Mitä sanotte? Tutkin Munkkeutta..

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Mitä sanotte? Tutkin Munkkeutta..

ViestiKirjoittaja Lumina* » 30. Elo 2011 21:38

En jaksa enään edes lukea mitä kirjoitit. Minä tiedän olevani oikeassa ja lopetan tämän keskustelun osaltani tähän. Saat toki yksinäsi jatkaa vastaanpanemistasi ihan niin kauan kuin haluat. Kyllä sinäkin vielä opit, mikäli kokosydämisesti haluat Jeesusta seurata ja hänen ääntään kuunnella. Toivon todella kaikkea hyvää ja siunattua elämää sinulle!


Ohhoh :shock: ..ei varmaan pitäis tähänkään sekaantua ,mutta en olis kyllä yht´äkkiä uskonu että täs oltiinkin näin "keppoisin eväin" liikkeellä :roll: ..tai ehkä :think2:
Lumina*
 

Re: Mitä sanotte? Tutkin Munkkeutta..

ViestiKirjoittaja tuomarisimson777 » 30. Elo 2011 21:40

Mä itse mietin että Herran seuraaminen onnistuu ilman munkinviittoja,luostareita ja selibaatteja.. Siis Normaaleissa vaatteissa ja vaikkapa normaalissa kerrostaloasunnossa. Raamatussa ei puhuta mitään että pitäisi perustraa luostareita.. Siitä en tiedä mitä luostareissa Raamatusta opetetaan.. :? Rukoillaanko luostareissa neitsytmariaa (epäjumnalanpalvelusta) tai uskotaan ikoneihin (epäjumalanpalvelus myös)..
Ainakin melkein oikeita uskon-näkemyksiä jo vuodesta 2004=)=)
tuomarisimson777
 
Viestit: 543
Liittynyt: 01. Maalis 2011 17:44

Re: Mitä sanotte? Tutkin Munkkeutta..

ViestiKirjoittaja JHK » 30. Elo 2011 23:22

Ei raamattu kyllä kielläkkään elämästä kollektiivisessa taloudessa vailla omaisuutta, käyttäen osan ajastaan työhön, osan rukoukseen ja osan Raamatun lukuun, tehden samalla työtä muiden ihmisten hyväksi yhdessä uskonveljien kanssa - näitä elementtejä minä ymmärsin SilverBriden kiittelevän, en suinkaan katolista hapatusta, uskonnollisuutta,vääristynyttä johtajasysteemiä, pakkoselibaattia ja kymmeniä muita vääristymiä joita löytyy perinteisten kirkkojen yhteydestä ja luostarilaitoksesta.
JHK
 

Re: Mitä sanotte? Tutkin Munkkeutta..

ViestiKirjoittaja SilverBride » 30. Elo 2011 23:46

JHK kirjoitti:Ei raamattu kyllä kielläkkään elämästä kollektiivisessa taloudessa vailla omaisuutta, käyttäen osan ajastaan työhön, osan rukoukseen ja osan Raamatun lukuun, tehden samalla työtä muiden ihmisten hyväksi yhdessä uskonveljien kanssa - näitä elementtejä minä ymmärsin SilverBriden kiittelevän, en suinkaan katolista hapatusta, uskonnollisuutta,vääristynyttä johtajasysteemiä, pakkoselibaattia ja kymmeniä muita vääristymiä joita löytyy perinteisten kirkkojen yhteydestä ja luostarilaitoksesta.



Juurikin tätä tarkoitin. Kiitos kun tulkitsit minut normaalikielelle. En aina osaa tuoda ajatuksiani esille kaikelle kansalle ymmärrettävällä tavalla. Kiitos!
SilverBride
 

Re: Mitä sanotte? Tutkin Munkkeutta..

ViestiKirjoittaja toni t » 31. Elo 2011 13:23

JHK kirjoitti:Ei raamattu kyllä kielläkkään elämästä kollektiivisessa taloudessa vailla omaisuutta, käyttäen osan ajastaan työhön, osan rukoukseen ja osan Raamatun lukuun, tehden samalla työtä muiden ihmisten hyväksi yhdessä uskonveljien kanssa - näitä elementtejä minä ymmärsin SilverBriden kiittelevän, en suinkaan katolista hapatusta, uskonnollisuutta,vääristynyttä johtajasysteemiä, pakkoselibaattia ja kymmeniä muita vääristymiä joita löytyy perinteisten kirkkojen yhteydestä ja luostarilaitoksesta.


Ihmeellinen lähestymistapa asiaan sillä on kyse munkkeudesta. Munkit joutuvat hyväksymään ja noudattamaan katollisen ja ortodoksi kirkon virallista ja epäraamatullista oppia. Munkkina eläminen on elämistä jossa kirjaimellisesti pyritään elämään kirkkojen uskonnollisten ja epäraamatullisten oppien mukaan ja munkki ei voi olla siksi Kristuksen seurakunnan jäsen. Luostareissa ei ole mitään Kristuksen seurakunnan uskonveljiä vaan toisia epäjumalanpalvelijoita.

SilverBride sanoi ettei itse munkkeudessa ole mitään pahaa ja se on todella väärin sanottu koska munkkeudessa juurikin pyritään kirjaimellisesti elämään uskonnollisuudessa. Munkki edustaa henkilöä joka pyrkii elämään epäraamatullisessa uskonnollisuudessa ja epäjumalanpalvelemisessa kirjaimellisesti. Jos sanoo ettei itse munkkeudessa ole mitään pahaa on sama asia sanoa ettei siinä ole mitään pahaa jos haluaa noudattaa ja elää kirjaimellisesti katollisen ja ortodoksi kirkon uskonnollisten oppien mukaan sillä sitä munkkeus juurikin on. Munkit tekevät joitain hyviäkin juttuja mutta se ei tee itse munkkeudesta hyvää.

Myös monet epäraamatulliset lahkot elävät kollektiivisessa taloudessa vailla omaisuutta käyttäen osan ajastaan työhön ja osan rukoukseen ja osan Raamatun lukuun tehden samalla työtä muiden ihmisten hyväksi uskonveljiensä kanssa. Eli monet lahkolaiset ja epäjumalanpalvelijat voivat tehdä joitain Raamatullisiakin asioita vaikka he edustaisivatkin täysin epäjumalanpalvelemista ja lahkolaisuutta jne. Itse munkkeudessa ja lahkolaisuudessa ei ole mitään hyvää mutta he voivat tehdä heidän uskonnollisuutensa ohessa joitain hyviäkin tekoja.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Mitä sanotte? Tutkin Munkkeutta..

ViestiKirjoittaja pekka » 31. Elo 2011 14:02

Uskon kyllä mitä Toni kertoo ja kirjoittaa meille munkkeudesta Raamatun valossa.

Mutta vastustus on kovaa täällä foorumissakin, aivan kuten oli esimerkiksi kuvantekoasiassa koska saatanan eksytys on niin voimallista ettei tahdota millään uskoa Jumalan tahtoa tässäkin asiassa.

Kuvantekoasiassa silmäni aukesivat vasta täällä foorumissa koska isien perinnäissäännöt olivat eksyttäneet minut niin perusteellisesti. Samoin on tämän munkkeus asian kanssa. Olin aikaisemmin ollut siinä luulossa, että se on Raamatun mukaista hengellistä toimintaa mutta nyt tiedän, ettei ole ja hyväksyn sen koska se on Jumalan tahto. Eli, että munkkeus on epäjumalan palvomista ja niin edelleen. Voitte itse kerrata mitä Toni on meille kertonut asiasta Raamatun valossa.

Jumala aivan selvästi johdatti meidät tutkimaan tätä asiaa täällä foorumissa, että silmämme avautuisivat tässäkin asiassa.

KIITOS HERRALLE!
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Mitä sanotte? Tutkin Munkkeutta..

ViestiKirjoittaja JHK » 31. Elo 2011 14:56

Toni: Ihan mistä näkökulmasta haluat asiaa katsoa, tuosta näkökulmasta en minäkään munkkeutta kehu. Sitä joutuu elämään jumalattomuuden keskellä, jopa mukana järjestöissa tai valtarakenteissa jotka ovat pahoja. Voisin parjata sinua koska maksat verot suomen valtiolle ja tuet kaikkea jumalattomuutta, samoin myös epäraamatullisia johtajuuden malleja, koululaitosta joka opettaa valhetta, sairaaloita jotka tappavat lapsia jne jne. Pysyn kanssassani että munkkien elämäntyyli sisältää hyviä elementtejä ja on monessa kiitettävää, hyväksyit sinä sitten sitä tai et, Herra on tuomarini, onneksi sinä et ole.

Pekka, ilmaiset asian siihen malliin että voin helposti kokea sen osuvan minuun - olenko minä siis saatanan voimakkaasti eksyttämä yksilö? Kannattaa varoa miten asian ilmaisee, ettei synny väärinkäsityksiä.
JHK
 

Re: Mitä sanotte? Tutkin Munkkeutta..

ViestiKirjoittaja toni t » 31. Elo 2011 15:42

JHK kirjoitti:Toni: Ihan mistä näkökulmasta haluat asiaa katsoa, tuosta näkökulmasta en minäkään munkkeutta kehu. Sitä joutuu elämään jumalattomuuden keskellä, jopa mukana järjestöissa tai valtarakenteissa jotka ovat pahoja. Voisin parjata sinua koska maksat verot suomen valtiolle ja tuet kaikkea jumalattomuutta, samoin myös epäraamatullisia johtajuuden malleja, koululaitosta joka opettaa valhetta, sairaaloita jotka tappavat lapsia jne jne. Pysyn kanssassani että munkkien elämäntyyli sisältää hyviä elementtejä ja on monessa kiitettävää, hyväksyit sinä sitten sitä tai et, Herra on tuomarini, onneksi sinä et ole.

Pekka, ilmaiset asian siihen malliin että voin helposti kokea sen osuvan minuun - olenko minä siis saatanan voimakkaasti eksyttämä yksilö? Kannattaa varoa miten asian ilmaisee, ettei synny väärinkäsityksiä.


Asiaa tulee katsoa aina Raamatullisesta näkökulmasta. Munkki edustaa henkilöä joka pyrkii noudattamaan ja elämään kirjaimellisesti kirkkojen uskonnollisuuden mukaan. Se että suomen valtio määrää minut maksamaan veroja on täysin eri asia kuin se että itse hyväksyisin mitään noista epäraamatullisista asioista joita verorahoilla tehdään. En minä niitä pahoja tekoja ole tekemässä mitä jotkut tekevät minun verorahoillani. Vertauksesi on suorastaan älytön.

Munkki taas itse tekee epäraamatullisia asioita ja harrastaa epäjumalanpalvelemista. Minkkien elämän tyyli on epäjumalanpalvelemista johon sisältyy myös joitain hyviäkin asioita. Munkin elämän tyyli on kuitenkin täysin Raamatun opetuksen vastainen eikä edusta Jeesuksen seuraamista.

Matt.23:27 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te olette valkeiksi kalkittujen hautojen kaltaisia: ulkoa ne kyllä näyttävät kauniilta, mutta ovat sisältä täynnä kuolleitten luita ja kaikkea saastaa!
23:28 Samoin tekin ulkoa kyllä näytätte ihmisten silmissä hurskailta, mutta sisältä te olette täynnä ulkokultaisuutta ja laittomuutta.

Kirjanoppineet ja fariseuksetkin osoittivat ihmisten silmissä hyviä tekoja ja he tekivät myös Raamatullisia tekoja. Silti Jeesus parjaa heitä ulkokullatuiksi joissa on kaunis ulkokuori jota ihmiset katselevat mutta sisältä he olivat täynnä kaikkea saastaa eli ihmisten perinnäissääntöjä jne. Samoiten on munkkien laita. He voivat hyvillä teoillaan näyttää ihmisten silmissä ulkoapäin hurskailta koska tekevät joitain Raamatullisia asioita mutta sisältä he ovat täynnä kaikkea saastaa koska harjoittavat kirkkojen uskonnollisuutta ja epäjumalanpalvelemista.

Ihmisten hyviä tekoja on aina hyvä kunnioittaa mutta munkkien elämäntyyliä ei tule kunnioittaa ja kannattaa sillä siinä on hurskas ulkokuori mutta sisältä se on täynnä saastaa ulkokultaisuutta ja laittomuutta.

Saathan sinä JHK uskoa miten haluat en minä voi enkä edes haluaisi olla mikään sinun tuomarisi joten viimeinenkin lauseesi ihmetyttää. Tarkoitukseni on tuoda vain esille se että munkkeus edustaa täysin epäraamatullista uskonnollisuutta. En esiinny tuomarina vaan katson asiaa Jumalan sanan pohjalta.

Ateistit todella usein syyttävät kristittyä joka kertoo jonkun asian olevan syntiä tuomariksi ja sillä he koittavat syyllistää kristittyä ja hänen toimintaansa kun hän paljasti synnin. Kristitty joka kertoo Jumalan sanan ilmoittavan jonkin asian synniksi ei ole tuomari vaan kertoo mitä Tuomarin sana asiasta ilmoittaa.

Munkkeus edustaa katollisen ja ortodoksi kirkkojen virallisen opin kirjaimellista harjoittamista eli epäjumalanpalvontaa joka on puettu hurskaaseen ulkokuoreen. Sellainen elämän tapa on eksyttävää eikä missään nimessä kiitettävää.

JHK ovatko ne ihmiset jotka pitävät Jumalan kuvan tekemistä ja munkkeutta hyvänä juttuna mielestäsi oikeassa vai ovatko he perinnäissääntöjen kautta eksytettyjä Raamatun ilmoittamasta totuudesta...
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Mitä sanotte? Tutkin Munkkeutta..

ViestiKirjoittaja JHK » 31. Elo 2011 15:48

Unohda tuo tuomitsemisjuttu viime tekstistäni, sinun ja pekan kirjoitukset sekoittuivat mielessäni keskenään, ja kirjoitin väärällä tavalla latautuneen tekstin sinulle. Ärsyynnyin sinuun ja suuttumukseni myrkytti tekstin. Meillä on taas menossa upea kiista jossa molemmat kirjoittajat ovat samaa mieltä, mutta tappelevat silti. En viitsi vääntää tästä enempää.

JHK ovatko ne ihmiset jotka pitävät Jumalan kuvan tekemistä ja munkkeutta hyvänä juttuna mielestäsi oikeassa vai ovatko he perinnäissääntöjen kautta eksytettyjä Raamatun ilmoittamasta totuudesta...

Jos nyt aletaan pilkkua viilaamaan munkkeuden hyvistä ja huonoista puolista, olisi määriteltävä; minkä kirkon munkeista puhutaan, minkä tyypin luostarista ja minkä aikakauden, sinä tiedät että en kannata katolisen kirkon hapatusta. Siltä pohjalta toivoisin että tulkitset oikein sen mitä olen sanonut aiemmin.
JHK
 

Re: Mitä sanotte? Tutkin Munkkeutta..

ViestiKirjoittaja toni t » 31. Elo 2011 16:07

JHK kirjoitti:Unohda tuo tuomitsemisjuttu viime tekstistäni, sinun ja pekan kirjoitukset sekoittuivat mielessäni keskenään, ja kirjoitin väärällä tavalla latautuneen tekstin sinulle. Ärsyynnyin sinuun ja suuttumukseni myrkytti tekstin. Meillä on taas menossa upea kiista jossa molemmat kirjoittajat ovat samaa mieltä, mutta tappelevat silti. En viitsi vääntää tästä enempää.

JHK ovatko ne ihmiset jotka pitävät Jumalan kuvan tekemistä ja munkkeutta hyvänä juttuna mielestäsi oikeassa vai ovatko he perinnäissääntöjen kautta eksytettyjä Raamatun ilmoittamasta totuudesta...

Jos nyt aletaan pilkkua viilaamaan munkkeuden hyvistä ja huonoista puolista, olisi määriteltävä; minkä kirkon munkeista puhutaan, minkä tyypin luostarista ja minkä aikakauden, sinä tiedät että en kannata katolisen kirkon hapatusta. Siltä pohjalta toivoisin että tulkitset oikein sen mitä olen sanonut aiemmin.


En näe itse keskusteluamme tappeluna sillä on hyvä keskustella asioista myös sellaisistakin joista on hieman eri mieltä. Mutta luulen ymmärtäväni kantasi. Ymmärrän kyllä ettet hyväksy näiden kirkkojen epäraamatullisia asioita ja että etsit munkkeudesta niitä hyvä puolia. Nämä munkkeuden hyvätkin puolet löytyvät myös katollisesta ja ortodoksi kirkosta koska niitä munkit edustavat. Mutta munkkeuden hyvät puolet eivät vie pois sitä tosiasiaa mitä munkkeus (katollinen ja ortodoksi kirkko) edustaa. Munkkeus edustaa katollisen ja ortodoksi kirkon hapatuksen harjoittamista kirjaimellisesti ja käytännössä.

Siunausta veli JHK:lle.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron