Perustuuko uskomme Raamattuun?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Perustuuko uskomme Raamattuun?

ViestiKirjoittaja PetriFB » 20. Elo 2011 17:12

Monet ihmiset uskovat Jumalaan ja Raamattuun. Mutta perustuuko heidän uskonsa Jumalaan ja Raamattuun vai jonnekin muualle? Tässä kirjoituksessa käsittelen sitä aihetta, että mihin monet uskovat perustavat uskonsa. Olen huomannut, että kaikki uskovat eivät perusta uskoansa Raamattuun vaan, ihmisten perinteisiin sekä oman mielikuvansa mukaiseen Jumalaan jne. Tämän kirjoituksen tarkoitus ei ole halveksua kenenkään uskoa, vaan saada meidät uskovat rehellisesti tutkimaan sitä mihin uskomme perustamme.

Kun tutkit sitä mitä Jumalan sanan opettaa erilaisista aihealueista ja jos haluat saada selville totuuden siitä mitä Raamattu opettaa jostakin tietystä aiheesta, niin sinun tulee tutkia kaikki Raamatun kohdat, jotka opettavat siitä aiheesta. Näiden kaikkein kohtien tulee muodostaa sopusointuinen ristiriidaton opetus, eli jokaisen kohdan tulee pysyä samassa linjassa, eikä yksikään kohta saa mennä toisestansa kanssa ristiriitaan, vaan niiden tulee muodostaa yhtenäinen kokonaisuus.

Harhaoppi tai väärä oppi syntyy siten, että ihminen uskoo vain tietyt jakeet, jotka tuntuisivat sopivan tukemaan hänen näkemystään. Kohdat jotka ovat ristiriidassa hänen näkemyksensä kanssa hän sivuuttaa jatkuvasti ja pysyy vain niissä muutamissa kohdissa, joiden hän luulee tukevan hänen näkemystään. Siksi hän ei näe totuutta, vaan pysyy eksyksissä. Kun haluat ja uskallat tutkia Jumalan sanaa kaikkien kohtien valossa, niin silloin löydät ristiriidattoman opetuksen siitä mitä Raamattu opettaa.

Kirjoituksissa tuodaan esille väärä opetus sekä mikä on Jumalan tahdon mukainen opetus. Kirjoitukset eivät siis pelkästään keskity vääriin oppeihin, vaan tuovat myös esille sitä mitä Raamattu opettaa. Raamattu kehottaa tutkimaan ja koettelemaan kaiken, siksi kehotan sinua tutkimaan ja koettelemaan Jumalan sanalla kirjoitukseni.

Koko kirjoitus löytyy sivultani: http://www.kotipetripaavola.com/perus ... ttuun.html
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Perustuuko uskomme Raamattuun?

ViestiKirjoittaja pekka » 20. Elo 2011 17:59

Kiitos Petri oikein hyvästä kirjoituksestasi. Linkkisi "Jumalan lupaukset täyttyvät!" ei mennyt sinne minne piti, voitko tarkistaa miksi linkki ei toimi?
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Perustuuko uskomme Raamattuun?

ViestiKirjoittaja PetriFB » 20. Elo 2011 18:14

pekka kirjoitti:Kiitos Petri oikein hyvästä kirjoituksestasi. Linkkisi "Jumalan lupaukset täyttyvät!" ei mennyt sinne minne piti, voitko tarkistaa miksi linkki ei toimi?


Olin laittanut siihen koodin väärin, nyt se toimii.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Perustuuko uskomme Raamattuun?

ViestiKirjoittaja Lumina* » 20. Elo 2011 19:26

Petri pisti pahan... :) ..nyt täytyy vaan toivoa ettei kuole ennenkö homma on hoidettu jos pelastus on siitä kiinni että Raamattu on avautunu kannesta kanteen ja prikulleen oikein...pystyykö oikeasti monikin ihminen tähän :think2: Mä vaan luulen että on yks asia joka ei vie mua tässäkään tapaukses epätoivoon ja se on ARMO..ja tottakai tahdon oppia tuntemaan Jumalaa,olen kiinnostunut Hänen aivoituksistaan :hearts:
Lumina*
 

Re: Perustuuko uskomme Raamattuun?

ViestiKirjoittaja PetriFB » 20. Elo 2011 20:47

Lumina* kirjoitti:Petri pisti pahan... :) ..nyt täytyy vaan toivoa ettei kuole ennenkö homma on hoidettu jos pelastus on siitä kiinni että Raamattu on avautunu kannesta kanteen ja prikulleen oikein...pystyykö oikeasti monikin ihminen tähän :think2: Mä vaan luulen että on yks asia joka ei vie mua tässäkään tapaukses epätoivoon ja se on ARMO..ja tottakai tahdon oppia tuntemaan Jumalaa,olen kiinnostunut Hänen aivoituksistaan :hearts:


Et tainnut lukea alusta tekstistäni tätä kohtaa:

Uskova ihminen Herran Jeesuksen pelastamana on tietenkin pelastettu. Uskova ihminen voi kuitenkin uskoa, jossakin kohden väärin esimerkiksi uskonnollisen perinnäissäännön mukaan, oma tekemän opetuksen mukaan tai jonkun kirkkokunnan tai herätysliikkeen väärään opetukseen. Jos väärä opetus ei vääristä Raamatun opettamaan pelastusta, niin sellaisen väärän opetuksen takia ei tietenkään joudu kadotukseen. Kuitenkin Jumala haluaa että oppisimme uskomaan Häneen kuten Raamattu sanoo. Herra Jeesus sanoi, että uskominen uskonnollisiin perinnäissääntöihin on turhaa Jumalan palvelemista.


Ei tietenkään pelastus ole kiinni siitä, että Raamattu olisi avautunut kaikessa prikulleen oikein ja sitä paitsi se on mahdotonta, koska meistä kenestäkään ei tule tässä ajassa täydellistä.

Teksti tuo esille asioita, joissa voi rakentaa väärin ja kuinka tulisi rakentua uskossa. Siellä on aika paljon sellaisia aika pahoja ongelmia, jotka koittavat eksyttävää uskovia ja vääristää Raamatun sanan terveen opetuksen.

Jumalan siunausta sisar Luminalle
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Perustuuko uskomme Raamattuun?

ViestiKirjoittaja todael » 21. Elo 2011 00:19

Kiitos Petrille hyvästä kirjoituksesta. Asia on monitahoinen ja monet väärät istutukset omassa uskon elämässä Jumala tahtoo poistaa, ja vapauttaa meidät elävään uskoon Jeesuksessa Kristuksessa.

Petri käsittelee uskoa Raamattuun ja sitä miten ihmisopit ja sekavat ihmisten luomat teologiset suuntaukset ovat vääristäneet (sekä tehneet myös hyvin monimutkaiseksi) ymmärrystämme siitä, mitä Raamattu oikeastaan opettaa. Jumalan tahdon ymmärtäminen tavalliselle uskovalle on tällöin sidottu uskonnollisen vallan välineeksi, ja näin olemme tulleet väärällä tavalla riippuvaisiksi "kaiken-tietävistä" opettajista. Etsimme opetusta enemmän ihmisiltä, kuin Jumalalta. Vapautus tästä on Jumalan teko, jossa pääsemme Jeesuksen tuntemiseen ja tämän kautta alamme Pyhän Hengen opettamina vapautua maailman alkeisvoimista sekä kovin sitovasta uskonnollisesta traditiosta. Alamme oppia että Hänen Voitelunsa opettaa meitä - ja näin, oikein ymmärrettynä emme ole kenenkään opetuksen tarpeessa. Tämä tarkoittaa että uskomme EI OLE sidottu opettajiin, ja heidän asemaansa ollaksemme heistä riippuvaisia.

1Joh. 2:27 "Mutta te - teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä."

Jumala johtaa meitä Kristuksen tuntemiseen ja näin - sana tulee meissä lihaksi. Uskomme muuttuu eläväksi uskoksi, jossa Jumala kirkastaa Poikansa elämää kauttamme.

Kiitoksia Petri Paavolalle. Toivon että veljeni Herrassa saisi yhä voimakkaammin olla tuomassa Jumalan Hengen voimassa esille Raamatun totuuksia, jotta ne väärät istutukset jotka ovat meihin istutetut (ihmisoppien ja väärän uskonnollisen hallintavallan johtamina) tulisivat Jumalan armahtavan laupeuden kautta poistetuksi. Vapauteen Kristus meidät vapautti, älkäämme antako sitoa itseämme kuolettavan uskonnollisuuden orjuuttavaan ikeeseen.

Siunausta Petrille ja kiitos Herralle Jeesukselle - hyvä kirjoitus.
http://uloskutsuttu.blogspot.com/2011/0 ... isten.html

- todael :good2:
Viimeksi muokannut todael päivämäärä 21. Elo 2011 02:56, muokattu yhteensä 1 kerran
todael
 

Re: Perustuuko uskomme Raamattuun?

ViestiKirjoittaja todael » 21. Elo 2011 00:53

Lumina* kirjoitti:Petri pisti pahan... :) ..nyt täytyy vaan toivoa ettei kuole ennenkö homma on hoidettu jos pelastus on siitä kiinni että Raamattu on avautunu kannesta kanteen ja prikulleen oikein...pystyykö oikeasti monikin ihminen tähän :think2: Mä vaan luulen että on yks asia joka ei vie mua tässäkään tapaukses epätoivoon ja se on ARMO..ja tottakai tahdon oppia tuntemaan Jumalaa,olen kiinnostunut Hänen aivoituksistaan :hearts:


Lumina, sinulla on tärkein tieto. Jeesus Kristus on sinun Vapahtajasi ja Hänen sovintoverensä on sinun turvasi. Kasvamista uskossa ei saa sekoittaa pelastukseen. Pelastus on kertakaikkinen tapahtuma, kun Jumala vanhurskauttaa ihmisen uskossa Jeesukseen. Kasvaminen on tämän täydellisen pelastuksen esille tulemista käytännön elämän taholle. Itse olen hyvin keskenkasvuinen, mutta kiitän Jumalaa, että Hänen armonsa tekee työtä minussa, että monia vääriä istutuksia tulisi poistetuksi elämästäni.

Siunausta sisar Herrassa.

- todael :prayer4:
todael
 

Re: Perustuuko uskomme Raamattuun?

ViestiKirjoittaja Lumina* » 21. Elo 2011 09:15

Petri: Kun tutkit sitä mitä Jumalan sanan opettaa erilaisista aihealueista ja jos haluat saada selville totuuden siitä mitä Raamattu opettaa jostakin tietystä aiheesta, niin sinun tulee tutkia kaikki Raamatun kohdat, jotka opettavat siitä aiheesta. Näiden kaikkein kohtien tulee muodostaa sopusointuinen ristiriidaton opetus, eli jokaisen kohdan tulee pysyä samassa linjassa, eikä yksikään kohta saa mennä toisestansa kanssa ristiriitaan, vaan niiden tulee muodostaa yhtenäinen kokonaisuus.


Se mitä haluat tuossa kirjoituksessa sanoa, on ilmeisesti se, että on turha tuoda mitään "väläyksiä" foorumille jotka ei oo Jumalasta,jos et oo lukenu Raamattua läpikotaisin ja etsinyt joka ikistä paikkaa joka liittyy tähän tiettyyn aiheeseen.Eli opetusta Jumalalta tulee vasta sitten kun oot itse ensin työskennelly tarpeeksi paljon asian parissa...viittaan tuohon käännynnäisasiaan.Mä en oo pyytänyt enkä rukoillut mitään opetusta käännynnäisasiasta ,se vaan tuli eteen ja alkas "puhua".Ja sitä innoissaan haluaa jakaa mitä kuvittelee saaneensa :?

Huomaamme että aika vähän naisväki täällä kirjoittelee koska monellakaan ei ole aikaa,vaikka heillä ei olisi edes pieniä lapsia ja mun täytyis myöntää se että mullakaan ei pitäisi olla aikaa tähän asioitten tutkimiseen.Pyrin olemaan hiljaa :hys:
Lumina*
 

Re: Perustuuko uskomme Raamattuun?

ViestiKirjoittaja PetriFB » 21. Elo 2011 10:58

Lumina* kirjoitti:
Petri: Kun tutkit sitä mitä Jumalan sanan opettaa erilaisista aihealueista ja jos haluat saada selville totuuden siitä mitä Raamattu opettaa jostakin tietystä aiheesta, niin sinun tulee tutkia kaikki Raamatun kohdat, jotka opettavat siitä aiheesta. Näiden kaikkein kohtien tulee muodostaa sopusointuinen ristiriidaton opetus, eli jokaisen kohdan tulee pysyä samassa linjassa, eikä yksikään kohta saa mennä toisestansa kanssa ristiriitaan, vaan niiden tulee muodostaa yhtenäinen kokonaisuus.


Se mitä haluat tuossa kirjoituksessa sanoa, on ilmeisesti se, että on turha tuoda mitään "väläyksiä" foorumille jotka ei oo Jumalasta,jos et oo lukenu Raamattua läpikotaisin ja etsinyt joka ikistä paikkaa joka liittyy tähän tiettyyn aiheeseen.Eli opetusta Jumalalta tulee vasta sitten kun oot itse ensin työskennelly tarpeeksi paljon asian parissa...viittaan tuohon käännynnäisasiaan.Mä en oo pyytänyt enkä rukoillut mitään opetusta käännynnäisasiasta ,se vaan tuli eteen ja alkas "puhua".Ja sitä innoissaan haluaa jakaa mitä kuvittelee saaneensa :?

Huomaamme että aika vähän naisväki täällä kirjoittelee koska monellakaan ei ole aikaa,vaikka heillä ei olisi edes pieniä lapsia ja mun täytyis myöntää se että mullakaan ei pitäisi olla aikaa tähän asioitten tutkimiseen.Pyrin olemaan hiljaa :hys:


En nyt oikein ymmärrä sinua kuinka luet ja tulkitset sitä käännynnäistä ketjua. Se käännynnäinen ketjun avaus oli hyvä avaus ja hyvä aihe.

Perustuuko uskosi Raamattuun kirjoitusta ei ole tehty foorumin ihmisiä varten tai suunnattu vain tämän foorumin ihmisille. Perustuuko uskosi Raamattuun kirjoitus on tehty samalla tavalla kuin kaikki minun kirjoitukset, jotka on tarkoitettu luettavaksi yleisesti kaikille, jotka käyvät sivullani kirjoituksiani lukemassa. Sivuillani olevat kirjoitukset olen tehnyt siten että olen saanut ne aiheet sydämelleni ja siksi olen niistä kirjoittanut. En ole täydellinen, vaan vajavainen, siksi kirjoitukseni tulee tutkia ja koetella Jumalan sanalla.

Itse asiassa se käännynnäinen asia on todella tärkeä ja sen todistaa se mitä Raamattu sanoo asiasta. Minä uskon, että olet saanut sen sydämellesi Jumalalta.

Jumalan siunausta Luminalle
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Perustuuko uskomme Raamattuun?

ViestiKirjoittaja Lumina* » 21. Elo 2011 13:08

No näin mä sen nyt tulkitsin :think2: mutta myönnän kyllä että mulla taitaa on luetun ymmärtämisvaikeuksia, koska joudun niin monta kertaa veivata joitain kirjoituksia..enkä välttämättä vieläkään tajua :? Ja sitten semmonen ongelma että kun joku kohta pomppaa niin vahvasti esille,että toista kohtaa en tahdo ymmärtää ollenkaan kun se toinen jää mieleen.

Tärkein viesti varmaan kuitenkin siskolle Jumalalta oli se, että sain kertoa että Jumalan luo tulleet ja armahdusta etsineet on oikeita Jumalan lapsia. Jumala rakastaa parantaa johdattaa ja käyttää heitä niinkuin niitäkin Jumalan lapsia jotka ovat tulleet Herran eteen ja uskoon synnintunnon painamana.
Viimeksi muokannut Lumina* päivämäärä 21. Elo 2011 13:11, muokattu yhteensä 1 kerran
Lumina*
 

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa