Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, vaiko Jeesuksen nimeen?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, vaiko Jeesuksen nime

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 16. Marras 2016 18:23

*
Ok rauhan perään. Kirjoitan kännyllä. Ristiriitaista että Pyhä Henki kirkastaa omaa nimeä siinä kohdassa. Täydennys jää pois katsottuna PH:een jonka tehtävä on tuoda Kristuksen esille kirkastamalla Häntä. Ei kuulosta PH:lta siinä kohdassa Matt. 28:19. Jeesuksen nimen kautta pääsee Hänen sisäiseen tuntemiseen tehokkaasti. Isän, PH:n ja Pojan nimi ei tuo esiin Kristuksen sisäisen tuntemisen mitään. Siinä Kristuksen sisäinen tunteminen tökkii. Kristukseen uskomalla pelastuu ja pääsee Jumalan vsltakuntaan sisään. Kun lausutaan esim. kasteen merkeissä Jeesuksen nimen, siinä herättää voimakkaasti siinä Hänen sisäisessä tuntemisessa. Autan nyt äippää muutossa.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, vaiko Jeesuksen nime

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 18. Marras 2016 09:48

*
Siitä Matt. 28:19 kohdasta vielä... On päivänselvää että se on lisätty. Raamatun mukaan pään järjestelmät nostaa Jumalan sisäistä tuntemista vastaan. Kun tuohon kohtaan lisäämällä käytettiin pään järjestelmiä siinä Hänen sisäisessä tuntemisessa joka aiheuttaa ristiriitaista että Pyhä Henki ei korota omaa nimeä eikä kirkasta itseään eikä nimeä. Jokaisessa seurakunnan tilaisuudessa Pyhä Henki korottaa ja kirkastaa Jeesusta ja Hänen nimeään ja se tuntuu ylivoimaiselta kun Jeesuksen nimi lausutaan ikäänkuin Hänen nimessä on yli kaikkea auktoriteetti ja voima.

Raamattu on täydentävä toisten kohtien myötä eikä jätä mitään ristiriitaista koska se on syntynyt Pyhän Hengen kautta ilman pään järjestelmiä. 2 Kor. 10:5 kohdassa lukee että pään järjestelmät nostaa Jumalan tuntemista vastaan.

2Kor. 10:5 Me hajotamme maahan järjen päätelmät ja jokaisen varustuksen, joka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan, ja vangitsemme jokaisen ajatuksen kuuliaiseksi Kristukselle

Ihmisviisaudella ei ole mitään tekemistä Jumalan sisäisen tuntemisen kanssa, 1Kor. 1:21 sanoo. Jumala antaa nöyrille armoa joka on itseasiassa kaikkinaiseksi viisaudeksi ja ymmärrykseksi kaikkeen totuuteen ja Jumalan sisäiseen tuntemiseen. Raamattu on täydentävä eikä jätä mitään ristiriitaista toisten kohtien kanssa. Amen!

1Kor. 1:21 Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,

Ef. 1:8 Tätä armoa hän on ylenpalttisesti antanut meille kaikkinaiseksi viisaudeksi ja ymmärrykseksi,
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, vaiko Jeesuksen nime

ViestiKirjoittaja Iustus » 18. Marras 2016 12:39

Mutta eikö tuo Matt. 28:19 väittäminen lisäykseksi ole nimenomaan järjen päätelmä? Toistan jo monta kertaa todetun tosiasian, että Matt. 28:19 sisältää kaikissa käsikirjoituksissa "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen". Muuta muotoa ei alkukielisistä teksteistä löydy. Raamatussa todellakin lukee, että Jeesuksen mukaan ihmisiä kastetaan Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.

Mutta tämä on sinun mielestäsi ristiriidassa muiden raamatunkohtien kanssa. Ja nyt sinä yrität ratkaista ristiriidan järkeilemällä, että Matt. 28:19 täytyy olla lisäys. Näin sinä laitat Raamatun ojentautumaan sinun ymmärryksesi ja järkesi mukaan, sen sijaan että sinun ymmärryksesi ojentautuisi Raamatun mukaan ja olisi kuuliainen Kristukselle ja Hänen sanalleen.
Iustus
 
Viestit: 283
Liittynyt: 29. Huhti 2015 13:10

Re: Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, vaiko Jeesuksen nime

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 18. Marras 2016 13:05

*
Niin koska alkuperäinen käännös on tuhottu eikä sitä alkuperäistä käännöstä ole vielä löydetty. Jeesuksen mukaan ihmisiä kastetaan Jeesuksen nimeen kuten apostolit tekivät näin. Apostoleja tulee seurata. Paavali itse on sanonut että olkaamme hänen seuraajia sillä hän on löytänyt Kristuksen, mikäli tarkoittaa Kristuksen sisäistä tuntemista. Eli Paavali on löytänyt Kristuksen sisäisen tuntemisen ja ymmärtänyt Hänen tahtoa että tulee kastaa Jeesuksen nimeen.

