Mitä sanotte? Tutkin Munkkeutta..

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Mitä sanotte? Tutkin Munkkeutta..

ViestiKirjoittaja Masa » 31. Elo 2011 19:42

toni l kirjoitti:
Masa kirjoitti:Petri: no en tiedä -- mutta minun silmillä tuossa lukee
SB: ...ja täydellistä seurakuntaahan ei tästä maailmasta löydy.
Toni: Ei pidä paikkaansa.


Masa "ei pidä paikkaansa" oli tarkoitettu siihen että kaikki seurakunnat eivät toimi niin kuin katollinen ja ortodoksi munkkeus eli he ottavat joitain Raamatusta ja sekoittavat sen perinnäissääntöjen valheeseen eli uskonnollisuuteen. Ei pidä paikkaansa oli suunattu siis siihen ettei kaikki seurakunnat toimi niin. Jännä että tässä viimeisessä lainauksessasi olet SB:n lauseesta jättänyt juuri sen kohdan pois johon vastasin ei pidä paikkaansa ja tuot esille vain kohdan johon sillä en vastannut.

Pitäisihän se Masa jo siitä tajuta mihin ei pidä paikkaansa oli tarkoitettu kun luet mitä kirjoitin sen jälkeen. En kirjoittanut että löytyy täydellinen seurakunta vaan että jokainen tekee virheitä sillä kenestäkään ei tule täydellistä tässä ajassa. Miten tässä ajassa sitten voisi olla täydellinen seurakunta jos kenestäkään ei tule täydellistä..

Minusta Masa tuntuu että sinä haluat vain etsiä kirjoituksistani virheitä että pääsisit jälleen sanomaan "selityksen maailmanmestari". Tunnistatko Masa itsessäsi piirrettä että haluat päästä napauttamaan ja varsinkin minua olisi kiva napauttaa kirjoituksistani?


No, luin siis väärin kirjoituksesi - Kiitos korjauksesta.
Masa
 

Re: Mitä sanotte? Tutkin Munkkeutta..

ViestiKirjoittaja Horseman » 31. Elo 2011 19:50

Mielenkiintoinen aihe. Tonin ajatukset ovat lähellä omia näkemyksiäni. Olen syksyn mittaan menossa Valamoon tutustumaan paikkaan ja aiheeseen, en tosin itse aio munkiksi.
Ihminen on kuin ruoko, kun tuuli käy hänen ylitsensä, ei häntä enää ole.
Horseman
 
Viestit: 3
Liittynyt: 10. Joulu 2010 18:48

Re: Mitä sanotte? Tutkin Munkkeutta..

ViestiKirjoittaja pekka » 01. Syys 2011 13:10

pekka kirjoitti:
JHK kirjoitti:Toni: Ihan mistä näkökulmasta haluat asiaa katsoa, tuosta näkökulmasta en minäkään munkkeutta kehu. Sitä joutuu elämään jumalattomuuden keskellä, jopa mukana järjestöissa tai valtarakenteissa jotka ovat pahoja. Voisin parjata sinua koska maksat verot suomen valtiolle ja tuet kaikkea jumalattomuutta, samoin myös epäraamatullisia johtajuuden malleja, koululaitosta joka opettaa valhetta, sairaaloita jotka tappavat lapsia jne jne. Pysyn kanssassani että munkkien elämäntyyli sisältää hyviä elementtejä ja on monessa kiitettävää, hyväksyit sinä sitten sitä tai et, Herra on tuomarini, onneksi sinä et ole.

Pekka, ilmaiset asian siihen malliin että voin helposti kokea sen osuvan minuun - olenko minä siis saatanan voimakkaasti eksyttämä yksilö? Kannattaa varoa miten asian ilmaisee, ettei synny väärinkäsityksiä.




JHK: en tarkoittanut sinua mitenkään enkä millään lailla erikseen, vaan tarkoitin, että me kaikki olemme enemmän tai vähemmän saatanan eksyttämiä joissakin asioissa. Se on parempi tunnustaa ettei rupea luulemaan itsestään liikoja ja pysyy nöyränä, eikä ylpisty matkan varrella. Pitää muistaa myös ettei lihassamme ole mitään hyvää eli saatana on koko ajan lihassamme kiinni. Vain Pyhän Hengen voimassa kykenemme vastustamaan saatanan yrityksiä eksyttää meidät pois Jumalan tahdosta. Koen joka päivä, että minulla on parantamisen tarvetta asioissa kuin asioissa. Olen Jumalan Armosta riippuvainen syntinen ihminen.

Olet minulle rakas veli Herrassa.




JHK:lle:

Tyydyttikö tämä vastaukseni sinua hengellisessä mielessä? Ymmärsitkö nyt ettei minulla ole sinua vastaan mitään eikä ole koskaan ollutkaan, eikä tule koskaan olemaankaan.

Oletko antanut minulle sydämessäsi anteeksi? Koin, että olit vähän suutahtanut minulle kun ymmärsit väärin mitä ajoin kirjoituksellani takaa. Olenko ymmärtänyt asian oikein?

Jumalan siunausta sinulle uskonveljeni Herrassa.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Mitä sanotte? Tutkin Munkkeutta..

ViestiKirjoittaja JHK » 01. Syys 2011 19:27

Juttu oli selvä jo aiemmalla viestilläsi, asian suhteen ei ole mitään ongelmaa, rauhaa ja Herran siunausta.
JHK
 

Re: Mitä sanotte? Tutkin Munkkeutta..

ViestiKirjoittaja pekka » 01. Syys 2011 20:08

Hyvä näin, kiitos sinulle.

Jalat maassa, mutta katse Kristuksessa syntiemme tähden.

Isän Jumalan siunausta ja Herran Jeesuksen armoa myös sinulle ja kaikille muillekin foorumilaisille.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 2 vierailijaa

cron