Markku Koiviston tapaus..:o(

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Markku Koiviston tapaus..:o(

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 12. Syys 2011 11:44

Vieläkin lisään ihmetystä, että eikö kukaan näe mitään ihmeellistä toiminnassa?

Jos kerran vuosikausia, ties kuinka kauan Koivisto on liikkeen sisällä olleita ahdistellut ja samalla on tehty ihmetekoja Pyhässä Hengessäkö? Sielläkö Jumalan Pyhä Henki puhaltaa? Sielläkö Jumalan hyvyys ja laupeus on, missä on irstautta ja iljettävyyttä?

Eikö kukaan näe, millainen vastakohta sellainen toiminta on Jumalan hyvyydelle?

Anteeksi, jos viesteistäni saa väärän käsityksen, ihmettelen vain? Onko usko sitä, että kaikelle hymistellään ja kaikki hyväksytään, mistään ei saa sanoa ääneen, että se ei ole Jumalan mielenmukaista toimintaa.
lonelyrider
 

Re: Markku Koiviston tapaus..:o(

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 12. Syys 2011 11:47

No varmasti väärä kuva jää, mutta voiko missionilta muuuta odottaa?
lonelyrider
 

Re: Markku Koiviston tapaus..:o(

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 12. Syys 2011 12:15

Lisään vielä, että enpä itsekään ole ollut mukana toiminnassa, että vain heidän julkisuuskuvaansa kirjoitukseni perustuvat. Ja eipä tuo minun tehtäväni ole heitäkään tuomita.
lonelyrider
 

Re: Markku Koiviston tapaus..:o(

ViestiKirjoittaja lara.tomb.raider » 12. Syys 2011 14:37

Olen käynyt Nokiamission tilaisuudessa muutamia kertoja asuessani Tampereella. Kokemus on näiden muutaman kerran perusteella ollut hieman ahdistava, kaaosmainen ja jättänyt ulkopuolisen olon. Lisäksi siellä on sukupuolisesti outoja sääntöjä. Kerran menin erään esirukoilijan luokse, jolla oli profetoimisen lahja. Tämä esirukoilija oli mies ja Jumalan armoittama. Toisella kerralla minua kiellettiin sukupuoleni vuoksi menemästä tämän miehen luo. Minut ohjattiin jonkun naisrukoilijan luokse, jonka rukous ja sanat olivat minulle "yhtä tyhjän kanssa". Tämä herätti minussa hämmästystä. Samaan aikaan alkoi tulla näitä seksuaalisuusasioita enemmän esille Nokia-mission toiminnassa. Se oli minusta hälyttävää ja ihmisen yksityisyyttä rikkovaa.

Katsoin muutama kuukausi sitten dokumenti (muistaakseni keväällä) Nokiamission toiminnasta. Se ei ollut TV7:n ohjelma vaan muistaakseni esitettiin ylen kanavalla. Olin tuolloin jo surullinen kokonaisuudesta. Markku Koivisto hössötti kovaa ja teki paljon töitä. Lisäksi hänellä oli ollut sairauksia... Hänen olemuksestaan puuttui täysin rauha! Muutenkin dokumentista jäi ulkopuolinen olo. Nokia-mission toiminta vaikuttaa julkisuushakuiselta. Ehkä ne alkuajan hyvät ajatukset (joista osa on Pyhästä hengestä) ovat kadonneet itsekkyyden, ahneuden ja muun jalkoihin.

Olen todella iloinen siitä, että Markku Koivisto julkisesti tunnusti syntinsä. En tiedä, onko se julkisuuskikka vai aitoa katumusta. Minun mielestäni tällä palstalla ilman sen parempaa tuntemusta sitä on turha arvioida. Me voimme rukoilla kaikkien liikkeen sisällä vaikuttavien ihmisten puolesta ja tilaisuuksissa käyvien ihmisten puolesta. Olen kuullut myös erään hyvän Raamattuluennon Nokia-mission tilaisuudessa. Rukoillaan, että Jumala voisi uudistaa ihmisten sydämiä. Minulla ei ole ainakaan varaa heitellä kivillä. Olen toiminut itsekin väärin monessa asiassa. Kun luin asian lehdestä, minut valtasi sääli ja halu rukoilla Koiviston puolesta. Herra ei kutsumustaan kadu. Meidän tehtävä on kyllä neuvoa ja ohjata, jos huomaamme syntiä. Mutta meidän tehtävä ei ole yksin puuttua siihen, "mitä toinen on tehnyt väärin". Jumalan hyvyys saakoon vallata kaikkien Nokia-missiolaisten sydämet. :amen4:
lara.tomb.raider
 
Viestit: 204
Liittynyt: 04. Tammi 2011 10:33
Paikkakunta: Satakunta

Re: Markku Koiviston tapaus..:o(

ViestiKirjoittaja Lumina* » 12. Syys 2011 15:21

Markku Koivisto tunnusti syntins, mutta en kuullut hänen myöskään pyytävän anteeksi seurakunnalta.
Lumina*
 

Re: Markku Koiviston tapaus..:o(

ViestiKirjoittaja tuomarisimson777 » 12. Syys 2011 16:09

Ei ole kovin helppo uskovaisen ihmisen tunnustaa ei-uskovan kansankin kuullen langenneensa homoseksuaalisuuteen.. Nytkin kun on ollut suuria poruja siitä kuinka uskovat sen tuomitsevat.. Jos Raamattua kunnioittava uskova lankeaa homoilemaan, on se suuri asia eikkarien silmissä. Itse olisin (myönnän sen) Koiviston tilassa varmaankin luikkinut Itä Ugandaan.. :? :?
Ainakin melkein oikeita uskon-näkemyksiä jo vuodesta 2004=)=)
tuomarisimson777
 
Viestit: 543
Liittynyt: 01. Maalis 2011 17:44

Re: Markku Koiviston tapaus..:o(

ViestiKirjoittaja Lumina* » 12. Syys 2011 16:21

No kun hän rohkeni nousta kansan eteen ja tunnustaa kaiken niin ei se nyt varmaan paljon olisi vaatinut pyytää anteeksi :think2:
Lumina*
 

Re: Markku Koiviston tapaus..:o(

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 12. Syys 2011 18:36

itse asiassa kun lähdin miettimään tuota Pekan tuomaa asiaa, niin on hän oikeassa siinä, että tulisi katsoa minkä kuvan tämä antaa uskovista. Eli mielestän tämä antaa vain kuvan siitä, että uskovat tekevät itse samaa kuin uskomatonkin mutta sillä erolla että heillä on oikeus tuomita muita. Uskoville on ilmeisesti jokin etuoikeus synnin tekemiseen, sellaisen kuvan tämä mielestäni luo.

En sinänsä Koiviston yksittäisiä syntejä kritisoi, eikä todellakaan minulla ole mitään saumaa tuomita Koivistoa mistään, hän on ihminen siinä missä muutkin ja lankeava... mutta onhan hän toisaalta keulahahmo ollut liikkeessään... ja jos katsoo mitä nokiamissio itsessään edustaa... eikö uskovien juuri tulisi toisaalta laittaa kyseenalaiseksi raamatun vastainen toiminta?

Mielestäni siinä ei ole mitään pokkaa tunnustaa että on tehnyt rikoksen tuolla saralla... jokainen meistä on ihminen ja meissä on vaikka mitä pahuutta ihmisenä itsessämme, se on sitten toinen asia saako se ihmisyys meissä vallan ja annammeko itsemme sen orjiksi. Eli Koivistoa en voi synneistä tuomita, mutta lähinnä koko toiminta on ollut alusta asti väärillä jäljillä, eikä sen sanomisessa pitäisi olla mitään tuomitsemista, koska kyllä kait ääneen asioista saa sanoa.. saahan muistakin asioista tässä maassa ääneen keskustella, miksi ei uskovat saa ottaa kantaa sitten tällaisissa asioissa?

Toisaalta on selvää jo, että ihminen lankeaa, jos alunpitäen on väärillä tein. Tämäkin perustuu siihen mitä olen iltalehdestä lukenut ja esim. dokumentteihin mitä olen katsonut jne. Eihän minun tarvitse joka poppoossa käydä tutustumassa että voin arvioida mikä on Kristusta nostavaa ja mikä mitäkin?
lonelyrider
 

Re: Markku Koiviston tapaus..:o(

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 13. Syys 2011 11:34

En ole Nokia Mission toimintaan tutustunut omakohtaisesti. Joskus olen kuunnellut radiosta, mitä Koivisto on saarnannut. Koivisto on ollut alunperin vastarannan kiiski ev.lut.kirkossa ja sieltä juontaa juurensa se, että perustettiin herätysliike nimeltä Nokia Missio. Siinä on hyvää ja sellaisiakin aineksia, mitkä eivät ole Jumalan mielenmukaisia. Mitä tulee Markku Koivistoon syntiin langenneena ja siinä ehkäpä eläneenäkin, mitä emme tiedä, niin seuraavassa on selkeä Kristuksen mielenmukainen opetus meille itsekullekin "suuriin" ja "pieniin" synteihin langenneille.

