5 muslimin kysymystä uskovalle

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

5 muslimin kysymystä uskovalle

ViestiKirjoittaja Puolesta » 31. Loka 2011 16:58

1. Raamattua on muutettu?

2. Jeesus ei voi olla Jumalan poika, Jumalalla ei voi olla poikaa?

3. Jeesus ei kuollut ristillä?

4. Te palvotte kolmea Jumalaa?

5. Miksi ette usko Muhamediin?

Kerätään näihin vastauksia. Tässä on yleisimmät kysymykset.
Puolesta
 
Viestit: 108
Liittynyt: 22. Tammi 2011 16:58

Re: 5 muslimin kysymystä uskovalle

ViestiKirjoittaja PetriFB » 31. Loka 2011 20:55

Minä koitan vastata tässä jotakin.


1. Raamattua on muutettu?

Raamattua on muutettu väite perustuu pitkälti tähän jakeeseen:

Jer 8:8 Kuinka saatatte sanoa: ‘Me olemme viisaita, ja meillä on Herran laki’? Totisesti! Katso, valheen työtä on tehnyt kirjanoppineiden valhekynä.

Tämä kohta ei opeta, että Raamattua on muutettu tai että kirjanoppineet olisivat muuttaneet Raamatun sanaa. Kirjanoppineiden tuli aina tarkasti jäljentää Raamatun kirjoitukset aina yhä uudestaan, koska ne kuluivat käytössä ja niistä täytyi ottaa aina uusi jäljennös. Raamatun jäljennös (kopioiminen) tehtiin siis todella tarkasti vastaamaan alkuperäistä tekstiä.

Jer 8:8 tarkoittaa sitä kun kirjanoppineet kirjoittivat Talmudin, joka on juutalaisten Raamatun selitysteos, jossa he kumoavat ja vääristävät Jumalan sanan. Talmud koostuu kahdesta osasta Gemarasta, joka kirjoitettiin n. 500 eKr. ja  Mishnasta, joka kirjoitettiin n. 200 eKr.

Babyloniassa juutalaiset kirjanoppineet aloittivat Talmudin teon noin. 500 eKr. Jeremian kirja on kirjoitettu n. 626 - 586 eKr. eli vähän ennen Babylonian Talmudin valmistumista, mutta suunnilleen samoihin aikoihin. Jer 8:8 tarkoittaa juuri tätä Babyloniassa tehtyä Talmudia, jossa kirjanoppineet vääristivät sitä mitä Jumala sanoo sanassaan. Ortodoksijuutalaiset nykyään ja monet Jeremian aikaiset juutalaiset uskoivat enemmän näitä väärennettyjä kirjoituksia (Talmud) kuin Jumalan sanaa, siksi Jer 8:8 sanoo, että kuinka saatatte sanoa, että teillä on Herran laki ja että valheen työtä on tehnyt kirjanoppineiden kynä.

Koraanin sanomaa on kyllä muutettu ja sen koraani tuo itse esille:

Su 16: 101. Kun Me vaihdamme jonkun säkeistön toiseen - Jumala tietää parhaiten, mitä Hän ylhäältä lähettää - niin he sanovat: »Sinä olet pelkkä väärentäjä.» Useimmat heistä ovat tietämättömiä.

Koraani tuo esille sen, että sen jakeita ja sanomaa on muutettu.


Ps. Koitan vastailla sitten taas ajan kanssa noihin muihin kysymyksiin.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: 5 muslimin kysymystä uskovalle

ViestiKirjoittaja tuomarisimson777 » 31. Loka 2011 22:23

2 kysymykseen.. Miksi ei voisi Jumalalla olla Poikaa? Herra on kaikkivaltias ja Herrallamme voi olla mitä vaan..
Ainakin melkein oikeita uskon-näkemyksiä jo vuodesta 2004=)=)
tuomarisimson777
 
Viestit: 543
Liittynyt: 01. Maalis 2011 17:44

Re: 5 muslimin kysymystä uskovalle

ViestiKirjoittaja Puolesta » 31. Loka 2011 22:45

1. Muslimit ajattelevat, että raamattua on muutettu, koska sieltä ei löydy ennustusta Muhammedista. Muut profeetat siellä on aina edeltä ennustettu, mutta ennustukset päättyvät Jeesukseen. Uskovat ovat siis poistaneet siitä sen ennustuksen. Näin he väittävät.

Vastaisin tuohon, että ei ole toista Jeesuksen vertaista syntynyt, sillä tiedämme aina kaikilla on maalliset vanhemmat. Muhammedilla oli isä ja äiti ja he olivat ihmisiä. Jeesuksella ei ollut maallista isää, vaan Hän syntyi neitsyestä. Tämän todistaa myös koraani. Jeesuksen jälkeen ei enää toista sen kaltaista profeettaa tule. sillä sellaista ei enää tarvita, koska Jeesus on tie, totuus ja elämä. Hän on myös ovi Jumalan valtakuntaan.
Puolesta
 
Viestit: 108
Liittynyt: 22. Tammi 2011 16:58

Re: 5 muslimin kysymystä uskovalle

ViestiKirjoittaja PetriFB » 01. Marras 2011 10:01

Se mitä olen jutellut muslimien kanssa niin suurin osa käyttää tuota Raamattu on muutettu kohtaa vetoamalla Jer 8:8:aan. Siksi pidän sitä tärkeänä tuoda esille, että kirjanoppineet eivät ole muuttaneet Jumalan sanaa kopioidessaan Raamattua, vaan heidän (kirjanoppineet) oppinsa on korruptoitunut.

Samalla olen tuonut esille sen että itse asiassa koraanin sanomaa on muutettu. Monet muslimit sanovat että koraania ei ole muutettu, mutta kun tuon esille sen että koraanin sanomaa on muutettu näyttämällä sen koraanista niin monet hiljenevät ja vakavoituvat.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: 5 muslimin kysymystä uskovalle

ViestiKirjoittaja PetriFB » 01. Marras 2011 20:21

2. Jeesus ei voi olla Jumalan poika, Jumalalla ei voi olla poikaa?

Koraani opettaa, että maria synnytti Jeesuksen yliluonnollisesti niin ettei mies ollut koskenut Mariaan:

Su 19:
19 he said: "nay, I am only a messenger from thy lord, to announce to thee the gift of a holy son."
20 she said: "how shall I have a son, seeing that no man has touched me, and I am not unchaste?"
21 he said: "so it will be: thy lord saith, ‘that is easy for me: and we wish to appoint him as a sign unto men and a mercy from us’: it is a matter so decreed."
22 so she conceived him and she retired with him to a remote place.

Miksi koraani sanoo, että Maria synnytti Jeesuksen yliluonnollisesti ilman mieheen yhtymistä? Itse asiassa koraani opettaa, että Jeesuksella ei ollut maanpäällistä isää. Jeesus ei ollut tavallinen ihminen. Muslimina et voi sanoa, että Jeesus oli tavallinen ihminen tai pelkkä profeetta, koska Hän ei ollut sitä, sillä Hänellä ei ollut biologista isää.

Raamattu sanoo, että:

Luuk 1:
30 Niin enkeli sanoi hänelle: "Älä pelkää, Maria; sillä sinä olet saanut armon Jumalan edessä.
31 Ja katso, sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus.
32 Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi, ja Herra Jumala antaa hänelle Daavidin, hänen isänsä, valtaistuimen,
33 ja hän on oleva Jaakobin huoneen kuningas iankaikkisesti, ja hänen valtakunnallansa ei pidä loppua oleman."
34 Niin Maria sanoi enkelille: "Kuinka tämä voi tapahtua, kun minä en miehestä mitään tiedä?"
35 Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.

Koska Jeesus sikisi Pyhästä Hengestä, niin siksi häntä pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi. Jeesus ei kuitenkaan tullut Jumalan Pojaksi luonnollisen syntymän kautta, vaan Hän oli sitä jo ennen maailman perustamista.

San 30:4 Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on sitonut vedet vaipan sisään? Kuka on kohdalleen asettanut maan ääret kaikki? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, jos sen tiedät?

Vanha testamentti tuo esille myös sen, että Jumalalla on Poika.

Joh 17: 5 Ja nyt, Isä, kirkasta sinä minut tykönäsi sillä kirkkaudella, joka minulla oli sinun tykönäsi, ennenkuin maailma olikaan.

Joh 8:38 Minä puhun, mitä minä olen nähnyt Isäni tykönä; niin tekin teette, mitä olette kuulleet omalta isältänne."

Jeesus itse tuo esille sen, että Hän ollut olemassa Jumalan Poikana, jo ennen maailman perustamista sekä sen, että Hän on kuullut kaiken omalta isältään, eli Jumalalta. Jumalan sana opettaa, että Jumalalla on poika, joka on Herra Jeesus.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: 5 muslimin kysymystä uskovalle

ViestiKirjoittaja Minä vain » 03. Marras 2011 02:31

1. Käännöksissä on eroja, kirkko on päättänyt osaltaan mitä sinne otetaan ja mitä ei. Mutta
(2. kirje Timoteukselle 3:16 Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa, 17 että Jumalan ihminen olisi täydellinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmistunut.)

2. Kaikkivoivalla ei voi olla poikaa? Miksi ei?
Kaikkivoiva ei ole ihminen, vaan Henki. Jos ihmisellä voi olla, miksi Jumalalla ei voisi olla, onko hän ihmistä pienempi?
Ihmisviisaus sanoo, että poika syntyy kahden ihmisen kanssakäymisessä, mutta se ei ymmärrä miten se on mahdollista Jumalalle.
Jumalahan sanoi: Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mieltynyt.
Valehteliko Jumala vai joku muu, vai oliko se Jumalan antama todistus Jeesuksesta?

3. Jälkeenpäin on aina helppo sanoa ja todistella mitä tahansa, mutta ristinkuolema on silminnäkijöiden todistuksessa, joka on kirjoitettu muistiin.

4. Yhtä Jumalaa palvotaan. Kolminaisuudesta puhuttaessa on tarkoitettu Jumalan olemuksia (joku puhuu persoonista).
Ne eivät ole erillisiä, vaan yhtä ja samaa Jumalaa.
Näihin 3 on ihminen ymmärtämisen takia hänet jakanut, mutta todellisuudessa Jumala on jakamaton, Jumala on yksi, hänestä kaikki lähti ja häneen kaikki palaa. Ihminen erottelee asioita mielessään.

5. Uskon Muhamediin, hän on varmasti ollut ja ollut islamin uskon edelläkävijä, sen uskonnon profeetta, mutta en tiedä hänestä paljoa. Ja jos ihminen ei totuutta tietä, hänen ei tule silloin tuomita, ei kuulopuheiden, ei ennakkoluulojen mukaan, ja muutenkin tuomitseminen tulee jättää Herralle, sillä hän on arvollinen, oikeudenmukainen ja hän tietää Totuuden.
Loppujen lopuksi hedelmistä puu tunnetaan.
Minä vain
 


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa

cron