rpe kirjoitti:Mielenkiintoista. Itse ymmärrän lapsenkaltaisuuden ja lapsenmielisyyden juuri päinvastoin, eli esim lapsikasteen kautta, jossa pelastuksemme on itsemme ulkopuolella ja tällöin lepäämme arkissa kuin lapsi vanhempien sylissä. Sen sijaan apostolit, kuten Johannes, Luukas,Paavali ja Pietarin kirjeiden kirjoittajat olivat syvästi oppineita ja varsinkin Paavali Ja Johannes selkeästi Platonin filosofian tuntevia ja tämän filosofiaa hyväksikäyttäviä. Miksi siis edelleen väheksyä "akateemisuuutta" Raamatun lehdillä kun Paavali itsekin apt kehottaa filosofian hyväksikäyttöön! Tätä et voi millään onneksi tai valitettavasti kiistää. Itse en ole pyhityksessä niin pitkällä, että sapattia lauantaina viettäisin. Mulle riittää myös sunnuntai
rpe kirjoitti:Ja taas mennään metsään että rytisee: olen Paavalin kanssa täysin samaa mieltä, että järkeisopit ovat kamalia, eksyttäviä ja turhia, kun kyseessä on sielunpelastusyritykset, gnostilaisuus ja epämääräiset oppihimmelit oman hurskauden pönkittämiseksi. Miten ihmeessä tämä liittyy siihen, mitä kirjoitin??? Ei mitenkään!!
Paavali nimenomaan kieltää filosofian pelastustienä, korostaen Kristuksen sijaiskärsimystä ja tätä sanomaa korostaakseen hän nimenomaan HYVÄKSIKÄYTTÄÄ ja hyödyntää retoriikassa ( mitä Paavali suuresti oppineena antiikin filosofien tavoin runsaasti käyttää) ja opinperustuissa. Tästä hyvä esimerkki Apt loppuosan oikeudenkäyntiperikooppi. Ei siis kannata sekoittaa ikäänkuin hurskaamapana vaihtoehtona asoita keskenään. Filosofia (ja nykyisin myös psykologia) ovat mainioita kavereita ( ja huonoja isäntiä)Kristuksen sanoman eteenpäinviemisessä.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa