Esikartano

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Esikartano

ViestiKirjoittaja Lumina* » 12. Syys 2011 22:40

Ok..jos mä nyt ymmärsin mitään niin kysymys on kuitenkin jakamisesta ja Jumalan vihasta.

http://www.kotipetripaavola.com/tempaus11.html

Tuli mieleen käännösvirheistä,että ei tuo -92 ookkaan pieleen käännetty..vai mitä??
-38
Sef 3
8 Sentähden odottakaa minua, sanoo Herra, odottakaa sitä päivää, jona minä nousen saaliille. Sillä minun tuomioni on, että minä kokoan pakanakansat, saatan kokoon valtakunnat vuodattaakseni heidän päällensä tuimuuteni, vihani kaiken hehkun; sillä minun kiivauteni tuli kuluttaa koko maan.
9 Silloin minä muutan puhtaiksi kansain huulet, niin että ne kaikki rukoilevat Herran nimeä, palvelevat häntä yksimielisesti.

-92
Sef 3

8 Sen tähden odottakaa minua -- sanoo Herra -- odottakaa sitä päivää, jolloin nousen syyttäjäksi. Olen päättänyt koota kansat, kutsun valtakunnat sinua vastaan vuodattaakseni hehkuvan vihani sinun päällesi. Vihani tuli on tuhoava koko maan. [Sef. 1:18]
Jäännös pelastuu

9 Vielä minä, Herra, annan kansoille uuden mielen, ja niin ne puhuvat puhtain huulin, huutavat avuksi minun nimeäni, kaikki ne palvelevat minua. [Jes. 6:5]
Lumina*
 

Re: Esikartano

ViestiKirjoittaja Lumina* » 17. Syys 2011 08:55

Mietin että lukeeko näitä juttuja kukaan, kun kukaan ei oo tätäkään kommentoinu mitenkään.Petrin kirjoituksista löysin jälleen tämän joka on vastaus tuohon mun kysymykseen ja ihan päinvastainen.Mä ajattelin ennen että -92 on siksi väärin käännetty kun uskoin että Jumala ei käännä selkäänsä Israelille koska on valittu kansa ja Jumalan silmäterä ja Jumala suojelee sitä,mutta nyt oon jotenkin ymmärtäny että antaa vihansa tuntua myös heille mutta ei tietenkään tuhoa sitä lopullisesti??? Kommentoikaa nyt!

1992: Sef 3:7 Minä ajattelin:
Nyt sinä, Jerusalem, vihdoinkin pelkäät minua,
otat kurituksen opiksesi
ja pidät mielessäsi kaiken sen,
mitä olen sinulle säätänyt.
Mutta aamuvarhaisesta alkaen
sinun asukkaasi tekevät pelkkää pahaa.
8 Sen tähden odottakaa minua -- sanoo Herra -- odottakaa sitä päivää, jolloin nousen syyttäjäksi. Olen päättänyt koota kansat, kutsun valtakunnat sinua vastaan vuodattaakseni hehkuvan vihani sinun päällesi. Vihani tuli on tuhoava koko maan. 33/38 Sef: 3:7 Minä olen sanonut: Ainoastaan pelkää minua ja ota varteen kuritus, niin ei hävitetä tytär Siionin asumusta, ei mitään siitä, mitä minä olen hänelle säätänyt. Kuitenkin he varhaisesta alkaen ovat aina pahemmin tehneet.
8 ¶ Sentähden odottakaa minua, sanoo Herra, odottakaa sitä päivää, jona minä nousen saaliille. Sillä minun tuomioni on, että minä kokoan pakanakansat, saatan kokoon valtakunnat vuodattaakseni heidän päällensä tuimuuteni, vihani kaiken hehkun; sillä minun kiivauteni tuli kuluttaa koko maan.





1992 käännös kääntää tässä kohden pahasti väärin. 1992 käännöksen teksti sanoo, että Jumala nousee syyttäjäksi ja kokoaa kansat (pakanakansat) Israelia vastaan sekä että Jumala vuodattaa vihansa Israelin kansan päälle ja tuhoaa koko Israelin maan.



33/38 käännös kääntää alkutekstin mukaisesti; eli Jumala kokoaa pakanakansat koolle tuomitakseen pakanakansat ja Jumala vuodattaa vihansa pakanakansojen päälle, ei Israelin päälle.



Raamattu sanoo, että Jerusalem (ja Israel) tulee lopun aikana juovuttavaksi maljaksi ja väkikiveksi johon pakanakansat hyökkäävät (Sakarja luku 12), mutta Jumala tuomitsee pakanakansat ja pelastaa Israelin kansan jäännöksen, jotka kaikki tulevat uskomaan, että Herra Jeesus on Messias.



1992 käännös Sefanjan kolmannessa luvussa kääntää tämän asian päälaelleen johdattaa lukijan ymmärtämään, että Jumala tuhoaa Israelin kansan pakanakansojen avulla. Tällainen ajatus on antikristillinen ja antisemitistinen ajatus. 1992 käännöksen teksti on tässäkin kohden valheen hengen vääristämä. Tällaisen pahasti väärin käännetyn jakeen kautta lopun ajan ekumeeninen uskonto saa syyn vainota ja tappaa juutalaisia. Uskon että demonihenget ovat olleet tämän jakeen syntymisen takana, jonka tavoitteena on vääristää Jumalan sana ja saada ihmiset uskomaan päinvastoin sitä mitä Raamattu oikeasti opettaa.



Uskon myös sen että riivaajahenget ovat halunneet saada vääristettyyn "raamattuun" ajatuksen siitä, että Israelin kansa on tuhottava. Raamattu opettaa, että Herran Jeesuksen tulemus tapahtuu vasta sen jälkeen kun koko Israelin kansa on tehnyt parannuksen ja uskoo Jeesuksen olevan Messias. Siksi riivaajahenget haluaisivat hävittää ja tuhota Israelin kansan, ettei Jumalan sana toteutuisi. Jumalan sana tulee kuitenkin toteutumaan juuri siten kuin kirjoitettu on; koko (kaikki) Israel (jäännös kolmas osa, joka jää jäljelle pelastuu ja uskoo Jeesuksen olevan Messias) tulee pelastumaan. 1992 käännös on antikristillinen ja antisemitistinen käännös, jota en suosittele Jeesuksen opetuslasten luettavaksi.
Lumina*
 

Re: Esikartano

ViestiKirjoittaja pekka » 17. Syys 2011 13:11

Kiitos Lumina kirjoituksistasi.

Minusta noissa ylläolevissa kirjoituksiesi Raamatunkohdissa on asiat hyvin kerrottu, että mikä asia sinua vielä erityisesti askarruttaa?

Tuli mieleen tuosta ylläolevasta Petrin kirjoituksesta jossa hän varoittaa lukemasta -92-raamattua, että ainakaan Vaasan ev.lut. kirkkoherranvirastosta ei saa enää muita Raamattuja kuin tuon -92-version luettavakseen. Voi olla, että näin on ollut jo kauankin, monia vuosia. Todella surullista.

Jumalan siunausta sinulle ja koko perheellesi ja kaikille muillekin foorumilaisille perheineen.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Esikartano

ViestiKirjoittaja Lumina* » 17. Syys 2011 16:11

Jouduin aamulla nopeasti yrittää ajatella ja kirjoittaa, kun tää meidän netti yhteys on pätkiny tosi pahasti ja mies lupas kesken mun kirjoituksen ottaa tikun mukaansa ja lähteä vaihtamaan sitä uuteen.Hän saikin uuden tikun ja nyt toimii :) Tää on mulle muutenkin vaikeaa asiaa :?