Joh.8:1 Mutta Jeesus meni Öljymäelle.
8:2 Ja varhain aamulla hän taas saapui pyhäkköön, ja kaikki kansa tuli hänen luoksensa; ja hän istuutui ja opetti heitä.
8:3 Silloin kirjanoppineet ja fariseukset toivat hänen luoksensa aviorikoksesta kiinniotetun naisen, asettivat hänet keskelle
8:4 ja sanoivat Jeesukselle: "Opettaja, tämä nainen on tavattu itse teosta, aviorikosta tekemästä.
8:5 Ja Mooses on laissa antanut meille käskyn, että tuommoiset on kivitettävä. Mitäs sinä sanot?"
8:6 Mutta sen he sanoivat kiusaten häntä, päästäkseen häntä syyttämään. Silloin Jeesus kumartui alas ja kirjoitti sormellaan maahan.
8:7 Mutta kun he yhä edelleen kysyivät häneltä, ojensi hän itsensä ja sanoi heille: "Joka teistä on synnitön, se heittäköön häntä ensimmäisenä kivellä."
8:8 Ja taas hän kumartui alas ja kirjoitti maahan.
8:9 Kun he tämän kuulivat ja heidän omatuntonsa todisti heidät syyllisiksi, menivät he pois, toinen toisensa perästä, vanhimmista alkaen viimeisiin asti; ja siihen jäi ainoastaan Jeesus sekä nainen, joka seisoi hänen edessään.
8:10 Ja kun Jeesus ojensi itsensä eikä nähnyt ketään muuta kuin naisen, sanoi hän hänelle: "Nainen, missä ne ovat, sinun syyttäjäsi? Eikö kukaan ole sinua tuominnut?"
8:11 Hän vastasi: "Herra, ei kukaan." Niin Jeesus sanoi hänelle: "En minäkään sinua tuomitse; mene, äläkä tästedes enää syntiä tee."
8:12 Niin Jeesus taas puhui heille sanoen: "Minä olen maailman valkeus; joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus."

Me emme näe Koiviston sydämeen, vaan Jumala näkee ja tekee oikean tuomion. Tarkoitus ei ole painaa alas ketään syntiin langennutta ja spekuloida hänen asioillaan sen enempää. Olkoon meillä Kristuksen mieli, joka tahtoo

Hes.34:16 "Kadonneet minä tahdon etsiä, eksyneet tuoda takaisin, haavoittuneet sitoa, heikkoja vahvistaa.."

Mennään itseemme jokapäiväisessä parannuksessa ja

Hebr.12:1 "Sentähden, kun meillä on näin suuri pilvi todistajia ympärillämme, pankaamme mekin pois kaikki, mikä meitä painaa, ja synti, joka niin helposti meidät kietoo, ja juoskaamme kestävinä edessämme olevassa kilvoituksessa,
12:2 silmät luotuina uskon alkajaan ja täyttäjään, Jeesukseen, joka hänelle tarjona olevan ilon sijasta kärsi ristin, häpeästä välittämättä, ja istui Jumalan valtaistuimen oikealle puolelle.
12:3 Ajatelkaa häntä, joka syntisiltä on saanut kärsiä sellaista vastustusta itseänsä kohtaan, ettette väsyisi ja menettäisi toivoanne.
12:4 Ette vielä ole verille asti tehneet vastarintaa, taistellessanne syntiä vastaan,
12:5 ja te olette unhottaneet kehoituksen, joka puhuu teille niinkuin lapsille: "Poikani, älä pidä halpana Herran kuritusta, äläkä menetä toivoasi, kun hän sinua nuhtelee;
12:6 sillä jota Herra rakastaa, sitä hän kurittaa; ja hän ruoskii jokaista lasta, jonka hän ottaa huomaansa."

Ja kaikki edellinen koskee myös minua. Rukoillaan kaikkien uskovien puolesta ja itsemmekin, että pysyisimme Jumalan Armossa kaidalla Tiellä Rakkaudesta Totuuteen ja ettemme eksyisi pois evankeliumista, johon saatana sinnikkäästi tähtää pahan palavilla nuolillaan.

:amen4: :pc:
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa

cron