Jännä ilmiö..

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Jännä ilmiö..

ViestiKirjoittaja pekka » 07. Syys 2011 12:45

Vielä Minä vain:

Koeta lukea tuota Petrin(kin) kirjoitusta uudestaan ja ymmärtää mikä on Jumalan sanan totuus tässä asiassa. Koeta taipua Jumalan tahdon alle sanaa tutkimalla Pyhän Hengen voimassa ja kautta, tarkoittaa tunnusta Herralle Jeesukselle vajavaisuutesi tässäkin asiassa ja, että haluaisit, että Hän auttaa sinua tässä sinulle ongelmatilanteessa.

Herra Jeesus, rukoilen Minä vain puolesta, että hän saisi sinuun turvautumalla oikean ymmärryksen tässä asiassa. Tapahtukoon sinun tahtosi hänen elämässään. Kiitos, että saamme tunnustaa syntimme sinulle ja kiitos, että saamme turvautua sinuun tänäkin päivänä. Amen.

Haluan sinulle "Minä vain" kaikkea mahdollista hyvää Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Jännä ilmiö..

ViestiKirjoittaja Minä vain » 07. Syys 2011 16:39

Hyvä asia on, että me kirjoitamme asioista ja kerromme asiat oman ymmärryksemme kautta.

Toivon mukaan voisit tutkia asioita Raamatun sanan valossa ja nähdä kuinka Raamattu opettaa asioista joista keskustelemme. Älä ota tätä kirjoitustani hyökkäyksenä, sillä tarkoitukseni ei ole hyökätä sinua vastaan, vaan tuoda asioita esille siten kuin ymmärrän. Voisimme yhdessä oppia ja etsiä Raamatun totuutta.


En ota kirjoitustasi hyökkäyksenä, on hyvä että asioista puhutaan ja epäselvyydet tulevat selviksi.
Tähän meidän kaikkien tuliskin pyrkiä, Jeesusta lainaten: Älkää tuomitko näön mukaan, vaan tuomitkaa oikea tuomio.

On otettava esimerkki, kun eteesi tulee ihminen, joka puhuu totta, vaikkei totuus olisikaan sanatarkkaan siinä muodossa kuin Raamatussa, mutta se olisi totta, ei kukaan voi pelkästään Raamattuun vetoamalla totuutta tuhota.
Tarkoitan Raamatun väärinkäyttöä, sillä käyttäjällä on oltava viisaus sisällään, muuten hän tulkitsee ja tuomitsee miltä asia päältäpäin näyttää.

Kohta jossa Jeesus paransi sairaan sapattina, ja lain mukaan sapattina ei ole lupa tehdä juuri mitään.
Jumalan käsky muista pyhittää lepopäivä.
Sapattihan on ihmistä varten, lepopäivä ja ihminen saa sinä päivänä vapauden erottautua herralle.
Se ei ollut käskynä sinäänsä kieltona vaan oikeutena saada levätä herrassa.
Mutta silloin se tulkittiin jyrkkänä kieltona, ( laki ja käskyt, joiden tarkoituksena on turvata jokaisen oikeudet, toimisivat päinvastoin sitoen ihmistä ) ja Jeesus tahtoi tämänkin oikaista.
pointti ei välttämättä ole se, miten se on kirjoitettu, vaan mitä sillä tarkoitetaan.
Toinen esimerkki: älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi.
Joku tulkitsee tämän: älä valehtele
Laki oli kova ja armoton siihen aikaan, ja juuri todisteiden ja todistajien mukaan tuomiot pantiin täytäntöön.
siksi toisen elämä oli kuolemanrangaistusten takia todistajien käsissä.
Mutta tuo käsky ei tuomitse valehtelua sen kaikissa muodoissa, esim häntä, joka valehtelee esim. varkaalle: ei minulla ole enempää.
Valehtelu ei ole mitenkään hyvä asia, riippuu todellakin tilanteesta.
Voi tietysti puhua totta ja sanoa varkaalle: minulla on enemmän, mutten kerro missä....Voi käydä huonosti.
En puolusta valhetta, mutta joissain tapauksissa se on ymmärrettävä.

Tätä minä tarkoitan, että sanatarkkaan ei aina välttämättä päde.
Sen oppii erottamaan, mikä on tarkoitettu sanasta sanaan ja mikä on vertaus ja mikä opetuksena tai ohjeena.
Raamatun käännöksissä on pieniä eroja ja käännösvaihtoehtoja, jos asiasisältö pysyy samana, niin silloin sanatarkkuus on toissijainen asia.

Kaikesta ei voi kirjoittaa, aina ei löydy sanoista vastinetta jolla kuvata asiaa ja siksi vertaukset.
Ja opettaessa, kun me opetamme, meidän ei tarvitse eikä tule opettaa kaikkia asioita joita ei tule tehdä ja mitä tulee tehdä.
Vaan kun opetamme, on hyvä opettaa tavalla, joka pistää ihmisen miettimään ja ajattelemaan ja etsimään merkityksiä.
Sillä etsivä löytää.

Toivon, että tämä hieman valaisee asiaa miksi kirjoitan miten kirjoitan.

Sillä ketään en tahdo eksyttää, enkä tahdo valehdella.
Tahdon puhua totuutta, enkä voi puhua totuutta niillä sanoilla, joilla en voisi itse enää asiaa ymmärtää, tai millä asian merkitys muuttuisi.

Ja sen sanon, että minun puolestani voi rukoilla, että Jumala pitää minut siinä totuudessa, jonka Hän on tahtonut omilleen ilmoittaa. Ja että tahtoni olisi yhteinen hänen tahtonsa kanssa ja että hän pistää sanansa suuhuni.
Ja pitää minut sillä tiellä joka oikea on, joka johtaa totuuteen ja elämään.
Näin asia on Herran käsissä.


Näin on hyvä rukoilla siksi, ettei kukaan rukoilisi että, tuo hänet pois tuolta tieltä sen takia etten minä ole tuolla tiellä.
Jotta pyytäisimme Herraa pitämään ihmisen sillä tiellä kun Hän tahtoo.
Eli tapahtukoon taivaallisen Isämme tahto.
:amen4:

Keskustellaan asioista, ja rakennutaan.
:thumb:


PS. Sananlaskut 8
Minä vain
 

Re: Jännä ilmiö..

ViestiKirjoittaja toni t » 08. Syys 2011 00:01

Mutta tuo käsky ei tuomitse valehtelua sen kaikissa muodoissa, esim häntä, joka valehtelee esim. varkaalle: ei minulla ole enempää.
Valehtelu ei ole mitenkään hyvä asia, riippuu todellakin tilanteesta.
Voi tietysti puhua totta ja sanoa varkaalle: minulla on enemmän, mutten kerro missä....Voi käydä huonosti.
En puolusta valhetta, mutta joissain tapauksissa se on ymmärrettävä.


Jumalan sana tuomitsee valehtelun. Valehtelu ei kuulu missään tilanteessa Jeesuksen opetuslapselle. Joka puollustelee valehtelua tekee sen yleensä aina sellaisessa tilanteessa jossa valehtelu olisi maailman silmistä katsottuna hyvä juttu. Esim, tuo varkaalle valehtelu. Maailman silmistä katsottuna valehtelu varkaalle voisi olla hyvä juttu selvitä tilanteesta mutta ei Jeesuksen opetuslapselle. Jeesuksen opetuslapsen ei tule turvautua perkeleen ja tämän maailman konsteihin selvitä hädässä vaan Jumalan apuun.

Olisiko Jeesus valehdellut varkaalle jotta olisi selvinnyt tilanteesta? Ei tietenkään. Jeesus ei valehdellut missään tilanteessa sillä valhe on perkeleestä.

Joh.8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.

perkele on valheen isä. Jeesuksen opetuslapsen ei tule turvautua missään tilanteessa valheen isän eli perkeleen apuun ja konstiin ja valehdella jotta selviäisi jostain. Ei vaikka valehtelu maailman silmissä näyttäisi kuinka oikeutetulta tahansa. Tämä maailma onkin annettu juuri tämän valheen isän haltuun.

2.Kor.6:3 Me emme missään kohden anna aihetta pahennukseen, ettei virkaamme moitittaisi,
6:4 vaan kaikessa me osoittaudumme Jumalan palvelijoiksi: suuressa kärsivällisyydessä, vaivoissa, hädissä, ahdistuksissa,
6:5 ruoskittaessa, vankeudessa, meteleissä, vaivannäöissä, valvomisissa, paastoissa;
6:6 puhtaudessa, tiedossa, pitkämielisyydessä, ystävällisyydessä, Pyhässä Hengessä, vilpittömässä rakkaudessa,
6:7 totuuden sanassa, Jumalan voimassa, vanhurskauden sota-aseet oikeassa kädessä ja vasemmassa;
6:8 kunniassa ja häpeässä, pahassa maineessa ja hyvässä, villitsijöinä ja kuitenkin totta puhuvina

Jumalan sana kehoittaa Jumalan lapsia osoittautumaan kaikessa Jumalan palvelijoiksi. Myös hädässä ja ahdistuksessa Jumalan sana kehoittaa lapsiaan puhumaan totta. Jumalan lapsen ei tule turvata perkeleen konsteihin vaan totuuden eli Jumalan apuun ja siksi Jumalan lapsen tulee joka tilanteessa pysyä totuudessa.

Eli Paavali tekee tiettäväksi että ei tule missään kohden antaa aihetta pahennukseen. Kaikessa tulee osoittautua Jumalan palvelijoiksi ja vaikka olisi kuinka tukala ja tympeä tilanne niin aina ja kuitenkin tulee puhua TOTTA. Valhe ei kerta kaikkiaan sovi Jumalan palvelijan suuhun, ei missään tilanteessa!

Toivon, että tämä hieman valaisee asiaa miksi kirjoitan miten kirjoitan.


Kyllä.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Jännä ilmiö..

ViestiKirjoittaja Minä vain » 08. Syys 2011 16:01

Mutta tuo käsky ei tuomitse valehtelua sen kaikissa muodoissa, esim häntä, joka valehtelee esim. varkaalle: ei minulla ole enempää.
Valehtelu ei ole mitenkään hyvä asia, riippuu todellakin tilanteesta.
Voi tietysti puhua totta ja sanoa varkaalle: minulla on enemmän, mutten kerro missä....Voi käydä huonosti.
En puolusta valhetta, mutta joissain tapauksissa se on ymmärrettävä.


Esitin asian tuosta käskystä.
Itse tuo käsky kieltää sanomasta väärää todistusta lähimmäisestäsi.
Se ei ole käsky Älä valehtele.

Huomaa mitä kirjoitin.

Jeesuksen opetuslapsen ei tule turvautua missään tilanteessa valheen isän eli perkeleen apuun ja konstiin ja valehdella jotta selviäisi jostain.

Mutta Opetuslapsen tulee ymmärtää, jos joku (esimerkissä ryöstön uhri) valehtelee hädässään.

Eli Paavali tekee tiettäväksi että ei tule missään kohden antaa aihetta pahennukseen. Kaikessa tulee osoittautua Jumalan palvelijoiksi ja vaikka olisi kuinka tukala ja tympeä tilanne niin aina ja kuitenkin tulee puhua TOTTA. Valhe ei kerta kaikkiaan sovi Jumalan palvelijan suuhun, ei missään tilanteessa!


Kirjoitin esimerkin, ja mielestäni olen totta kirjoittanut.
Toki minäkin voin erehtyä, mutta jos on totta mitä kirjoitin, niin se on totta.

Toivon, että tämä hieman valaisee asiaa miksi kirjoitan miten kirjoitan.



Kyllä.


Hyvä niin. :thumb:
Minä vain
 

Re: Jännä ilmiö..

ViestiKirjoittaja toni t » 08. Syys 2011 16:32

Esitin asian tuosta käskystä.
Itse tuo käsky kieltää sanomasta väärää todistusta lähimmäisestäsi.
Se ei ole käsky Älä valehtele.

Huomaa mitä kirjoitin.


Huomasin kyllä mitä kirjoitit eli sanot
Valehtelu ei ole mitenkään hyvä asia, riippuu todellakin tilanteesta.
Vastasin tähän ettei valehtelu ole koskaan hyvä asia sillä kaikki valhe on saatanasta. Ja ettei sellaista tilannetta ole jossa tilanne tekisi valehtelusta hyvä asian. Toin myös esille sen mistä valhe on peräisin ja kenelle se ei kuulu.

En puolusta valhetta, mutta joissain tapauksissa se on ymmärrettävä.


Opetuslapsen tulee ymmärtää että uskoton ihminen elää saatanan orjuudessa toteuttaen hänen tahtoaan ja tietenkin on ymmärrettävää että uskoton ihminen puollustautuu valheen avulla jos voi. Valehtelua se ei tee kuitenkaan hyväksi asiaksi oli tilanne mikä tahansa sillä valehtelu on syntiä.

Mutta Opetuslapsen tulee ymmärtää, jos joku (esimerkissä ryöstön uhri) valehtelee hädässään.


Tottakai. Opetuslapset eivät ole tuomitsemassa lähimmäisiä vaan auttamassa.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron