Arkkipiispa Kari Mäkinen julistaa väärää evankeliumia

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Arkkipiispa Kari Mäkinen julistaa väärää evankeliumia

ViestiKirjoittaja toni t » 27. Loka 2011 23:06

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtm ... 10/1207371

Mtv3:n erikoishaastattelussa arkkipiispa Kari Mäkinen sanoo ettei homoseksuaalisuus ole minkäänlainen synti. Hän puhuu täysin antikristuksen hengessä Jumalan sanaa vastaan ja on puheillaan ohjaamassa rakkaita lähimmäisiämme (homoseksuaaleja) tuhoon.

Jumalan miehen tulisi julistaa Jumalan sanaa totuudessa eikä Jumalan sanaa vastaan maailman valheessa. Jos Mäkinen ilmoittaa olevansa Jumalan sanan julistaja niin silloin hänen tulee uskoa Jumalan sanaa vaikka kuinka maailma sitä pilkkaisi. Nyt Mäkinen uskoo maailman valhetta ennemmin kuin Jumalan sanan totuutta homoseksuaalisuudesta.

Raamattu imoittaa homoseksuaalisuuden harjoittamisen olevan kauhistus ja syntiä Jumalan edessä ja homoseksuaalisuuden harjoittaja ei voi periä Jumalan valtakuntaa jos ei tee parannusta uskossa Herraan Jeesukseen. Homouden harjoittaminen on siis kuoleman synti joka johtaa iankaikkiseen kadotukseen tuli järveen.

Luuk 17:
26 Ja niinkuin kävi Nooan päivinä, niin käy myöskin Ihmisen Pojan päivinä:
27 he söivät, joivat, naivat ja menivät miehelle, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin; ja vedenpaisumus tuli ja hukutti heidät kaikki.
28 Niin myös, samoin kuin kävi Lootin päivinä: he söivät, joivat, ostivat, myivät, istuttivat ja rakensivat,
29 mutta sinä päivänä, jona Loot lähti Sodomasta, satoi tulta ja tulikiveä taivaasta, ja se hukutti heidät kaikki,
30 samoin käy sinä päivänä, jona Ihmisen Poika ilmestyy.

Juud 1:7 samoin kuin Sodoma ja Gomorra ja niiden ympärillä olevat kaupungit, jotka samalla tavalla kuin nekin harjoittivat haureutta ja eksyivät luonnottomiin lihanhimoihin, ovat varoittavana esimerkkinä, kärsiessään iankaikkisen tulen rangaistusta.


Herra Jeesus profetoi että aikana jolloin Hän palaa ihmiskunta elää Sodoman ja Gomarran synnissä (homoseksuaalisuus) jonka tähden Jumalan viha kohtasi Sodomaa. Samoin tulee käymään kun Herra Jeesus palaa silloin Jumala tuomitsee synnin. Sodoma ja Gomorra ovat varoittavana esimerkkinä siitä että luonnottomien lihanhimojen harjoittajat Jumala tulee tuomitsemaan iankaikkisen tulen rangaistukseen jos he eivät käänny pahuudestaan parannukseen uskosta Herraan Jeesukseen. Kun Jeesus palaa Jumala tuomitsee jumalattomat ihmiset heidän vääryydessä mm luonnottomissa lihanhimoissa elämisen vuoksi.

Kun arkkipiispa Mäkinen sanoo ettei homoseksuaalisuus ole syntiä hän puheillaan on eksyttämässä ja ohjaamassa homoseksuaalisuuden harjoittajia tuhoon. Sillä jos ihminen on hyväksymässä ja kannattamassa lähimmäisen synnissä ja vääryydessä elämistä on se sama asia kuin osallistua lähimmäisen tuhoamiseen.

Asia on verrattavissa siihen että jos hyväksymme ja kannatamme lähimmäisiemme huumeiden käyttöä niin olemme osallistumassa lähimmäistemme tuhoamiseen. Mäkinen ei puhu Jumalan miehen sanoja vaan vihamiehen saatanan sillä saatana haluaa tuhota jokaisen ihmisen synnin harjoittamisen kautta. saatana haluaa että jokainen ihminen rikkoo Jumalan tahtoa vastaan ja elää synnissä tehden Jumalan tahdon vastaisia asioita. Jos kannatamme lähimmäisiemme synnissä ja vääryydessä elämistä niin kannatamme saatanan tahdon toteutumista lähimmäisiemme elämässä.

Ihminen joka kannattaa lähimmäisen elämistä synnin vääryydessä ei rakasta lähimmäistä totuudessa vaan sielullisessa itserakkaudessa jossa toista mielyttäen hyväksyy lähimmäisen ajautuvan tuhoon. Kun ihminen toista mielistellen suvaitsee lähimmäisen synnissä elämisen hän ei silloin oikeasti rakasta lähimmäistään vaan itseään eikä halua itseään kohtaan mitään vihaa.

Totuuden julistus saa usein vastareaktion aikaan ihmisiltä jotka elävät vääryydessä siilä totuus osoittaa heidät syyllisiksi syntiin Jumalan edessä. Jumalan sanan julistajat joutuvat siis kokemaan maailman vihaa samanlailla kuin Jeesus joutui kokemaan maailman vihaa kun osoitti maailman elävän synnissä. Kristityn tulee olla valmis kärsimään vihaa ja pilkkaa maailmalta samanlailla kuin Jeesus ilosanoman julistuksesta. Tuo pilkka on kuitenkin pienihinta siitä että ilosanoman julistuksen kautta jotkut rakkaat lähimmäisemme saavat iankaikkisen elämän armolahjan uskon Herraan Jeesukseen joka vaikuttaa parannusta pahuudesta lähimmäistemme sydämessä.

1.Joh.3:18 Lapsukaiset, älkäämme rakastako sanalla tai kielellä, vaan teossa ja totuudessa.

Sanalla ja kielellä rakastaminen on ihmisten mielistelyä jossa lähimmäisille puhutaan sulopuhein sielullisessa suvaitsevaisuudessa, mutta ei varoiteta vääryydestä ja sen palkasta. Teossa ja totuudessa rakastaminen on sitä että totuuden Jumalan sanan mukaan ajatellaan lähimmäisen parasta. Jos näemme lähimmäisemme elävän vääryydessä joka johtaa tuhoon niin kun rakastamme totuudessa niin haluemme että lähimmäisemme voisi kääntyä tieltä joka hänet tuhoaa. Tällöin lähimmäiselle tulee julistaa Jumalan sanan ilosanomaa TOTUUDESSA ei sielullisessa valheessa jossa syntiä ei sanota synniksi. Herra Jeesus pelastaa synnissä eläviä ihmisiä sanansa kuulemisen kautta, heidät joille on iankaikkinen elämä Jumalan rakkaudessa suotu.

Ilosanoman julistaminen totuudessa on rakkautta syntistä ihmistä kohtaan jotta hän voisi kääntyä tiellään ja pelastua. Totuuden kertominen ihmiselle synnistä ja sen palkasta ja Pelastajasta Herrasta Jeesuksesta on rakkautta toistaihmistä kohtaan sillä Jumala tahtoo että jokainen tulisi parannukseen. Totuuden kertomatta jättäminen siksi että halutaan suvaita syntiä on suurta rakkaudettomuutta toista kohtaan ja näin toimiessa ollaan itse edes auttamassa että lähimmäinen jää perkeleen pauloihin ja joutuu kadotukseen. Jos kannatamme lähimmäisen synnin tekemistä se on sama asia kuin osallistua toisen tuhoamiseen.

Ei ole oikein suvaita vääryyttä. Jokaista ihmistä tulee suvaita lähimmäisenään ja rakastaa lähimmäisenään mutta ihmisten tekemää vääryyttä ei tule suvaita. Jos joku tekee murhan niin meidän tulee suvaita tätä ihmistä lähimmäisenämme ja rakastaa häntä lähimmäisenämme mutta emme saa suvaita murhaamista, vaan meidän tulee kertoa että se on väärin Jumalan edessä eli syntiä josta tulee tehdä parannus. Samoiten tulee toimia jos joku on varas, raiskaaja, tai homoseksuaali tai minkä tahansa synnin harjoittaja. Emme siis saa suvaita syntiä mutta meidän tulee rakastaa syntisiä lähimmäisinämme.

Arkkipiispa Kari Mäkinen toimii tässä suhteessa nyt täysin väärin suvaitsemalla homoseksuaalisuudessa elämisen eikä kehoita tekemään homoseksuaalisuuden synnistä parannusta. Näin toimimalla ei oikeasti rakasteta homoseksuaalia lähimmäisenään vaan jätetään lähimmäinen synnin orjuuteen saatanan pauloihin. Kirkon miehen tulisi olla Jumalan mies joka rakastaa homoseksuaalia lähimmäisenään ja haluaa pelastaa tämän lähimmäisen saatanan vallasta.

Tällöin tulisi julistaa ilosanomaa Pelastajasta Herrasta Jeesuksesta jonka armosta synnin orjuudessa elävä lähimmäinen voi pelastua ja joka antaa voimaa parannuksen tekoon. Jos syntiä ei sanota synniksi niin eihän silloin edes tarvitse tehdä parannusta mistään. Mäkisen toiminta ei ole lähimmäistä totuuden mukaan rakastavaa vaan se jättää rakkaita lähimmäisiä ihmisiä saatanan orjuuteen synnin harjoittamiseen koska syntiä ei sanota synniksi ja ihminen ei tule ollenkaan synnin tuntoon joka tarvitaan parannuksen tekemiseen.

Vääränlainen vääryyden suvaitsevaisuus eli synnin suvaitsevaisuus ei saarnaa parannuksen tekoa vääryydestä vaan haluaa jättää ihmisen synnin tilaan jossa tämä on. Tällainen suvaitsevaisuus pelaa saatanan pussiin sillä Raamattu ilmoittaa että saatana on vanginnut Herraan Jeesukseen uskomattoman ihmisen tahtoaan tekemään.

Herran Jeesuksen opetuslapsi ei voi kannattaa homoseksuaalisuudessa elämistä koska Herran Jeesuksen opetuslapsi rakastaa homoseksuaaleja lähimmäisinään kuin itseään!

Herran Jeesuksen opetuslapsi haluaa että lähimmäinen joka elää homoseksuaalisuuden synnissä voisi Jumalan sanan kuulemisesta saada iankaikkisen elämän armolahjan jonka voimasta lähimmäinen voisi kääntyä pahuudesta parannukseen.

Sillä uskosta Herraan Jeesukseen joka syntyy Jumalan sanan kuulemisen kautta ihminen saa Pyhän Hengen jonka kautta Jumalan rakkaus vuodatetaan ihmisen sydämeen ja tässä Jumalan rakkaudessa ihminen saa voiman mielenmuutokseen ja parannuksen tekemiseen. Pelastus ja parannusken teko on siis Jumalan armoteko ihmisessä se ei ole ihmisen teko vaan Jumalan lahja jonka Jumala antaa niille joiden sydän sitä todella haluaa sanan kuulemisen kautta.

Arkkipiispa Kari Mäkinen sanoo; "Jokaisen pitäisi nyt katsoa peiliin ja miettiä mitä kristillinen ihmisrakkaus oikeasti on. Kristuksen rakkaus olisi hyvä esimerkki, miettii arkkipiispa."

Katsotaanpa mitä Jeesus sanoi.

