Jännä ilmiö..

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Jännä ilmiö..

ViestiKirjoittaja pekka » 06. Syys 2011 23:56

Kysyisin sinulta Minä vain:

Mihin sellainen ihminen enää tarvitsee Herraa Jeesusta joka kokee, että on tullut jossain elämänsä vaiheessa synnittömäksi? Eikö Jeesus menetä silloin merkityksensä ja ihmisestä on tullut oma jumalansa, ikään kuin antikristus? Minusta tuo on vakavaa harhaopetusta jos joku opettaa tuollaista synnittömyysoppia ja hyvin epäraamatullista. En tiedä kuinka olet päätynyt tuollaiseen käsitykseen. Täydellinen tarkoittaa hengellisessä mielessä juuri synnitöntä.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Jännä ilmiö..

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 07. Syys 2011 00:57

:crazy:
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 06. Loka 2014 13:09, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini
 

Re: Jännä ilmiö..

ViestiKirjoittaja Minä vain » 07. Syys 2011 01:00

Mihin sellainen ihminen enää tarvitsee Herraa Jeesusta joka kokee, että on tullut jossain elämänsä vaiheessa synnittömäksi? Eikö Jeesus menetä silloin merkityksensä ja ihmisestä on tullut oma jumalansa, ikään kuin antikristus? Minusta tuo on vakavaa harhaopetusta jos joku opettaa tuollaista synnittömyysoppia ja hyvin epäraamatullista. En tiedä kuinka olet päätynyt tuollaiseen käsitykseen. Täydellinen tarkoittaa hengellisessä mielessä juuri synnitöntä.


Totta kai tarvitsee, muttei uhrina.
Hän on ystävä, veli siinä missä muutkin ihmiset, mutta myös paljon enemmän.
Opettajana hän on erilainen kuin mitä normaali opettaja, Hän on meissä ja hän tuli jäädäkseen.
Hän ei menetä merkitystänsä vaan päinvastoin, tulee vahvaksi meissä, todelliseksi vapahtajaksi, joka pysyy.
Joh 8
31 Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani;
32 ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".

En opeta synnittömyysoppia, opetan oppia, jossa syntinen on syntinen ja syntinsä anteeksi saanut on synnitön.
Synnin kahleet Herra on tullut murtamaan.
Meiltä ei vaadita täydellisyyttä sen täydessä tarkoituksessa, vaan sitä mukaan kuin meille mitattu on.
Eli tehdään hyvää ja oikein.
Ei niin epäraamatullista.

Täydellinen tarkoittaa hengellisessä mielessä juuri synnitöntä.

Jos on synnitön syntien anteeksi saamisen johdosta, niin on täydellisen puhdas, muttei välttämätt täydellinen siten, että se takaisi synnittömyyden siitä eteenpäin.
Se riippuu taas henkilöstä pystyykö vai ei, haluaako jne.

Kun ihminen haluaa olla hyvä ja oppia hyvää, Herra on mielissään jo tästä halusta, että ihminen tahtoo mitä Herrakin tahtoo.
Ei kukaan ole mielissään vangista joka istuu vankilassa, vaan mielissään voidaan olla entisestä vangista joka on tehnyt parannuksen.

Ja kun joku uskoo että me voimme olla kuin opettajamme (ymmärtänyt ja oppinut), Herra varmasti ennemmin hymyilee ja kannustaa meitä sanomalla: hyvä, näytä mitä olet oppinut.
kaikkihan ovat tervetulleita kulkemaan tietä jonka hän meille näytti.

:hearts:
Minä vain
 

Re: Jännä ilmiö..

ViestiKirjoittaja pekka » 07. Syys 2011 01:25

Vastaus sinulle Minä vain:

Luitko tuon Jasmiinin kirjoituksen tuossa edellä? Hän toi siinä oikein hyvät Raamatunkohdat esille joista käy "täydellisen" selkeästi selväksi se tosi asia, että kukaan ihminen ei voi olla synnitön eli täydellinen. Ainoastaan Jeesus Kristus oli synnitön ja täydellinen maan päällä vaeltaessaan. Kukaan ihminen ei voi tulla synnittömäksi täällä maan päällä vaeltaessaan. Joka niin väittää on valhettelija, eikä kuulu Jumalan seurakuntaan. Toivottavasti käännyt Herran Jeesuksen puoleen ja tunnustat Hänelle hairahtuneesi totuudesta ja pyydät, että Hän ohjaa sinut oikealle Tielle.

Herran Jeesuksen nimessä.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Jännä ilmiö..

ViestiKirjoittaja pekka » 07. Syys 2011 01:40

Kirjoitan sinulle vielä Minä vain:

Jos minä alkaisin julistamaan, että olisin synnitön, jossakin elämäni vaiheessa, niin koen, että olisin silloin luopunut Herrasta Jeesuksesta ja näin en voisi enää kuulua Jumalan seurakuntaan.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Jännä ilmiö..

ViestiKirjoittaja Minä vain » 07. Syys 2011 02:34

Vastaus sinulle Minä vain:

Luitko tuon Jasmiinin kirjoituksen tuossa edellä? Hän toi siinä oikein hyvät Raamatunkohdat esille joista käy "täydellisen" selkeästi selväksi se tosi asia, että kukaan ihminen ei voi olla synnitön eli täydellinen. Ainoastaan Jeesus Kristus oli synnitön ja täydellinen maan päällä vaeltaessaan. Kukaan ihminen ei voi tulla synnittömäksi täällä maan päällä vaeltaessaan. Joka niin väittää on valhettelija, eikä kuulu Jumalan seurakuntaan. Toivottavasti käännyt Herran Jeesuksen puoleen ja tunnustat Hänelle hairahtuneesi totuudesta ja pyydät, että Hän ohjaa sinut oikealle Tielle.

Herran Jeesuksen nimessä.


Luin kyllä.

Johannes sanoo myös:
1 joh 3:6 Jokainen, joka hänessä pysyy, ei hän syntiä tee; mutta jokainen, joka syntiä tekee, ei se ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut
7 Lapsukaiset, älkäät antako kenenkään teitänne vietellä. Joka vanhurskautta tekee, se on vanhurskas, niinkuin hänkin vanhurskas on.
8 Joka syntiä tekee, hän on perkeleestä; sillä perkele tekee syntiä alusta. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän perkeleen työt särkis.

Toivottavasti käännyt Herran Jeesuksen puoleen ja tunnustat Hänelle hairahtuneesi totuudesta ja pyydät, että Hän ohjaa sinut oikealle Tielle.

Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani
Joh. 5:39 Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta;
Joh. 6:54 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä
Minä vain
 

Re: Jännä ilmiö..

ViestiKirjoittaja Minä vain » 07. Syys 2011 02:56

Kirjoitan sinulle vielä Minä vain:

Jos minä alkaisin julistamaan, että olisin synnitön, jossakin elämäni vaiheessa, niin koen, että olisin silloin luopunut Herrasta Jeesuksesta ja näin en voisi enää kuulua Jumalan seurakuntaan.


Minä kokisin taas päinvastoin olevani tottelematon Herralle, jos hän puhdistaisi minut ja yhä sen jälkeen väittäisin olevani syntinen vaikka olisin puhdas....
En olisi silloin kuuliainen vaan valehtelisin.

Se hetki kun olet synnitön, voit tunnustaa olevasi synnitön, se ei ole synti.
Synti on ennemmin tunnustaa olevansa syntinen silloin kun on puhdas synneistä, ennemmin sanoo silloin olevansa heikko.
Jos olet pelastettu, voit tunnustaa olevasi pelastettu.
Minä vain
 

Re: Jännä ilmiö..

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 07. Syys 2011 03:30

:crazy:
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 06. Loka 2014 13:10, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini
 

Re: Jännä ilmiö..

ViestiKirjoittaja PetriFB » 07. Syys 2011 10:49

Minä vain:

Kun olen lukenut sinun kirjoituksia tässä ketjussa, niin esille on noussut muutamia asioita, joihin kiinnitin huomiota.

Kun Raamattu puhuu, että ihminen saa syntinsä anteeksi, niin Raamattu sanoo ihmisen saaneen syntinsä anteeksi, eikä puhu sen enempää, eli ei sano ihmisen tulleen synnittömäksi.

Syntien anteeksisaamisessa kun ihminen tulee uskoon, niin hän saa tekemänsä synnit anteeksi. Syntien anteeksiantamus ei kuitenkaan tee ihmistä vapaaksi vajavaisuudesta sekä helmasynneistä, joiden alaisuudessa ihminen on syntien anteeksisaamisen hetkessä. Siksi Raamattu ei koskaan sano syntinsä anteeksi saanutta ihmistä synnittömäksi, vaan ihmiseksi, joka on saanut syntinsä anteeksi. Syntinsä anteeksi saanut on puhdistettu synneistään, jotka hän on tehnyt. Koska ihminen tässä ajassa ei koskaan ole tai tule tilaan, jossa hän olisi täydellinen, niin siksi Raamattu ei sano uskovaa synnittömäksi.

Raamattu opettaa synnittömyydestä, mutta liittää sen Herraan Jeesukseen:

Hebr 4:15 Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä.


Hebr 9:28 samoin Kristuskin, kerran uhrattuna ottaakseen pois monien synnit, on toistamiseen ilman syntiä ilmestyvä pelastukseksi niille, jotka häntä odottavat.

Täydellinen ja synnitön merkitsevät samaa asiaa. Synnitön ei tee koskaan syntiä, eikä täydellinen tee koskaan syntiä. Tämä on ihan selvä asia, eikä sitä pysty millään tavalla muuttamaan muuksi.

Luuk 6:40 Ei ole opetuslapsi opettajaansa parempi; täysin oppineena jokainen on oleva niinkuin hänen opettajansa.

Kun Herran Jeesuksen opetuslapsi oppii opettajansa, eli Jeesuksen opetukset, niin opetuslapsesta tulee samanlainen kuin Jeesus, paitsi ettei opetuslapsesta tule tässä ajassa täydellistä eikä synnitöntä, jollainen Herra Jeesus oli ja on.

Samankaltaisuus tarkoittaa siis sitä kun uskova muuttuu Jumalan armosta kohti Jumalan kuvan kaltaisuutta, mutta tietenkin sillä erotuksella, ettei uskovasta tule tässä ajassa synnitöntä ja täydellistä. Tämä on Raamatun eräs perusopetuksista.

Kirjoitit näin: "Minä väitän edelleen, että se voiko opetuslapsi oppia vai ei, ei ole sidottuna raamatun jakeisiin, vaan riippuu opetuslapsesta. Jumalan avullahan kaikki on mahdollista."

Raamattu opettaa: Matt 22:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.

Kirjoitukset on Raamattu ja Jumalan voima on Pyhä Henki. Raamattu opettaa siitä kuinka Pyhä Henki toimii ja Pyhä Henki toimii siten kuinka Raamattu opettaa. Raamatun sanan opetus on myös totuus, joka ei kumoudu ihmisen opetuksen kautta.

Opetuksesi mukaan opetuslapsen elämä ja usko ei ole sidottu Raamatun opetukseen, vaan riippuu opetuslapsesta, koska Jumalalle on kaikki mahdollista. Opetuksesi on Raamatun sanan vastaista, jossa kumotaan Raamatun sana sen mukaan miten itse kykenee ja osaa elää ja uskoa Jumalaan. Tällaisen opetuksen lähde ja alkuperä on pimeydestä kotoisin.

Jumalalle on kyllä kaikki mahdollista, mutta Jumalalle ei ole mahdollista muuttaa totuutta valheeksi, eikä Jumala toimi vastoin totuuden sanaansa.

Kirjoitit näin: "Sanon, että niin kauan kuin opitaan, me teemme virheitä, joista me kasvamme. Virheet myös kuuluvat kasvuun, sillä meiltä ei voi täydellisyyttä odottaa, ellei sitä ole meille opetettu.
Sen takia, kun me ymmärrämme opetukset, se saa aikaan meissä muutoksen, me huomaamme, että opetukset ovat opetuksia ja niiden opetus on siinä ajatuksessa tai pointissa mikä opetuksen takana on.
Opetus ei ole välttämättä fakta sinäänsä, vaan sen takana on sen todellinen opetus. Hengelliset ovat vaikeita asioita selittää, meillä ei ole sanoja kuvaamaan sanoinkuvaamatonta, siksi vertauksia tarvitaan."

Kun luen sinun kirjoittamaa tekstiä, niin sieltä tulee esille ikäänkuin pimeyden henki, joka polkee jalkoihinsa Jumalan sanan eikä pidä sitä faktana, eli totuutena, vaan sanoo, että sen takana on todellinen opetus. Okkultiikka ja pimeyden eksytys kumoaa aina Jumalan sanan ja opettaa voimasta, joka toimii yli (tai alle) kirjoitetun sanan (Raamattu) ja kertoo todellisesta totuudesta, jota Raamattu ei kerro. En nyt siis syytä sinua mistään okkultiikasta jne. vaan toin esille sen, että ajatustapasi viittaa siihen suuntaan.

Joskus voi olla niin, että me tietämättämme uskomme Raamatun opetuksia väärän lähteen mukaisesti. Tämä voi olla muiden opettamaa tai sitten eksytys, jossa sielunvihollinen eksyttää meitä uskomaan vastoin Jumalan sanaa. Olen itsekin joutunut korjaamaan asioita, joiden olen luullut olevan Jumalasta, mutta niiden alkuperä olikin pimeydestä. Asia voi olla myös niin, että emme osaa aina ilmaista itseämme oikealla tavalla ja siitä tulee väärinkäsityksiä. Olen myös itse joutunut tilanteeseen, jossa oman puutteellisen ilmaisuni takia asiat on käsitetty väärin. Keskustelun kautta tämäkin asia varmasti selviää, että mistä on kyse.

Herra Jeesus sanoi, että Raamattu ja Pyhä Henki muodostavat yhdessä totuuden, jonka kautta emme eksy. Jumalan sana ja Pyhä Henki on tässä ajassa erottamattomat, jotka osoittavat meille sen mikä on totuus.

Jaak.3:2 Sillä monessa kohden me kaikki hairahdumme. Jos joku ei hairahdu puheessa, niin hän on täydellinen mies ja kykenee hillitsemään myös koko ruumiinsa.

Kirjoitit näin: "Tämä ei ole faktana tässä muodossa, sillä jos se olisi, niin mykkä joka ei puhu, ei voisi hairahtua puheessa ja niin hän olisi täydellinen mies ja kykenee hillitsemään myös koko ruumiinsa. Ei ole pointtina itse puhe vaan puheensa hallitseminen, jos siihen kykenee kykenee myös ruumiinsa hallintaan, koska silloin on riittävä taito, jotta kykenee tähän. Sillä monesti me ennemmin kivahdamme ja voimme sanoa pahan sanan, kuin menemme esim. lyömään."

Jaak 3:2 on fakta ja totuus juuri tuossa muodossa, sillä siinä opetetaan, että monessa kohdassa me kaikki hairahdumme, myös puheessa. Mykkä ihminen ei tietenkään voi puhua, mutta hän hairahtuu ajatuksissaan, eikä mykkä ihminen siis mitenkään muuta tuota Jumalan sanan kohtaa, koska se ajatuksena on, että kaikki ihmiset hairahtuvat on sitten kyse mykästä tai kuurosta tai ihmisestä joka puhuu. Kun ymmärrämme Jumalan sanan opetusta kokonaisvaltaisesti, niin yksittäinen jae ei vie meitä harhaan ja pystymme ymmärtämään asiat kokonaisvaltaisesti.

Toivon mukaan voisit tutkia asioita Raamatun sanan valossa ja nähdä kuinka Raamattu opettaa asioista joista keskustelemme. Älä ota tätä kirjoitustani hyökkäyksenä, sillä tarkoitukseni ei ole hyökätä sinua vastaan, vaan tuoda asioita esille siten kuin ymmärrän. Voisimme yhdessä oppia ja etsiä Raamatun totuutta.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Jännä ilmiö..

ViestiKirjoittaja JHK » 07. Syys 2011 11:58

Minä olen ymmärtänyt asian näin:
Jumalan hengen vaikutuksesta syntynyt Uusi luomus on synnitön, siinä mielessä ettei saata tehdä syntiä tahallaan. Kuitenkin ihmisellä on myös vanha luonto joka on syntinen, vihaa Jumalaa eikä voi alistua Hänelle. Tätä kutsutaan myös lihaksi. Kasvun, tilanteensa ja valintansa kautta ihminen toimii jomman kumman vaikutuksen mukaan, tehden toisinaan oikein ja toisinaan syntiä. Hengellinen kasvu vie vahvemmin kohti Hengen mukaan elämistä, ja asteittain kohti täydellisyyttä. Mutta vasta vanhan luonnon tuhoaminen ja ylösnousemuksessa tapahtuva uudistuminen sallivat ihmesn tulla synnittömäksi, puhtaiden enkelien tavoin - vasta sitten ihminen vapautuu lihan vaikutuksesta, ja saa Herralta täyden ymmärryksen.

Uusi ihminen on synnitön, vanha ei ole. Tässä ajassa ihminen roikkuu jossain näiden kahden välimaastossa.
JHK
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron