Jännä ilmiö..

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Jännä ilmiö..

ViestiKirjoittaja Minä vain » 03. Syys 2011 20:31

Sillä kun sanot että ihmisestä voi tulla täysin oppinut tässä ajassa jolloin hän on kuin Jeesus niin silloin teet ihmisestä juurikin täydellisen sillä täysin oppinut ihminen joka tekee vain kuin Jeesus olisi täydellinen sillä Jeesus oli täydellinen.


En sanonut tässä ajassa, vaan ajallaan....
Aito Jeesuksen seuraaja seuraa Jeesusta, ei toisia Jeesuksen seuraajia ja hänet tunnistaa siitä, että hänestä tulee mestarinsa kaltainen.
Aikansa seurattuaan ja tultuaan hänen kaltaisekseen, hänestäkin on tullut mestari ja hän voi opettaa ja opastaa muitakin, mutta hän tekee sen niillä valtuuksilla jotka hänelle on annettu.


Kaltaisuus ei tässä tarkoita lihaan katsottuna näöltään ja alkuperältään ja suvultaan, vaan sisäisesti.
"en elä minä, vaan kristus minussa"

Ei päde sillä ihmislapsi voi tulla vanhempiensa kaltaiseksi tässä ajassa sillä vanhemmat eivät ole täydellisiä mutta ihminen ei voi tulla Jeesuksen kaltaiseksi eli Jumalan kaltaiseksi sillä ihminen ei tule täydelliseksi tässä ajassa ja voi tehdä syntiä. Jos ihminen on kuin itse Jeesus niin ihminen on silloin täydellinen joka ei syntiä tee ja näin ei voi olla. Joten omat sanomisesi ovat ristiriidassa sillä sanot että ihminen voi tehdä syntiä ja sitten sanot että ihminen täysin oppineena voi olla samanlainen kuin itse Jeesus eli sellainen joka ei syntiä tee.


Kyllä ihminen voi olla tekemättä syntiä, jos pystyy, se on ihmisestä kiinni.
Jeesus pystyi, ihminenkin voi, kunhan hän pysyy oikealla tiellä, Jeesuksen opetuksissa.
Se tie on avoin, sitä voi kulkea.

Jumalan ja Jumalan Pojan ja Mestarin täydellisyys ovat yksi ja sama asia ja ihminen ei voi tässä ajassa tulla täydelliseksi eli sellaiseksi kuin Jeesus joka ei syntiä tehnyt. Sen todistaa se että me kaikki lankeamme edelleen syntiin ja tietenkin Raamatun opetus todistaa sen. Eli se että kenestäkään ihmisestä ei tule täydellistä eli sellaista joka ei enään syntiä tee tässä ajassa kertoo sen ettei kenestäkään voi tulla sellaista kuin Jeesus sillä Jeesus oli täydellinen joka ei syntiä tehnyt.


Se ettei tee syntiä, ei tee vielä täydellistä.
Minä pidän täydellisyyden ja synnittömyyden kahtena eri asiana, toinen kuuluu toiseen mutta toinen on suurempi ja laajempi käsite..
Sinä vetoat tuohon vanhaan käännökseen tuosta asiasta ja siksi puhut täydellisyydestä.

Älä luule että tarkoittaisin sitä, että ihmisestä tulee Jumala, sitä en ole tarkoittanut vaan yleisesti, että opetuslapsesta tulee opettajansa kaltainen, myös opettaja.

Vain Jumala on täydellinen ja hyvä. Ai ei tulisi takertua jos joku opettaa että ihmisestä tulee tässä ajassa täysin oppinut ja samanlainen kuin itse Jeesus.


Ajallaan samankaltainen, Ei hänestä tule Jeesusta, vaan se henki tulee hänen sisäänsä, jonka Jeesus on antanut.

:wise3:
Kyllä tarvii kuunnella kun vanha pappa saarnaa ;)
Minä vain
 

Re: Jännä ilmiö..

ViestiKirjoittaja toni t » 03. Syys 2011 23:46

Kaltaisuus ei tässä tarkoita lihaan katsottuna näöltään ja alkuperältään ja suvultaan, vaan sisäisesti.
"en elä minä, vaan kristus minussa"


Kukaan ei ole väittänytkään että tulisi Jeesuksen näköinen vaan kaltainen. Millainen Jeesus sitten oli. Jeesus oli täysin oppinut eli täydellinen ja ei siksi voinut tehdä syntiä.

