisen tilaamassa,hylkäsin sen ,ei siitä mitään apua olisi.Sitten muistin masennuslääkkeeni,etsin netistä käyttäjäkokemuksia masennuslääkkeistä ja hyviä kokemuksia oli monella.Täällä oli keskustelu masennuksesta ja lääkkeistä.Aluksi luin niitä,mutta ahdistuin jo niistäkin,kun oli puolesta ja vastaan.Päätin etten enää lue vaan nyt otan se tabun ja alan syödä niitä tosissani.Haen töistä saikkua ja varaan lääkärille ajan ja jos pääsisi seurakunnassa olevalle uskovalle lääkärille,niin varmasti kirjoittaisi mulle niitä lisää.No tabletin otin ja menin masentuneena nukkumaan.Alkoi vaan enemmän ahdistamaan,kun ajatteli tulevaa,olla saikulla,alkaa syödä lääkkeitä ja odottaa sivuoireita.Rukoilin vain Jumalan puoleen,että teenkö oikein,ketä uskon,pää menee aivan sekaisin,jos tämä ei ole tahtosi niin näytä se.
Tabletin eka vaikutus alkoi jo tuntumaan,oli tosi pökkelö olo,mutta päätin että vielä seuraavana päivänä menen töihin.

Ulkona oli kova myrsky,tuuli hakkasi kattopeltiin.Muistin päivällä töissä radiosta kuunteleman jutun,jossa jonkin kerrostalon asukkaat myrskyn tultua menivät kellariin suojaan.Ihmettelivät kun eräs talon asukas,vanha mummo ei saapunut sinne.Ajattelivat oliko hän mahdollisesti matkoilla,kunnes mummo sanoi,että hän on ollut levollisena sängyssään,ajatellen,että Kyllä Jumala herättää jos kiire tulee. :D
No tämä tuli mieleeni ja mietin,että olen kuin tuo mummo,vaikka ulkona myrskyää,mulla ei ole mitään hätää kun olen Jeesuksen oma.Seuraavaksi tuli ajatus,että vaikka minulla on "oma myrsky" päällä,ei minulla ole sittenkään hätää(.Monena iltana huusin Jeesuksen puoleen.)
Yhtä äkkiä aloin vain kiittää siitä Jeesusta.Päässäni alkoi soida laulu, Elävää vettä.Mielessäni lauloin ja kiitin,kunnes yhtä äkkiä aloin toistaa mielessäni sanoja,Pyhän Hengen puhdistava virta,Pyhän Hengen puhdistava Henki.Joka kerta kun näitä sanoja toistelin mielessäni,joka hengenvedolla koin ihanaa "virtaa",jota vain hengitin.Ihana levollinen olo tuli tilalle ja valtava kiitos mieli.Kaikki masentavat ja ahdistavat ajatukset oli poissa.Se oli aivan ihme kokemus.Nukuin tosi levollisesti ja seuraavana päivänä olin töissä ja sama ilo ja kiitos mieli vain jatkui.Mä sain avun sinne vuoteeseeni ja tiesin,että Jeesus haluaa parantaa.Siinä haluan roikkua ja uskoa,että Jeesus on täydellinen parantaja.En ole sitten jatkanut niitä lääkkeitä ja töissäkin on ollut ihan ok.Mutta tiedän senkin että vihollinen vielä yrittää ja yrittää lannistaa.Mutta Jeesus on vihollisen voittanut ja Jeesuksen veren voimassa vihollinen joutuu päästämään irti.Usein joudutaan taistelemaan "verille asti" ennekuin ne on loppuun asti taisteltu.
Mulla oli tällainen kokemus ja tiedän että väsymys on avain myös viholliselle saada meitä lannistumaan ja masentumaan.Ketään joka syö lääkkeitä en halua tuomita,eikä niitä pidä mennä lopettamaan omin päin ja varmasti tuovat monille myös apua.Tämä oli minulle ihana kokemus ja haluan vain lisää Pyhän Hengen puhdistavaa virtaa.Kiitos Jeesus


Kiitos Herralle ja siunausta Mallulle :thumb:
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30

Re: Masentunut, jota masennetaan... viekää minut Jeesuksen L

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 30. Joulu 2011 14:58

Watchman kirjoitti:http://www.cchrint.org/2011/12/07/can-prozac-cause-kids-to-kill-a-canadian-judge-has-ruled-it-can/

(Suomennokseni linkin johdannosta:)

"On hyvin dokumentoitua, että psykiatriset lääkkeet, erityisesti masennuslääkkeet, voivat aiheuttaa paljon väkivaltaisia sivuvaikutuksia kuten maniaa, psykoosia, agressiivisuutta, väkivaltaa ja masennuslääke Efexorin tapauksessa myös itsetuhoisuutta.

Vuodesta 1991 lähtien on CCHR (Citizen Comission on Human Rights eli kansalaisten ihmisoikeuskomissio) auttanut lukuisia yksilöitä ja asiantuntijoita todistamaan US FDA:n edessä (United States Food and Drugs Administration eli Yhdysvaltojen elintarvike- ja lääkehallinto) että ihmiset joilla ei aikaisemmin ollut väkivaltaista (tai itsetuhoista) historiaa, tulivat väkivaltaisiksi ja itsetuhoisiksi masennuslääkkeiden vaikutuksen alla.

FDA:lta kesti 13 vuotta myöntää, että masennuslääkkeet voivat aiheuttaa itsetuhoisuutta ja vuonna 2004 lääkepakkauksiin lisättiin viimein varoitukset. Kuitenkaan näihin lääkkeisiin ei ole laitettu minkäänlaisia varoituksia niiden väkivaltaisuutta aiheuttavista vaikutuksista, vaikka näitä sivuvaikutuksia on dokumentoitu paljon, ja vaikka ainakin 11 viime aikojen kouluammuskelua on toteuttanut nuoret jotka ovat olleet näiden lääkkeiden vaikutuksen alaisina tai ovat lakanneet ottamasta niitä.

Siksi tapaus (josta linkin takana kerrotaan) jossa kanadalaisen oikeustuomarin mukaan teinipoika murhasi ystävänsä masennuslääke Prozacin johdosta, ja se tosiasia ettei tuomiosta valiteta, on valtava käännekohta masennuslääkkeiden väkivaltaisuutta aiheuttavien vaikutusten paljastamisessa"

*Watchman*


Rauhaa!

Masennus itsessään voi aiheuttaa itsetuhoisia ajatuksia, jotka voivat johtaa itsemurhaan. Muutaman kerran Herra on johdattanut minut erään/eräiden uskovien syvästi masentuneiden luokse viime hetkessä, eikä mitään ole tapahtunut. Kyseiset henkilöt ovat elossa ja osa on ilman lääkkeitä tällä hetkellä ja osalla on lievempi tai voimakkaampi lääkitys, mutta ovat elossa ja mikä tärkeintä Elävässä Uskossa!
Jotkut masennuslääkkeet voivat aloittaessa lääkitystä aiheuttaa potilaan tilan pahenemista. Harkintaa tuleekin käyttää lääkärin osalta etenkin vaikeista masennustiloista ja itsetuhoisista ajatuksista kärsivien kohdalla lääkitystä ylipäätään aloitettaessa, mikä on on oikea hoitopaikka ja hoitomenetelmät. Olemme psykofyysiskemiallisia kokonaisuuksia, eikä meille kaikille käy tietenkään välttämättä samat lääkkeet ja taustat ovat hyvinkin erilaiset.
En lähtisi missään tapauksessa demonisoimaan esim. venlafaksiinia (kauppanimi esim. Efexor). Tiedän erään uskovan, joka on noussut em. lääkkeellä ja muulla hoidolla masennuksen suosta. Herra on myös eheyttänyt ko. veljeä todella paljon pikkuhiljaa. Ei sen enempää siitä.
Olen samaa mieltä, että masennuksen hoito on retuperällä Suomessa ja maailmalla. Mutta en lähtisi kokonaisuudessaan demonisoimaan lääkkeitä. Niin fyysisiin kuin psyykkisiin sairauksiin kehitettyjä lääkkeitä on jouduttu vetämään pois markkinoilta. Lääketeollisuudella on se pimeä puolikin koskien molempia lääkeryhmiä.
Koulusurmat ym. tappamiset kautta historian, joita on maailmalla tapahtunut hirvittävän paljon, eivät ole suoraan todistetusti jonkin lääkkeen syytä. Minua itseäni hirvittää lukea lähes joka viikko tapauksia, joissa äiti tai isä on tappanut perheensä ja ehkäpä lopulta itsensäkin useinmiten. Monesti syynä on ollut se, ettei olla jostain syystä haettu apua terveydenhuollolta, jos sitä olisi aina edes ollut saatavilla tai haluttukaan saada (taustoja emme tiedä ja lääkkeet eivät ole olleet syynä). Hirveitä asioita tapahtuu maailmassa tälläkin hetkellä, enkä ainakakaan minä tiedä, miksi Jumala sallii ne ja on sallinut.
En uskalla kiistää, etteikö Prozac (fluoksetiini, lääkeaine, joka kuuluu SSRI-lääkkeisiin) voisi jollakin/joillakin naksauttaa päässä niin, että seurauksena olisi aiemmin väkivallattomalla ihmisellä väkivaltaa. Mutta toisaalta sitä on vaikea todistaakaan. Amerikassa nyt ylipäätään oikeusjärjestelmä toimii vähän toisin ja dollarin kuvatkin korvauksineen kiiltävät silmissä. Korvauksetkin ovat aivan toista luokkaa kaikissa asioissa kuin Suomessa. Ja päässä saattaa todistetusti naksahtaa pahastikin ilman mitään lääkeaineitakaan, mistä on varmasti miljoona kertaa enemmän todisteita kuin esim. fluoksetiinin todennäköisyydestä aiheuttaa aivojen kemiassa tappavaa väkivaltaa.
Lääkkeillä on toinen toistensa kanssa interaktioita (vuorovaikutus, keskinäinen vaikutus), joita kaikkia ei lääketeollisuus, eikä lääkäritkään osaa aina ennakoida. Yhteiskuntamme on kieltämättä melko voimakkaasti lääkekeskeistä ja potilaan kokonaisvaltainen hoito liian usein unohtuu lähinnä resurssipulan takia. Hoitohenkilöstö suurelta osin haluaisi tehdä enemmän potilaiden hyväksi, mihin on resursseja. Ei demonisoida sen enempää heitäkään.
Tässä ketjussa on tullut nyt riittävästi ilmi lääketeollisuuden hyvät puolet ja se huonokin puoli, minkä olen itsekin kokenut inhimillisistä virheistä johtuen pääasiassa. Olen joskus syönyt sellaisia lääkkeitä fyysisiin oireisiin, joita ei enää ole markkinoilla n. 40 v. sitten. Tiedä sitten, miten ovat esim. geenimutaatioita aiheuttaneet tms. En murehdi niitä, vaan kaikki on Herran kädessä ja Hänessä meillä on kaikkein tärkein - iankaikkinen Toivo ikuisesta Elämästä uskosta Jumalan Poikaan Pyhässä Hengessä, missä kasvakaamme ja mihin yhä enemmän juurtukaamme. Tämä on itsekullekin kaikkein tärkeintä - etsiä ensin Taivasten Valtakuntaa ja koota aarteita, joita ei koi ja ruoste raiskaa Armosta ja Pyhän Hengen Voimassa.

Siunausta Watchman ja Rauhaa Herrassa :pc:
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 44 vierailijaa

cron