Mietippä

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Mietippä

ViestiKirjoittaja Masa » 06. Syys 2011 17:35

palmi
103:12 Niin kaukana kuin itä on lännestä, niin kauas hän siirtää meistä rikkomuksemme.


Kyseinen Psalmi tuli nenäni eteen, pohtiessani kyseistä psalmia niin toteisin taas kerran yhden hienouden Raamatusta.
Meinaan vain jos ihminen lähtee etelään päin niin jossain vaiheessa hän matkaa kuitenkin pohjoiseen, mutta jos taas ihminen matkaa länteen hän ei koskaan voi matkata niin pitkällä jotta matkustaisi itään. Aina vain hän menee länteen.

Toisin sanoen jos Jumala siirtää meidän rikkomukset niin emme voi koskaan niitä enää saavuttaa koska länsi tai itä menee aina "edellä".

Tuo kaikki on siis Jumalan tekoa, mutta miten on? Mahdammeko itse luovuttaa rikkomuksemme pois, jotta Hän voisi viedä ne kauas meistä? Itse en ainakaan tähän kykene - aina ne rikkomukset tuntuvat roikkuvan takissa kuin täi tervassa.
Masa
 

Re: Mietippä

ViestiKirjoittaja PetriFB » 06. Syys 2011 18:00

Masa kirjoitti:palmi
103:12 Niin kaukana kuin itä on lännestä, niin kauas hän siirtää meistä rikkomuksemme.


Kyseinen Psalmi tuli nenäni eteen, pohtiessani kyseistä psalmia niin toteisin taas kerran yhden hienouden Raamatusta.
Meinaan vain jos ihminen lähtee etelään päin niin jossain vaiheessa hän matkaa kuitenkin pohjoiseen, mutta jos taas ihminen matkaa länteen hän ei koskaan voi matkata niin pitkällä jotta matkustaisi itään. Aina vain hän menee länteen.

Toisin sanoen jos Jumala siirtää meidän rikkomukset niin emme voi koskaan niitä enää saavuttaa koska länsi tai itä menee aina "edellä".

Tuo kaikki on siis Jumalan tekoa, mutta miten on? Mahdammeko itse luovuttaa rikkomuksemme pois, jotta Hän voisi viedä ne kauas meistä? Itse en ainakaan tähän kykene - aina ne rikkomukset tuntuvat roikkuvan takissa kuin täi tervassa.


Hyvää pohdintaa, jota kannattaa jokaisen uskovan tutkiskella.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Mietippä

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 07. Syys 2011 17:08

Amen! Suuri on Herran Armo katuvaa ja parannukseen nöyrtyvää kohtaan. Sen jälkeen, kun Jumala on antanut anteeksi syntimme, ei Hän niitä enää muista. Seuraavassa vertaus myös merten syvyydestä.

Miika. 7:19 "Hän armahtaa meitä jälleen, polkee maahan meidän pahat tekomme. Kaikki heidän syntinsä sinä heität meren syvyyteen."

Jumalan muistista liittyen edelliseen,

Jes.43:25 "Minä, minä pyyhin pois sinun rikkomuksesi itseni tähden, enkä sinun syntejäsi muista."

Siunausta! :pc:
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron