Jännä ilmiö..

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Jännä ilmiö..

ViestiKirjoittaja tuomarisimson777 » 01. Syys 2011 09:22

Maailman ihmiset moittivat uskovia tiukkapipoiksi ja tuomitseviksi. Eivät siis piodä että on tekemättä syntejä. Mutta sitten jos joku lankeaa (kuten Markku Koivisto nyt) he hyökkäävät kuin lauma hyeenoita kimppuun. Myös itselle kävi niin että olen julistellut chatissa Herrasta. Ja kun julistan.. myös sanat "Tehkää parannus" kuuluu siihen julistukseen. Mutta kun jostain eräs oli saanut selville mun kiusallisen heikkouteni.. (mä tupakoin,ja hyvin paljon) :oops: :( :( Enkä onnistu pääsemään irti, toisin kuten pääsin eroon juopottelusta ja valehtelusta. (olin patologinen jatkuva valehtelija) tämä tyyppi haukkui pataluhaksi ja uhkasi lyödä jos näkee mut (tää sama tyyppi sanoo myös olevansa uskova)..
Ainakin melkein oikeita uskon-näkemyksiä jo vuodesta 2004=)=)
tuomarisimson777
 
Viestit: 543
Liittynyt: 01. Maalis 2011 17:44

Re: Jännä ilmiö..

ViestiKirjoittaja Minä vain » 02. Syys 2011 18:59

Älkää tuomitko, jottei teitäkään tuomittaisi.
Teidän tuomionne koskeavat myös itseänne, omat ovat sääntönne, ja myös itse joudutte niitä noudattamaan.
Ja hirsi omassa silmässä estää näkemästä selvästi.

En tiedä millainen on aito uskova, riippuu pitkälti siitä mihin hän uskoo ja kenen opettama hän on.
Lyökää lyötyä, polkekaa runneltu ruoko? vai
Nosta jaloilleen kaatunut ja sido hänen haavansa?

Aito Jeesuksen seuraaja seuraa Jeesusta, ei toisia Jeesuksen seuraajia ja hänet tunnistaa siitä, että hänestä tulee mestarinsa kaltainen.
Aikansa seurattuaan ja tultuaan hänen kaltaisekseen, hänestäkin on tullut mestari ja hän voi opettaa ja opastaa muitakin, mutta hän tekee sen niillä valtuuksilla jotka hänelle on annettu.

Tässä
Luuk 6:39-49
39 Hän sanoi heille myös vertauksen: "Eihän sokea voi sokeaa taluttaa? Eivätkö molemmat lankea kuoppaan?
40 Ei ole opetuslapsi opettajaansa parempi; täysin oppineena jokainen on oleva niinkuin hänen opettajansa.
41 Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?
42 Kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Veljeni, annas, minä otan pois rikan, joka on silmässäsi', sinä, joka et näe malkaa omassa silmässäsi? Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, sitten sinä näet ottaa pois rikan, joka on veljesi silmässä.
43 Sillä ei ole hyvää puuta, joka tekee huonon hedelmän, eikä taas huonoa puuta, joka tekee hyvän hedelmän;
44 sillä jokainen puu tunnetaan hedelmästään. Eihän viikunoita koota orjantappuroista, eikä viinirypäleitä korjata orjanruusupensaasta.
45 Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvän runsaudesta esiin hyvää, ja paha tuo pahastansa esiin pahaa; sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
46 Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon?
47 Jokainen, joka tulee minun tyköni ja kuulee minun sanani ja tekee niiden mukaan-minä osoitan teille, kenen kaltainen hän on.
48 Hän on miehen kaltainen, joka huonetta rakentaessaan kaivoi syvään ja laski perustuksen kalliolle; kun sitten tulva tuli, syöksähti virta sitä huonetta vastaan, mutta ei voinut sitä horjuttaa, sillä se oli hyvästi rakennettu.
49 Mutta joka kuulee eikä tee, se on miehen kaltainen, joka perustusta panematta rakensi huoneensa maan pinnalle; ja virta syöksähti sitä vastaan, ja heti se sortui, ja sen huoneen kukistuminen oli suuri."
Minä vain
 

Re: Jännä ilmiö..

ViestiKirjoittaja toni t » 02. Syys 2011 20:12

Aito Jeesuksen seuraaja seuraa Jeesusta, ei toisia Jeesuksen seuraajia ja hänet tunnistaa siitä, että hänestä tulee mestarinsa kaltainen.
Aikansa seurattuaan ja tultuaan hänen kaltaisekseen, hänestäkin on tullut mestari ja hän voi opettaa ja opastaa muitakin, mutta hän tekee sen niillä valtuuksilla jotka hänelle on annettu.