Ole kiltti ja lue Raamatun kohdat missä lukee 'Jeesuksen Kristuksen nimeen'. Anteeksi, veli Kristuksessa!

Ap.t. 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

Ap.t. 8:16 sillä hän ei ollut vielä tullut yhteenkään heistä, vaan he olivat ainoastaan kastetut Herran Jeesuksen nimeen.

Ap.t. 19:5 Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.

En kirjoittanut järjeillen vaan turvautuen Sanaan mitä siinä opetetaan. Minun järjeilyllä ei ole mitään tekemistä Raamatun tuntemisen kanssa. Uskon mitä Raamatussa opetetaan. Raamattu on täydellisesti täydentävä toisten kohtien kanssa ilman ristiriitaista aiheutuvaa, ainakaan minulle paitsi tuo kohta Matt. 28:19.

Runsaasti Kristuksen rauhaa keskenämme ~ Hänen sisäisessä tuntemisessa! :pc:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, vaiko Jeesuksen nime

ViestiKirjoittaja Iustus » 18. Marras 2016 13:37

Olen lukenut nuo kohdat ja silti pidän Matt. 28:19 alkuperäisenä. Vetoaminen siihen, että tuo on lisätty ja alkuperäisiä ei löydy yhden yhtäkään, koska ne on tuhottu, on kehno perustelu.

Yhtä lailla voisin vedota siihen kohtaan, jossa Jeesus käskee kaikkia kristittyjä laulamaan psalmit läpi kerran viikossa, ja kysyä, mikseivät kristityt enää noudata tätä ohjetta Eihän sellaista kohtaa todellisuudessa Raamatusta löydy, mutta voihan olla, että sellainen kohta on ollut olemassa, mutta se on sieltä poistettu tai muutettu joksikin toiseksi. Tai sitten voisi keksiä vielä jotain hölmömpää ja väittää, että se on alunperin kuulunut Raamattuun, mutta myöhemmin poistettu jättämättä mitään todistusaineistoa yhteenkään käsikirjoitukseen.
Iustus
 
Viestit: 283
Liittynyt: 29. Huhti 2015 13:10

Re: Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, vaiko Jeesuksen nime

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 18. Marras 2016 13:47

*
:)
Mutta kyllä tuo lähetyskäsky ei ole alkuperäinen. Aika ristiriitaista että Pyhä Henki korottaa omaa nimeä siinä lähetyskäskyssä eikä se kuulosta Häneltä itseltään sillä Hänen tehtävä on korottaa ja kirkastaa vain ainoastaan Kristusta ja Hänen nimeä.

Raamattu on täydentävä toisen kohdan myötä joka sanoo että Pyhä Henki ei korota eikä kirkasta itseään vaan Kristusta ja Hänen nimeä. Niiden jotka ovat taivaissa ja maan päällä ja vielä maan alla, notkistukoon ja lausukoon Isä Jumalan kunniaksi että Jeesus Kristus on Herra. Se on Isän tahto johon Pyhä Henki yhtyy.

Fil. 2:9 Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,

10 niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,

11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.

Voisitko muistaa että Raamattu on täydentävä toisten kohtien myötä ilman ristiriitaista aiheutuvaa ja täsmällistää toisten kohtien kanssa yhteensopivasti?

:pc:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, vaiko Jeesuksen nime

ViestiKirjoittaja toni t » 18. Marras 2016 14:15

Iustus kirjoitti: Raamatussa todellakin lukee, että Jeesuksen mukaan ihmisiä kastetaan Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.


Ei lue. Raamatussa ei lue missään kohdassa, että ihmisiä kastettiin Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Eikä Jeesus sanonut, että ihmisiä kastettiin Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Sen sijaan Jeesus käski opetuslapsia kastamaan Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Jos ja kun Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimi on Jeesus (niin kuin Raamattua tutkimalla selviää), niin silloinhan tuo Jeesuksen käsky tarkoittaa täysin selkeästi kastaa Jeesuksen nimeen ihmisiä. Näin myös opetuslapset ymmärsivät Jeesuksen sanat ja sen merkiksi he kastoivat Herran Jeesuksen nimeen ihmisiä.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, vaiko Jeesuksen nime

ViestiKirjoittaja rpe » 18. Marras 2016 15:10

valitettavasti arvon toni t ja vaisuliini ovat tässä asiassa väärässä: Jeesuksen käsky on kreikaksikin imperatiivi, ei toteamus, kuten apt esittää. Valitettavasti teeette omia oppeja ja järjen päätelmiä Jeesuksen ehdottomasta käskystä kastaa nimenomaan Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Myös Paavalin "kolminaisuusoppi" lausahdukset antavat viitteitä triniteettiformelista. Erittäin tärkeä (vaikka täällä lähes halveksitaan ja melkein ylimielisesti tuhahdellaan) on apostolinen perinne ja käytänteet ensimmäiseltä vuosisadalta. (esim Kleemens ja Ignatios). Niissä nimenomaan korostetaan kastetta (myös koko perhekunnille). Jos siis halutaan päteä "raamatullisuudella", pitää hyväksyä se, että Raamattua ei kukaan täällä ajassa todellakaan pysty harmonisoimaan opillisesti ja tekstuaalisesti täysin yhteneväiseksi, saati ehdottoman ristiriidattomaksi. Apostolista perinnettä varhaisilta ajoilta kannattaa sis oikeasti käyttää hyvänä tulkinnan rajapintana. Raamattu ja pelastuksemme kyllä kestää sen, että kaikki ei ole selkän harmoonista. Muuten raamatusta istestään ja sen ainoasta oiekasta tulkinnasta tulisi toinen pelastie ohi Kristuksen.
rpe
 
Viestit: 351
Liittynyt: 15. Marras 2015 09:30

Re: Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, vaiko Jeesuksen nime

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 18. Marras 2016 15:25

*
Rpe, en halveksi enkä toimi ylimielisesti. Toivon että kirjoituksistani ei saisi väärinkäsitystä. Jumala on salannut viisailta ja ilmoittanut lapsenmielisille. Se tarkoittaa että Jumalan tie ei ole vaikeatajuinen niin lapsi sen ymmärtää. Yksinkertainen lapsi ymmärtää ilman korkeasti koulutusta. Jeesuksen opetuslapset olivat kans oppimattomia ja Jeesuksen lähetyskäskyn saatuaan he kastoivat ihmisiä Jeesuksen nimeen.


Matt. 11:25 Siihen aikaan Jeesus johtui puhumaan sanoen: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille.

Ps. 119:130 Kun sinun sanasi avautuvat, niin ne valaisevat ja antavat yksinkertaiselle ymmärrystä.

Minä sanoin jo että Raamattu on täydentävä toisten kohtien myötä yhteensopivasti ilman ristiriitaista aiheutuvaa ja monissa kohdissa käytetään Jeesuksen nimeä. Ennen ristiinnaulitsemista Jeesushan itse on opettanut millä nimellä tulee rukoilla Isää ja millä nimellä anotaan Isältä. Ja vielä Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen Jeesuksen nimeä käytettiin vielä. Se jatkui ennen Jeesuksen ristiinaulitsemista ja siten vielä jatkuu Hänen ylösnousemuksen jälkeen.

Siunattua sapatinpäivää ja keskinäiseen rauhaan pyrkien kans... :pc:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, vaiko Jeesuksen nime

ViestiKirjoittaja toni t » 18. Marras 2016 15:47

rpe kirjoitti:valitettavasti arvon toni t ja vaisuliini ovat tässä asiassa väärässä: Jeesuksen käsky on kreikaksikin imperatiivi, ei toteamus, kuten apt esittää.


Tietysti Jeesuksen käsky on imperatiivi ja apostolien teoissa tämä käsky sitten toteutettiin, niin, että kastettiin Jeesuksen nimeen, jonka apostolien teot toteaa. Ei kastekäskyn toteutus jonka apostolien teot ilmoittaa voi olla enää käskymuodossa ja tämän pitäisi olla selvää jokaiselle äidinkieltä hiemankin lukeneelle. Tämä tukee vain sitä minkä jo esitin. Se, että Jeesuksen käsky on nimenomaan imperatiivi, tekee tästä Iustuksen toteamuksesta
Raamatussa todellakin lukee, että Jeesuksen mukaan ihmisiä kastetaan Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
nimenomaan opin, jota Raamatusta ei löydy. Raamattu on ristiriitainen vain niille jotka tukeutuvat oppeihin, jotka ovat Raamatun sanan vastaisia. Minulle Raamatussa ei ole yhtään ristiriitaa.

Tarkoittaako tämä, että ymmärrän Raamatun täydellisesti? Ei tietenkään vaan sitä, että uskon sen olevan kokonansa Jumalan sanaa ja totuus ja siksi en voi uskoa, että siellä olisi ristiriitaisuuksia. Tämän vuoksi kaikkien asioiden jotka näyttävät ristiriitaisilta täytyy johtua, joko siitä ettemme ole ymmärtäneet asiaa oikein tai sitten yritämme tulkita sanaa opin kautta, jota Raamatussa ei edes ole. Se, että jo lähtökohtaisesti hyväksyy Raamatun sisältävän ristiriitaisuuksia, kertoo vain henkilön perimmäisestä suhtautumisesta sanaan ja siitä, että henkilö antaa ihmisjärjelle korkeamman auktoriteetin kuin Jumalan ilmoitukselle.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa

cron