Mutta mä alkasin miettiä sitä kun -38 käännös sanoo

8 Sentähden odottakaa minua, sanoo Herra, odottakaa sitä päivää, jona minä nousen saaliille. Sillä minun tuomioni on, että minä kokoan pakanakansat, saatan kokoon valtakunnat vuodattaakseni heidän päällensä tuimuuteni, vihani kaiken hehkun; sillä minun kiivauteni tuli kuluttaa koko maan.

ja -92

8 Sen tähden odottakaa minua -- sanoo Herra -- odottakaa sitä päivää, jolloin nousen syyttäjäksi. Olen päättänyt koota kansat, kutsun valtakunnat sinua vastaan vuodattaakseni hehkuvan vihani sinun päällesi. Vihani tuli on tuhoava koko maan. [Sef. 1:18]

Että eikö -38 sano että viha tulee pakanakansojen päälle ja -92 että viha vuodatetaan Israelin päälle...taitaa olla niin että viha lankee sekä pakanakansojen että Israelin päälle??

Jos Jumala sallii kerran sen että Israel jaetaan,niinkuin Petri toisaalla kirjoitti niin eikö siinä oo pakanakansat mukana osallisina ...varmaan on väärin käännetty että Jumala kutsuu ..se pitäis varmaan olla että Jumala sallii sen tapahtua :think2:

Näitä mä kelaan.Ja tuossa alussa kun kyselin että tallaako ne pakanakansat konkreettisesti sitä Jerusalemia sen jakamisen takia ,niin ei tullu vastausta mutta nyt huomaan että Petri on kyllä kirjoituksissaan kirjoittanu, että pakanakansat tulee tallaamaan Jerusalemia just siksi?? Valitettavasti mulla on aika rajallista enkä ehdi panostaa niin paljon että ehtisin lukea vastaukset kotisivuilta "sadoista"kirjoituksista ;) Ja voi olla että ymmärrän asioita väärin mutta oon rukoillu että Jumala ohjais ja pitäis mua "suoralla" tiellä ja antais ymmärrystä etten joutuisi hukkaan näitten asioitten kans.

Taitaa olla turhaa tää jankkaaminen...täytyy vaan lukea kotisivuja ja tutkia Raamatusta kuinka ne asiat avautuu tällä ymmärryksellä :hys:
Lumina*
 

Re: Esikartano

ViestiKirjoittaja pekka » 17. Syys 2011 16:43

Vastaan sinulle Lumina omasta puolestani, että Petrin kirjoituksesta käy ilmi että 38-Raamattu kääntää oikein eli, että Jumala vuodattaa vihansa pakanakansojen päälle, ei Israelin päälle.

Niin, kyllä pakanakansat tulevat tallaamaan Jerusalemia kolmen ja puolen vuoden ajan ja kyllä he tallaavat myös allensa Jumalan sanan totuudenkin joka maailman kolkassa eli jokaisessa maassa.

Ja tuolloin on uskovien luopumus Jumalan sanan totuudesta varmaankin myös huipussaan (esim. ekumenia mikä on tuolloin johtanut "uuteen maailmanuskontoon"), vai kuinka? Tuo -92 käännetty Raamattukin sen jo osoittaa (suunnan missä Suomessakin nyt mennään uskovien luopumuksessa), toki vain yhtenä esimerkkinä hyvin monista asioista/luopumuksesta. Luopumushan kaiketi alkoi jo silloin kun Katolinen kirkko perustettiin...
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Esikartano

ViestiKirjoittaja Lumina* » 17. Syys 2011 17:41

Petri kirjoitti Kristillinen siionismi ketjussa :Raamattu opettaa myös, että Israelin maa tullaan jakamaan ja Jerusalem tulee pakanoiden tallattavaksi. Tämä ei ole Jumalan tahto ja Jumala tulee tuomitsemaan ne jotka tämän tekevät, mutta synnin tähden se kuitenkin tapahtuu, sillä niin Jumala sanoo sanassaan. Monet rukoilevat ettei näin tapahtuisi ja siten he koittavat tehdä Jumalasta valehtelijan ja estää Hänen sanansa toteutumisen.

