Jehovan todistajat vierailulla.....

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Jehovan todistajat vierailulla.....

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 24. Elo 2011 05:16

Rauhaa!

Meillä oli kaksi naista viikonloppuna kyläilemässä, joista toinen oli saksalainen ja toinen suomalainen vaimoni entinen kurssikaveri, jota hän ei ollut nähnyt yli 15 vuoteen. He ovat olleet joskus parhaita ystäviä. Joskus 90-luvulla hän kuitenkin muutti Saksaan ja kääntyi jehovan todistajaksi. Hänen perheensä on helluntalaistaustainen. Vaimoni entinen ystävä halusi nähdä siis entisen hyvän ystävänsä moneen vuoteen. He tulivatkin käymään meillä ja viipyivät yön yli. Tiesimme heidän olevan JT:n harhaopissa. Raamattu sanoo:

1.Joh.1:9 "Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika.
1:10 Jos joku tulee teidän luoksenne eikä tuo mukanaan tätä oppia, niin älkää ottako häntä huoneeseenne älkääkä sanoko häntä tervetulleeksi;
1:11 sillä joka sanoo hänet tervetulleeksi, joutuu osalliseksi hänen pahoihin tekoihinsa."

Muistin tämän kohdan Raamatusta vasta jälkikäteen. Herra armahtakoon minua :prayer4: . Tiesin toisaalta, että heillä oli aito halu nähdä vaimoani niin monen vuoden jälkeen. Toisaalta tiesin, että matkan ainoa tarkoitus ei ollut pelkästään tapaaminen ystävällisissä merkeissä, vaan käännytystyön aloittaminen JT:n metodien mukaan. Jo lähes alussa kävi selväksi se, että olemme kristittyjä ja myöskin se, että tunnen JT:n opin melko perusteellisesti. Olen käynyt 80-ja 90-luvuilla keskusteluita, jos niitä keskusteluiksi voi sanoa runsaasti ja myöskin jutellut yksittäisten JT:ien kanssa, jotka ovat tunnustaneet elävänsä kovan paineen alla ja sosiaalinen paine yms. saavat aikaan sen, etteivät he uskalla erota liikkeestä, sillä pahimmassa tapauksessa he jäävät yksin koko suvun hyljätessä heidät.
He eivät suostu kuuntelemaan, mitä Raamattu sanoo pelastuksesta ja uskovat Jeesuksen olevan yliarkkienkeli Miikaelin. Tämä olisi melko helposti osoitettavissa Raamatusta, ettei näin ole. Näin ollen myös pelastuksesta kertomiselta on pitkälti pohja pois. Kerroin kyllä heille heti lähes aluksi, olevamme uudestisyntyneitä krstittityjä. Tämä kuitenkin näytti innostavan heitä ja he luulivatkin meidän kuuluvan ev.lut.kirkkoon. Kerroin kuitenkin, miten asiat ovat tämän asian suhteen, ettemme kuulu kirkkoon, emmekä mihinkään herätysliikkeeseen, mikä sai heiltä "valmiit pasmat" sekaisin. Lisäksi heiltä meni yöunet. Enempää emme päässeet keskustelemaan ja selkeästi he välttivät sitä. Tiesin selkeästi sen, etteivät he ole koskaan törmänneet sellaisiin kristittyihin kuin me. He olivat meillä yhden yön ja lähtivät hämmentyneinä pois. Meille ei jäänyt oikeastaan muuta kuin jäädä rukoilemaan heidän puolestaan, jotta jossain vaiheessa heille kirkastuisi koko JT:n valhe ja pääsisivät irti perkeleen pauloista. Tiedän myöskin sen, että heille on turha ehkäpä laittaa materiaalia, mistä harhoista JT:n opissa on kyse. Toivotonta se ei ole, sillä tiedän muutamia harvoja päässeen irti liikkeestä ja tulleen elävään uskoon. Tässäpä rukousaihetta myös muille, jotka sydämelleen saavat rukoilla heidän puolestaan.

Siunausta näin aamuyön tunteina kaikille sisarille ja veljille Herrassa :thumb: :hearts:
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30

Re: Jehovan todistajat vierailulla.....

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 25. Elo 2011 22:41

Seuraavassa muuten linkki Jehovan Todistajien väärästä opista, jonka löysin Petrin sivuilta. On tärkeää rukoilla heidän puolestaan, jotta silmät avautuisivat näkemään Totuuden. Monilla on sosiaalisia paineita irrottautua JT:sta, koska se usein merkitsee lähes tai täysin totalitääristä yksin käämistä. Herra armahtakoon mahdollisimman monta harhaoppista elävään uskoon :prayer4:

http://www.kotipetripaavola.com/Onko%20 ... 0oppi.html

Siunausta :hearts:
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30

Re: Jehovan todistajat vierailulla.....

ViestiKirjoittaja tuomarisimson777 » 26. Elo 2011 06:24

On myös tärkeetä että katsomme myös itseämme miten suhtaudumme sellaiseen joka nyt vaikapa jopstain syystä lähtee ryyppäämään seurakunnasta josssa itse olemme. Pavalihan kirjoittaa.."neuvokaa kuten veljeä" sitä joka on harhaantunut tai väsähtänyt uskontiellä.. Onhan siinä myös toisaalta kirjoitettu kohta "ettekä söisikään sellaisen kanssa".. ja taas toisaalla "älkää pitäkö häntä viholisena vaan neuvokaa kuten veljeä" miten itse painotamme asioita.. TAHDOMMEKO oikeasti että harhaanmennyt tekee parannuksen ja palaa? Vai tahdommeko vaan päästä haukkumaan jotakuta.? Tiedän että on "syntykyttiä" olemassa jotka kaiken aikaa vaan etsii syntejä muista ja ovat kuin hyeenat heti langenneen perässä..ainoastaan haukkumassa.. Kysy itseltäsi (jokainen meistä) Olenko minä seurakunnan ulosheittomies vai vastaanottomies? :welcome: :welcome: :welcome:
Ainakin melkein oikeita uskon-näkemyksiä jo vuodesta 2004=)=)
tuomarisimson777
 
Viestit: 543
Liittynyt: 01. Maalis 2011 17:44

Re: Jehovan todistajat vierailulla.....

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 26. Elo 2011 17:45

tuomarisimson777 kirjoitti:On myös tärkeetä että katsomme myös itseämme miten suhtaudumme sellaiseen joka nyt vaikapa jopstain syystä lähtee ryyppäämään seurakunnasta josssa itse olemme. Pavalihan kirjoittaa.."neuvokaa kuten veljeä" sitä joka on harhaantunut tai väsähtänyt uskontiellä.. Onhan siinä myös toisaalta kirjoitettu kohta "ettekä söisikään sellaisen kanssa".. ja taas toisaalla "älkää pitäkö häntä viholisena vaan neuvokaa kuten veljeä" miten itse painotamme asioita.. TAHDOMMEKO oikeasti että harhaanmennyt tekee parannuksen ja palaa? Vai tahdommeko vaan päästä haukkumaan jotakuta.? Tiedän että on "syntykyttiä" olemassa jotka kaiken aikaa vaan etsii syntejä muista ja ovat kuin hyeenat heti langenneen perässä..ainoastaan haukkumassa.. Kysy itseltäsi (jokainen meistä) Olenko minä seurakunnan ulosheittomies vai vastaanottomies? :welcome: :welcome: :welcome:


Rauhaa tuomarisimson777!

Tarvitsemme rukousta, viisaita sanoja ja taidollisuutta, kun ja jos joudumme tilanteeseen, jossa olemme velvolliset ojentamaan veljeä tai sisarta Kristuksessa. Herra kyllä kuulee rukoukset:

Jaak.1:5 "Mutta jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta, joka antaa kaikille alttiisti ja soimaamatta, niin se hänelle annetaan."

Meidän tulee rohkaista, nostaa, olla rakennukseksi väsyneelle kanssamatkajaallemme Tiellä Elämän kaidan Hengessä ja lipeämättä Totuudesta. Jeesus on Tie, Totuus ja Elämä, Jumalan Sana. :amen4:

Jokainen Herran oma varmasti haluaa, että mahdollisimman moni tulisi elävään uskoon. Haukkumalla jumalaton helvetin syövereihin, on lihallista, sydämetöntä ja vailla Rakkautta Totuuteen. Ei meidän tule olla kaivelemassa kenestäkään virheitä ja puutteita, sillä vajavaisia olemme kaikki. Kirjoituksessani olikin kyse vakavasta harhaopista, jonka vallassa valitettavan moni on. Kun sellaista tulee vastaan, olemme velvollisia paljastamaan eksytyksen. Emme etsimällä etsi harhaoppeja, vaan siis puutumme siihen, kun sellaista tulee vastaan, minkä tulee tapahtua oikeista vaikuttumista käsin, Rakkaudesta jumalattomiin, Rakkauden kautta vaikuttavan uskon kautta. Rm.5:5 1.Kor.13...Hengen hedelmät...