Kyllä ihminen voi olla tekemättä syntiä, jos pystyy, se on ihmisestä kiinni.
Jeesus pystyi, ihminenkin voi, kunhan hän pysyy oikealla tiellä, Jeesuksen opetuksissa.
Se tie on avoin, sitä voi kulkea.


Kukaan ihminen ei kykene elämään sillain etteikö sortuisi syntiin jossain vaiheessa sillä lihassa ollessa ihmisestä ei tule synnitöntä.

1 Joh 1:8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.

Jos joku väittää olevansa niin oppinut ja täydellinen ettei sorru enään syntiin niin hän valehtelee Raamatun mukaan. Eli koska ihminen ei tule täysin oppineeksi ja täydelliseksi tässä ajassa niin hän ei voi pysyä Jeesuksen opetuksessa täysin. Itse asiassa on syntiä sanoa että ihminen voi olla kuin itse Jeesus eli samanlainen sillä silloin valehtelee ja tekee synnin.

Se ettei tee syntiä, ei tee vielä täydellistä.
Minä pidän täydellisyyden ja synnittömyyden kahtena eri asiana, toinen kuuluu toiseen mutta toinen on suurempi ja laajempi käsite..
Sinä vetoat tuohon vanhaan käännökseen tuosta asiasta ja siksi puhut täydellisyydestä.


Tottakai tekee. Jumalan kuva joksi ihminen luotiin tarkoittaa synnitöntä. Aadam ja Eeva olivat aluksi synnittömiä koska heidät luotiin Jumalan kuvaksi. Jeesus oli Jumalan kuva ruumiillisesti koska eli ruumiissaan synnittömän elämän. Ihminen Jumalan kuvana meni rikki kun ihminen lankesi syntiin ja tämä kuva tulee täysin ehjäksi eli Jumalan Pojan kuvan kaltaiseksi vasta tempauksessa kun Kristuksen seurakunta puetaan kirkastettuun ylösnousemus ruumiiseen.

Eli täydellinen tarkoittaa synnitöntä. Jos joku voisi elää synnittömän elämän olisi hän ihmisenä täydellinen koska ei rikkoisi kertaakaan Luojansa tahtoa vastaan joka on syntiä ja se määrittää täydellisen. Alkutekstin sana tarkoittaa täydellistä. Joka sanoo siis pystyvänsä elämään ilman synnin tekoa sanoo olevansa täydellinen ja silloin hän valehtelee ja tekee synnin ja näin itse osoittaa ettei ollutkaan täydellinen.

Älä luule että tarkoittaisin sitä, että ihmisestä tulee Jumala, sitä en ole tarkoittanut vaan yleisesti, että opetuslapsesta tulee opettajansa kaltainen, myös opettaja.


Opettaja oli Jumala ja siksi täydellinen ja eli siksi synnittömän elämän. Sanot siis että opetuslapsesta tulee Jumalan kaltainen eli täydellinen. Opetuslapsesta ei voi tulla tässä ajassa (lihassa) synnitöntä eli täydellistä joka ei enään syntiä voi tehdä. Opetuslapsesta tulee Jumalan Pojan kuvan (synnittömän) kaltainen kun meidät puetaan kirkkauteen ylösnousemuksessa sillä uuteen Jerusalemiin ei synti pääse.

Ajallaan samankaltainen, Ei hänestä tule Jeesusta, vaan se henki tulee hänen sisäänsä, jonka Jeesus on antanut.


Pyhä Henki tulee ihmiseen opettajaksi ja kasvattajaksi joka muuttaa ihmistä mutta ei tee ihmisestä täydellistä eli täysin oppinutta joka ei enään syntiin lankeaisi tässä ajassa.


Kyllä tarvii kuunnella kun vanha pappa saarnaa


Ikä ei tee saarnasta Raamatullista vaan sisältö. Saarnasi on ristiriitainen itsensä kanssa ja opettaa menestysteologian kaltaista opetusta.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Jännä ilmiö..

ViestiKirjoittaja Minä vain » 04. Syys 2011 20:54

Kukaan ihminen ei kykene elämään sillain etteikö sortuisi syntiin jossain vaiheessa sillä lihassa ollessa ihmisestä ei tule synnitöntä.

1 Joh 1:8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.

Jos joku väittää olevansa niin oppinut ja täydellinen ettei sorru enään syntiin niin hän valehtelee Raamatun mukaan. Eli koska ihminen ei tule täysin oppineeksi ja täydelliseksi tässä ajassa niin hän ei voi pysyä Jeesuksen opetuksessa täysin. Itse asiassa on syntiä sanoa että ihminen voi olla kuin itse Jeesus eli samanlainen sillä silloin valehtelee ja tekee synnin.


Tarkoitatko, että ihminen on aina joka hetki syntinen, niin kauan kuin hän ruumiissa elää?

Tuo jae ei todista tätä, koska syntinsä anteeksi saanut on synnitön, kunnes mahdollisesti lankeaa.
Sen takia synnitön voi sanoa olevansa synnitön ja jos jatkuvasti on syntinen, niin silloin ei ole anteeksi saanut.
luuk 5:20 Ja nähdessään heidän uskonsa hän sanoi: "Ihminen, sinun syntisi ovat sinulle anteeksi annetut"

Minä en edelleenkään pidä täydellisyyttä ja synnittömyyttä samana asiana. Täydellinen ihminen on synnitön, mutta synnitön ihminen ei ole täydellinen.
Täydellinen yksistään merkitsee täydellisyyttä ja voi olla esim täydellinen synnissä tai synnittömyydessä, täydellinen ihminen jne.
Mutta yksin täydellinen on vain Jumala kaikessa täyteydessään.

Ei ole syntiä sanoa mitä sanoin, älä ymmärrä väärin, sillä mitä olen sanonut, ei ole valetta.
Ja siinä miten itse ymmärrän sanomani, se on totta.


Tuo tempaus oppi taas kuulostaa vieraalta minulle.
Esim. kestäkää loppuun asti on ristiriidassa että teidät temmataan pois.
Ja Jeesuskin rukoili, ettei halua meitä otettavan pois maailmasta vaan varjeltavan pahalta.
Siis mitä tuo tempaus on, josta paljon kuulee puhuttavan?
Minä vain
 

Re: Jännä ilmiö..

ViestiKirjoittaja pekka » 04. Syys 2011 21:54

Mahdollisuus tulla täydelliseksi eli synnittömäksi tässä ajassa. Ei se ole mitenkään mahdollista! Tonilla on ollut hyvät perustelut ja Raamatunkohdat kirjoituksissaan. Jeesus eli synnittömän elämän maan päällä vaeltaessaan. Kuinka syntinen ihminen siihen pystyisi kun lihassamme ei ole mitään hyvää! Voimme Pyhän Hengen voimassa vastustaa monia erilaisia syntejä mutta ei kukaan eläessään voi tulla synnittömäksi. Ajatuksetkin voivat olla syntiä. On täysin mahdotonta saada kaikki ajatuksensakin täysin synnittömiksi. Elämme niin pahassa ja kieroutuneessa maailmassa, että täällä on täysin mahdotonta kenenkään tulla synnittömäksi. Mutta onneksi meillä on Puolustaja Isän tykönä, Herramme Jeesus Kristus.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Jännä ilmiö..

ViestiKirjoittaja toni t » 04. Syys 2011 23:20

Tarkoitatko, että ihminen on aina joka hetki syntinen, niin kauan kuin hän ruumiissa elää?


En vaan sitä että ihminen ei voi elää lihassa tekemättä syntiä. Ihmisestä ei tule sellainen kuin Jeesuksesta joka pystyi elämään ilman syntiin lankeamista.

Tuo jae ei todista tätä, koska syntinsä anteeksi saanut on synnitön, kunnes mahdollisesti lankeaa.
Sen takia synnitön voi sanoa olevansa synnitön ja jos jatkuvasti on syntinen, niin silloin ei ole anteeksi saanut.
luuk 5:20 Ja nähdessään heidän uskonsa hän sanoi: "Ihminen, sinun syntisi ovat sinulle anteeksi annetut"


synnit anteeksi saanut on saanut kaikki tekemänsä synnit anteeksi mutta se ei tee ihmisestä sellaista kuin Jeesus oli eli sellaista joka ei syntiin lankea. Eli opetuslapsesta ei tule täysin oppinut sillä täysin oppinut on oppinut täysin KUOLEMAAN lihalleen ja sen himoille niin kuin Jeesus oli. Eli jos on täysin oppinut on oppinut kokonaan pois synnistä ja on täydellinen koska täydellisesti elää Jumalan tahdon mukaan synnille kuolleena. Tällainen oli Jeesus ja tällaista ei kenestäkään ihmisestä voi tulla tässä ajassa. eli ihmisestä ei voi tulla lihassa ollessaan samanlaista kuin itse Jeesus oli.

Täydellinen ihminen on synnitön, mutta synnitön ihminen ei ole täydellinen.
Täydellinen yksistään merkitsee täydellisyyttä ja voi olla esim täydellinen synnissä tai synnittömyydessä, täydellinen ihminen jne.
Mutta yksin täydellinen on vain Jumala kaikessa täyteydessään.


Täydellinen ihminen ei lankea syntiin mutta synnit anteeksi saanut ihminen lankeaa sillä ei tule täydelliseksi tässä ajassa.

Jaak.3:2 Sillä monessa kohden me kaikki hairahdumme. Jos joku ei hairahdu puheessa, niin hän on täydellinen mies ja kykenee hillitsemään myös koko ruumiinsa.

Kaikki ihmiset vaikka olisi kuinka kasvanut uskossa hairahtuu jossain asiassa sillä kukaan ei tule täydelliseksi tässä lihassa elettävässä ajassa.

Ei ole syntiä sanoa mitä sanoin, älä ymmärrä väärin, sillä mitä olen sanonut, ei ole valetta.
Ja siinä miten itse ymmärrän sanomani, se on totta.


Sanomasi oli Jumalan sanan vastaista ja siksi se oli myös Jumalan tahdon vastaista ja siksi syntiä. Huomaatko nyt että ihminen voi tehdä syntiä vaikkei sitä itse edes huomaa heti. Me kaikki sinä ja minä hairahdumme puheessa ja teemme syntiä eli rikomme Jumalan tahtoa vastaan koska emme tule täydellisiksi eli sellaisiksi kuin Jeesus oli.

Tuo tempaus oppi taas kuulostaa vieraalta minulle.
Esim. kestäkää loppuun asti on ristiriidassa että teidät temmataan pois.
Ja Jeesuskin rukoili, ettei halua meitä otettavan pois maailmasta vaan varjeltavan pahalta.
Siis mitä tuo tempaus on, josta paljon kuulee puhuttavan?


etkös sinä sanonut olevasi opettaja? Etkö ole lukenut kirjoituksista että kun Herra Jeesus palaa tämän maailman ajan viimeisenä päivänä niin Hän tempaa seurakuntansa itseään pilviin vastaan.

1.Tess.4:15 Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
4:16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
4:17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
4:18 Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Jännä ilmiö..

ViestiKirjoittaja JHK » 05. Syys 2011 13:51

Syntejähän voisi ajatella olevan kolmea lajia; 1. sellaisia jotka ovat räikeitä ja siten harkittuja (murhaaminen, huoraaminen, pahoinpitely ja koron kiskonta, muutaman mainitakseni.
2. Syntejä jotka eivät ole harkittuja, ja tapahtuvat nopeasti tilanteen kehittyessä (toiselle vihaisesti kivahtaminen, uhkaavassa tilanteessa ajattelematon toiminen, esim uhkailijan lyöminen, ns. "hätävalheet" jne.)
3. Pitkällisia taipumuksia, esim. riippuvuudet ja niihin verrattavat, joita henkilö vastustaa siinä aina onnistumatta, lihansa heikkouden vuoksi.

Itse arvelisin että Herran avulla pyhityselämän kautta tyypeistä yksi ja kolme voi päästä kokonaan eroon, vaikka lankeemukset pysyvät enemmän kuin teoreettisina mahdollisuuksina. Sensijaan tyyppiä kaksi tuskin saa tässä ajassa täysin katoamaan. Harkitut, räikeät tekosynnit ja addiktiot, tietoinen ja tahallinen toiminta siten väistyy, ja henkilöä voi pitää tässä tapauksessa "mestarinsa veroisena" (likimain), mutta tyyppi kaksi pysyy, ja siten henkilö hairahtaa edelleen monessa kohden. Oma lukunsa ovat tiedon ja ymmärryksen vajaavuuden aiheuttamat synnit, joita henkilö ei tiedosta tekevänsä, kuulunevat luokkaan 2 - epätäydellyyden aikaansaamat tahdonvastaiset rikkeet.
JHK
 

Re: Jännä ilmiö..

ViestiKirjoittaja pekka » 05. Syys 2011 14:26

Olisiko sitten kohta neljä epäpuhdas ajattelu eli ajattelun tasolla mielessämme tekemämme synnit? Jotka kyllä usein myös jossain vaiheessa toteutuvat myös käytännössä, ainakin osittain.

Ihmistä voisi kutsua suursyntiseksi koska on niin paljon eri mahdollisuuksia sortua syntiin. Ilman Herraa Jeesusta olisimme hukassa.

Mitä enemmän oppii Kristusta tuntemaan niin sitä enemmän löytää itsestään syntiä ja syntisyyttä. Mutta silloin kun on nöyrä ja ja heikko ja tunnustaa syntisyytensä niin Kristus vaikuttaa meissä vahvasti ja voimallisesti. Olkaamme parannukseen taipuvaisia ja rukoilkaamme nöyrin sydämin, lakkaamatta. Niin Jumala meitä auttaa ja armahtaa.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Jännä ilmiö..

ViestiKirjoittaja JHK » 05. Syys 2011 14:30

Ajatuksien kanssa mielestäni raja on hieman hankala, mutta otetaan muutama seikka huomioon:
1. Henkivallat voivat syöttää mieleen ajatuksia - henkilö ei voi olla syyllinen niihin, mikäli ei itse päätä niiden ilmaantumisesta - asia erikseen on sitten se, mitä niille tekee. Jos pelkkä pahan ajatuksen ilmaantuminen mieleen olisi syntiä, niin silloinhan Saatana olisi saanut Herrastakin tehtyä syntisen häntä kiusatessaan.
2. Ihmisen mieli kutsuu myös ajatuksia ja mielikuvia esiin eri tilanteissa, näistäkään ei voi henkilöä syyttää.
3. Raja löytynee jostain tietoisen, harkitun ja tahallisen tienoilta.

edit.
Pahat ajatukset menevät ehkä riippuen tilanteesta vähän joka kategoriaan - ihminen voi tahallaan suunnitella pahuutta, eksyä pohtiessaan jotakin ns. "pimeälle puolelle" (tyyppiä 2) tai sitten kärsiä pakonomaisista ajatuksista, joita ei tahdo, muttei kykene voittamaankaan - tyyppi kolme.
JHK
 

Re: Jännä ilmiö..

ViestiKirjoittaja pekka » 05. Syys 2011 17:37

Niin ja materialismin kitkeminen pois omasta elämästään eli kaikenlaisten tavaroiden keräämisen ja syömisessä pitäisi aina muistaa kohtuullisuus ettei tulisi ahmittua vaan sen takia kun ruoka on niin hyvää. Tämä kaikki onnistuu Pyhän Hengen voimassa, siis tämä synnin kohtuullistaminen omassa elämässään. Tietysti lankeamme aina sopivin väliajoin näissäkin mainitsemissani synneissä mutta olemme/olkaamme ainakin parannuksen Tiellä, turvanamme Herra Jeesus.

Ja muistammeko aina välillä antaa, ilolla, vai olemmeko aina vain ottajan asemassa? Parannuksentekopaikkoja riittää varmasti loppuelämäksemme asti lähes kaikilla osa-alueilla.

Kuinka lähimmäisen rakkautemme ilmenee omassa elämässämme? Ainoa keino on tässäkin asiassa turvata Herraamme, että saisimme vilpittömästi rakastaa lähimmäisiämme niin kuin rakastamme itseämme.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Jännä ilmiö..

ViestiKirjoittaja Minä vain » 06. Syys 2011 22:15

synnit anteeksi saanut on saanut kaikki tekemänsä synnit anteeksi mutta se ei tee ihmisestä sellaista kuin Jeesus oli eli sellaista joka ei syntiin lankea. Eli opetuslapsesta ei tule täysin oppinut sillä täysin oppinut on oppinut täysin KUOLEMAAN lihalleen ja sen himoille niin kuin Jeesus oli. Eli jos on täysin oppinut on oppinut kokonaan pois synnistä ja on täydellinen koska täydellisesti elää Jumalan tahdon mukaan synnille kuolleena. Tällainen oli Jeesus ja tällaista ei kenestäkään ihmisestä voi tulla tässä ajassa. eli ihmisestä ei voi tulla lihassa ollessaan samanlaista kuin itse Jeesus oli.