Tässä
Luuk 6:39-49
39 Hän sanoi heille myös vertauksen: "Eihän sokea voi sokeaa taluttaa? Eivätkö molemmat lankea kuoppaan?
40 Ei ole opetuslapsi opettajaansa parempi; täysin oppineena jokainen on oleva niinkuin hänen opettajansa.



Luuk. 6:39. Mutta hän sanoi heille vertauksen: taitaako sokia sokiaa taluttaa? eikö he molemmat hautaan lankee?
40. Ei ole opetuslapsi ylitse mestarinsa, mutta jokainen on täydellinen, kuin hän on niinkuin hänen mestarinsa.

Raamatun kokonaisopetuksen valossa tiedän ettei kenestäkään Jeesuksen opetuslapsesta tule tässä ajassa täydellistä (synnitöntä) eikä ketään opetuslasta tule kutsua mestariksi sillä yksi on mestarimme Herra Jeesus. Kukaan opetuslapsi ei myöskään pysty tässä ajassa olemaan samanlailla täydellinen kuin Mestari Jeesus eli synnitön.

Matt.23: 10. Ja älkäät antako teitä kutsuttaa mestariksi; sillä yksi on teidän Mestarinne, joka on Kristus.

Luukkaan luvun 6 jakeessa 40 on kreikan sana καταρτίζω katartizo jonka 38 käännös on kääntänyt tarkoittamaan täysin oppinutta ja biblia täydellistä mutta mielestäni kummatkin kääntävät väärin sillä tässä ajassa kenestäkään ei tule täydellistä.

TheWord antaa sanalle seuraavat merkitykset.

καταρτίζω katartizo (kat-ar-tid'-zo) v.
1. to complete thoroughly, i.e. repair or adjust
{literally or figuratively}
[from G2596 and a derivative of G739]
KJV: fit, frame, mend, (make) perfect(-ly join together), prepare, restore

eli 1. suorittaa loppuun perusteellisesti. Tämä tukee taas Raamatun kokonaisilmoitusta eli sitä että kun opetuslapsi suorittaa Jeesuksen seuraamisen loppuun perusteellisesti (noudattaa Mestarinsa tahtoa) niin loppuun suoritettuaan (kun Jeesus palaa) opetuslapsi muuttuu Kristuksen kuvan kaltaisuuteen ja on sen jälkeen synnitön sillä synti ei pääse uuteen Jerusalemiin.

1.Kor. 15:51 Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme,
15:52 yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme.
15:53 Sillä tämän katoavaisen pitää pukeutuman katoamattomuuteen, ja tämän kuolevaisen pitää pukeutuman kuolemattomuuteen.

Viimeisen pasuunan soidessa kun ylösnousemus (tempaus pilviin) tapahtuu opetuslapset muuttuvat katoamattomuuteen. Tämä on tapahtuma jossa muututaan Kristuksen kuvan kaltaisuuteen (kuolemattomiksi/synnittömiksi).

Sakarja. 13:8 Ja näin on käyvä koko maassa, sanoo Herra: kaksi osaa siitä hävitetään ja saa surmansa, mutta kolmas osa siitä jää jäljelle.
13:9 Ja sen kolmannen osan minä vien tuleen; minä sulatan heidät, niinkuin hopea sulatetaan, ja koettelen heitä, niinkuin kulta koetellaan. He huutavat avuksi minun nimeäni, ja minä vastaan heille. Minä sanon: "Se on minun kansani", ja se sanoo: "Herra, minun Jumalani."

Kun Israelin kansan viimeinen kolmannes huutaa Herraa Jeesusta avuksi palaa Jeesus ja pelastaa kansansa. Silloin koko Israel sanoo Herra Minun Jumalani Jeesukselle.

2.Kor. 3:15 Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä;
3:16 mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran tykö, otetaan peite pois.
3:17 Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus.
3:18 Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on Henki.

Herra Jeesus palaa kun Israelin kansa kääntyy Hänen puoleensa ja silloin koko seurakunta pelastuu ja temmataan Jeesusta vastaan ja muutetaan Jeesuksen kuvan kaltaisuuteen (kuolemattomuuteen/ synnittömyyteen.)

Luukkaan kohta ei mielestäni siis opeta sitä miten väärin käännökset antavat ymmärtää että opetuslapsesta tulisi täydellinen niin kuin Mestarista tässä ajassa vaan se opettaa että kun opetuslapsi suorittaa tehtävänsä (Jeesuksen seuraamisen) Hänen tahtonsa mukaan loppuun asti niin Hän tulee muuttumaan Mestarinsa kuvan kaltaiseksi (kuolemattomaksi/synnittömäksi.)

En siis usko menestysteologian opetusta että ihmisestä voisi tulla täydellinen (täysin oppinut) eli Mestarin kaltainen tässä ajassa ja Raamatun kokonaisopetus ei sellaista opeta ja siksi tuossa Lukkaan kohdassa on uskoakseni käännösvirhe niin kuin toin esille. En ole kuitenkaan alkutekstin asiantuntija ja olisikin mielenkiintoista kuulla Petrin tai todealin kommentti siitä miten tuo Lukkaan kohta tulisi oikein kääntää alkutekstin mukaan.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Jännä ilmiö..

ViestiKirjoittaja Minä vain » 02. Syys 2011 21:22

Ei tule jäädä siivilöimään hyttystä, sillä juuri näin me nielemme kamelin.

Varmasti meistä voi tulla hänen kaltaisiaan.
Se riippuu ihmisestä, haluaako, oppiiko hän opetukset, ymmärtää ne ja noudattaa niitä.
Kyllä, juuri tätä Herra tahtoo, että meistä kaikista tulisi Hyviä ja palaisimme kotiin.

Monet oppivat siten, että muistavat opetukset, mutta eivät täysin ymmärrä niitä, ajallaan jokainen kuitenkin oppii yhä enemmän.

Muistakaa että Isä juoksee vastaan, kun tuhlaajapoika kävelee kotiin päin ja pukee hänet ja antaa sormuksen sormeen...
Hän on jo unohtanut pojan tuhlaamiset, jos hän koskaan edes tuhlaamista ajattelikaan. Isän mietteissä on ollut vain poika ja se että hänellä kaikki on hyvin ja että hän tulisi takaisin.

Ei Isä syytellyt tuhlaajapoikaa vaan iloitsi ja järjesti juhlat, pojan veli tosin oli katkera asiasta....

:wise3:
Minä vain
 

Re: Jännä ilmiö..

ViestiKirjoittaja toni t » 02. Syys 2011 21:38

Minä vain kirjoitti:Ei tule jäädä siivilöimään hyttystä, sillä juuri näin me nielemme kamelin.

Varmasti meistä voi tulla hänen kaltaisiaan.
Se riippuu ihmisestä, haluaako, oppiiko hän opetukset, ymmärtää ne ja noudattaa niitä.
Kyllä, juuri tätä Herra tahtoo, että meistä kaikista tulisi Hyviä ja palaisimme kotiin.

Monet oppivat siten, että muistavat opetukset, mutta eivät täysin ymmärrä niitä, ajallaan jokainen kuitenkin oppii yhä enemmän.

Muistakaa että Isä juoksee vastaan, kun tuhlaajapoika kävelee kotiin päin ja pukee hänet ja antaa sormuksen sormeen...
Hän on jo unohtanut pojan tuhlaamiset, jos hän koskaan edes tuhlaamista ajattelikaan. Isän mietteissä on ollut vain poika ja se että hänellä kaikki on hyvin ja että hän tulisi takaisin.

Ei Isä syytellyt tuhlaajapoikaa vaan iloitsi ja järjesti juhlat, pojan veli tosin oli katkera asiasta....

:wise3:


Ei tule myöskään opettaa harhaoppia siitä että uskovasta voisi tulla täydellinen eli synnitön tässä ajassa. Meistä ei voi siis tulla tässä ajassa täysin Jeesuksen kaltaista eli synnitöntä. Opetuslapsen tulee kasvaa Jumalan Pojan kuvan kaltaisuutta (synnittömyyttä) kohti sillä uskonelämä on kasvuprosessi mutta täysin Jeesuksen kaltaista (synnitöntä) ei kenestäkään tule tässä ajassa.

Biblia Matt 19:17 Niin hän sanoi hänelle: miksi sinä kutsut minun hyväksi? Ei ole kenkään hyvä, vaan yksi, Jumala. Mutta jos sinä tahdot elämään sisälle tulla, niin pidä käskyt.

