Miksi uskot Jeesukseen ?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Miksi uskot Jeesukseen ?

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 22. Marras 2011 20:53

PetriFB kirjoitti:
lonelyrider kirjoitti:Haluan oppia tuntemaan Hänet. Paljolti on poisriisuttu siinä, ettäkö haluaisi jotenkin titteleitä tai olla näkyvällä paikalla, kait sellaisetkin ajat uskovilla on uskossaan, ainakin joskus on tunnistanut itsessään myös sellaista itsekkyyttäkin, että on halunnut olla jotain enemmän, mutta se on taakse jäänyttä sellainen. Kait voisi puhua sitten siinä suhteessa kasvaneensa. Minulle kelpaa se osa, joka minulle on annettu, se on se hyvä osa, miksi vaatia enempää kuin on parasta minulle, silloinhan ihmisen on hyvä olla, kun kulkee sitä tietä mikä on oma osansa tässä ajassa, ei yhtään sen enempää eikä vähempää.

Samalla kun haluan oppia tuntemaan Hänet, se käsittää totuuden löytämisen, tien Jumalan luokse, ikuiseen elämään. Haluan palvella olemassaolollani Häntä, Hänen tahtonsa mukaan, ei kuvittelun tai luulon mukaan, vaan että Hän näyttää tien, jota minun tulee kulkea.

En osaa muuten tässä ilmaista, siinä jotain tuntoja asiasta.


Ilmaisit asian hyvin ja purit ulos hyvin selvitettynä tilanteen, jonka suurin osa uskovista käy läpi. Minä tunnistin itseni tuosta tekstistä. Minulle on käynyt samoin ja nuorena uskovana kun sananjulistus ja opetustehtävät avautuivat, niin sitä ajatteli suuria itsestään. Nykyään minulle riittää tämä melko näkymätön osa, jossa saan pienen osan ja määrän mukaan palvella Herraa. Nykyään minulle on yksilö ihmiset tärkeämpiä kuin isot massat, jota nuorempana tavoittelin.

Herra kasvattaa ja kouluttaa meitä sekä tekee meistä pienempiä ja Hänestä suuremman:

Joh 3:30 Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä.


Sitäköhän se muuten tarkoittaakin, kun raamatussakin puhutaan siitä paikan antamisesta, että ei tule kunniapaikalle itseään asettaa vaan antaa se parempi paikka veljelle/sisarelle...Tuli tuosta tekstistäsi tällainen mieleen vielä lisänä että liittyykö se jotenkin myös tähän.
lonelyrider
 

Re: Miksi uskot Jeesukseen ?

ViestiKirjoittaja Herman » 04. Tammi 2012 01:36

Kun pysähdyn miettimään, miksi uskon Jeesukseen. Niin päädyn lopulta siihen vastaukseen, että uskon koska se on minulle elinehto. Olen kokeillut elämää ilman Jeesusta, ja se rikkoi, repi, myrkytti, tappoi minua. Vasta Jeesuksessa löysin turvapaikan. Kun kysytään, miksi uskon Jeesukseen, on se kuin kysyttäisiin mieheltä joka on mennyt luolaan myrskyn suojaan, miksi hän on siellä luolassa. En käsitä ollenkaan ihmisiä, jotka ovat uskovinaan Jeesukseen jostain toisesta syystä. On kuin he eläisivät kokonaan toisessa maailmassa. Minä en jaksa, en kestä, en pärjää tässä maailmassa, ja siksi tarvitsen Jeesusta. Kiitos Jumalalle!
Herman
 

Re: Miksi uskot Jeesukseen ?

ViestiKirjoittaja lara.tomb.raider » 04. Tammi 2012 13:46

Olen kasvanut krisityssä kodissa. Vaikka se onkin ollu ev.luterilaisen maailmankatsomuksen ja arvojen kyllästämä, niin silti pohjalla on ollut rakkaus Jeesukseen. Olen saanut nauttia siitä, että olen käynyt pyhäkoulussa ja kirkossa. Myöhemmin löysin seurakuntayhteyden nuorena, josta olen muissa yhteysksissä kirjoittanut (ja jota osittain tällä hetkellä ikävöin).

Olen aina uskonut Jumalaan ja näihin asioihin. Olen "soutanut ja huovannut" sen suhteen, millä tiellä olen. Ikinä en ole kieltänyt Jumalan olemassaoloa tai Jeesuksen herrautta, vaikka olen kyseenalaistanut ja haastanut rukouksissa Jumalaa näyttämään lisää asioita itsestään, persoonastaan ja toiminnastaan. Aiemmin olin uskossa siksi, että minulla oli kova helvetin pelko. Olen kasvanut moraalisesti tiukassa ympäristössä. Vaikka meillä kotona oli melko vapaata (oli tv, saatiin pukeutua oman maun mukaan jne.), tietyt moraalisäännöt ja toisten ihmisten arviointi (ja oman itsen parempaan asemaan asettaminen) oli arkipäivää. Vanhempani pelkäsivät koko ajan pahinta, joko sanallisesti tai se näkyi epäsuoraan heidän käytöksestään. Lapsuudessa ja nuoruudessa sain nauttia myös jostain "rukousihmeistä" ja vastuksista, mutta niitä kaikkia leimasi pelko siitä, että jotain pahaa tapahtuu.

Elin välillä jaksoja täysin maallisesti ja maailmallisesti. Se hajotti minua sisäisesti, koska olin kuitenkin uskova ihminen. Pelkäsin koko ajan kuolevani ja joutuvani helvettiin. Onneksi olen Jeesuksen armosta kasvaa tuntemaan Jumalaa paremmin ja katumaan syntejäni. Hän on näyttänyt, ettei ole persoonaltaan sellainen kyttääjä. Usko, joka on sidottu pelkoon, ei ole tervettä.

Nykyään ajattelen niin, että Jeesus on paras ystäväni. Hän on herrani, joka lunasti minulle pääsyn taivaaseen. Siitä yhteydestä saan kiittää ja iloita, välillä kiukutella ja kyseenalaistaa. Jos teen väärin, pyydän anteeksi. Saan kasvaa uskossa. Pääasia on minulle nykyään rehellisyys. Jos en jotain ymmärrä, en yritä näyttää siltä, että tajuaisin. Minua ei kiinnosta olla työpaikallani ja kotonani fiksu vaan sen takia, että saisin jotain kunnioitusta. Haluan olla rehellinen Jumalalle, itselleni ja muille ihmisille. Raamattu on minulle pyhä kirja, mutta en näe enää vain niitä tuomioita ja uhkakuvia. Näen erittäin paljon armoa, rakkautta, kiitollisuutta, Jumalan hyvyyttä, yltäkylläisyyttä.
Odotan innolla taivasmatkaa - mutta se matka alkaa jo täällä.
lara.tomb.raider
 
Viestit: 204
Liittynyt: 04. Tammi 2011 10:33
Paikkakunta: Satakunta

Re: Miksi uskot Jeesukseen ?

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 03. Huhti 2012 09:38

JEESUKSEN NIMESSÄ VÄISTYKÖÖN PELKO! TULKOON TURVALLINEN LUOTTAMUS JUMALAAN.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa