Israel tulee pelastumaan uskosta Herraan Jeesukseen

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Israel tulee pelastumaan uskosta Herraan Jeesukseen

ViestiKirjoittaja toni t » 15. Loka 2011 15:40

Raamattu Jumalan sana ilmoittaa että koko luonnollisen Israelin jäännös tulee pelastumaan viimeisinä päivinä. Tämä on Jumalan lupaus Israelin kansaa (Jaakobia) kohtaan ja Israelin kansan pelastuminen tulee olemaan merkki että Herra Jeesus palaa, sillä Jeesus ei tule ennen kuin Israel on kansana tehnyt parannuksen epäuskostaan ja kääntynyt uskomaan heidän Jumalaansa Herraan Jeesukseen.

Tutkitaanpa mitä Raamattu ilmoittaa asiasta. Ensiksi katsotaan mitä Raamattu ilmoittaa pelastuksesta.

1.Pie. 1:23 te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.

Room. 10:17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

Joh. 3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: " Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa."
3:4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
3:5 Jeesus vastasi: " Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
3:6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
3:7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
3:8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."

Raamatussa ilmoitetun Jumalan sanan kautta tulee ihminen uskoon ja uudestisyntyy, tällöin ihminen syntyy uudesti ylhäältä Jumalan Hengestä. Silloin ihminen saa Pyhän Hengen sydämeensä sinetiksi ja Jumalan rakkaus vuodatetaan Pyhän Hengen kautta ihmisen sydämeen. Pyhä Henki vaikuttaa sitten suoraan uskovan mieleen Jumalan rakkautta ja tahtoa.

Joh. 38. Joka uskoo minun päälleni, niinkuin Raamattu sanoo, hänen kohdustansa pitää vuotaman elämän veden virrat.
39. (Mutta sen hän sanoi siitä hengestä, jonka niiden piti saaman, jotka uskovat hänen päällensä; sillä ei Pyhä Henki vielä silloin saapuvilla ollut, ettei Jesus ollut vielä kirkastettu.)

Efe. 4:30 Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka.

Uudestisyntyminen tapahtuu kun ihminen kuulee Jumalan sanaa ja uskoo Jeesukseen niin kuin Raamattu sanoo. Tällöin ihminen syntyy uudesti ylhäältä Hengestä ja saa Pyhän Hengen sinetiksi siitä että on Jumalan lapsi/ Herran Jeesuksen opetuslapsi eli kristitty.

Jumalan seurakunta koostuu kaikista maailman uudesti Hengestä syntyneistä ihmisistä. Jumalan sana ilmoittaa että vain Kristuksen seurakunta pelastuu. (Joh 3:3)

1.Kor. 15:22 Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa,
15:23 mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan;

Room.8:9 Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.

Eläviksi tehdään vain Kristuksen omat. Kristuksen oma on vain ihminen jossa Jumalan Pyhä Henki asuu uudestisyntymän kautta ja Pyhä Henki saadaan vain uskomalla Jeesukseen niin kuin Raamaatu sanoo. Ihminen jolla ei Pyhää Henkeä ole ei ole Kristuksen oma ja Jumalan seurakunnan jäsen ja on näin ulkona pelastuksesta. Tämä tarkoittaa sitä että ihminen joka ei usko Herraan Jeesukseen niin kuin Raamattu sanoo ei voi olla uudestisyntynyt eli kristitty. Vain uudesti Jumalan Hengestä syntynyt ihminen on Raamatun ilmoituksen mukaan kristitty.

Eli Raamatun ilmoittama pelastus on vain uskosta Herraan Jeesukseen niin kuin Raamattu sanoo ja tämä koskee kaikkia myös juutalaisia ja sen Jeesuksen sanat Nikodeemukselle osoittavat. Ilman uudestisyntymistä Jumalan Hengestä ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa. Uudestisyntyminen eli Pyhä Henki saadaan vain uskomalla Jeesukseen niin kuin Raamattu sanoo. Raamattu sanoo Jeesuksen olevan Jumalan (Isän) Poika Kristus joka on Herra (JHWH) kaiken Luoja sillä Isä ja Poika yhdessä ovat kaiken luoneet.

Eli Pyhä Henki saadaan vain uskosta Herraan Jeesukseen ja jolla ei ole Kristuksen Henkeä ei ole Hänen omansa ja vain Hänen omansa tulevat perimään Jumalan valtakunnan. Jotta Israelin kansa siis voisi pelastua viimeisinä päivinä tulee heidän siis kääntyä uskomaan Jeesukseen heidän Herranaan jolloin he saisivat Pyhän Hengen sinetiksi siitä että ovat pelastettuja sillä nyt uuden liiton aikana pelastus on yksin uskosta Herraan Jeesukseen.

Vanhan liiton Israelilaiset pelastuivat heidän Mooseksen lain mukaan jossa he uhrasivat joka vuosi syntiuhreja Jumalalle Jerusalemin temppelissä. Vanha liitto loppui kuitenkin Jeesuksen ristinkuolemaan jonka merkiksi temppelin esirippu repesi ja uusi liitto alkoi. Jerusalemin temppeli tuhottiin kokonaan v 70 jKr. joten jos vanha liitto olisi vieläkin voimassa ei Israelilaiset olisi voineet harjoittaa n, 2000 vuoteen vanhan liiton Jumalan palvelusta jonka kautta saatiin synnit anteeksi sillä ylimmäisen papin tuli mennä joka vuosi kerran temppelin kaikkein pyhimpään uhraamaan syntiuhri kansan edestä.

Vanha liitto kuitenkin loppui jo 70 vuotta ennen temppelin tuhoa Jeesuksen ristinkuolemaan ja siitä lähtien pelastus ei ole enään ollut lain teoista joita papit suorittavat vaan Jumalan armosta uskosta Herraan Jeesukseen uudestisyntymisen kautta.

Katsotaanpa sitten ilmoittaako Raamattu jo vanhan Testamentin puolella että luonnollinen Israelin kansa eli juutalaiset tulevat pelastumaan ja millä tavalla profetiat ilmoittavat Israelin kansan pelastuvan.

Hoos 3:5 Senjälkeen israelilaiset kääntyvät ja etsivät Herraa, Jumalaansa, ja Daavidia, kuningastansa. Vavisten he lähestyvät Herraa ja hänen hyvyyttänsä päivien lopulla.

Sak.12:9 Mutta sinä päivänä minä tahdon hävittää kaikki pakanakansat, jotka hyökkäävät Jerusalemia vastaan.
12:10 Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. He katsovat minuun, jonka he ovat lävistäneet. Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niinkuin murehditaan katkerasti esikoista.

Viimeisinä päivinä päivien lopulla kun pakanakansat hyökkäävät Jerusalemia vastaan vuodattaa Jumala Henkensä Jerusalemin (juutalaisten) päälle. Silloin juutalaiset katsovat (uskovat) Häneen jonka ovat lävistäneet (Jeesus Nasaretilainen) ja murehtivat (katuvat) sitä että hylkäsivät Jumalansa. Eli päivien lopulla Jumala lupauksensa mukaan antaa Pyhän Henkensä Israelin kansalle ja he tulevat uskomaan Jeesukseen Herrana heidän Jumalanaan.

Sak. 13:8 Ja näin on käyvä koko maassa, sanoo Herra: kaksi osaa siitä hävitetään ja saa surmansa, mutta kolmas osa siitä jää jäljelle.
13:9 Ja sen kolmannen osan minä vien tuleen; minä sulatan heidät, niinkuin hopea sulatetaan, ja koettelen heitä, niinkuin kulta koetellaan. He huutavat avuksi minun nimeäni, ja minä vastaan heille. Minä sanon: "Se on minun kansani", ja se sanoo: "Herra, minun Jumalani."

Room.11:2 Ei Jumala ole hyljännyt kansaansa, jonka hän on edeltätuntenut. Vai ettekö tiedä, mitä Raamattu sanoo kertomuksessa Eliaasta, kuinka hän Jumalan edessä syyttää Israelia:
11:3 "Herra, he ovat tappaneet sinun profeettasi ja hajottaneet sinun alttarisi, ja minä yksin olen jäänyt jäljelle, ja he väijyvät minun henkeäni"?
11:4 Mutta mitä sanoo hänelle Jumalan vastaus? "Minä olen jättänyt itselleni seitsemäntuhatta miestä, jotka eivät ole notkistaneet polvea Baalille."
11:5 Samoin on nyt tänäkin aikana olemassa jäännös armon valinnan mukaan.
11:6 Mutta jos valinta on armosta, niin se ei ole enää teoista, sillä silloin armo ei enää olisikaan armo.

Kun pakanakansat päivien lopulla hyökkäävät Israeliin niin kaksi kolmas osaa juutalaisista saa surmansa mutta kolmanneksen Jumala pelastaa kokonaan armon valinnan mukaan. (Room 11:5)Tänä päivänä tarkoittaa että uuden liiton aikana Jumala tulee pelastamaan luonnollisen Israelin jäännöksen armon valinnan mukaan samoiten kun Hän jätti itselleen armon valinnan mukaan 7000 miestä jotka eivät notkistaneet polviaan Baalille vaikka muut notkistivat.

Sakarjan kirja ja Paavali kertovat siis saman asian että päivien lopulla koko Israelin kansan jäännös tulee pelastumaan ARMOSTA armon valinnan mukaan. Armosta pelastuminen tarkoittaa pelastumista uskon kautta Herraan Jeesukseen eikä lain tekojen kautta. Israelin kansa jäännös tulee siis pelastumaan armosta eli uskosta Herraan Jeesukseen päivien lopulla.

Jer.31:31 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton;
31:32 en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liittoni he ovat rikkoneet, vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo Herra.
31:33 Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
31:34 Silloin ei enää toinen opeta toistansa eikä veli veljeänsä sanoen: 'Tuntekaa Herra.' Sillä he kaikki tuntevat minut, pienimmästä suurimpaan, sanoo Herra; sillä minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejänsä.

Jeremia profetoi että Jumala tulee tekemään Israelin heimon (Jaakobin) kanssa uuden liiton. Ei sellaista liittoa (Vanha liitto) jonka Hän teki heidän kanssaan Mooseksen kautta kun vei heidät pois Egyptistä vaan uuden liiton. Uusi Liitto jonka Jumala tulee tekemään heidän kansaan on sellainen jossa Jumala panee lakinsa heidän sisimpäänsä ja kirjoittaa sen heidän sydämen lihatauluihin ja niin Jumala on heidän Jumalansa ja Herransa. Sakarja ilmoitti että kun Jumala antaa Israelilaisille Henkensä niin he uskovat Herraan Jeesukseen ja silloin koko jäljelle jäänyt kolmannes tulee pelastumaan kun he huutavat avuksi Jumalan nimeä ja silloin Jumala sanoo se on minun kansani (omani) ja he sanovat Herra minun Jumalani.

Room.10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
10:11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään."
10:12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
10:13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu."

Kun tunnustamme Jeesuksen olevan Herra (JHWH) pelastumme. Jokainen joka huutaa avuksi Herran nimeä joka on Jeesus pelastuu.

Apt.4:10 niin olkoon teille kaikille ja koko Israelin kansalle tiettävä, että Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimen kautta, hänen, jonka te ristiinnaulitsitte, mutta jonka Jumala kuolleista herätti, hänen nimensä kautta tämä seisoo terveenä teidän edessänne.
4:11 Hän on 'se kivi, jonka te, rakentajat, hylkäsitte, mutta joka on kulmakiveksi tullut.'
4:12 Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."

Sakasrjan 13 luvussa jossa Israelin kansan jäännös huutaa Jumalan nimeä avuksi tarkoittaa että he huutavat siis Häntä jonka ovat lävistäneet eli Herraa Jeesusta sillä ei ole muuta nimeä annettu jossa meidän tulee pelastua. Uskosta Jeesukseen saadaan Pyhä henki eli synnytään uudesti ylhäältä Jumalan Hengestä Jumalan armosta ja silloin Jumala kirjoittaa lakinsa kivitaulujen sijaan sydämen lihatauluihin Pyhän Hengen kautta sillä Pyhän Hengen kautta Jumalan rakkaus vuodatetaan ihmisen sydämeen.

Room.:5 mutta toivo ei saata häpeään; sillä Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta, joka on meille annettu.

Room.13:10 Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys.

Kun Jumalan rakkaus vuodatetaan Pyhän Hengen kautta joka saadaan uskosta Herraan Jeesukseen niin Jumalan laki kirjoitetaan silloin ihmisen sydämen lihatauluihin sillä rakkaus on lain täyttymys ja koko laki sisältyy käskyyn rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.

Uusi liitto josta Jeremia luku 31 siis puhuu on liitto jossa Jumalan armosta uskosta Jeesukseen saadaan Pyhä Henki ja Pyhän Hengen kautta Jumalan laki kirjoitetaan Jumalan rakkaudessa kivitaulujen sijaan sydämen lihatauluihin.

Jeremia. 31:34 Silloin ei enää toinen opeta toistansa eikä veli veljeänsä sanoen: 'Tuntekaa Herra.' Sillä he kaikki tuntevat minut, pienimmästä suurimpaan, sanoo Herra; sillä minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejänsä.

Silloin he saavat syntinsä anteeksi sillä uskosta Herraan Jeesukseen Jumala antaa armostaan ihmisten synnit anteeksi. Jeremian profetia todistaa että luonnollinen Israelin kansa (juutalaiset) jonka Jumala pelasti egyptistä tulee päivien lopulla pelastumaan uudestisyntymisen kautta uskosta Herraan Jeesukseen.

Jooel.2:28 Näitten jälkeen minä olen vuodattava Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, vanhuksenne unia uneksuvat, nuorukaisenne näkyjä näkevät.
2:29 Ja myös palvelijain ja palvelijattarien päälle minä niinä päivinä vuodatan Henkeni.
2:30 Minä annan näkyä ihmeitä taivaalla ja maassa: verta ja tulta ja savupatsaita;
2:31 aurinko muuttuu pimeydeksi ja kuu vereksi, ennenkuin Herran päivä tulee, se suuri ja peljättävä.
2:32 Ja jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu. Sillä Siionin vuorella ja Jerusalemissa ovat pelastuneet, niinkuin Herra on sanonut; ja pakoonpäässeitten joukossa ovat ne, jotka Herra kutsuu.

Jooel.3:1 Sillä katso, niinä päivinä ja siihen aikaan, kun minä käännän Juudan ja Jerusalemin kohtalon,
3:2 minä kokoan kaikki pakanakansat, vien ne alas Joosafatin laaksoon ja käyn siellä oikeutta niitten kanssa kansani ja perintöosani, Israelin, tähden. Sillä he ovat hajottaneet sen pakanakansain sekaan, ovat jakaneet minun maani

Niiden päivien jälkeen kun pakanakansat ovat jakaneet Israelin Jerusalemin maan tapahtuu että Jumala käy sotaan pakana kansoja vastaan jotka ovat jakaneet Hänen maansa. Siihen aikaan Jumala vuodattaa Henkensä armostaan Israelin asukasten päälle koska he huutavat Herran Jeesuksen nimeä avuksi (Sak.13) (Room.10). Silloin aurinko muuttuu pimeydeksi ja kuu vereksi sillä Herra Jeesus palaa kun Israelin kansan jäännös kääntyy epäuskostaan huutamaan Häntä avuksi.

Matt.24:27 Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.
24:28 Missä raato on, sinne kotkat kokoontuvat.
24:29 Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät.
24:30 Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.
24:31 Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.

Matteus luku 24 kertoo samasta tapahtumasta kuin Jooel luku 2 eli päivien lopusta hetkestä jolloin Israelin kansan jäännös pelastuu uskosta Herraan Jeesukseen ja silloin aurinko pimenee ja eikä kuu anna valoansa ja Herra Jeesus palaa. Herra Jeesus palaa siis kun Israelin kansan jäännös kääntyy epäuskostaan huutamaan Hänen nimeään avuksi.

Matt 24: 32 Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä.
33 Samoin te myös, kun näette tämän kaiken, tietäkää, että se on lähellä, oven edessä.
34 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat

Kun viikunapuu eli Israelin kansa kääntyy uskomaan Jeesukseen Kristukseen niin sen jälkeen Jeesus tulee ja tapahtuu ylöstempaus (enkelit kokoavat Jeesuksen omat).

Viikunapuuhun tulee ensin varhaishedelmät ja vasta sen jälkeen pääsato. Viikunapuuhun tulee ensin hedelmät ja vasta sen jälkeen lehdet. Kun viikunapuuhun tulee lehdet niin silloin tiedämme että Jeesuksen tuleminen on lähellä. Varhais hedelmiä viikunapuussa on jo sillä messiaanisia juutalaisia on tullut ja tulee uskoon Herraan Jeesukseen. Nämä varhaishedelmät kertovat siitä että lehdet ovat puhkeamassa ja kun lehdet puhkeavat on oksa tuore ja pääsato valmis poimittavaksi eli koko juutalaisen jäljelle jääneen kansan pelastuminen.

Kun siis näemme että lehdet ovat puhjenneet eli oksa on tuore niin näemme että Israel on kansana kääntynyt epäuskostaan uskomaan Herraan Jeesukseen ja silloin tiedämme että kesä on lähellä ja on sadonkorjuun aika. Kenenkään ei tule uskoa Herran paluuseen ennen kuin Israel on kansana kääntynyt epäuskostaan se on viimeisin merkki että Herran paluu tapahtuu.

Israelin kansan kääntyminen herran Jeesuksen puoleen tapahtuu sen jälkeen kun pakanakansat ovat jakaneet Israelin Jerusalemin maan. Tästä Jerusalemin jakamisesta keskustellaan parhaillaan YK:ssa sillä kun palestiina tulee saamaan itsenäisyyden niin he ja kaikki muutkin kansat tulevat vaatimaan Jerusalemin jakamista palestiinalaisille. Raamatun profetiat Israelin kansan pelastumisesta lähestyvät siis kovaa vauhtia.

Roomalaiskirjeen luku 11 on todella hyvä luku joka kertoo meille sen että Israelin kansan jäännös tulee pelastumaan uuden liiton järjestyksen mukaan Jumalan armosta joka on uskosta Herraan Jeesukseen.

Room.11:17 Mutta jos muutamat oksista ovat taitetut pois ja sinä, joka olet metsäöljypuu, olet oksastettu oikeiden oksien joukkoon ja olet päässyt niiden kanssa osalliseksi öljypuun mehevästä juuresta,
11:18 niin älä ylpeile oksien rinnalla; mutta jos ylpeilet, niin et sinä kuitenkaan kannata juurta, vaan juuri kannattaa sinua.
11:19 Sinä kaiketi sanonet: "Ne oksat taitettiin pois, että minut oksastettaisiin."
11:20 Oikein; epäuskonsa tähden ne taitettiin pois, mutta sinä pysyt uskosi kautta. Älä ole ylpeä, vaan pelkää.
11:21 Sillä jos Jumala ei ole säästänyt luonnollisia oksia, ei hän ole säästävä sinuakaan.
11:22 Katso siis Jumalan hyvyyttä ja ankaruutta: Jumalan ankaruutta langenneita kohtaan, mutta hänen hyvyyttänsä sinua kohtaan, jos hänen hyvyydessänsä pysyt; muutoin sinutkin hakataan pois.
11:23 Mutta nuo toisetkin, jos eivät jää epäuskoonsa, tulevat oksastettaviksi, sillä Jumala on voimallinen oksastamaan ne jälleen.
11:24 Sillä jos sinä olet leikattu luonnollisesta metsäöljypuusta ja vasten luontoa oksastettu jaloon öljypuuhun, kuinka paljoa ennemmin nämä luonnolliset oksat tulevat oksastettaviksi omaan öljypuuhunsa!
11:25 Sillä minä en tahdo, veljet - ettette olisi oman viisautenne varassa - pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus - hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut,
11:26 ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.
11:27 Ja tämä on oleva minun liittoni heidän kanssaan, kun minä otan pois heidän syntinsä."

KJV " For I would not, brethren, that ye should be ignorant of this mystery, lest ye should be wise in your own conceits; that blindness in part is happened to Israel, until the fulness of the Gentiles be come in."

Öljypyy on Kristus ja juutalaiset jotka ovat öljypuun luonnollisia oksia eli Jumalan kansaa on epäuskon tähden katkaistu öljypuusta. Öljypuussa eli Kristuksessa pysytään uskon kautta Häneen ja Jumala liittää kristukseen pakanoita (metsäöljypuusta) uskosta Jeesukseen. Israelin kansa tullaan liittämään takaisin Jumalan kansaksi kun he päivien lopulla kääntyvät epäuskostaan sillä Jumala on voimallinen oksastamaan ne jälleen.

Jumalan kansaan kuuluu vain ne jotka uskovat Jeesuksen olevan Herra ja kun juutalaiset kääntyvät epäuskostaan niin heidät oksastetaan jälleen Jumalan kansaksi Kristukseen. Tästä samasta tapahtumasta kertoo VT:n profetiat Sakarja, Jooel, Jeremia jne..

Luonnollista Israelin kansaa on kohdannut paatumus eli epäusko siihen asti kunnes pakana kristityt alkavat elämään Jumalan sanan opetuksen mukaan alkuseurakunnan tavalla. Silloin KAIKKI Israel on pelastuva eli koko Israelin kansan jäännös sillä he kääntyvät epäuskostaan huutamaan Herraa Jeesusta avuksi jolloin Jumala uuden liiton järjestyksen mukaan antaa heidän syntinsä anteeksi uskosta Jeesukseen Jumalan armosta ja näin luonnollisen Israelin kansan (Jaakobin) jäännös pelastuu kokonaan uudestisyntymisen kautta ja heistä tulee jälleen Jumalan kansaa Kristuksen seurakuntaa Jumalan lupauksen mukaan. Kiitos Herra Jeesukselle!

Raamatun ilmoitus on siis että viimeisinä tämän aikakauden päivinä luonnollisen Israelin kansan jäännös tulee kääntymään epäuskostaan uskomaan Herraan Jeesukseen ja silloin koko luonnollisen Israelin kansan jäännös tulee pelastumaan ja liittymään Jumalan seurakuntaan ja silloin Herra Jeesus palaa. Viimeisin merkki Jeesuksen paluusta on siis koko Israelin kansan jäännöksen kääntyminen epäuskosta uskomaan heidän Jumalaansa Herraan Jeesukseen. Nämä tapahtumat tapahtuvat kun pakanakansat ovat ensin jakaneet Israelin maan. Joten aika on lähellä.

Sak 12:1 Ennustus, Herran sana Israelista. Näin sanoo Herra, joka on jännittänyt taivaan ja perustanut maan ja joka on luonut ihmisen hengen hänen sisimpäänsä:
2 Katso, minä teen Jerusalemin juovuttavaksi maljaksi kaikille kansoille yltympäri, ja myös Juudan kohdalle se on tuleva Jerusalemia piiritettäessä.
3 Ja sinä päivänä minä teen Jerusalemin väkikiveksi kaikille kansoille: kaikki, jotka sitä nostavat, repivät pahoin itsensä; ja kaikki maan kansakunnat kokoontuvat sitä vastaan.

Viimeisinä päivinä kun Jerusalem jaetaan tulee Jerusalemista juovuttava malja kaikille kansoille. Jerusalem tulee olemaan väkikivi kaikille kansoille ja kaikki jotka sitä nostavat repivät pahoin itsensä koska Jumala itse asettuu suojelemaan ja taistelemaan kansansa edestä.

Joten kannattaa tarkkaan harkita kannattaako olla osallisena saatanan sodassa Israelia vastaan sillä lopputulos on jo selvillä. Jokainen joka osallistuu tai hyväksyy Israelin kansaa kohtaan tehtävät hyökkäykset ja Jerusalemin jakamisen tulee repimään itsensä siihen.

Minä rakastan Israelin kansaa juutalaisia ja haluan siunata heitä näillä Jumalan sanan kauniilla sanoilla;

Psalmi. 122:6 Toivottakaa rauhaa Jerusalemille, menestykööt ne, jotka sinua rakastavat.
122:7 Rauha olkoon sinun muuriesi sisällä, olkoon onni sinun linnoissasi.
122:8 Veljieni ja ystävieni tähden minä sanon: olkoon sinulla rauha.
122:9 Herran, meidän Jumalamme, huoneen tähden minä tahdon etsiä sinun parastasi.

4 Moos 6:22 Ja Herra puhui Moosekselle sanoen:
23 "Puhu Aaronille ja hänen pojillensa ja sano: Siunatessanne israelilaisia sanokaa heille:
24 Herra siunatkoon sinua ja varjelkoon sinua;
25 Herra valistakoon kasvonsa sinulle ja olkoon sinulle armollinen;
26 Herra kääntäköön kasvonsa sinun puoleesi ja antakoon sinulle rauhan.
27 Näin he laskekoot minun nimeni israelilaisten ylitse, ja minä siunaan heitä.

Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä aamen.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Israel tulee pelastumaan uskosta Herraan Jeesukseen

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 16. Loka 2011 14:43

:amen4:

Kiitos Toni selkeästä ja ytimekkäästä kertauksesta. Olen myös "taipuvainen" uskomaan noin, kuten kirjoitit. Tulemme olemaan vaivanajassa. Sanasta luovutaan; laittomuus pääsee valtaan. Uskovia vainotaan. Antikristus ilmestyy kaikessa pahuudessaan. Tosin antikristuksia on jo useita ja tietä raivataan lopunajan suurelle antikristilliselle porttokirkolle. Oikein kirjoitit myös minun nähdäkseni, jos elämme, niin tulemme näkemään, kun Israelin kansan jäännös tulee pelastumaan. Olemme menossa kohti vaikeita aikoja ja suurelta osin elämme jo niissä. Israel on ajan merkki ja monia asioita voimme päätellä Israelin kansan tapahtumista jo nyt.

Opetusta näistä asioista on paljonkin ja sekalaista sellaista. Raamattu on kuitenkin selkeä, vaikka itse kipuilenkin joskus, miten kaikki menee. Jeesuksen tulon hetkeä emme voi tietää, sillä Isä yksin sen tietää. Uskon kuitenkin niin, että tietyt asiat, jotka esim. kirjoituksessasi ovat mainitut, on tapahduttava ennen Herramme Jeesuksen Kristuksen paluuta. Muistetaan kuitenkin valvoa päivä ja hetki kerrallaan levosta käsin tilaamme Herran edessä, sillä Jeesus voi tulla myös noutamaan Kotiin maallisen vaelluksemme päättyessä milloin tahansa. Paavali ei katsonut taaksensa ja olkoon meillä se mieli, mikä Paavalillakin,

Filip.3:7 "Mutta mikä minulle oli voitto, sen minä olen Kristuksen tähden lukenut tappioksi.
3:8 Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana - että voittaisin omakseni Kristuksen
3:9 ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella;
3:10 tunteakseni hänet ja hänen ylösnousemisensa voiman ja hänen kärsimyksiensä osallisuuden, tullessani hänen kaltaisekseen samankaltaisen kuoleman kautta,
3:11 jos minä ehkä pääsen ylösnousemiseen kuolleista.
3:12 Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut.
3:13 Veljet, minä en vielä katso sitä voittaneeni; mutta yhden minä teen: unhottaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin,
3:14 minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa.
3:15 Olkoon siis meillä, niin monta kuin meitä on täydellistä, tämä mieli; ja jos teillä jossakin kohden on toinen mieli, niin Jumala on siinäkin teille ilmoittava, kuinka asia on.
3:16 Kunhan vain, mihin saakka olemme ehtineetkin, vaellamme samaa tietä!"

Edellä on taas PALJON asiaa, jota en sen kummemmin käy selittämään. Tärkeää on, että Herra Jeesus saa uskosta käsin Pyhän Hengen prosessissa muotoa meissä, jotka emme itsessämme ole mitään, vaan Herra meissä ja me Hänessä täydellisen riippuvaisina Herrastamme kaikessa. Me olemme pieniä ja Herramme tulkoon meille myös yhä suuremmaksi. Kun suhteemme Herraan on oikea, niin se on samaa myös lähimmäisiin. Ohjatkoon Herra meitä yhä Kristus-keskeisempään uskoon, sillä emme ole itsemme omat, vaan uudestisyntyneinä Jumalan lapsina Herramme omat, yksin Armosta, Pyhästä Hengestä uudestisyntyneinä. Ja vielä,

1.Tess.5:1 "Mutta aikakausista ja määrähetkistä ei teille, veljet, ole tarvis kirjoittaa;
5:2 sillä itse te varsin hyvin tiedätte, että Herran päivä tulee niinkuin varas yöllä.
5:3 Kun he sanovat: "Nyt on rauha, ei hätää mitään", silloin yllättää heidät yhtäkkiä turmio, niinkuin synnytyskipu raskaan vaimon, eivätkä he pääse pakoon.
5:4 Mutta te, veljet, ette ole pimeydessä, niin että se päivä voisi yllättää teidät niinkuin varas;
5:5 sillä kaikki te olette valkeuden lapsia ja päivän lapsia; me emme ole yön emmekä pimeyden lapsia.
5:6 Älkäämme siis nukkuko niinkuin muut, vaan valvokaamme ja olkaamme raittiit.
5:7 Sillä ne, jotka nukkuvat, ne yöllä nukkuvat, ja jotka juovat itsensä juovuksiin, ne yöllä juovuksissa ovat.
5:8 Mutta me, jotka olemme päivän lapsia, olkaamme raittiit, ja olkoon pukunamme uskon ja rakkauden haarniska ja kypärinämme pelastuksen toivo.
5:9 Sillä ei Jumala ole määrännyt meitä vihaan, vaan saamaan pelastuksen Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,
5:10 joka on kuollut meidän edestämme, että me, valvoimmepa tai nukuimme, eläisimme yhdessä hänen kanssaan.
5:11 Sentähden kehoittakaa toisianne ja rakentakaa toinen toistanne, niinkuin teettekin."

Edelleen paljon Paavali kirjoittaa ja hyvä on Hengessä ja Rakkaudesta Totuuteen lukea nuokin Sanat. Paavali kirjoittaa Rooman vankilasta Timoteukselle lopulta seuraavasti,

2.Tim.4:7 "Minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut, juoksun päättänyt, uskon säilyttänyt.
4:8 Tästedes on minulle talletettuna vanhurskauden seppele, jonka Herra, vanhurskas tuomari, on antava minulle sinä päivänä, eikä ainoastaan minulle, vaan myös kaikille, jotka hänen ilmestymistään rakastavat."

Herramme armahtakoon meitä KAIKKIA omiaan, jotta olemme ELOSSA hengellisesti ja USKOSSA, kun maallinen majamme 'pistetään pois' tai pääsemme Herraamme vastaan yläilmoihin, kun sen aika on. Tätä rukoilen erityisesti tässä pahassa maailman ajassa ja että kaikki me kerran olemme perillä Taivaan Kotona uskon säilyttäen!

Siunausta!!! :hearts: :prayer4:
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30

Re: Israel tulee pelastumaan uskosta Herraan Jeesukseen

ViestiKirjoittaja toni t » 05. Huhti 2012 10:48

1.Kor.12:2 Te tiedätte, että kun olitte pakanoita, teitä vietiin mykkien epäjumalien luo, miten vain tahdottiin.

Room.2:28 Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu;
2:29 vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.

Room.11:23 Mutta nuo toisetkin, jos eivät jää epäuskoonsa, tulevat oksastettaviksi, sillä Jumala on voimallinen oksastamaan ne jälleen.
11:24 Sillä jos sinä olet leikattu luonnollisesta metsäöljypuusta ja vasten luontoa oksastettu jaloon öljypuuhun, kuinka paljoa ennemmin nämä luonnolliset oksat tulevat oksastettaviksi omaan öljypuuhunsa!
11:25 Sillä minä en tahdo, veljet - ettette olisi oman viisautenne varassa - pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus - hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut,
11:26 ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.
11:27 Ja tämä on oleva minun liittoni heidän kanssaan, kun minä otan pois heidän syntinsä."


Paavali sanoo Korinton uskoville kun olitte pakanoita. Hän puhuu siksi menneessä aikamuodossa sillä uskosta Herraan Jeesukseen ihminen liitetään uudestisyntymisen kautta jaloon öljypuuhun eli Kristuksen ruumiiseen (seurakuntaan). Ja tämä sydämen ympärileikkaus Hengessä tekee ihmisestä sisällisesti juutalaisen eli Jumalan omaisuus kansan.

Jumala liittää päivien lopulla kun koko maallisen Israelin kansan jäännös kääntyy epäuskostaan huutamaan Herraa Jeesusta avuksi heidät uudestisyntymisen kautta Kristukseen heidän Jumalaansa jota kohtaan he olivat olleet epäuskoisia/tottelemattomia.

Israelin kansan jäännös tulee siis pelastumaan samalla tavalla kuin kaikki muutkin uuden liiton pelastuneet eli uskosta Herraan Jeesukseen joka uudestisynnyttää ihmisen jolloin Jumalan rakkaus kirjoitetaan Pyhässä Hengessä uskovan sydämeen.

Gal.3:26 Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.
3:27 Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.
3:28 Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.
3:29 Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te siis olette Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan.

Biblia. Gal. 3:26. Sillä te olette kaikki Jumalan lapset* uskon kautta Jesuksen Kristuksen päälle.
27. Sillä niin monta kuin te Kristukseen kastetut olette, niin te olette Kristuksen päällenne pukeneet.
28. Ei ole tässä Juudalainen eli Grekiläinen, ei orja eli vapaa, ei mies eli vaimo; sillä te olette kaikki yksi Kristuksessa Jesuksessa.
29. Mutta jos te olette Kristuksen, niin te olette myös Abrahamin siemen ja lupauksen jälkeen perilliset.


:GBU:
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Israel tulee pelastumaan uskosta Herraan Jeesukseen

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 05. Huhti 2012 13:22

toni l kirjoitti:Room. 10:17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.


Minä haluaisin lisätä pikkasen...siis yhden tosi hyvän kohdan Bibliasta joka selittää että Kristus on itse totinen Jumala.

Room. 10:17 Niin tulee siis usko kuulosta, mutta kuulo Jumalan sanan kautta.
:GBU: :dance:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 28 vierailijaa

cron