Sisäinen uudistuminen Jeesuksessa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Sisäinen uudistuminen Jeesuksessa

ViestiKirjoittaja todael » 26. Loka 2011 23:13

Sisäinen uudistuminen Jeesuksessa Kristuksessa on Jumalan mielen mukaisen murheen valtaan joutumista, jossa tunnen todellisen oman tilani ja näen sen rehellisesti Jumalan Sanan valossa sekä asetun rehellisesti tässä tilassa Jeesuksen ristin eteen pyytääkseni Häneltä Hänen verensä uudistavaa voimaa. Sisäinen uudistuminen on kilvoittelua (ts. kiihkeää pyrkimystä) Jeesusta kohti, ja se on täten juuri pyhitys elämää, jossa Jumalan Henki tekee työtään minussa, saattaakseen Jeesuksen yhä voimallisemmin esille minun elämässäni. Sisäinen uudistuminen ei ole oman kurjuuden valittamista, ja siihen jäämistä, vaan se on oman tilani tuomista Jeesuksen eteen ja pyytämistä Häneltä, että Hän armossaan puhdistaisi sekä uudistaisi sydämeni Hänen tahtonsa mukaiseen elämään. Sisäisessä uudistumisessa en etsi omaa tahtoani, vaan pyydän että Jumalan tahto tapahtuisi elämässäni. Sisäisessä uudistumisessa tunnustan Jumalan edessä ”Tahto minulla on mutta ei voimaa Herra sinun tahtosi toteuttamiseen”.

Jumala murtaa meitä saattaakseen meidät yhä uudelleen Jeesuksen ristin eteen, anomaan uudistusta ja sisäistä puhdistumista. Tämä jatkuva riippuvuus Kristuksesta on juuri Hengen elämää – Hengessä vaeltamista. Me usein ajattelemme, että kun olen saanut Pyhän Hengen täyteyden, en tarvitsisikaan enää ristiä, enkä uudistumista. Tämä on valheellinen, ihmisen petollisesta sydämestä nouseva ajatus. Pyhän Hengen täyteys on siinä, että minä tunnen syvemmin ja syvemmin tarpeeni Jeesuksen armosta ja siitä, että Hän uudistaisi minua joka päivä ja täyttäisi minua Pyhällä Hengellään. Hengessä eläminen on syvää riippuvuutta Jeesuksesta. Se on sellaista riippuvuutta, jossa tiedän, että en voi elää hengellistä elämää missään muodossa ilman Jeesusta. Syvimmillään se on jopa sitä, että minä en enää elä, vaan Kristus elää minussa. Tähän kasvuun Jumala tahtoo meitä johtaa.

- todael :prayer4:
koko teksti > http://uloskutsuttu.blogspot.com/2011/1 ... tarve.html
todael
 

Re: Sisäinen uudistuminen Jeesuksessa

ViestiKirjoittaja todael » 12. Kesä 2012 21:00

Virvoittunut olo - Lahden Baptistilähetyksen kokouksesta kotiutunut. Pauli Rahkonen julisti hyvin uudistumisesta - itsekin koin oloani keventävän virvoituksen sisimmässäni. Jumala koskettaa Henkensä kautta. Kiitos Jeesus !!

Jes. 40:30-31 "Nuorukaiset väsyvät ja nääntyvät, nuoret miehet kompastuvat ja kaatuvat;mutta ne, jotka Herraa odottavat, saavat uuden voiman, he kohottavat siipensä kuin kotkat. He juoksevat eivätkä näänny, he vaeltavat eivätkä väsy."

VT:n hepreassa Jes.40:31 oleva verbi "saavat uuden [voiman]" tarkoittaa Qal-muodossa "jonkin esteen yli pääsemistä, joidenkin asioiden läpi menemistä". Hiphil-muodossa (kuten Jes.40:31 verbin antaa) verbi merkitsee "tilaa jossa ihminen vaihtaa oman mahdottomuutensa YHWH:n mahdollisuuksiin, ja näin pääsee mahdottomien tilanteiden yläpuolelle". Tämän merkityksen vahvistaa jaetta seuraavat sanat "he kohottavat siipensä kuin kotkat". Uudistuminen on olosuhteiden yläpuolelle nousemista YHWH:n voimassa - me "liidämme" jopa mahdottomien esteiden yli.

Jesaja 40:31 ei käytä heprean verbiä "chadash" (löytyy esim.Val.5:21) [tarkoittaa ennalleen asettamista, uuteen tilaan asettamista, uudeksi tekemistä] vaan verbiä "chalaph" "[tarkoittaa siirtymistä/kohoamista edessä olevien esteiden luomasta mahdottomuudesta uuteen tilaan].

- todael
todael
 

Re: Sisäinen uudistuminen Jeesuksessa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 11. Huhti 2018 11:14

*
Tämä on myös hyvä kirjoitus uskonveljeltämme. No kun pidän huolen siitä, että uskon tila ja myös sydäntila uudistaisi, kun otan aikaa Raamatun lukemiseen ja tutkiskeluun ja rukoukseen ja Herran edessä viipymiseen - heti kaikki aamut. Käsittääkseni paasto on yksi hyvä tapa uudistua uskossaan. Onko vielä muita tapoja, mikä voi uudistaa uskoa?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa

cron