Miksi uskot Jeesukseen ?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Miksi uskot Jeesukseen ?

ViestiKirjoittaja todael » 16. Marras 2011 18:55

Miksi uskot Jeesukseen ?? MIksi seuraat Jeesusta ??

Siksikö että saisit maallisen onnen, terveyden, huomion arvoisen aseman seurakunnassa ?? Että saisit sairaiden parantamisen armolahjan ja saisit ihmisiltä paljon huomiota ? Siksikö että sinua ylistettäsiin loistavana Raamatun opettajana ja viisautesi olisi lähes Salomon viisautta ??

Joh.6:66 ihmiset jättävät Jeesuksen. Jeesus ei kelpaa heille. Miksi ? Koska nämä ihmiset halusivat vain maan päällistä hyvää, eivätkä tahtoneet syödä sitä "leipää" joka tulee taivaasta. He halusivat vain maallista leipää. He halusivat VAIN maallista onnea.

Tahdot puolison, omakotitalon, vakituisen työpaikan, huomionarvoisen seurakunta tehtävän... mutta miksi olet uskossa ?? Vainko näiden asioidenko tähden ? Etsitkö Jumalan kunniaa vai ihmisten kunniaa elämässäsi ??

Joh.6:26-27 "Jeesus vastasi heille ja sanoi: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ette te minua sentähden etsi, että olette nähneet tunnustekoja, vaan sentähden, että saitte syödä niitä leipiä ja tulitte ravituiksi. Älkää hankkiko sitä ruokaa, joka katoaa, vaan sitä ruokaa, joka pysyy hamaan iankaikkiseen elämään ja jonka Ihmisen Poika on teille antava; sillä häneen on Isä, Jumala itse, sinettinsä painanut."

He olivat nähneet Jeesuksen ja SILTI he eivät uskoneet Häneen.

Mitä usko Jeesukseen on ?

Todellakin, usko on täydellistä riippuvuutta Jumalasta. Usko on kuin hengitys, kaikkein olennaisinen elämän ylläpitäjä, koska uskon kautta minä elän elämää Kristuksessa, en itsessäni. Usko on elämää Jumalassa, ei järjen päätelmissä tai omissa viisasteluissa, eikä omassa tahdon voimassa. Usko on Kristuksen risti - kuolema ja elämä.

Usko Jeesukseen on luopumista omista eduista. Usko on itsensä uhraamista Jumalalle. Usko on Kristuksen ristin kohtaamista- kuoleman ja elämän kohtaamista. En enää minä, vaan Jeesus.

Kristikunta jakaantuu kokoajan - on "itsessään viisaat akateemikot", on "ihmeitä tavoittelevat hurmoshenkiset" - ja muut maallista hyvää tavoittelevat uskonnolliset pilkkaajat sekä postmodernistiseen ajattelumaailmaan maallistuneet niiden välillä. Harva etsii Jeesusta ja todellista Jumalan voimaa. Minäkeskeinen usko on täysin saatanasta ja tällaisenaan se on pahinta uskonnollista eksytystä.

Joh.5:44 "Kuinka te voisitte uskoa, te, jotka otatte vastaan kunniaa toinen toiseltanne, ettekä etsi sitä kunniaa, mikä tulee häneltä, joka yksin on Jumala?"

Todellinen Kristuksen seuraaja elää Kristuksen ristin voimasta - kuolee itselleen ja hengittää uskossa elämää Kristuksessa. Ei ole MITÄÄN Jumalan voimaa ilman Kristuksen ristiä. Minun tulee särkyä ja menettää toivoni itseeni, että löydän uskossa Jumalan voiman Kristuksessa.

Tahdotko Jumalan voiman elämääsi ??? Rakasta Kristuksen ristiä - niin löydät Jumalan voiman.

1Kor.15:19 "Jos olemme panneet toivomme Kristukseen ainoastaan tämän elämän ajaksi, niin olemme kaikkia muita ihmisiä surkuteltavammat."

- todael
todael
 

Re: Miksi uskot Jeesukseen ?

ViestiKirjoittaja Masa » 20. Marras 2011 22:16

todael kirjoitti:Miksi uskot Jeesukseen ?? MIksi seuraat Jeesusta ??

Siksikö että saisit maallisen onnen, terveyden, huomion arvoisen aseman seurakunnassa ?? Että saisit sairaiden parantamisen armolahjan ja saisit ihmisiltä paljon huomiota ? Siksikö että sinua ylistettäsiin loistavana Raamatun opettajana ja viisautesi olisi lähes Salomon viisautta ??

Joh.6:66 ihmiset jättävät Jeesuksen. Jeesus ei kelpaa heille. Miksi ? Koska nämä ihmiset halusivat vain maan päällistä hyvää, eivätkä tahtoneet syödä sitä "leipää" joka tulee taivaasta. He halusivat vain maallista leipää. He halusivat VAIN maallista onnea.

Tahdot puolison, omakotitalon, vakituisen työpaikan, huomionarvoisen seurakunta tehtävän... mutta miksi olet uskossa ?? Vainko näiden asioidenko tähden ? Etsitkö Jumalan kunniaa vai ihmisten kunniaa elämässäsi ??

Joh.6:26-27 "Jeesus vastasi heille ja sanoi: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ette te minua sentähden etsi, että olette nähneet tunnustekoja, vaan sentähden, että saitte syödä niitä leipiä ja tulitte ravituiksi. Älkää hankkiko sitä ruokaa, joka katoaa, vaan sitä ruokaa, joka pysyy hamaan iankaikkiseen elämään ja jonka Ihmisen Poika on teille antava; sillä häneen on Isä, Jumala itse, sinettinsä painanut."

He olivat nähneet Jeesuksen ja SILTI he eivät uskoneet Häneen.

Mitä usko Jeesukseen on ?

Todellakin, usko on täydellistä riippuvuutta Jumalasta. Usko on kuin hengitys, kaikkein olennaisinen elämän ylläpitäjä, koska uskon kautta minä elän elämää Kristuksessa, en itsessäni. Usko on elämää Jumalassa, ei järjen päätelmissä tai omissa viisasteluissa, eikä omassa tahdon voimassa. Usko on Kristuksen risti - kuolema ja elämä.

Usko Jeesukseen on luopumista omista eduista. Usko on itsensä uhraamista Jumalalle. Usko on Kristuksen ristin kohtaamista- kuoleman ja elämän kohtaamista. En enää minä, vaan Jeesus.

Kristikunta jakaantuu kokoajan - on "itsessään viisaat akateemikot", on "ihmeitä tavoittelevat hurmoshenkiset" - ja muut maallista hyvää tavoittelevat uskonnolliset pilkkaajat sekä postmodernistiseen ajattelumaailmaan maallistuneet niiden välillä. Harva etsii Jeesusta ja todellista Jumalan voimaa. Minäkeskeinen usko on täysin saatanasta ja tällaisenaan se on pahinta uskonnollista eksytystä.

Joh.5:44 "Kuinka te voisitte uskoa, te, jotka otatte vastaan kunniaa toinen toiseltanne, ettekä etsi sitä kunniaa, mikä tulee häneltä, joka yksin on Jumala?"

Todellinen Kristuksen seuraaja elää Kristuksen ristin voimasta - kuolee itselleen ja hengittää uskossa elämää Kristuksessa. Ei ole MITÄÄN Jumalan voimaa ilman Kristuksen ristiä. Minun tulee särkyä ja menettää toivoni itseeni, että löydän uskossa Jumalan voiman Kristuksessa.

Tahdotko Jumalan voiman elämääsi ??? Rakasta Kristuksen ristiä - niin löydät Jumalan voiman.

1Kor.15:19 "Jos olemme panneet toivomme Kristukseen ainoastaan tämän elämän ajaksi, niin olemme kaikkia muita ihmisiä surkuteltavammat."

- todael



Enää en tiedä seuraanko Jeesusta, omalla kohdalla voisin sanoa että seuraamiseni on lähinnä roikkumista ei seuraamista,
Miksi sitten roikun? Hyvä kysymys johon kuitenkin haluaisin esittää vastakysymyksen "miten päästä irti?"
Kun katson elämääni uskovana niin monesti totean että ilman uskoa pääsisin paljon helpommalla ei tarvitsisi tuntea omantunnon tuskia teoistaan eikä siitä mitä sanoisi taikka tekisi samalla voisin todeta "huomenna on armo uusi" - mutta kun tietää ettei moinen peli vetele pidemmän päälle sitä jää mieluimmin roikkumaan kuin yrittää kääntää selän Jumalalle,

Mitä olen saanut uskosta, en mitään sellaista jolla voisin ihmisten edessä ylpeillä päin vastoin henkisesti olen saanut yhden ilon hetken jälkeen 100 raipaniskua, nöyrtymistä nöyrtymisen jälkeen.
Monet puhuvat Jumalan rakkaudesta, minulle Jumalan rakkaus on 1000 raipan iskua lisää.
Olen uskoni vuoksi menettänyt kaikki ystävät tai paremmin tuttavat jopa ne jotka luulin olevan veljiä ja sisaria huomasin suuremman raadollisuuden uskovien kesken kuin osattomien.
En ole mielestäni koskaan haaveillut saavani uskon kautta arvostusta, mutta yhtä vähän odotin näin kovaa koulua jossa kaikki viedään ensin maalliset ja sitten henkinen puoli on pistetty niin nättiin nippuun ja kivi sydämeen ettei sitä saa enään kukaan auki.
Uskovien puheet näen ainoastaan liirum laarumina jota muokataan sitä mukaa kun se omaan elämän tilanteeseen käy parhaiten.
esimerkkinä vaikka sapatti eli lauantai päivä. Sapattia ei ole kumottu uudessa liitossa joten sapatti olisi pyhitettävä lepopäiväksi, mutta jos joku uskovien piirissä sanoo sapattina voivansa käydä töissä koska itse joutuu käymään.
Uskovat valehtelevat mieluimmin kuin pysyisivät totuudessa.

Tätä kirjoittaessa tulee vääjäämättä mieleen kysymys "onko tämä kaikki sittenkin turhaa ja tuulen tavoittelua" etsimistä turhan vuoksi tai kiivailua turhista asioista.
en tiedä ... mutta muuten menee ihan kivasti.
Masa
 

Re: Miksi uskot Jeesukseen ?

ViestiKirjoittaja PetriFB » 20. Marras 2011 22:50

todael kirjoitti:Miksi uskot Jeesukseen ?? MIksi seuraat Jeesusta ??

Siksikö että saisit maallisen onnen, terveyden, huomion arvoisen aseman seurakunnassa ?? Että saisit sairaiden parantamisen armolahjan ja saisit ihmisiltä paljon huomiota ? Siksikö että sinua ylistettäsiin loistavana Raamatun opettajana ja viisautesi olisi lähes Salomon viisautta ??

Joh.6:66 ihmiset jättävät Jeesuksen. Jeesus ei kelpaa heille. Miksi ? Koska nämä ihmiset halusivat vain maan päällistä hyvää, eivätkä tahtoneet syödä sitä "leipää" joka tulee taivaasta. He halusivat vain maallista leipää. He halusivat VAIN maallista onnea.

Tahdot puolison, omakotitalon, vakituisen työpaikan, huomionarvoisen seurakunta tehtävän... mutta miksi olet uskossa ?? Vainko näiden asioidenko tähden ? Etsitkö Jumalan kunniaa vai ihmisten kunniaa elämässäsi ??

Joh.6:26-27 "Jeesus vastasi heille ja sanoi: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ette te minua sentähden etsi, että olette nähneet tunnustekoja, vaan sentähden, että saitte syödä niitä leipiä ja tulitte ravituiksi. Älkää hankkiko sitä ruokaa, joka katoaa, vaan sitä ruokaa, joka pysyy hamaan iankaikkiseen elämään ja jonka Ihmisen Poika on teille antava; sillä häneen on Isä, Jumala itse, sinettinsä painanut."

He olivat nähneet Jeesuksen ja SILTI he eivät uskoneet Häneen.

Mitä usko Jeesukseen on ?

Todellakin, usko on täydellistä riippuvuutta Jumalasta. Usko on kuin hengitys, kaikkein olennaisinen elämän ylläpitäjä, koska uskon kautta minä elän elämää Kristuksessa, en itsessäni. Usko on elämää Jumalassa, ei järjen päätelmissä tai omissa viisasteluissa, eikä omassa tahdon voimassa. Usko on Kristuksen risti - kuolema ja elämä.

Usko Jeesukseen on luopumista omista eduista. Usko on itsensä uhraamista Jumalalle. Usko on Kristuksen ristin kohtaamista- kuoleman ja elämän kohtaamista. En enää minä, vaan Jeesus.

Kristikunta jakaantuu kokoajan - on "itsessään viisaat akateemikot", on "ihmeitä tavoittelevat hurmoshenkiset" - ja muut maallista hyvää tavoittelevat uskonnolliset pilkkaajat sekä postmodernistiseen ajattelumaailmaan maallistuneet niiden välillä. Harva etsii Jeesusta ja todellista Jumalan voimaa. Minäkeskeinen usko on täysin saatanasta ja tällaisenaan se on pahinta uskonnollista eksytystä.

Joh.5:44 "Kuinka te voisitte uskoa, te, jotka otatte vastaan kunniaa toinen toiseltanne, ettekä etsi sitä kunniaa, mikä tulee häneltä, joka yksin on Jumala?"