Ainostaan Jumala on Hyvä ja täydellinen ja kenestäkään ihmisestä ei tule synnitöntä tässä ajassa. Tuhlaaja pojastakaan ei tullut täydellistä ja synnitöntä kun hän palasi kotiin vaikka hänen isänsä antoikin hänelle anteeksi.

http://www.kotipetripaavola.com/menes ... soppi.html

Tuossa linkissä on hyvää opetusta aiheesta.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Jännä ilmiö..

ViestiKirjoittaja tuomarisimson777 » 03. Syys 2011 10:23

Kuolevainen lihamme (Joka ei peri taivasta) temppuilee kaiken aikaa.. Mutta Raamattu sanoo meille..
2.Korinttolaiskirje:
4:11 Sillä me, jotka elämme, olemme alati annetut kuolemaan Jeesuksen tähden, että Jeesuksen elämäkin tulisi kuolevaisessa lihassamme näkyviin.

Galatalaiskirje:
2:19 Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu, >> Jakeen lisätiedot

Lihamme on naulittu ristille kuolemaan ja Pyhä Henki on annettu synnyttämään elämää.. siinä on Hengellinen näkökulma kasvuprosessiimme..

4:16 Sentähden me emme lannistu; vaan vaikka ulkonainen ihmisemme menehtyykin, niin sisällinen kuitenkin päivä päivältä uudistuu.
Ainakin melkein oikeita uskon-näkemyksiä jo vuodesta 2004=)=)
tuomarisimson777
 
Viestit: 543
Liittynyt: 01. Maalis 2011 17:44

Re: Jännä ilmiö..

ViestiKirjoittaja Minä vain » 03. Syys 2011 11:33

Ei tule myöskään opettaa harhaoppia siitä että uskovasta voisi tulla täydellinen eli synnitön tässä ajassa.


Kyllä voi tulla, kun synnit on sovitettu, ihminen on synnitön.
Täydellinen, riippuu mitä se tarkoittaa, kuka on täydellisyyden esikuva.
Mulla on käsitys, että täydellinen ja synnitön ei ole sama asia.

Meistä voi tulla hänen kaltainen, muttei hän.
Hänen henkensä tulee meihin, henkensä ohjaa meitä ja me olemme silloin yhtä.
Se on kuin tekisit kopion CD levystä, kopion jälkeen on kaksi CD levyä, päältä ne näyttävät erilaisilta, mutta sisältö on sama.
Herran henki on kuin kynttilän liekki, sen avulla sytytetään tuhansia ja tuhansia kynttilöitä, ja myös nuo sytytetyt kynttilät kantavat sitä samaa tulta ja sillä tulella on edelleen samat ominaisuudet, joten sillä voidaan sytyttää lisää.

Kun ihminen oppii tarpeeksi, hän ymmärtää kyllä.
Se muutos joka ihmisessä tapahtuu on suuri, ihminen syntyy uudesti.

Ps. Tuhlaajapoika oli Isälle rakas, eikä Isä häntä syyttänyt eikä tuhlaamista muistellut.
Se olisi hirveätä vaikka synti pysyisi vaikka itse Jumala sen anteeksi antaisi.....

Joh 9
39 Ja Jeesus sanoi: "Tuomioksi minä olen tullut tähän maailmaan, että ne, jotka eivät näe, näkisivät, ja ne, jotka näkevät, tulisivat sokeiksi".
40 Ja muutamat fariseukset, jotka olivat siinä häntä lähellä, kuulivat tämän ja sanoivat hänelle: "Olemmeko mekin sokeat?"
41 Jeesus sanoi heille: "Jos te olisitte sokeat, ei teillä olisi syntiä; mutta nyt te sanotte: 'Me näemme'; sentähden teidän syntinne pysyy".

:wise3:
Minä vain
 

Re: Jännä ilmiö..

ViestiKirjoittaja toni t » 03. Syys 2011 14:43

Kyllä voi tulla, kun synnit on sovitettu, ihminen on synnitön.
Täydellinen, riippuu mitä se tarkoittaa, kuka on täydellisyyden esikuva.
Mulla on käsitys, että täydellinen ja synnitön ei ole sama asia.


jos ihminen on täydellinen niin hän ei voi enään langeta syntiin eli tehdä syntiä. Kenestäkään ihmisestä ei tule tässä ajassa niin täydellistä etteikö tekisi enään yhtään syntiä. Jeesus oli täydellinen ja siksi synnitön. Kenestäkään ihmisestä ei tule samanlaista kuin Jeesus sillä kenestäkään ihmisestä ei tule täydellistä tässä ajassa. Jumala antaa synnit anteeksi uskosta Jeesukseen mutta se ei tee ihmisestä täydellistä eli sellaista joka ei voisi syntiä enään tehdä.

Meistä voi tulla hänen kaltainen, muttei hän.
Hänen henkensä tulee meihin, henkensä ohjaa meitä ja me olemme silloin yhtä.
Se on kuin tekisit kopion CD levystä, kopion jälkeen on kaksi CD levyä, päältä ne näyttävät erilaisilta, mutta sisältö on sama.
Herran henki on kuin kynttilän liekki, sen avulla sytytetään tuhansia ja tuhansia kynttilöitä, ja myös nuo sytytetyt kynttilät kantavat sitä samaa tulta ja sillä tulella on edelleen samat ominaisuudet, joten sillä voidaan sytyttää lisää.


Meistä ei siis voi tulla Jeesuksen kaltaisia joka niin väittää sanoo että ihmisestä tulee jumala sillä vain Jumala voi olla täydellinen ja synnitön. Kun Kristuksen Henki tulee ihmiseen ei ihmisestä tule Jumala vaan Jumalan temppeli. Kristus kasvattaa ja ohjaa ja muuttaa ihmistä jossa asuu mutta ihmisestä ei tule kuitenkaan täydellinen tässä ajassa (lihassa) sillä liha on aina altis synnille eikä ihminen voi tässä ajassa kuolla täysin lihalleen. Jumala asuu uskovassa mutta uskovasta ei tule Jumalaa eikä Jumalan kaltaista eli täydellistä joka ei voi enään syntiä tehdä. Joka sanoo että on tullut täydelliseksi eikä voi enään tehdä syntiä valehtelee ja pettää itsensä.

Ps. Tuhlaajapoika oli Isälle rakas, eikä Isä häntä syyttänyt eikä tuhlaamista muistellut.
Se olisi hirveätä vaikka synti pysyisi vaikka itse Jumala sen anteeksi antaisi.....


Tuhlaajapojan isä antoi pojalle anteeksi ne mitä poika oli rikkonut isää vastaan mutta ei isän anteeksi anto tehnyt pojasta Jumalan kaltaista ihmistä joka ei enään pystyisi syntiä tekemään eli täydellistä. Synnit saadaan anteeksi katumalla ja tunnustamalla ne ja tekemällä parannus uskosta Herraan Jeesukseen. Tuhlaajapoika myös katui ja teki parannuksen. Parannuksen teko ei tee kuitenkaan ihmisestä täydellistä eli Jumalan kaltaista joka ei voisi enään syntiä tehdä.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Jännä ilmiö..

ViestiKirjoittaja Minä vain » 03. Syys 2011 15:23

Täydellinen ja synnitön eivät ole sama asia.

En tarkoita, että ihmisestä tulee täydellinen, kun hän saa syntinsä anteeksi.
Hänestä tulee synnitön, se ei tietenkään tarkoita etteikö hän enää voisi tehdä syntiä.
Tässä me olemme varmasti samaa mieltä.

Mutta aihe onkin jo karannut, kun tässä siivilöimme sitä hyttystä.

Sillä asia on niin, että
40 Ei ole opetuslapsi opettajaansa parempi; täysin oppineena jokainen on oleva niinkuin hänen opettajansa.
Tähän pätee CD levyn kopiointivertaus.
Ja myös tämä.
Kun lapsi syntyy taloon, vanhemmat opettavat lapsen tavoilleen ja kun lapsi on oppinut tavat ja käyttäytyy niiden mukaisesti, hän on kuin vanhempansa.
Sama pätee kun Jeesus opettaa ja oppilas oppii kaiken hänen oppinsa ja tekee hänen opetusten mukaan, hän on kuin itse Jeesus.

40. Ei ole opetuslapsi ylitse mestarinsa, mutta jokainen on täydellinen, kuin hän on niinkuin hänen mestarinsa.
Tähän pätee taas se, että mestari on täydellinen ja kun opetuslapsi on niinkuin hänen mestarinsa, hän on myös täydellinen.
Mutta tarkoittaako Jeesus tällä täydellisyydellä Jumalan täydellisyyttä? vai Jumalan pojan täydellisyyttä? vai mestarin täydellisyyttä? Vai mestariksi tulemista täydellisesti?

esim. kohdassa
Biblia Matt 19:17 Niin hän sanoi hänelle: miksi sinä kutsut minun hyväksi? Ei ole kenkään hyvä, vaan yksi, Jumala. Mutta jos sinä tahdot elämään sisälle tulla, niin pidä käskyt.

Täydellinen muttei hyvä?

Näihin kohtiin ei tulisi takertua, mutta on hyvä että keskustellaan ja rakennutaan.

:wise3:
Minä vain
 

Re: Jännä ilmiö..

ViestiKirjoittaja toni t » 03. Syys 2011 15:45

En tarkoita, että ihmisestä tulee täydellinen, kun hän saa syntinsä anteeksi.
Hänestä tulee synnitön, se ei tietenkään tarkoita etteikö hän enää voisi tehdä syntiä.
Tässä me olemme varmasti samaa mieltä.


Tässä olen samaa mieltä mutta oma opetuksesi ei ole linjassa nyt ollenkaan. Sillä kun sanot että ihmisestä voi tulla täysin oppinut tässä ajassa jolloin hän on kuin Jeesus niin silloin teet ihmisestä juurikin täydellisen sillä täysin oppinut ihminen joka tekee vain kuin Jeesus olisi täydellinen sillä Jeesus oli täydellinen.

Tähän pätee CD levyn kopiointivertaus.
Ja myös tämä.
Kun lapsi syntyy taloon, vanhemmat opettavat lapsen tavoilleen ja kun lapsi on oppinut tavat ja käyttäytyy niiden mukaisesti, hän on kuin vanhempansa.
Sama pätee kun Jeesus opettaa ja oppilas oppii kaiken hänen oppinsa ja tekee hänen opetusten mukaan, hän on kuin itse Jeesus.


Ei päde sillä ihmislapsi voi tulla vanhempiensa kaltaiseksi tässä ajassa sillä vanhemmat eivät ole täydellisiä mutta ihminen ei voi tulla Jeesuksen kaltaiseksi eli Jumalan kaltaiseksi sillä ihminen ei tule täydelliseksi tässä ajassa ja voi tehdä syntiä. Jos ihminen on kuin itse Jeesus niin ihminen on silloin täydellinen joka ei syntiä tee ja näin ei voi olla. Joten omat sanomisesi ovat ristiriidassa sillä sanot että ihminen voi tehdä syntiä ja sitten sanot että ihminen täysin oppineena voi olla samanlainen kuin itse Jeesus eli sellainen joka ei syntiä tee.

Ei ole opetuslapsi ylitse mestarinsa, mutta jokainen on täydellinen, kuin hän on niinkuin hänen mestarinsa.
Tähän pätee taas se, että mestari on täydellinen ja kun opetuslapsi on niinkuin hänen mestarinsa, hän on myös täydellinen.


Ihminen ei voi olla tässä ajassa niinkuin Mestarinsa eli Jeesus. Opetuslapsi kasvaa Mestarin kuvaa kohden mutta ei tule Mestarin kuvan kaltaiseksi tässä ajassa. Mestari eli Jeesus on aina täydellinen sillä Hän on Jumala.

Mutta tarkoittaako Jeesus tällä täydellisyydellä Jumalan täydellisyyttä? vai Jumalan pojan täydellisyyttä? vai mestarin täydellisyyttä? Vai mestariksi tulemista täydellisesti?


Jumalan ja Jumalan Pojan ja Mestarin täydellisyys ovat yksi ja sama asia ja ihminen ei voi tässä ajassa tulla täydelliseksi eli sellaiseksi kuin Jeesus joka ei syntiä tehnyt. Sen todistaa se että me kaikki lankeamme edelleen syntiin ja tietenkin Raamatun opetus todistaa sen. Eli se että kenestäkään ihmisestä ei tule täydellistä eli sellaista joka ei enään syntiä tee tässä ajassa kertoo sen ettei kenestäkään voi tulla sellaista kuin Jeesus sillä Jeesus oli täydellinen joka ei syntiä tehnyt.

Täydellinen muttei hyvä?

Näihin kohtiin ei tulisi takertua, mutta on hyvä että keskustellaan ja rakennutaan.


Vain Jumala on täydellinen ja hyvä. Ai ei tulisi takertua jos joku opettaa että ihmisestä tulee tässä ajassa täysin oppinut ja samanlainen kuin itse Jeesus.

:wise3:


Aika Vekkuli tuo viestiesi lopussa oleva merkki ;)
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 1 vierailijaa