Missä menee raja mielestänne ?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Missä menee raja mielestänne ?

ViestiKirjoittaja JHK » 20. Marras 2011 01:16

Oletko sitä mieltä, että työnantajan ei tarvitse maksaa työntekijälle palkkaa, koska ei ole saanut välttämättä mitään tavaraa, vaan työpanosta.

Ajatteletpa jotenkin kulmikkaasti.
Työnantaja lupaa antaa rahaa, siitä että työn tekijä on paikalla ja tekee mitä pyydetään. Jos työnantaja ei maksa, hän valehteli. Työntekijän ei ole mikään pakko tulla enää töihin = kukaan ei tee hommia.

Mitä jos menet töihin, ja duunia ei ole? Työaika on sovittu, joten olet paikalla, litkit kahvia, pelaat pokeria, surffaat netissä kun ei ole mitään mitä tehdä - palautatko rahat pomolle? Tyyppi maksaa että olet paikalla ja teet hommia. Jos ei maksa, tuskin tulet paikalle.

Tässä taanoin Meksiko rikkoi eräitä AIDS-lääke patentteja, jotta saisi kansansa käsriville lääkkeitä, joiden kaupalliset versiot olivat liian kalliita. Tekikö Meksiko Jumalan edessä oikein vai väärin?
JHK
 

Re: Missä menee raja mielestänne ?

ViestiKirjoittaja pekka » 20. Marras 2011 01:26

Olen lukenut jostain tai kuullutkin jostain, että silloin kun nämä kuuluisat klassisen musiikin säveltäjät elivät (sanotaan nyt noin 1600-1800-luvuilla) eli vaikkapa Buxtehude, Mozart, Bach ja niin edelleen niin silloin kaikenlainen kopiointi ja muu sellainen oli kunnia-asia näille kuuluisille säveltäjille. Ei olisi tullut kuulonkaan, että joku olisi vihastunut, että miksi soittelet tai kopioit minun säveltämääni musiikkia. Monet tuon ajan säveltäjät kuolivat köyhinä ja sairaina mutta heidän kauniit sävellyksensä elävät tänäkin päivänä.

Tämä nykyajan meininki, että maksa ensin ja kuuntele sitten perustuu siihen, että rahanhimo on pääasia, sitten vasta tulee muut seikat. Ja jos menet kopioimaan jotain niin saat syyttäjät perääsi, perustuu mielestäni tähän nykyajan ahneuteen joka on saanut jo valtaisat mittasuhteet.

Myyn ystäväni Annabellan runokirjoja. Jos jollain ei ole tarpeeksi rahaa niin annan alennusta ja jos ei ole rahaa ollenkaan niin annan ilmaiseksi ja joskus lahjoittelen kirjoja muuten vain ja joskus maksan kirjan itse ja annan sitten kirjan eteenpäin jolle kulle. Eli toimintamme ei perustu rahanhimoon vaan siihen, että saamme olla ilolla mukana Herran hyvässä työssä omalla panoksellamme. Annabellan runot ovat suurimmaksi osaksi hengellisiä. Kiitos Herralle.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Missä menee raja mielestänne ?

ViestiKirjoittaja JoKi » 15. Tammi 2012 16:22

Kirjoitan vielä tämän ketjun aloitusviestiin liittyvän kysymyksen. Olen tästä aiheesta jutellut jo aikaisemmin mutta asia on siltikin jäänyt vaivaamaan. Jos jossain tuotteessa tai palvelussa on kuvatuna vaikka paholainen niin onko mielestänne tällaisen tuotteen käyttö hyväksyttävää. Onko mielestänne väliä minkä kokoinen tuote on. Tai sijaitseeko kuva piilossa tai jopa erillisessä lisäosassa. Tai onko kuva lisätty tietämättä. Tässähän on kyse vissiin kumminkin omasta teosta. Käyttääkö tuotetta tai ei
JoKi
 
Viestit: 331
Liittynyt: 22. Loka 2011 18:16
Paikkakunta: Vaasa

Re: Missä menee raja mielestänne ?

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 15. Tammi 2012 21:45

JoKi kirjoitti:Kirjoitan vielä tämän ketjun aloitusviestiin liittyvän kysymyksen. Olen tästä aiheesta jutellut jo aikaisemmin mutta asia on siltikin jäänyt vaivaamaan. Jos jossain tuotteessa tai palvelussa on kuvatuna vaikka paholainen niin onko mielestänne tällaisen tuotteen käyttö hyväksyttävää. Onko mielestänne väliä minkä kokoinen tuote on. Tai sijaitseeko kuva piilossa tai jopa erillisessä lisäosassa. Tai onko kuva lisätty tietämättä. Tässähän on kyse vissiin kumminkin omasta teosta. Käyttääkö tuotetta tai ei


No, eikö se ole vain jokin kuva jostain ihmisen mielikuvasta? Onhan niitä tieten joissain tuotteissa kuvattuna paholaisiakin, luulisin, mutta enkait sen enempää anna jollekin "ukkelin" kuvalle painoarvoa. Ei se muuta minun uskoani Jumalaan millään tavalla. Vai miten se muuttaisi uskovaa, eikö silloin olla aika ulkokultaisilla jäljillä, jos se jossain maustepurkin kyljessä, kun se on extra hot, niin on joku "sarvipää" ukkeli, kuvaa se sitten mitä tahansa, niin sillä ei tule uskovalle itselleen olla yhtään mitään painoarvoa.
lonelyrider
 

Re: Missä menee raja mielestänne ?

ViestiKirjoittaja niinimaa28 » 19. Tammi 2012 14:09

Tässä kohtaa suosittelisin kaikille sekä uskoville että ei uskoville lukemaan Jaakko Heinimäen kirjan: Kafekismus - se on oikein raikasta ja mahtavaa luettavaa. Niitä saa ainakin www.kotimaakauppa.fi Samoiten suosittelen lapselle ostettavaksi Millainen Jumala on? - kirjaa. Minun mielestäni uskolla ei ole rajoja - jokainen henkilökohtaisesti päättää jatkaako esim. telkkarin katsomista jos sieltä tulee jotakin ei sopivaa. mielestäni mitään rajaa ei voi vetää - vaan jokaisen pitäisi ymmärtää. Oli sitten uskova tai ei uskova ihminen. Mutta, tämä siis vain minun mielipiteeni :)
niinimaa28
 

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 33 vierailijaa