Netmission foorumin toiminnasta

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Netmission foorumin toiminnasta

ViestiKirjoittaja todael » 23. Elo 2011 04:50

Palaan mainitsemaani Netmissionin keskustelu foorumissa aloittamani aiheen "Onko antikristus homoseksuaali ?" poistamiseen, ja annan tässä linkin, josta asiasta kiinnostuneet voivat lukea millaisen vastauksen Netmission sähökopostitse minulle antoi : linkki > http://uloskutsuttu.blogspot.com/2011/0 ... uaali.html

Kopio emailista on aivan linkittämäni tekstin lopussa.

- todael :prayer4:
todael
 

Re: Netmission foorumin toiminnasta

ViestiKirjoittaja toni t » 23. Elo 2011 09:15

Netmission foorumin vastaus todaelille osoittaa sen että netmission on korvasyyhy foorumi jossa Raamatun totuuden etsiminen ei ole ensisijalla.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Netmission foorumin toiminnasta

ViestiKirjoittaja PetriFB » 23. Elo 2011 10:59

toni l kirjoitti:Netmission foorumin vastaus todaelille osoittaa sen että netmission on korvasyyhy foorumi jossa Raamatun totuuden etsiminen ei ole ensisijalla.


Näin on. Meidän uskovien tulee pitää yllä totuutta siitä huolimatta vaikka totuudesta tehtäisiin rikos. Raamatun profeetallisen sanan mukaan Jumalan sanan totuudesta tehdään rikos täyden laittomuuden vallassa olevassa lopun ajan maailmassa.

Pitäkäämme siis totuutta esillä Jumalan armosta. Homous on synti, josta tulee tehdä parannus Raamatun sanan mukaan.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Netmission foorumin toiminnasta

ViestiKirjoittaja Lumina » 23. Elo 2011 14:46

Matt 10

27 Minkä minä sanon teille pimeässä, se puhukaa päivän valossa. Ja minkä kuulette kuiskattavan korvaanne, se julistakaa katoilta.
28 Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.
29 Eikö kahta varpusta myydä yhteen ropoon? Eikä yksikään niistä putoa maahan teidän Isänne sallimatta.
30 Ovatpa teidän päänne hiuksetkin kaikki luetut.
31 Älkää siis peljätkö; te olette suurempiarvoiset kuin monta varpusta.
32 Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa.
33 Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa.
34 Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.

Tuli mieleen tämä Sananpaikka.Oltiin hetki sitten tyttären kans lenkillä ja meillä oli tosi henkevät keskustelut :) Oli puhetta mm. siitä että jos yrittää tuoda jotain näitä meneillään olevia asioita mm. ekumeniaa tjk:n muuta hapatusta, niin monet joita on pitäny tosiuskovina ei halua ottaa kantaa, vaan kuittaa sen sillä että "eikö se nyt oo kuitenkin tärkeää että oma uskon elämä olis kunnos.

Ei haluta riitaa ...mutta eihän Jeesus oo luvannu meille rauhaa vaan miekan (paitsi tietysti sisäisen rauhan).. miekka on ase syntiä ja vääryyttä vastaan ja vaikka se tuntuukin raastavalta niin näin se vaan on.Ehkä netmissionillakaan ei haluta mitään riitaa.Se mitä raamattu puhuu (kieltää) riitelystä ei taida kuitenkaan olla samaa kuin taistelu syntiä vastaan ja sen julistaminen :)
En muuten päässyt lukemaan todaelin blogia ..se ei aukee mulle.
Lumina
 

Re: Netmission foorumin toiminnasta

ViestiKirjoittaja pekka » 23. Elo 2011 15:42

Ei ole oikein mitään lisättävää noihin teidän yllä oleviin kirjoituksiinne. Tilanne on paha ja pahenee koko ajan. Onneksi on tämä raitishenkinen ja rakentava keskustelufoorumi jossa saa joka päivä kasvaa terveempään suuntaan Jumalan Armossa. Kiitos kaikille uskollisille Jumalan seurakunnan julistajille, siis ihan kaikille foorumilaisille.

Iloitkaamme siitä, että:

"TÄNÄÄN AUTTAA HERRA"

Pian lähdemme kesänviettopaikkaan noin viideksi päiväksi nauttimaan luonnonrauhasta ja hiljaisuudesta ja saan siellä hiljentyä Jumalan edessä.

Tietokonetta siellä ei ole joten kirjoituksianne en pääse lukemaan.

Jumala huolehtii teistä kaikista hyvin!

Kiitos, ylistys ja kunnia Herrallemme Jeesukselle Kristukselle.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Netmission foorumin toiminnasta

ViestiKirjoittaja Masa » 23. Elo 2011 17:33

Ensin Raamatun jakeet jotka tulevat mieleeni.

Joh 8:44
Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.

Room
1:24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
1:25 nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
1:26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
1:27 samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
1:28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.
1:29 He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä;
1:30 ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia,
1:31 vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta;
1:32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät



2. Pietari
2.Pietarin kirje:
1:4 joiden kautta hän on lahjoittanut meille kalliit ja mitä suurimmat lupaukset, että te niiden kautta tulisitte jumalallisesta luonnosta osallisiksi ja pelastuisitte siitä turmeluksesta, joka maailmassa himojen tähden vallitsee,
2:10 ja varsinkin ne, jotka lihan jäljessä kulkevat saastaisissa himoissa ja ylenkatsovat herrauden. Nuo uhkarohkeat, itserakkaat eivät kammo herjata henkivaltoja,
2:18 Sillä he puhuvat pöyhkeitä turhuuden sanoja ja viekoittelevat lihan himoissa irstauksilla niitä, jotka tuskin ovat päässeet eksyksissä vaeltavia pakoon,

Juudaan kirje
1:16 He ovat napisijoita, kohtalonsa nurkujia ja vaeltavat himojensa mukaan; heidän suunsa puhuu pöyhkeitä, ja he mielistelevät ihmisiä oman etunsa tähden.
1:17 Mutta te, rakkaani, muistakaa nämä sanat, mitkä meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen apostolit ovat edeltäpäin puhuneet,
1:18 sanoen teille: "Viimeisenä aikana tulee pilkkaajia, jotka vaeltavat jumalattomuutensa himojen mukaan.


En usko antikristuksen olevan homo tai yleensä minkäänlaisen seksuaalisuuden alainen. Antikristus elää vain sen mukaan mikä hänelle itselleen ja toiminalleen on hyödyksi eli hän tekee ja esiintyy ihmisten edessä sallivana ja suvaitsevaisena jotta saisi ihmiset lankeamaan himoihin ja turmelukseen.
Uskoisin siis antikristus olevan kiinnostunut seksuaalisuudesta vain vallan keinona.

Päämäärä on enemmän antikristukselle, hän voi siis olla hetero,homo jne jne. sitä mukaan mitä kulloinkin tarvitaan. Antikristukselle ihmisten seksuaalisuus on vain yksi keino viedä ihmisten sielut harhaan.
Masa
 

Re: Netmission foorumin toiminnasta

ViestiKirjoittaja Lumina » 24. Elo 2011 11:26

Nyt pääsin lukemaan tuon netmissionin vastauksen todaelille...

14 Ja missä teitä ei oteta vastaan eikä teidän sanojanne kuulla, lähtekää pois siitä talosta tai siitä kaupungista ja pudistakaa tomu jaloistanne.
15 Totisesti minä sanon teille: Sodoman ja Gomorran maan on tuomiopäivänä oleva helpompi kuin sen kaupungin.
16 Katso, minä lähetän teidät niinkuin lampaat susien keskelle; olkaa siis älykkäät kuin käärmeet ja viattomat kuin kyyhkyset.
17 Kavahtakaa ihmisiä, sillä he vetävät teidät oikeuksiin, ja synagoogissaan he teitä ruoskivat;
18 ja teidät viedään maaherrain ja kuningasten eteen minun tähteni, todistukseksi heille ja pakanoille.
19 Mutta kun he vetävät teitä oikeuteen, älkää huolehtiko siitä, miten tahi mitä puhuisitte, sillä teille annetaan sillä hetkellä, mitä teidän on puhuminen.
20 Sillä ette te itse puhu, vaan teidän Isänne Henki puhuu teissä.

Edelleen matteus 10 ...ajattelin kyllä että sakkoja ja vankeutta täs taitaa olla tulevaisuudessa luvassa jos uskaltaa rohkeasti suunsa avata,omassa voimassa se ei onnistu vaan Jumalan voimassa.Mutta tässä luvussa kehoitetaan olemaan viattomat ja älykkäät ja kavahtamaan ihmisiä ettei joutuis oikeuteen(ko)? Jos kuitenkin joutuu ei tarvitse olla huolissaan sillä Isän henki puhuu meissä silloin.
Julistakaa katoilta mutta kavahtakaa ihmisiä?? Mitä tarkoittanee?
Lumina
 

Re: Netmission foorumin toiminnasta

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 25. Elo 2011 15:37

Rauhaa!

Olen aika monella foorumilla ollut ja keskustellut noin kymmenen vuoden aikana. Monelta olen poistunut surullisin mielin. Keskustelut eivät ole olleet rakentavia, vaan repiviä ja loukkaavia. Olen toki itsekin syyllistynyt ylilyönteihin, mutta anteeksi olen julkisesti pyytänyt.
Jumalan selkeää Sanaa vastaan olevia 'kristillisiä' foorumeita alkaa olla tosi harvassa. Jos on jostain asiasta eri mieltä, ei se tarkoita hedelmätöntä väittelyä. Eri mieltä voi olla perustellen se aina mieluummin Jumalan Sanalla. Tällä foorumilla pyritään toimimaan juuri näin. Voimme toki erehtyä, mutta vilpittömästi haluamme etsiä Jumalan Tahtoa. Seuraava ei ole tarkoitettu kenellekään erityisesti; älkäämme tällä foorumilla olko korvasyyhyyn tai korvasyyhyymme saarnaajia ja opettajia. Minä ainakin olen oppinut paljon täällä ja ottanut niin sisarien kuin veljien kirjoituksista opiksi. Itse en ole jaksanut paljoa muuta kuin seurailla kirjoituksia. Näin tällä hetkellä. Mutta puutun tai oikaisen veljellisessä rakkauden hengessä, mikäli joku kirjoittaa Sanan vastaisesti. Näin saa tehdä jokainen minullekin - koetella kirjoitus. Suorastaan vaadin sitä ;) . Aika muuttuu pahemmaksi ja se näkyy jo ympärillämme. Rukoillaan :prayer4: tämän foorumin puolesta ja muittenkin, että ne olisivat rohkaisevia ja rakentavia uskoville Hengessä ja Totuudessa. Jeesuksen nimessä :amen4:

Siunausta :hearts:
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30

Re: Netmission foorumin toiminnasta

ViestiKirjoittaja SilverBride » 29. Elo 2011 19:53

Sillä, onko antikristus homoseksuaali vai ei, ei ole mitään merkitystä.

Uudestisyntyneet kristityt kuitenkin tietävät, että homoseksuaalisuus, kuten kaikki muukin moraalittomuus ja pahuus lähtevät saatanasta. Tuo langennut enkeli tekee kaikkensa saadakseen ihmiset kääntymään pois kaikesta siitä hyvästä, mitä Jumala on meille antanut vääristämällä mielemme ja ajatusmaailmamme. On täysin turhaa ajankulua miettiä saatanan seksuaalista suuntautumista (mikäli sitä edes on).

HELLuntaiseurankuntaa enempää arvostelematta, olen jo useiden viime vuosien aikana huomannut heidän keskuudessaan muutamia erittäin huolestuttavia piirteitä. Suurimpana huolenaiheenani on ulkokultaisuus. Ihmiset käyvät kokouksissa ahkerasti, ylistävät ja kaikki on näennäisesti hyvinkin kristittyä. Mutta kun tutustuu heihin henkilökohtaisesti, huomaa, että erittäin moni heistä elää eritavalla, kuin mitä he julistavat. Hyvinkin moni heistä hyväksyy aviottoman seksin, avoliitot, avioerot, ym ym. Seurakunnan johto ei puutu millään tavoin seurakuntalaisten elämään, eikä heidän synteihinsä. Halutaan vain kasvattaa jäsenmäärää ja ehkäistä nykyisten pois lähtemistä.

Tässäkään ei ole mitään ihmeellistä, eikä oikeastaan mitään ihmettelemistäkään. Eikö raamattu juuri kaiken tämän ole ennustanut tulevankin? Eikö tämä ole kaikki sitä, mistä raamattu on sanonut, että suullansa he minua ylistävät, mutta minä en heitä tunne?

Mutta mitäpä tästä. Onko meidän tehtävämme arvostella heitä ja heidän toimintatapojaan eri nettifoorumeilla? Mikä meidän tehtävämme on? Mitä raamattu opettaa? Täällä on useita raamatun hyvin tuntevia ihmisiä. Eikö meidän tule ensisijaisesti rukoilla heidän puolestaan ja mikäli tarpeen, niin ojentaa heitä henkilökohtaisesti ja tarvittaessa keskustella seurakunnan vanhimpien kanssa?

On täysin turhaa ja ajanhaaskaamista kirjoitella eri nettifoorumeille siitä mitä saatana mahdollisesti on taikka ei ole ja miten eri kristilliset järjestöt suhtautuvat meidän mielipiteisiimme ja kirjoituksiimme.

Kehoituksen sanana haluan sanoa keskustelun aloittajalle; mene ulos maailmaan, elä todeksi sitä mitä julistat. Täällä sinun sanasi haihtuvat tuhkana tuuleen, eikä hedelmää synny.
SilverBride
 

Re: Netmission foorumin toiminnasta

ViestiKirjoittaja PetriFB » 29. Elo 2011 22:09

SilverBride kirjoitti:Sillä, onko antikristus homoseksuaali vai ei, ei ole mitään merkitystä.

Uudestisyntyneet kristityt kuitenkin tietävät, että homoseksuaalisuus, kuten kaikki muukin moraalittomuus ja pahuus lähtevät saatanasta. Tuo langennut enkeli tekee kaikkensa saadakseen ihmiset kääntymään pois kaikesta siitä hyvästä, mitä Jumala on meille antanut vääristämällä mielemme ja ajatusmaailmamme. On täysin turhaa ajankulua miettiä saatanan seksuaalista suuntautumista (mikäli sitä edes on).

HELLuntaiseurankuntaa enempää arvostelematta, olen jo useiden viime vuosien aikana huomannut heidän keskuudessaan muutamia erittäin huolestuttavia piirteitä. Suurimpana huolenaiheenani on ulkokultaisuus. Ihmiset käyvät kokouksissa ahkerasti, ylistävät ja kaikki on näennäisesti hyvinkin kristittyä. Mutta kun tutustuu heihin henkilökohtaisesti, huomaa, että erittäin moni heistä elää eritavalla, kuin mitä he julistavat. Hyvinkin moni heistä hyväksyy aviottoman seksin, avoliitot, avioerot, ym ym. Seurakunnan johto ei puutu millään tavoin seurakuntalaisten elämään, eikä heidän synteihinsä. Halutaan vain kasvattaa jäsenmäärää ja ehkäistä nykyisten pois lähtemistä.

Tässäkään ei ole mitään ihmeellistä, eikä oikeastaan mitään ihmettelemistäkään. Eikö raamattu juuri kaiken tämän ole ennustanut tulevankin? Eikö tämä ole kaikki sitä, mistä raamattu on sanonut, että suullansa he minua ylistävät, mutta minä en heitä tunne?

Mutta mitäpä tästä. Onko meidän tehtävämme arvostella heitä ja heidän toimintatapojaan eri nettifoorumeilla? Mikä meidän tehtävämme on? Mitä raamattu opettaa? Täällä on useita raamatun hyvin tuntevia ihmisiä. Eikö meidän tule ensisijaisesti rukoilla heidän puolestaan ja mikäli tarpeen, niin ojentaa heitä henkilökohtaisesti ja tarvittaessa keskustella seurakunnan vanhimpien kanssa?

On täysin turhaa ja ajanhaaskaamista kirjoitella eri nettifoorumeille siitä mitä saatana mahdollisesti on taikka ei ole ja miten eri kristilliset järjestöt suhtautuvat meidän mielipiteisiimme ja kirjoituksiimme.

Kehoituksen sanana haluan sanoa keskustelun aloittajalle; mene ulos maailmaan, elä todeksi sitä mitä julistat. Täällä sinun sanasi haihtuvat tuhkana tuuleen, eikä hedelmää synny.


Ensiksi todael tekee arvokasta Herran työtä netin ulkopuolella ja toiseksi todaelin nettikirjoittelu on ollut erittäin antoisaa sekä tuottaa hyvää hedelmää. Olen itse oppinut ja rakentunut todaelin kirjoituksista ja uskon, että moni muu on myös oppinut ja rakentunut hänen kirjoituksistaan.

Netissä olevat keskustelufoorumit ovat paikkoja joissa keskustellaan erilaisista aiheista ja aina voimme oppia jotakin, jos meillä on oikea asenne Herran edessä sekä kunnioitamme ja rakastamme sisariamme ja veljiämme Herrassa Jeesuksessa.

Sitten eräs tärkeä asia on se, että Herra on voinut vaikuttaa sen, että todael on laittanut sen ketjun sinne, eikä siinä ollut kyseessä pelkkä antikristuksen seksuaalinen suuntaus, vaan myös selkeä viesti, että homous on synti. Mielestäni todael toimi oikein koska hän nimenomaan laittoi kirjoituksensa netmission foorumille, niin sen käsittelypaikka oli siellä, eikä helluntaiseurakunnissa. Todael sanoi myös jättävän asian Herralle, siinäkin hän toimi oikein.

Uskon että Herra halusi puhua todaelin kautta netmission foorumin ylläpidolle, että uskovat eivät saa hiljentyä ja olla vaiti syntien edessä, ei vaikka niitä syytettäisiin vihapuheiksi. Tuollainen toiminta johtaa siihen, että uskova joka pelkää enemmän ihmisiä ajautuu lopulta sulkemaan kokonaan suunsa totuuden puolesta. Siksi koen, että Herran tahto oli nimenomaan, että todael otti asian esille.

Raamatun sanan mukaan voi olla jopa olla mahdollista, että antikristus olisi homoseksuaali, vaikka emme sitä täysin varmasti voi tietääkään, niin silti Raamatun sanassa on eräs kohta joka voi viitata hänen olevan homoseksuaali. Tämän asian pohtiminenkaan ei minusta ole väärin, silloin kun se ei vie koko uskon elämän huomiota vain tähän yhteen kysymykseen. Todael on kuitenkin todella laajasti tuonut esille Kristuksen kirkkautta sekä sanan opetusta, joten tässäkään suhteessa asiassa ei ole mitään ongelmaa.

Itse olen aika varovainen siinä, että jos sanon jotakin turhaksi, sillä asian takana voi olla Jumala ja Jumala voi puhua (ja yleensä myös puhuu) toisen kautta sitä mitä me emme itse puhuisi tai ottaisi esille.

Loppupäätös oli se että edellämainittu foorumi sulkee suunsa homouden synnin edessä, koska pelkää enemmän ihmistä kuin Jumalaa. Siksikin uskon, että todael oli Jumalan asialla tässä ja Jumala haluaisi herättää edellä mainitun foorumin ylläpidon Herran pelkoon.

Tervetuloa foorumille SilverBride
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa

cron