Uskovassa ei voi asua riivaajaa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: uskovat ja pahat henget

ViestiKirjoittaja Lemmikki » 09. Touko 2012 15:06

Tässä Hermannin kanssa samaa mieltä. Jos ihminen ei ole tottunut kommunikoimaan toisten kanssa milloin mistäkin syystä ( ei ole huolittu jne) niin hänen kommunikointi kykynsä jää väkisin vajaaksi. Tai hän ei osaa käyttää niin hienoja termejä kuin toiset, hän ei ehkä lue koskaan Hesaria jotta tietäisi viimeisimmät hienostuneet sanakäänteet jne. :p

Tai toiset haluavat asettaa itsensä kirjoittajan yläpuolelle ja syyttää häntä pahoista ajatuksista, joita syntyy heidän omassa päässään.
Näin käy yleisimmin lasten kohdalla jotka käyttävät "rumia sanoja" joita eivät edes ymmärrä ja kuulija ajattelee tämän puhuvan pahaa tarkoituksella jne.

........ mitäköhän mä tässä taas yritin sanoa :roll:

......... no, mua ainakin kiinnostaisi miksi mun kirjoituksiini ei kommentoida? Onko se tahallista syrjintää :shock: ja hylkäämistä (jota Jumala vihaa) vai mitä?
Pitäisikö munkin nyt arvata :?: oppia kuinka kommunikoidaan kun olen ilmaa :? toisille ???
Jeesus on Rakas *** ישוע הוא המשיח
Lemmikki
 
Viestit: 89
Liittynyt: 01. Touko 2012 20:54

Re: uskovat ja pahat henget

ViestiKirjoittaja Herman » 09. Touko 2012 15:28

Lemmikki, minä itse asiassa kirjoitin vastauksen eilen sinulle kysymyksiin joita esitit tässä ketjussa, mutta näköjään ei ollut viesti tullut perille. Johtunee siitä, että kirjoitan kännykällä kun meillä ei tällä hetkellä ole muuton vuoksi nettiyhteyttä tietokoneella. Siksi en myöskään jaksa hirveän pitkästi kirjoittaa. Mutta en usko, että kenenkään vastaamattomuus johtuisi mistään henkilökohtaisesta Sinua kohtaan.
Herman
 

Re: uskovat ja pahat henget

ViestiKirjoittaja Lemmikki » 09. Touko 2012 15:40

Kiitos kommentistasi, meinasin juuri tulla sanomaan hyvästi tällekin foorumille :(

Nähtävästi vihollinen kiduttaa minua tästä aiheesta koska esti sinunkin vastauksesi. Toisaalta luulen, että siinä on hieman perääkin siten ettei herätys tule uskoville, jotka pitävät muita ihmisiä tyhjän veroisina. Kuinka Jumala antaisi uusia lapsia tähän orpouteen ja
yksinoloon ? tyhjyyteen; katsomaan ja kuulemaan kuinka hyvinvoivilla menee hyvin :(

Koetuksensa kullakin :hugehug: taivaassa varmaan joku puhuu munkin kanssa :/
Jeesus on Rakas *** ישוע הוא המשיח
Lemmikki
 
Viestit: 89
Liittynyt: 01. Touko 2012 20:54

Re: uskovat ja pahat henget

ViestiKirjoittaja Herman » 09. Touko 2012 15:54

Mitä tuohon voisi sanoa... Tottahan se on, ettei sitä keskinäistä rakkautta hirveästi löydy, mitä Jumala tahtoisi meillä olevan :( Monesti uskovien keskuudessa joutuu ansaitsemaan hyväksynnän samaan tapaan kuin maailmassakin. Esimerkiksi olemalla "oikeaa mieltä" asioista, tai käyttäytymällä määrätyllä yhteisön hyväksymällä tavalla. Sellainen saa aikaan väsymistä ja erityisen paljon pettymyksiä, sillä uskovien yhteydestä pitäisi löytyä jotain ihan mutta kuin maailmasta. Täältä pitäisi löytyä "taivas maan päällä", 1.kor.13.luku todellisuudeksi tulleena. Herra yksin voi meitä niin auttaa, että pystyisimme kukin omalta osaltamme olla elämässä sitä todeksi paremmin ja vakaammin kuin tähän asti...
Herman
 

Re: uskovat ja pahat henget

ViestiKirjoittaja Masa » 09. Touko 2012 19:40

Herman kirjoitti:Mitä tuohon voisi sanoa... Tottahan se on, ettei sitä keskinäistä rakkautta hirveästi löydy, mitä Jumala tahtoisi meillä olevan :( Monesti uskovien keskuudessa joutuu ansaitsemaan hyväksynnän samaan tapaan kuin maailmassakin. Esimerkiksi olemalla "oikeaa mieltä" asioista, tai käyttäytymällä määrätyllä yhteisön hyväksymällä tavalla. Sellainen saa aikaan väsymistä ja erityisen paljon pettymyksiä, sillä uskovien yhteydestä pitäisi löytyä jotain ihan mutta kuin maailmasta. Täältä pitäisi löytyä "taivas maan päällä", 1.kor.13.luku todellisuudeksi tulleena. Herra yksin voi meitä niin auttaa, että pystyisimme kukin omalta osaltamme olla elämässä sitä todeksi paremmin ja vakaammin kuin tähän asti...


Saman olen huomannut, aina sanotaan ettei saa katsoa ihmiseen, mutta käytäntö uskovien keskuudessa on kyllä enmmänkin "jos et ole meidän puolella, olet meitä vastaan" tällä sanolla en tarkoita osattomien ja uskovien välistä kuilua, vaan kahden uskovan välistä kuilua joka tuntuu syvenevän päivä päivältä.
On nimittäin sellainen sääntö uskovillakin kuin maailmassa olevilla, jos joudut epäsuosioon kerran - olet merkitty siinä vaiheessa. Ei auta mikään ei hyvä eikä paha - Kerran merkitty aina merkitty.
Jumala antaa anteeksi ja unohtaa - ihminen antaa anteeksi muttei unohda.
Masa
 

Re: uskovat ja pahat henget

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 12. Touko 2012 20:04

Hei lemmikki :) tottakai sinunkin kanssa puhutaan. Tämä on varmaan vaan palstan meininki, ennen minäkin koin jotenkin hylkäämisenä sen ettei kommentoitu, mutta se oli oikeastaan omasta epävarmuudestani johtuvaa. Ja jos sulla on jotain sanottavaa ja koet että se on Herran mielen mukaista, tarvitsetko toisten uskovien hyväksyntää sille mitä sanot... kuka tietää mitä toinen ajattelee näin kirjoitusten välityksellä, sen takia ei ehkä pitäisi liikaa analysoida sellaisia(johon kyllä itsekin usein syyllistynyt), mutta ei millään tavalla itsellekään kannattavaa, eikä suhteessa Jumalaan. Olet arvokas juuri sellaisena kuin olet ja Jumala arvostaa sinua ja näkee sen mitä olet, sama se arvostaako joku ihminen tai uskova edes. Et tee tiliä ihmisille vaan Jumalalle.

Siunausta!

Lemmikki kirjoitti:Kiitos kommentistasi, meinasin juuri tulla sanomaan hyvästi tällekin foorumille :(

Nähtävästi vihollinen kiduttaa minua tästä aiheesta koska esti sinunkin vastauksesi. Toisaalta luulen, että siinä on hieman perääkin siten ettei herätys tule uskoville, jotka pitävät muita ihmisiä tyhjän veroisina. Kuinka Jumala antaisi uusia lapsia tähän orpouteen ja
yksinoloon ? tyhjyyteen; katsomaan ja kuulemaan kuinka hyvinvoivilla menee hyvin :(

Koetuksensa kullakin taivaassa varmaan joku puhuu munkin kanssa :/
lonelyrider
 

Re: uskovat ja pahat henget

ViestiKirjoittaja Lemmikki » 13. Touko 2012 16:14

Kiitos Lonely-rider, en muistanut edes tällaisen otsikon alle laittaneeni jotain. :(

siksi löysin tämän vasta nyt.

En tuossa kyselekään hyväksymistä vaan olemassa oloa. Yksinäinen ei aina jaksa seurustella seinien kanssa ja sitten kun tulee jollekin foorumille niin odottaa että edes joku sanoisi "päivää". Mutta jos on vain blogi-palsta niin ei silloin tietenkään kukaan sano "päivää".

Mä olen yrittänyt sen verran jo vuosien varrella jakaa ihmisille asioita ja huomannut etteivät ole kiinnostuneita joten en nyt varsinaisesti enää edes luule heidän arvostavan mun sanomisia. Jos joku huomaa mut täällä jopa kahden vastauksen verran menen suorastaan noloksi, niin outoa se on. Mielestäni se vaan on HYVIN väärin jos ollaan uskovia, jos ollaan ei-uskovia niin se on ihan normaalia. :(
Jeesus on Rakas *** ישוע הוא המשיח
Lemmikki
 
Viestit: 89
Liittynyt: 01. Touko 2012 20:54

Re: uskovat ja pahat henget

ViestiKirjoittaja Herman » 13. Touko 2012 18:48

Kirjoittajat ovat varmasti foorumilla monista eri syistä ja motiiveista. Jotkut etsivät uskonyhteyttä, jotkut haluavat keskustella eri asioista, jotkut haluavat julistaa, ja niin edelleen. Itse lukeudun nykyisin niihin jotka lähinnä kirjoittavat julistaakseen. Yhteen aikaan kun minulla ei ollut paljoa tai yhtään uskonystäviä elämässäni, etsin näistä foorumeista uskonyhteyttä. Silloin koin joskus saaneeni sitä, mutta joskus koin jääneeni orvon ja huomiotta jätetyn oloiseksi. Sinänsä siitä ei voi syyttää ketään, jos toiset pyörivät täällä muista syistä kuin uskonyhteyden takia. Ihmisillä voi myös olla elämässään kiireitä tai muita syitä miksi ei ehdi/pysty niin paljoa foorumilla olemaan. Siksi ei kannata vetää liian hätäisiä johtopäätöksiä kirjoittajien asenteista sen perusteella, vastataanko viesteihisi ja kysymyksiisi. Toivotaan ja rukoillaan, että löydät tarvitsemasi uskonyhteyden joko netin kautta tai kaikista mieluiten "livenä". Siunaten, Herman.
Herman
 

Re: uskovat ja pahat henget

ViestiKirjoittaja Lemmikki » 14. Touko 2012 17:35

Erittäin ymmärrettävä vastaus :)

Mutta ...... asenteet ovat samat oli ne foorumilla tai livenä --> ihmisillä on aina kiire ja yhteys on toisarvoinen asia. :(

Mutta ei tätä nyt tarvitse enempää puida. Siihen tarvitsisi kokonaan toisen otsikon kuten vaikka "uskovien yhteys"......
Jeesus on Rakas *** ישוע הוא המשיח
Lemmikki
 
Viestit: 89
Liittynyt: 01. Touko 2012 20:54

Re: uskovat ja pahat henget

ViestiKirjoittaja Lemmikki » 17. Touko 2012 15:06

Lemmikki kirjoitti:Tässä Hermannin kanssa samaa mieltä. Jos ihminen ei ole tottunut kommunikoimaan toisten kanssa milloin mistäkin syystä ( ei ole huolittu jne) niin hänen kommunikointi kykynsä jää väkisin vajaaksi. Tai hän ei osaa käyttää niin hienoja termejä kuin toiset, hän ei ehkä lue koskaan Hesaria jotta tietäisi viimeisimmät hienostuneet sanakäänteet jne. :p

Tai toiset haluavat asettaa itsensä kirjoittajan yläpuolelle ja syyttää häntä pahoista ajatuksista, joita syntyy heidän omassa päässään.
Näin käy yleisimmin lasten kohdalla jotka käyttävät "rumia sanoja" joita eivät edes ymmärrä ja kuulija ajattelee tämän puhuvan pahaa tarkoituksella jne.

........ mitäköhän mä tässä taas yritin sanoa :roll:

......... no, mua ainakin kiinnostaisi miksi mun kirjoituksiini ei kommentoida? Onko se tahallista syrjintää :shock: ja hylkäämistä (jota Jumala vihaa) vai mitä?
Pitäisikö munkin nyt arvata :?: oppia kuinka kommunikoidaan kun olen ilmaa :? toisille ???


Etsin kovasti väärää todistusta jonka olen muka antanut. Mutta löysin vain tämän jossa selitän miksi ei osaa kommunikoida kuten muut haluaa...........

Joku saarnaaja juuri korosti, että saan olla sellainen kuin olen eikä mun tarvii kysyä lupaa puheilleni muilta !
Jeesus on Rakas *** ישוע הוא המשיח
Lemmikki
 
Viestit: 89
Liittynyt: 01. Touko 2012 20:54

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa