Hyvä hankinta?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Hyvä hankinta?

ViestiKirjoittaja pekka » 20. Syys 2011 14:27

Kysyisin mielipidettänne. Olen hankkimassa/ostamassa isotekstistä 33/38-Raamattua. Tämä josta haluaisin kuulla mielipiteenne, on Kristillinen kirja- ja musiikki kustannus-kustantama (KKJMK), siis isotekstinen (15 x 22 cm) reunahakemistolla ja nahkakantinen (tuotekoodi 100277) hintaan 69 euroa. Ajattelin vain kun se on ainakin osittain tehty (kirjapainotyöhön liittyvät työt) Kiinassa. Mutta ei kait se välttämättä ole huono asia ollenkaan vaan lopputulos ratkaisee. Kauppias kertoi, että jos Kiinassa jää kiinni Raamatun hallussapidosta niin voi saada kolme vuotta vankeutta, onko jolla kulla tietoa pitääkö paikkansa? Näin ainakin muistaisin hänen minulle sanoneen. Onko tämä kirjapaino siellä sitten "maan alla"? Vai kuinka he näin ollen oikeastaan uskaltavat/saavat niitä valmistaa?
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Hyvä hankinta?

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 20. Syys 2011 14:33

Kaikkihan nykyään tehdään kiinassa.

Luultavasti sillä missä se on painettu, ei ole uskon kanssa tekemistä, rahastahan painokoneet voi tehdä työtä, vakaumuksesta riippumatta, näin luulisin.

Onhan se kiina diktatuurivaltio joka laittaa säälimättömästi kansalaisiaan vankilaan, jos ei ole samalla linjalla johdon kanssa, joten en ihmettelisi vaikka raamattu pannassa olisikin, vaikka en tiedä... asuuhan siellä varmaan ulkomaalaisiakin paljon, ainakaan heille ei sitten kiinan todellisia kasvoja näytetä, jos siis niin on että raamattu pannassa olisikin. Ehkä jollain on tietoakin aiheesta.
lonelyrider
 

Re: Hyvä hankinta?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 20. Syys 2011 15:01

Minä olen nähnyt yhden uskovan miehen ottamaa videokameran filmiä jossa kiinalaiset salassa maan alla tekivät Raamatun painoa ja osa heistä kirjoitti Raamatusta kohdat muistivihkoon kiireesti. Muistan myös että oli pieni kulunut lyijykynä jolla he kiireesti kirjoitti muistivihkoon...
Muistan myös yhden naisen joka oli harvahampainen. Niin kotiseurakunnassa yksi mies kertoi että tuo harvahampainen nainen ylisti Jumalaa palvoen ja sit Jumalan kirkkaus valtasi koko huoneen.
Ja oli siellä muita ihmisiä ylistämässä kans... Yhtäkkiä kaikki oli pelkästään valkoista kun Jumalan kirkkaus täytti huoneen eikä tuoli edes ole näkynyt....

Kiinassa on vainoja, sitä enemmän Jumala on lähellä ja on kuulemma hyvin väkevä siellä.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Hyvä hankinta?

ViestiKirjoittaja pekka » 20. Syys 2011 20:18

Kiitän teitä molempia vastauksistanne tästä aiheesta. Herra auttakoon ja armahtakoon omiaan ympäri maailmaa! Hän on väkevä heikkoudessa ja nöyrille Hän osoittaa Tien kotiin.

Kiitos Herra Jeesus, että autat ja olet turvanamme tänäkin päivänä. Amen
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Hyvä hankinta?

ViestiKirjoittaja JHK » 21. Syys 2011 10:03

En usko että kiinassa tehdyn tuotteen ostaminen on mitenkään väärin, joka ikisestä maasta löytyy vikaa. Joku voisi vetää herneen nenään siitä että tapaan ostaa kuivattuja taateleita, joiden alkuperämaa on tuo parjattu Iranin Islamilainen tasavalta! :lol:
JHK
 

Re: Hyvä hankinta?

ViestiKirjoittaja pekka » 23. Syys 2011 12:56

Tässä olisi tietoa tuosta Kiinan kristittyjen tilanteesta. Kun tuon linkkini kirjoituksen lukee niin tulee mieleen, että ei se nyt oikein huono olekaan vaan ehkä peräti aika hyvä. Kiitos Herralle!

Linkki: http://www.bible.fi/fi/yhteistyomme/kiina
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Hyvä hankinta?

ViestiKirjoittaja lara.tomb.raider » 30. Syys 2011 12:16

Eettisyydestä:

Käsitän itse eettisyyden niin, että suosin suomalaista. Ostan suomalaisia vihanneksia ja kasviksia, kun niitä on saatavilla. Olen vaihtanut osan tuotteista luomuun, koska se säästää luontoa ja maku on parempi. Luomutuotteiden hinta on kallis, mutta olen löytänyt yhden luomumunien tuottajan, jolta voi ostaa munia suoraan. Tulee hieman halvemmaksi kuin kaupan kautta ostaminen. Ehkäpä löydän lisää näitä tuottajia, jolta voi ostaa suoraan... Aina ei ole mahdollista penkoa tuoteselosteita (esim. ravintolassa) tai voimia väsyneenä kaupassa. Uskon kuitenkin, että pääasialliset valinnat vaikuttavat. Kaikkia ruokatuotteita ei saa edes kotimaisena, joten taatelit, macajauheet ja gojimarjat täytyy ostaa ulkolaisena.

Vaatteet ja kulutustavarat... Tässä pätee myöskin raha. Aina ei ole varaa ostaa kotimaista laatutuotetta. En tiedä, onko sitten jokin H&M:n koru riistotyövoimalla tehty vai ei. Jos kuitenkin käytän tuota korua (on se sitten missä tahansa tuotettu), niin se on ollut minulle hyvä ostos. Jos ostan tuotteen, mitä en käytä, vaikka se olisi kuinka luontoa kunnioittaen tehty, ostan sen turhaan.

Haluan siunata kaikkia Raamatun työtä tekeviä kristittyjä, on se kirjapainoa tai Sanan jakamista. Monilla on tässä työssä vaikeaa vainojen ja muun syyn vuoksi. Tietääkö joku, miten tällaista toimintaa voisi tukea taloudellisesti? Joskus mietin, mikä olisi oikea tapa antaa kymmenykset. Välillä se voi olla tapa auttaa naapuria, välillä se voi olla konkreettista rahan antamista vaikka Raamattujen painamiseen. Kaivojen rakentaminen kyliin ja koulutuksen antaminen köyhissä maissa on myös tärkeää. Uskon, että Jumala laskee sydämellemme hieman eri avustuskohteet ja tavan toimia. Voimme kuitenkin rukoilla Hänen työnsä puolesta.

Olen huomannut, etten voi lopulta itse vaikuttaa siihen, mihinkä rahani menevät ostaessani jonkun tuotteen. Osa summasta jää välikäsille. Teen ne valinnat, mitkä osaan ja voin. Ajattelen mieluummin lajittelevani roskat, kierrättäväni käyttökelpoisia vaatteita tai tavaroita ja menevän joskus auton sijasta pyörällä tai kävellen töihin. Olen aina avoin kysymysmerkki. Voin silti pyytää Jumalaa siunaavan ostokseni ja kulutuksen, että rahat päätyisivät oikeille ihmisille.
lara.tomb.raider
 
Viestit: 204
Liittynyt: 04. Tammi 2011 10:33
Paikkakunta: Satakunta


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 29 vierailijaa