Hes.3:18 "Jos minä sanon jumalattomalle: sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et häntä varoita etkä puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen jumalattomasta tiestänsä, että pelastaisit hänen henkensä, niin jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.
3:19 Mutta jos sinä varoitat jumalatonta ja hän ei käänny jumalattomuudestansa eikä jumalattomalta tieltänsä, niin hän kuolee synnissänsä, mutta sinä olet sielusi pelastanut."

Selvää tekstiä, Jumalan Sanaa, joka tulkoon lihaksi! :prayer4: :amen4: .

Siunausta :thumb: :hearts: :hugehug:
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30

Re: Jehovan todistajat vierailulla.....

ViestiKirjoittaja tuomarisimson777 » 27. Elo 2011 00:38

Meinasin tuolla mun kirjoituksella jehonantodistajissa tapahtuvaa hylkäämistä..jne Oikeat Herran opetuslapset ei hylkää vaikka joku vähän nurin kiepsahtas tiellä.. Tai jos joku häipyy seurakunnasta ei koko uku hylkää. Vaan aloittaa väkevän rukouksen ja on yhä kaveri ja juttelee sille joka eronnut..
Ainakin melkein oikeita uskon-näkemyksiä jo vuodesta 2004=)=)
tuomarisimson777
 
Viestit: 543
Liittynyt: 01. Maalis 2011 17:44

Re: Jehovan todistajat vierailulla.....

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 27. Elo 2011 13:41

tuomarisimson777 kirjoitti:Meinasin tuolla mun kirjoituksella jehonantodistajissa tapahtuvaa hylkäämistä..jne Oikeat Herran opetuslapset ei hylkää vaikka joku vähän nurin kiepsahtas tiellä.. Tai jos joku häipyy seurakunnasta ei koko uku hylkää. Vaan aloittaa väkevän rukouksen ja on yhä kaveri ja juttelee sille joka eronnut..


Kyllä aivan oikein. JT:n lahkossa on paljon henkistä väkivaltaa ja moni elää pelon alla, eikä uskalla siis erota järjestöstä. Tämä johtaa myös jäsenten kaksoiselämään, mutta siinä on heillä riskinsä, mikäli jää kiinni rikkomuksesta, voi erotus olla rikkomuksen laadusta riipuen pysyvää tai väliaikaista. Mutta JT:n oppi on harhaoppi, ja he ovat yksi evankelioinnin kohde siinä, missä ketkä tahansa muut jumalattomat. Ongelmana olen vaan kokenut sen, etteivät he kuuntele yhtään, mitä minulla olisi kerrottavaa. Jos esitän vaikka Raamatusta, että "valkoinen on valkoinen", niin he eivät usko sitä, koska Watch Tower New Yorkissa (heidän päämajansa) selittää "vakoisen mustaksi."
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30

Re: Jehovan todistajat vierailulla.....

ViestiKirjoittaja SilverBride » 29. Elo 2011 20:51

1.Joh.1:9 "Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika.
1:10 Jos joku tulee teidän luoksenne eikä tuo mukanaan tätä oppia, niin älkää ottako häntä huoneeseenne älkääkä sanoko häntä tervetulleeksi;
1:11 sillä joka sanoo hänet tervetulleeksi, joutuu osalliseksi hänen pahoihin tekoihinsa."


1Joh1:9 Tällä raamatunkohdalla tarkoitetaan kaikkea poikkeavaa, mikä ei ole Jumalan tahdon mukaista. Kuten esim se, ettei elä armossa, vaan palaa takaisin lain alle.
1:10 Tässä tarkoitetaan sitä, että kuka tahansa, joka julistaa Jumalan sanan vastaista oppia (esim. menestysteologit) ja haluaa tulla kotiisi, niin älä kuitenkaan toivota hänen oppiaan ja opetustaan tervetulleeksi, äläkä kuuntele häntä. Tuleehan meidän kuitenkin osoittaa lähimmäisenrakkautta ja vieraanvaraisuutta jokaiselle, joka meiltä yösijaa pyytää. On täysin eriasia kutsua heidät, kuin heidän opetuksensa tervetulleeksi.
1:11 Kuten edellinen. Joka toivottaa hänet tervetulleeksi kotiinsa levittämään oppiaan, joutuu osalliseksi hänen pahoihin tekoihinsa.
SilverBride
 

Re: Jehovan todistajat vierailulla.....

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 31. Elo 2011 09:46

SilverBride kirjoitti:1.Joh.1:9 "Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika.
1:10 Jos joku tulee teidän luoksenne eikä tuo mukanaan tätä oppia, niin älkää ottako häntä huoneeseenne älkääkä sanoko häntä tervetulleeksi;
1:11 sillä joka sanoo hänet tervetulleeksi, joutuu osalliseksi hänen pahoihin tekoihinsa."


1Joh1:9 Tällä raamatunkohdalla tarkoitetaan kaikkea poikkeavaa, mikä ei ole Jumalan tahdon mukaista. Kuten esim se, ettei elä armossa, vaan palaa takaisin lain alle.
1:10 Tässä tarkoitetaan sitä, että kuka tahansa, joka julistaa Jumalan sanan vastaista oppia (esim. menestysteologit) ja haluaa tulla kotiisi, niin älä kuitenkaan toivota hänen oppiaan ja opetustaan tervetulleeksi, äläkä kuuntele häntä. Tuleehan meidän kuitenkin osoittaa lähimmäisenrakkautta ja vieraanvaraisuutta jokaiselle, joka meiltä yösijaa pyytää. On täysin eriasia kutsua heidät, kuin heidän opetuksensa tervetulleeksi.
1:11 Kuten edellinen. Joka toivottaa hänet tervetulleeksi kotiinsa levittämään oppiaan, joutuu osalliseksi hänen pahoihin tekoihinsa.


Selityksesi yhdeksänteen jakeeseen on oikea. Myös kymmennennen jakeen selitys on oikea, mutta kun yleensä väistämättä joudun ja olen joutunut kuuntelemaan esim. JT:n oppeja puoli tuntia hiljaa sillä ehdolla, että saan puhua itse sen jälkeen puoli tuntia, paljastaa eksytyksen ja evankelioida harhaoppisia Jeesuksen Kristuksen kieltäviä jumalattomia, jotka haluan tulevan elävään uskoon. Rakastan toki kaikkia harhaoppisia ja kadotukseen matkalla olevia Kristuksen minussa vaikuttavalla Rakkaudella, joka ei ole omaani. Yösijan he saivat ja muunkin huolenpidon. Keskusteluakin syntyi, mutta ei riittävästi - ainakin ajattelemaan selkeästi jäivät sekä ihmettelemään. Tavallaan he tulivat levittämään oppiaan ja evankelioimaan, minkä tiesin etukäteen. Toiminko viisaasti, en tiedä. Nämä jumalattomat lähimmäiset ovat ainakin esirukoukseni kohde nyt. Jakeen 11 perusteella, minun ei olisi tullut toivottaa heitä tervetulleeksi kotiini, kun tiedän ja tunnen JT:n taustat sekä motiivit. Meidän asuinalueella heitä kiertää ja he kiertävät myös talomme kaukaa, koska JT:n oppi ei mene perille. Sinänsä mukavia ihmisiä he olivat, kuten useimmat esim. ev.lut. nimikristityt, jotka ovat yksi evankeliointikohde ja heitäkin on meillä vieraillut sukulaisina, tuttavina, naapureina..."Harhaoppista karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti", sanoo Sana. Pitkämielisyyttä ja lähimmäisen Rakkautta tarvitaan, mutta harhaopit tulee Rakkauden Hengessä paljastaa. Sen jälkeen tarvitaan yhä Rakkautta, pitkämielisyyttä, kärsivällisyyttä jne. Jos eivät harhaopistaan käänny ja ovat kovakorvaisia sekä yhä itsepintaisesti yrittävät johtaa harhaan, on karttaminen paikallaan. Tämä asia on kuitenkin minulla rukouksen alla ja Herra on ilmoittava, mitä minun tulee tehdä seuraavaksi. Joten olen kärsivällinen ja odotan vastausta, enkä oman viisauteni varassa lähde ns. toimimaan.
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 3 vierailijaa

cron