Arkkipiispa Kari Mäkinen julistaa väärää evankeliumia

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Arkkipiispan anteeksipyyntö

ViestiKirjoittaja Joel.A » 24. Heinä 2014 16:43

Voi kuulostaa kaukaa haetulta, mutta voiko tässä olla Jumalan vastaus Evlut kirkon homomyönteisyydelle ja etenkin Kari Mäkiselle?

http://www.ilkka.fi/uutiset/kotimaa/sur ... -1.1653972

Mitäs mieltä olette?
Joel.A
 

Re: Arkkipiispan anteeksipyyntö

ViestiKirjoittaja paa » 24. Heinä 2014 18:13

Ehkä.
Mutta miksi kaksi avustustyön tekijää tuolla jossain, miksei pari ev.lut.pappia täältä koto-Suomesta.
Toimiikohan Jumala niin, että arkkipiispan vuoksi muut saavat maksaa hengellään.
Ainakin vanhan liiton aikaan, mutta entä nyt.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Arkkipiispan anteeksipyyntö

ViestiKirjoittaja Juha » 25. Heinä 2014 00:21

Minun käsittääkseni Kansanlähetys ei ole samanlainen liberaaliuden lippulaiva kuin ev. lut. kirkko.

http://www.sekl.fi/sekl/ajankohtaista/k ... omosuhteet
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Arkkipiispan anteeksipyyntö

ViestiKirjoittaja Joel.A » 25. Heinä 2014 01:18

Eli oli toi mun ajatus sittenkin melko kaukaa haettu :). Minä kun yhdistän kaiken evluttiin mikä vähänkin viittaa siihen. Kiitos Juha oikaisusta.
Joel.A
 

Re: Arkkipiispan anteeksipyyntö

ViestiKirjoittaja tanu » 25. Heinä 2014 10:17

Surmatut olivat Suomen evankelisluterilaisen kansanlähetys ry:n työntekijöitä.
http://www.hs.fi/ulkomaat/Kaksi+suomala ... 6167742088

Eri järjestö, eli Suomen Lähetysseura oli se järjestö, mikä lähetti vuosi sitten homo-parin lähtystyöhön:
http://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/ ... yskentalle
http://yle.fi/uutiset/homoparin_lahetys ... vo/6680237

Mutta ekumeniassa mukana molemmat:
https://www.suomenlahetysseura.fi/ls_fi ... yhteyteen/

Jumala ei varmasti katso ekumenia-touhuja hyvällä. Mutta silti laittaa ajatelemaan, että miksi kaksi rivityöntekijää annetaan kuolla.
Pääjehut saa vaan yhä mellastaa ja punoa jouniaan. Mutta kaikella on tarkoituksensa ja Jumala ei tee virheitä.

Kauhea tapaus joka tapauksessa.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Arkkipiispan anteeksipyyntö

ViestiKirjoittaja tanu » 25. Heinä 2014 10:25

Tällaisella tosiasialla voi ainakin lohduttautua näiden uutisten kohdalla:
Jos nuo lähetystyöntekijät olivat uskossa Jeesukseen, niin pääsivät pois täältä synnin pesästä, taivaankotiin Herran luokse!

Joka tapauksessa, mitään ei tapahdu taivaassa eikä maan päällä, ilman Herran sallimusta.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Arkkipiispan Raamatun vastainen mielipide

ViestiKirjoittaja PetriFB » 03. Joulu 2014 17:14

Arkkipiispasta tehtiin kantelu tuomikapituliin. Kantelussa kysytään voiko arkkipiispa olla täysin eri mieltä kuin edustamansa taho ja voiko hän jatkaa tehtävässään. Kantelun tausta on arkkipiispan myönteiset lausunnot sukupuolineutraalista avioliittolaista. Kirjoituksessani tuon esille muutamia Raamatun sanan näkökulmia koskien homoseksuaalisuutta sekä homoavioliittoja.

Olen eri mieltä arkkipiispan kanssa, eikä kirjoitukseni ole suinkaan henkilökohtainen hyökkäys häntä kohtaan, vaan keskustelua sekä ajatuksien esille tuomista tästä ajankohtaisesta aiheesta. Painotan vielä sitä, että rakastan arkkipiispaa lähimmäisenäni, niin kuin Raamattu opettaa. Lähimmäisen rakkauteen ei kuulu sellainen ulottuvuus, että on oltava joka asiasta samaa mieltä. Erilaisen näkökannan esittäminen ei myöskään poikkea lähimmäisen rakastamisesta.

Kirjoitus on sivullani: http://www.kotipetripaavola.com/arkkipi ... ipide.html
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Arkkipiispan Jeesus

ViestiKirjoittaja JHK » 18. Maalis 2015 17:11

Joku linkitti tämän naamakirjaan, ajattelin laittaa tänne jakoon:

http://uusitie.com/millainen-on-arkkipiispan-jeesus/

Pari katkelmaa:
Arkkipiispan oma Jeesus
Artikkelin alussa kirjoittajat toteavat, että Mäkistä on syytetty siitä, ettei hän puhu Jeesuksesta. Heidän mielestään kyse on kuitenkin siitä, että arkkipiispa ei juuri käytä perinteistä kristillistä kieltä. Ville Auvisen mukaan artikkelin esimerkit osoittavat, ettei kyse ole kuitenkaan muutoksesta kielessä, vaan arkkipiispa puhuu eri Jeesuksesta kuin mistä Raamattu puhuu.

– Sinänsä se, että joku pyrkii puhumaan Jeesuksesta ja uskosta käyttämättä perinteistä kieltä, on hyvä asia. Mutta helposti käy niin, että kielen muut­tuessa itse asia muuttuu. Ja ainakin tässä näyttää siltä, että asia on muuttunut aika paljon.

Auvisen mukaan arkkipiispalla käy, kuten Jeesus-tutkijoilla on usein käynyt: etsiessään Jeesusta, he ovat päätyneet löytämään itsensä näköisen Jeesuksen. Se, mitä tutkija pitää ihanteellisena ja arvokkaana, peilataan takaisin Jeesukseen. Tosin tutkijoilla oli sentään pyrkimys tavoittaa ”historian Jeesus”.

Toisaalta tämä kertoo Arkkipiispan väljän kristillisyyden juurista, toisaalta se varoittaa meitä muita: ei kai minulla ole itseni näköinen Jeesus?

Arkkipiispa myös vierastaa oppia. Hänen mukaansa Jeesus ei taivu turvalliseksi koetulle opin ja määritel­mien kielelle.

– Kristillinen kirkko on alusta saakka ja kautta historiansa tehnyt kristolo­giaa eli nimenomaan oppia Kristuksesta. Tuntuu, että arkkipiispa on lähtenyt ihan eri raiteille kuin kirkko. Mitään kristologiaa ei hänen mukaansa tarvita eikä mitään oppia, Auvinen ihmettelee.

Mitä on kristinusko ilman oppia? Se on kuin matematiikan oppikirja jonka kaikki sivut ovat tyhjiä.

Juuret liberaaliteologiassa
Kuinka sitten on mahdollista, että kirkollamme on arkkipiispa, joka näyttää suhtautuvan välinpitämättömästi kirkon uskoon, Raamattuun ja tunnustukseen?

– Hänet on demokraattisesti valittu. Arkkipiispan näkemyksillä on siis laajaa kannatusta. Se kertoo meidän kirkkomme kokonaistilasta, Ville Auvinen sanoo.

Hänen mukaansa tilanteeseen on päädytty teologisen tiedekunnan koulutuksen tuloksena. Arkkipiispan äänenpainot ovat tuttuja liberaaliteologian äänenpainoja menneiltä vuosikymmeniltä.

Kirkko on valinnut itsensä näköisen johtajan, ei Mäkistä lopultataida voida syyttää siitä että hän on arkkipiispa - syyhän on niiden jotka hänet valitsivat!

Ajatuksia?
JHK
 

Re: Arkkipiispan Jeesus

ViestiKirjoittaja paa » 22. Maalis 2015 14:44

Jotkut uskovat kummalliseen kiiltokuvamaiseen Jeesukseen. Siis että Jeesus olisi aina niin tavattoman lempeä ja rakastava, että ihminen saa tehdä mitä vaan syntiä niin paljon kuin haluaa ja Jeesus vaan silittää päätä. Minusta sellainen on Jumalan aliarvioimista. Jeesus kyllä on lempeä ja rakastava, mutta kun rakkaus ei ole sitä, että kaikki sallitaan ja ihmisen olisi saatava toteuttaa vain omaa tahtoaan ja halujaan.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Arkkipiispan Jeesus

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 22. Maalis 2015 14:53

Olen seurannut arkkipiispan puheenvuoroja ja aina päällimäiseksi jää vahva tietoisuus siitä, miten Raamatun vastaisesti, sekä epäselvästi hän puhuu.

Liberaaliteologian usko on humanistista livertelyä, se on humanismia jossa on joitakin Raamatun teemoja muunneltuina.

Hän ei myöskään uskalla sanoa suoraan kantaansa eikä asioita, hän yli diplomaattisesti ja pelokkaasti inisee jotain sillä tavalla ettei edes saa selvää mikä hänen kantansa mihinkin asiaan on.

Ellei kyseessä ole homoseksualisuuden synnin synnittömyydeksi julistaminen tässä hän anteeksipyyntöineen ja osallistumisineen erillaisiin sateenkaritapahtumiin on kyllä saanut teoilla kantansa esille, vaikka tässäkin asiassa puheesta ei ota mitään selvää.

Kyvytän johtajaksi jo siksi, ettei uskalla puhua suoraan, eikä ymmärrettävästi , ja ennen kaikkea siksi, että on hyljännyt Raamatun ilmoituksen. Vaikuttaa ihan joltakin poliitikolta.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 44 vierailijaa

cron