Joh.8:3 Silloin kirjanoppineet ja fariseukset toivat hänen luoksensa aviorikoksesta kiinniotetun naisen, asettivat hänet keskelle
8:4 ja sanoivat Jeesukselle: "Opettaja, tämä nainen on tavattu itse teosta, aviorikosta tekemästä.
8:5 Ja Mooses on laissa antanut meille käskyn, että tuommoiset on kivitettävä. Mitäs sinä sanot?"
8:6 Mutta sen he sanoivat kiusaten häntä, päästäkseen häntä syyttämään. Silloin Jeesus kumartui alas ja kirjoitti sormellaan maahan.
8:7 Mutta kun he yhä edelleen kysyivät häneltä, ojensi hän itsensä ja sanoi heille: "Joka teistä on synnitön, se heittäköön häntä ensimmäisenä kivellä."
8:8 Ja taas hän kumartui alas ja kirjoitti maahan.
8:9 Kun he tämän kuulivat ja heidän omatuntonsa todisti heidät syyllisiksi, menivät he pois, toinen toisensa perästä, vanhimmista alkaen viimeisiin asti; ja siihen jäi ainoastaan Jeesus sekä nainen, joka seisoi hänen edessään.
8:10 Ja kun Jeesus ojensi itsensä eikä nähnyt ketään muuta kuin naisen, sanoi hän hänelle: "Nainen, missä ne ovat, sinun syyttäjäsi? Eikö kukaan ole sinua tuominnut?"
8:11 Hän vastasi: "Herra, ei kukaan." Niin Jeesus sanoi hänelle: "En minäkään sinua tuomitse; mene, äläkä tästedes enää syntiä tee."


Jeesus ei tuominnut aviorikoksesta tavattua naista sillä ei Jeesus tullut tuomitsemaan vaan Pelastamaan maailman. Jeesus kuitenkin sanoi naiselle "mene, äläkä tästedes enää syntiä tee." Eli Jeesus varoitti naista enään elämästä huoruudessa syntiä tehden. Sillä synnissä eläminen tuhoaa ihmisen jos hän ei tee parannusta uskossa Herraan Jeesukseen. Kristuksen rakkaus lähimmäistä kohtaan oli siis rakkautta jossa hän rakasti totuuden mukaan ja varoitti lähimmäistä enään elämästä synnissä.

Maailman ihmiset lainaavat useasti tätä kohtaa ja sanovat ettei Jeesus tuominnut aviorikoksesta tavattua naista mutta he samalla unohtavat ja sulkevat silmänsä siltä että Jeesus varoitti naista enään elämästä synnissä josta hänet oli kiinni saatu.

Kristuksen lähimmäisen rakkaus ei siis kannattanut lähimmäisen synnissä elämistä vaan kehoitti elämään paranuksessa. Arkkipiispa Kari Mäkinen toimii täysin vastoin Jeesusta sillä Mäkinen ei kehoita homoseksuaaleja luopumaan synnin harjoittamisesta vaan päinvastoin sanoo ettei homoseksuaalisuus ole syntiä.

Joh.12:47 Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman.
12:48 Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.


Jeesus ei tullut tuomitsemaan maailmaa vaan pelastamaan maailman sillä Hän julisti ilosanomaa jonka kuuleminen pelastaa ihmisen. Jos joku ei halua kuulla Jeesuksen sanaa ja tehdä parannusta niin se sana jonka Hän puhui tuomitsee ihmisen viimeisenä päivänä kun Herra Jeesus palaa.

Samoiten kun kristitty eli Herran Jeesuksen opetuslapsi julistaa evankeliumin ilosanomaa eihän tuomitse ketään vaan kertoo kuka tuomitsee ja mistä. Jumala tulee sanansa kautta tuomitsemaan synnin. Jeesuksen seuraaja toimii siis Jeesuksen tavoin. Eli emme tuomitse syntisiä vaan kerromme heille Jumalan sanan totuutta ja varoitamme siitä mihin synnissä eläminen johtaa juuri niin kuin Jeesuskin toimi aviorikoksesta tavatun naisen kohdalla. Jeesus ei kannattanut naisen synnissä elämistä vaan varoitti naista enään tekemästä syntiä eli kehoitti tekemään parannuksen ja elämään parannuksessa. Samoiten toimii Herran Jeesuksen opetuslapset ja sellainen toiminta on lähimmäistä rakastavaa totuuden mukaan.

Arkkipiispa Kari Mäkinen ei julista Jumalan sanaa totuudessa vaan valheessa jonka kuulijat ajautuvat tuhoon.

Gal.1:6 Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännytte hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin,
1:7 joka kuitenkaan ei ole mikään toinen; on vain eräitä, jotka hämmentävät teitä ja tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumin.
1:8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
1:9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.
1:10 Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan? Tai ihmisillekö pyydän olla mieliksi? Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija.
1:11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;
1:12 enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.


Valheen julistajat koittavat miellyttää syntisten ihmisten korvasyyhyä sulopuhein jossa syntiä ei sanota synniksi. Kuinka tämä istuukaan Kari Mäkisen lausuntoihin. Kristuksen evankeliumi ei ole ihmismielen mukaista sillä se ei mielistele ihmisen lihanhimojen korvasyyhyä vaan osoittaa ihmisen syylliseksi syntiin josta on tehtävä parannus uskosta Herraan Jeesukseen. Ilosanoma ei kehoita jatkamaan vääryydessä elämistä vaan julistaa parannuksen tekoa uskosta Herraan Jeesukseen joka on Jumalan lahja ihmiselle joka synninorjuudesta haluaa pelastua.

Ketjuun yhdistetty myös muutama muu Kari Mäkista koskeva ketju -Juha
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Arkkipiispa Kari Mäkinen julistaa väärää evankeliumia

ViestiKirjoittaja todael » 28. Loka 2011 00:42

:amen4: Kiitos tärkeästä tekstistä.

- todael :prayer4:

1Tim. 4:1 "Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja"
todael
 

Re: Arkkipiispa Kari Mäkinen julistaa väärää evankeliumia

ViestiKirjoittaja pekka » 28. Loka 2011 12:04

Kiitos Herralle.

Kerrottakoon tässä vain sivuhuomautuksena, että olisin halunnut mennä keskustelemaan henkilökohtaisesti erään ev.lut. papin kanssa Raamatun sisällöstä eli tapaamaan häntä kahden kesken seurakuntakeskukseen. Siis täällä kotipaikkakunnallani ja tästä on nyt muutama viikko aikaa kun lähetin hänelle kirjallisen anomukseni mutta hän ei ole vastannut minulle mitään eli hän ei halua keskustella kanssani Raamatun sisällöstä. Hän on sanonut minulle eräässä puhelinkeskustelussamme, että hän pysyy kirkon opetuksissa. Vaikka olin tuonut esiin, että he opettavat monessa kohdin eri tavalla (valheellisesti) kuin Raamattu sanoo ja, että uskovalle Jumalan sana on ylin auktoriteetti ja niin edelleen.

Hän myös suutahti minulle kun puhuimme puhelimessa, kun yritin tuoda heidän valheitaan esiin. Mutta en minä hänelle siitä ole vihainen vaan olen kyllä antanut hänelle sydämessäni anteeksi. Tietysti minulle tuli paha mieli kun papin käytös on noin ala-arvoista. Anna Herra Jeesus voimia tähän päivään, mitä se tuokin tullessaan. Amen.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Arkkipiispa Kari Mäkinen julistaa väärää evankeliumia

ViestiKirjoittaja tph » 28. Loka 2011 17:10

Vaikuttaa pahasti siltä että jos Suomeen tulee joskus sukupuolineutraali avioliittolaki, niin ev.lut kirkko varmasti myös hyvin pian sallii homoparien kirkollisen vihkimisen. Mutta tuleeko sitten pienillä luterilaisilla kirkoilla ja vapaiden suuntien kirkoilla paine hyväksyä myös homoparien vihkiminen?
tph
 

Re: Arkkipiispa Kari Mäkinen julistaa väärää evankeliumia

ViestiKirjoittaja tuomarisimson777 » 28. Loka 2011 17:44

Nyt kun nämä "ajat ja lait" muutetaan olemme kyllä aikamoisessa törmäyskurssissa esivaltojen kans :( Toisaalta muutumme kohti täydellistä valvonta ja holhousyhteiskuntaa..(tieliikennevalvonta ja taustaselvitykset) ja jumalatonta yhteiskuntaa kohtaan.. homoilut ja pedoilut sallitaan :(
Ainakin melkein oikeita uskon-näkemyksiä jo vuodesta 2004=)=)
tuomarisimson777
 
Viestit: 543
Liittynyt: 01. Maalis 2011 17:44

Re: Arkkipiispa Kari Mäkinen julistaa väärää evankeliumia

ViestiKirjoittaja pekka » 29. Loka 2011 13:25

pekka kirjoitti:Kiitos Herralle.

Kerrottakoon tässä vain sivuhuomautuksena, että olisin halunnut mennä keskustelemaan henkilökohtaisesti erään ev.lut. papin kanssa Raamatun sisällöstä eli tapaamaan häntä kahden kesken seurakuntakeskukseen. Siis täällä kotipaikkakunnallani ja tästä on nyt muutama viikko aikaa kun lähetin hänelle kirjallisen anomukseni mutta hän ei ole vastannut minulle mitään eli hän ei halua keskustella kanssani Raamatun sisällöstä. Hän on sanonut minulle eräässä puhelinkeskustelussamme, että hän pysyy kirkon opetuksissa. Vaikka olin tuonut esiin, että he opettavat monessa kohdin eri tavalla (valheellisesti) kuin Raamattu sanoo ja, että uskovalle Jumalan sana on ylin auktoriteetti ja niin edelleen.

Hän myös suutahti minulle kun puhuimme puhelimessa, kun yritin tuoda heidän valheitaan esiin. Mutta en minä hänelle siitä ole vihainen vaan olen kyllä antanut hänelle sydämessäni anteeksi. Tietysti minulle tuli paha mieli kun papin käytös on noin ala-arvoista. Anna Herra Jeesus voimia tähän päivään, mitä se tuokin tullessaan. Amen.




Kyllä ihan varmastikin osa kirkkolaitoksen papeista tiedostaa olevansa töissä uppoavassa laivassa mutta raha/rahanhimo on ainakin vielä osalla sen papeista suurin syy jatkaa työskentelyä uppoavassa laivassa koska eihän se vielä ole uponnut.

Ja sehän tiedetään, että jos kirkkolaitoksen yksittäiset papit lähtevät kapinoimaan kirkkolaitosta vastaan/sen oppeja ja käytäntöjä vastaan niin he tulevat saamaan potkut ennen pitkää työpaikastaan kirkkolaitoksesta. Näinhän on tapahtunut aikaisemminkin ihan lähihistoriassa, esimerkiksi ne papit jotka eivät sopeutuneet naispappeusjärjestelmään saivat potkut työpaikastaan kirkkolaitoksesta.

Tietysti se on ehdottomasti väärin jäädä puolustelemaan valheita koska papille pitäisi ylin auktoriteetti olla ehdottomasti Jumalan sanan totuus ja sen puolustaminen mutta monille se on kova paikka mennä työttömyyskortistoon ja jäädä pienelle rahalle eli ennemmin otetaan riski ja jäädään puolustelemaan valheita. Ei tietenkään kaikki ole valhetta mitä kirkkolaitos tuo kristillisyyden nimissä esiin.

Syyt valheiden ylläpitämisiin löytyy tietenkin myös katolisesta kirkosta kuten tiedetään (isien valheelliset perinnäissäännöt) ja M. Lutherin opit ja katekismus ja katolisen kirkon valheellisten perinnäissääntöjen "peesaaminen"/ylläpitäminen ja niin edelleen. Piispa/hiippakunta-järjestelmä on pimeydestä, Raamatun opetuksia vastaan. Niin sanottu apostolisen mallin mukainen seurakuntajärjestys/"järjestelmä" on nyt voimassa oleva seurakuntayhteys uskovien kesken jos näin muotoilen, onhan näitä asioita täällä foorumissa käsitelty useasti.

Mutta kuten totesin alussa niin raha ja rahanhimo on mielestäni suurin syy monelle papille jatkaa työskentelyä kirkkolaitoksen palveluksessa. Ja työpaikan menettämisen pelko. Ikävä kyllä.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Arkkipiispa Kari Mäkinen julistaa väärää evankeliumia

ViestiKirjoittaja tuomarisimson777 » 29. Loka 2011 17:48

Aivan! Rahan ja Statuksen himo on hirveä ongelma johon valitettavasti ei ole puututtu eikä sitä olla saarnattu synniksi. saarnataan homoseksuaalisuudsta ea-suhteista,viinasta,huumeista ja muista mutta rahan ja statuksenhimoiset jätetään väärään rauhaan synneissään. Nykyään kyllä puhutaan että "eihän se raha ja koulutus niin merkkaa.." mutta teot puhuvat toista.. :( Olen seurannut avioitumista ja vanhimmistovalintaa useastikin.. Mitä korkeampi tulot ja status.. sitä todennäköisemmin nykyseurakunnassa henkilö revitään samantien vanhimmistoon ja naimisiin.. Ammattikoulun käynyt, uskoontullut jää pelkäksi Peräpenkin Pertiksi..Jotka lopulta poistuvat - valitettavasti samaa tietä mitä ovat tulleetkin.. Raamatun opetukset kaikesta luopumisesta,tyytymisestä yksinkertaisiin oloihin ja muut ohitetaan. :(
Ainakin melkein oikeita uskon-näkemyksiä jo vuodesta 2004=)=)
tuomarisimson777
 
Viestit: 543
Liittynyt: 01. Maalis 2011 17:44

Re: Arkkipiispa Kari Mäkinen julistaa väärää evankeliumia

ViestiKirjoittaja toni t » 26. Maalis 2013 21:34

Arkkipiispa Kari Mäkinen julistaa Raamattua ja kirkkolakia vastaan

http://mikaeltorppa.puheenvuoro.uusisuo ... ia-vastaan
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Arkkipiispa Kari Mäkinen julistaa väärää evankeliumia

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 27. Maalis 2013 15:52

Todella valkoiseksi kalkittu seinä tuo Mäkinen.Tuollaisiin saadaan tottua jatkossa aina vaan enemmän ,mutta Raamatun sana vaan päivä päivältä selvemmäksi käy,kun tällaiset mäkiset ovat kirkon johdossa.Mutta voi tuota miestä ,ku joutuu aikanaan elävän Jumalan eteen seisomaan ja kun hänen vastuulleen oli sälytetty paljon ja mitä hän on mennyt tekemään ,,ole Jumala armollinen.Ei käy kateeksi nuo ihmiset kirkon johdossa ,jotka Jumalaa ja hänen sanaa pilkkana pitävät.Kristityt rukoilkaa joka päivä suojaa itsenne ja rakkaittenne ylle ,jotta selviätte näistä hullutuksista ja myös Rakkaanne.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Arkkipiispa Kari Mäkinen julistaa väärää evankeliumia

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 28. Maalis 2013 12:18

Rukoillaan Mäkiselle viisautta ja korvia kuulla ja silmiä nähdä.


Uskon, että Mäkinen jo pelkästään uravalintansa puolesta on mies, joka haluaa seurata Jumalaa ja tätä ei pidä unohtaa. Hän on pahasti sivuraiteella ja eksynyt, mutta lähtökohdat ovat hänellä hyvät ja uskon että hän omassa mielessään toteuttaa tässä homoasiassakin Jumalansa tahtoa ja elää todeksi Raamattuansa ja sitä miten sen tulkitsee.

Siksi annankin piispa Mäkiselle anteeksi kaiken ja rukoilen, että Jumala paljastaa kasvonsa hänelle ja ilmaisee tahtonsa hänelle vieläkin selvemmin tulevaisuudessa, että hän löytäisi tiensä vääristelemättömän Jumalanasanan äärelle.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 18 vierailijaa

cron