Todellinen Kristuksen seuraaja elää Kristuksen ristin voimasta - kuolee itselleen ja hengittää uskossa elämää Kristuksessa. Ei ole MITÄÄN Jumalan voimaa ilman Kristuksen ristiä. Minun tulee särkyä ja menettää toivoni itseeni, että löydän uskossa Jumalan voiman Kristuksessa.

Tahdotko Jumalan voiman elämääsi ??? Rakasta Kristuksen ristiä - niin löydät Jumalan voiman.

1Kor.15:19 "Jos olemme panneet toivomme Kristukseen ainoastaan tämän elämän ajaksi, niin olemme kaikkia muita ihmisiä surkuteltavammat."

- todael


Hyvä kirjoitus. Näin asia on ja tähän suuntaan meidän tulisi Jumalan armosta ja armossa koko ajan kasvaa.'
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Miksi uskot Jeesukseen ?

ViestiKirjoittaja todael » 20. Marras 2011 23:24

Haluan lyhyesti kirjoittaa Masalle jotakin.

Usko Jeesukseen merkitsee luopumista - vanha elämä jää taakse ja UUSI ELÄMÄ tulee tilalle. Luopuminen maailmasta ja kilvoittelu kohti Jeesuksen tuntemista on täten myös VASTAANOTTAMISTA . Luovun jostakin vastaanottaakseni Jumalalta Hänen tuntemistaan ja rakkauttaan vaeltaa Hänen suojissaan. Tie syvempään Kristuksen tuntemiseen menee ristin kautta, ja portti on ahdas. Jumala kulkee uudesti syntyneen lapsensa kanssa tämän ahdistuksen - rikki menemisen ja heikkouden kokemisen. Kristuksen risti ottaa kaiken pois mitä me olemme - mutta se ANTAA kaiken elämän, ilon, rauhan, ja Jumalan voiman Jeesuksessa.

Itse olen samassa "koulussa". Minua riisutaan vahvasti kaikesta omasta voimastani ja niistä "tuki-pilareista" joihin olen turvautunut. Olen kokenut syvää ahdistusta ja toivottomuutta hetkittäin elämän ahdistuksen keskellä - oma uskoni on revitty alas ja olen vain vaitonaisena jättäytynyt Jumalan iankaikkisten käsivarsien varaan ja huokaissut "tässä olen, en jaksa enää."

Jokainen joka huutaa avuksi Herran Jeesuksen nimeä pelastuu.

- todael
todael
 

Re: Miksi uskot Jeesukseen ?

ViestiKirjoittaja tuomarisimson777 » 21. Marras 2011 22:06

Mä uskon Herraan koska haluan päästä Taivasten Valtakuntaan.. :) Tämä maailma on ollut mulle tosi suuri pettymys lähes alusta saakka.. Raamatun ilosanoma paikasta "mitän kirousta ei ole enää oleva" on se mikä kantaa päivästä toiseen.. Olen huomannut että nykyajan julistus painottaa liikaa tätä elämää :( Kun varsinkin tässä ajassa tulisi saarnata että maailma on siinä vaiheessa että kaasu virtaa jo polttimessa ja sytkäri on valmiina leimauttamaan sen liekin joka tekee tästä ajasta ja maailmasta lopun.. :wise3: :wise3:
Ainakin melkein oikeita uskon-näkemyksiä jo vuodesta 2004=)=)
tuomarisimson777
 
Viestit: 543
Liittynyt: 01. Maalis 2011 17:44

Re: Miksi uskot Jeesukseen ?

ViestiKirjoittaja pekka » 21. Marras 2011 22:39

Olet oikeassa tuomarisimson777. Tämä Suomikin on jo niin antikristillisten sääntöjen ja lakien muovaama asuinpaikka. Ja ihmiset ovat monin paikoin hyvin ylpeitä ja itsekkäitä, omia etuja tavoittelevia. Eduskunta on unohtanut köyhät ihmiset jo aikaa sitten omaan kurjuuteensa ja toivoa paremmasta ei ole. Sanoohan Raamattukin, että koko ajan mennään maallisissa asioissa vain huonompaan ja huonompaan suuntaan. Mutta nämä ovat juuri niitä synnytystuskia jotka täytyy ensin maailmaan tulla ennen kuin Jeesus palaa omiaan hakemaan. Vai kuinka?
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Miksi uskot Jeesukseen ?

ViestiKirjoittaja tuomarisimson777 » 21. Marras 2011 23:36

Sisäpuolelta srk:aa murtaa menestysteologiat ja sun muut harhaopit ja ulkopuolelta sit mielipide.. kuten gay-asian takia tulevat vainot maailman taholta.."te syrjitte homoi.." jne.. Nykyään on vedetty ihmisviisaus uskonasioiden sekaan..korostetaan "kristitty lääkäri" "kristity lakimies" kaikki yläluokan ammatit lisätään sanan Kristitty perään.. ikänkuin lisäarvonimeksi.. Koska olemme kuulleet sanotuksi.. "tänään saarnaamassa väkevä Jumalan Mies.. Kristitty Hitsari Paavo Puikkonen".. "Tai Kristitty Rakennusmies Kauko Kirves".. kysynpä vaan? :wise3: :wise3:
Ainakin melkein oikeita uskon-näkemyksiä jo vuodesta 2004=)=)
tuomarisimson777
 
Viestit: 543
Liittynyt: 01. Maalis 2011 17:44

Re: Miksi uskot Jeesukseen ?

ViestiKirjoittaja JHK » 22. Marras 2011 18:48

Uskon koska uskon.
Usko on sisimmässäni, samoin tahto palvella Jumalaa.
Muita perusteluja en hyväksy.
En laskeskele haittoja tai hyötyjä.
JHK
 

Re: Miksi uskot Jeesukseen ?

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 22. Marras 2011 20:33

Haluan oppia tuntemaan Hänet. Paljolti on poisriisuttu siinä, ettäkö haluaisi jotenkin titteleitä tai olla näkyvällä paikalla, kait sellaisetkin ajat uskovilla on uskossaan, ainakin joskus on tunnistanut itsessään myös sellaista itsekkyyttäkin, että on halunnut olla jotain enemmän, mutta se on taakse jäänyttä sellainen. Kait voisi puhua sitten siinä suhteessa kasvaneensa. Minulle kelpaa se osa, joka minulle on annettu, se on se hyvä osa, miksi vaatia enempää kuin on parasta minulle, silloinhan ihmisen on hyvä olla, kun kulkee sitä tietä mikä on oma osansa tässä ajassa, ei yhtään sen enempää eikä vähempää.

Samalla kun haluan oppia tuntemaan Hänet, se käsittää totuuden löytämisen, tien Jumalan luokse, ikuiseen elämään. Haluan palvella olemassaolollani Häntä, Hänen tahtonsa mukaan, ei kuvittelun tai luulon mukaan, vaan että Hän näyttää tien, jota minun tulee kulkea.

En osaa muuten tässä ilmaista, siinä jotain tuntoja asiasta.
lonelyrider
 

Re: Miksi uskot Jeesukseen ?

ViestiKirjoittaja PetriFB » 22. Marras 2011 20:49

lonelyrider kirjoitti:Haluan oppia tuntemaan Hänet. Paljolti on poisriisuttu siinä, ettäkö haluaisi jotenkin titteleitä tai olla näkyvällä paikalla, kait sellaisetkin ajat uskovilla on uskossaan, ainakin joskus on tunnistanut itsessään myös sellaista itsekkyyttäkin, että on halunnut olla jotain enemmän, mutta se on taakse jäänyttä sellainen. Kait voisi puhua sitten siinä suhteessa kasvaneensa. Minulle kelpaa se osa, joka minulle on annettu, se on se hyvä osa, miksi vaatia enempää kuin on parasta minulle, silloinhan ihmisen on hyvä olla, kun kulkee sitä tietä mikä on oma osansa tässä ajassa, ei yhtään sen enempää eikä vähempää.

Samalla kun haluan oppia tuntemaan Hänet, se käsittää totuuden löytämisen, tien Jumalan luokse, ikuiseen elämään. Haluan palvella olemassaolollani Häntä, Hänen tahtonsa mukaan, ei kuvittelun tai luulon mukaan, vaan että Hän näyttää tien, jota minun tulee kulkea.

En osaa muuten tässä ilmaista, siinä jotain tuntoja asiasta.


Ilmaisit asian hyvin ja purit ulos hyvin selvitettynä tilanteen, jonka suurin osa uskovista käy läpi. Minä tunnistin itseni tuosta tekstistä. Minulle on käynyt samoin ja nuorena uskovana kun sananjulistus ja opetustehtävät avautuivat, niin sitä ajatteli suuria itsestään. Nykyään minulle riittää tämä melko näkymätön osa, jossa saan pienen osan ja määrän mukaan palvella Herraa. Nykyään minulle on yksilö ihmiset tärkeämpiä kuin isot massat, jota nuorempana tavoittelin.

Herra kasvattaa ja kouluttaa meitä sekä tekee meistä pienempiä ja Hänestä suuremman:

Joh 3:30 Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa

cron