Minun kantani on se, että palestiinalaiset tekevät syntiä Jumalaa vastaan ottaessaan haltuunsa osia Jumalan maasta, jonka Hän on antanut Israelin kansalle. Tuo syntinen hanke kuitenkin toteutuu, vaikka se ei ole Jumalan tahto. Jumala kertoo sanassaan, että päivien lopulla Hänen maansa (Israel) tullaan jakamaan ja Hän tuomitsee nuo ihmiset. Eli tämä Israelin maan jakaminen on kirjoitettu proteetalliseen Jumalan sanaan ja sitä emme kykene mitenkään estämään.

Herra alkoi kerran tästä puhumaan ja totesin, etten voi vastustaa Jumalan sanaa ja koittaa tehdä sitä tyhjäksi, siksi en allekirjoita sitä, vaikka he tekevätkin väärin.


Israel tulee tuntemaan myös Jumalan vihaa kun tuo tapahtuu.Se ei oo Jumalan tahto, että sikäli se on väärin käännetty,mutta synnin takia Jumala sallii ja se tapahtuu ..Jumalan kiivaus kuluttaa koko maan niinkuin -38 sanoo???
Lumina*
 

Re: Esikartano

ViestiKirjoittaja pekka » 17. Syys 2011 20:28

Niin Lumina ja kommentoin vain ihan lyhyesti, että tuolloin kaikilla ihmisillä on hyvin tukalat oltavat maan päällä. Sitä kaiketi tuo Jumalan kiivaus jne. tarkoittanee. Ja, että usko joutuu tosi koetukselle ja tietenkin kaikki pakanakansat ja juutalaisetkin pannaan totisen paikan eteen Jumalan edessä; synti on tullut täyteen mittaansa ja Jumalan tahto toteutuu niin kuin Hän on Raamatussa meille ilmoittanut.

Saa kommentoida...
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Esikartano

ViestiKirjoittaja Lumina* » 18. Syys 2011 09:23

Tuli mieleen tuossa Raamattua kuunnellessa kun kysyit Pekka että mikä mua vielä askarruttaa ...niin unohdin kertoa että mua askarruttaa se että jos puhun tai kirjoitan jotain joka on vastoin Raamatun Sanaa , niin miksi sitä ei suoristeta.Ei välitetä siitä mitä kirjoitan ..,ja siksi tää onkin turhaa.Saa painaa "delete" nappulaa mun kohdalla.
Sinä Pekka oot ollu kiitettävästi asialla ja kiinnostunut kaikesta :thumb: Kiitos siitä :)
Lumina*
 

Re: Esikartano

ViestiKirjoittaja toni t » 18. Syys 2011 14:56

Lumina* kirjoitti:Tuli mieleen tuossa Raamattua kuunnellessa kun kysyit Pekka että mikä mua vielä askarruttaa ...niin unohdin kertoa että mua askarruttaa se että jos puhun tai kirjoitan jotain joka on vastoin Raamatun Sanaa , niin miksi sitä ei suoristeta.Ei välitetä siitä mitä kirjoitan ..,ja siksi tää onkin turhaa.Saa painaa "delete" nappulaa mun kohdalla.
Sinä Pekka oot ollu kiitettävästi asialla ja kiinnostunut kaikesta :thumb: Kiitos siitä :)


Lumina en oikein ymmärrä viestiäsi sillä Pekka on vastannut sinulle todella hyvin. Itse en ainakaan olisi osannut Pekkaa paremmin vastata.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Esikartano

ViestiKirjoittaja Lumina* » 18. Syys 2011 15:38

Joo ei täs ollu kysymys siitä etteikö Pekka olisi vastannu mahdollisimman hyvin :think2: Mutta antaa olla...mulla alkaa olla vähän kiintiö täynnä foorumeita.Ei se oikeastaan anna mulle enää niinku ennen...on kyllä ollu antoisiakin aikoja ,että oon kiitollinen niistä vanhoista ajoista,kun sai vastauksia asioihin.Siunattua syksyä teille jokaiselle!
Lumina*
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa

cron