Me jankkaamme tästä aiheesta, kunnes me erotamme syntisen ja täydellisyys käsitteen toisistaan.
Me olemme samaa mieltä asiasta, että kun saa synnit anteeksi, ihminen ei tule täydelliseksi. (Synnitön ei tarkoita täydellinen)
Kun opetuslapsi oppii opettajansa opetukset, hän on valmistunut, eli ei enää oppilas vaan myös opettaja, koska hänellä on myös taito joka opettajalla oli. Tästäkin sinä olet varmasti samaa mieltä, luulisin, paitsi että sanot ettei kukaan voi saavuttaa tuota ruumiissa ollessaan = tässä ajassa.
Minä väitän edelleen, että se voiko opetuslapsi oppia vai ei, ei ole sidottuna raamatun jakeisiin, vaan riippuu opetuslapsesta. Jumalan avullahan kaikki on mahdollista.

Täydellinen ihminen ei lankea syntiin mutta synnit anteeksi saanut ihminen lankeaa sillä ei tule täydelliseksi tässä ajassa.

Jaak.3:2 Sillä monessa kohden me kaikki hairahdumme. Jos joku ei hairahdu puheessa, niin hän on täydellinen mies ja kykenee hillitsemään myös koko ruumiinsa.

Kaikki ihmiset vaikka olisi kuinka kasvanut uskossa hairahtuu jossain asiassa sillä kukaan ei tule täydelliseksi tässä lihassa elettävässä ajassa.


Sanon, että niin kauan kuin opitaan, me teemme virheitä, joista me kasvamme.
Virheet myös kuuluvat kasvuun, sillä meiltä ei voi täydellisyyttä odottaa, ellei sitä ole meille opetettu.
Sen takia, kun me ymmärrämme opetukset, se saa aikaan meissä muutoksen, me huomaamme, että opetukset ovat opetuksia ja niiden opetus on siinä ajatuksessa tai pointissa mikä opetuksen takana on.
Opetus ei ole välttämättä fakta sinäänsä, vaan sen takana on sen todellinen opetus.
Hengelliset ovat vaikeita asioita selittää, meillä ei ole sanoja kuvaamaan sanoinkuvaamatonta, siksi vertauksia tarvitaan.

Jaak.3:2 Sillä monessa kohden me kaikki hairahdumme. Jos joku ei hairahdu puheessa, niin hän on täydellinen mies ja kykenee hillitsemään myös koko ruumiinsa.

Tämä ei ole faktana tässä muodossa, sillä jos se olisi, niin mykkä joka ei puhu, ei voisi hairahtua puheessa ja niin hän olisi täydellinen mies ja kykenee hillitsemään myös koko ruumiinsa.
Ei ole pointtina itse puhe vaan puheensa hallitseminen, jos siihen kykenee kykenee myös ruumiinsa hallintaan, koska silloin on riittävä taito, jotta kykenee tähän.
Sillä monesti me ennemmin kivahdamme ja voimme sanoa pahan sanan, kuin menemme esim. lyömään.


Sanomasi oli Jumalan sanan vastaista ja siksi se oli myös Jumalan tahdon vastaista ja siksi syntiä. Huomaatko nyt että ihminen voi tehdä syntiä vaikkei sitä itse edes huomaa heti. Me kaikki sinä ja minä hairahdumme puheessa ja teemme syntiä eli rikomme Jumalan tahtoa vastaan koska emme tule täydellisiksi eli sellaisiksi kuin Jeesus oli.


Minun on kysyttävä, kumpi hairahtuu, hän joka puhuu ja tuntee opetuksensa, vai hän joka ei tunne opetusta?
tämän vuoksi meidän tulee olla hitaita puhumaan ja nopeita ymmärtämään.
Monet loukkaantuivat Jeesukseen kun hän puhui lihansa syömisestä ja verensä juomisesta.
Hänen lihansa on evankeliumissa hänen puheensa ja opetuksensa ja hänen verensä on se henki ja elämä jonka ihminen saa, kun hän ottaa opetuksen vastaan.
Siksi meihin kylvetty sana joko tuottaa satoa tai ei, se riippuu maasta, onko ihminen kuin pelto, kuin tienvarsi, ohdakkeiden ympäröimä, vai kallio....

etkös sinä sanonut olevasi opettaja? Etkö ole lukenut kirjoituksista että kun Herra Jeesus palaa tämän maailman ajan viimeisenä päivänä niin Hän tempaa seurakuntansa itseään pilviin vastaan.


Minä opetan, mutta en välttämättä ymmärrä mitä tarkoitetaan tietyillä asioilla.
Tempauksesta on liikkeellä tempaus oppia, että seurakunnat temmataan pois maanpäältä ennen vaivan aikoja.
Mutta ilmeisesti et tarkoita tätä.
Minä vain
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron