Silmätysten riivaajahengen kanssa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Silmätysten riivaajahengen kanssa

ViestiKirjoittaja Janne » 19. Elo 2011 00:20

Lähdin tuossa vähän aikaa sitten (ilalla) käymään kylämme abc lla.
Kun olin tehnyt ostokseni näin yhden tutun miehen istumassa "juopporingissä" abc llä sisällä.
(Olen useasti auttanut tätä miestä monissa erilaisissa asioissa ja olemme myös keskustellut paljon uskosta ja Jeesuksesta.
Miehellä on erittäin hyvä sydän eikä hän ole koskaan sanonut minulle mitään pahaa sanaa vaan hän on ollut aina positiivinen minua kohtaa kun olemme tavanneet. Mies on vain todella pahasti alkoholin orja ja täysin rappiolla eikä hallitse elämäänsä missään muodossa.)

Nyt jäin siellä abc llä kuitenkin jostain syystä hetkeksi istumaan penkille ja seurasin tätä porukkaa.
Sitten huomasin kun tämä minun tuntema mies lähti siitä yksin ulos tupakalle.
No minä ajattelin että lähdempäs perään ja kysyn kuulumisia ja juttelen hänelle vähän.
Hän sitten otti minut ilolla vastaan kun näki minut ja alkoi heti jutella niitä näitä.
Siinä sitten hetki juteltiin ja keskustelumme ajatui uskon asioihin ja ehdotin hänelle hoitoon menemistä mistä olemme hänen kanssaan puhuneet ennenkin.
Hän sitten oli sitä mieltä itsekkin että hän haluaisi jossainvaiheessa hoitoon mennä kun on saanut muutaman asian hoidetuksi.

Koko kanssakäymisemme ajan mies oli kuitenkin todella nuutuneessa/ryhdittömässä kunnossa ja silmät olivat koko ajan vain puoliksi auki, eli sellainen väsynyt katse.

Sitten kun vielä puhuimme Jumalasta niin mies alkoi yhtäkkiä vapisemaan hillittömästi, hän ei voinut enää edes seisoa vapinan takia vaan hänen täytyi mennä polvilleen maahan ja että ei kaatuisi.
Mies hätääntyi tilanteesta silmiin nähden paljon ja sanoi että nyt täytyy rukoilla Jumalaa.
Häneltä kesti montakymmentä sekuntia saada vapinalta kädet ristiin siinä maassa kun hän oli polvillaan.
Minä itse rukoilin siinä vieressä koko ajan miehen puolesta.
Sitten mies lopetti rukoilun mutta vapina vain jatui ja jatkui, mies koitti nousta sitten pystyyn siitä maasta ja pääsinkin vaikka vapisi todella kovasti.
Hän ei kuitenkaan voinut olla pystyssä kuin hetken ja hänen oli taas pakko painautua maatavasten.

Minä rukoilin siinä vierellä ja välillä kyselin jotain mitä en enään muista mutta hän kuitenkin vastaili minulle normaalisti vaikkakin erittäi epäselvästi. jatkoin rukousta ja sitten kävi jotain omituista.

Miehen vapina lakkasi kuin salaman isku ja hän suorastaan poppasi maasta ylös seisomaan erittäin ryhdikkäänä ja agressiivisen oloisena ja sanoi aivan eri ihmisen äänellä minulle " Minä en lähde mihinkään" Sitten hän käänsi kasvonsa minuun päin ja hänen naamallaan oli aivan saatanallinen ilme ja sellainen sairas hymy ja hänen silmänsä olivat kuin kaksi euron kolikkoa, siis niin auki kun silmät vaan voi olla ja hän katsoi minua suoraan silmiin ja sanoi sillä samalla omituisella äänellä että " Silmät ovat kuin sielun peili"
Sitten hän käänsi minulle selkänsä ja teki lähtöä takaisin sisälle ja siinä samassa miehen olemus taas suorastaan lysähti kasaan ja hän oli taas muuten aivan normaali mutta se vapina alkoi taas heti kun menin hänen lähelleen.
Sitten sieltä alkoi tulla sen juoppo ringin muita tyyppejä siihen paikkalle ja minä vielä yritin rohkaista tätä' miestä ja sovimme että näemme taas joku kerta, hän oli erittäin hyvätuulinen minua kohtaan vaikka vapisikin kovasti.

Sitten lähdin ajelemaan kotia kohti ja tässä sitä nyt ihmetellään tapahtunutta.
Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä 1. Piet. 1:22
Janne
 
Viestit: 560
Liittynyt: 15. Joulu 2010 00:00

Re: Silmätysten riivaajahengen kanssa

ViestiKirjoittaja Hessu » 19. Elo 2011 09:50

Janne kirjoitti:Miehen vapina lakkasi kuin salaman isku ja hän suorastaan poppasi maasta ylös seisomaan erittäin ryhdikkäänä ja agressiivisen oloisena ja sanoi aivan eri ihmisen äänellä minulle " Minä en lähde mihinkään".


Huh, aika suoraa puhetta demonilta. Minusta tuo osoittaa, että se alkaa olla hädissään, kun se näkee lähdön aikansa koittavan. Rukoillaan miehen puolesta ja sinunkin sekä kaikkien uskovien puolesta joita Herra tuon miehen tielle lähettää. Häntä ei takuuvarmasti saa mihinkään hoitoon tai hänelle mitään muutakaan apua perille, ennenkuin tuo henki ajetaan hänestä pois.

Katso, minä olen antanut teille vallan tallata käärmeitä ja skorpioneja ja kaikkea vihollisen voimaa, eikä mikään ole teitä vahingoittava. (Luuk.10:19)
Hessu
 

Re: Silmätysten riivaajahengen kanssa

ViestiKirjoittaja pekka » 19. Elo 2011 14:03

Kuinka siis menetellään tällaisissa tapauksissa, Raamatun mukaan?

Pitääkö riivatun ihmisen itse huutaa Herraa Jeesusta apuun ja tulla itse ensin uskoon eli saada Pyhän Hengen kautta Jumalalta usko lahjaksi sydämeensä (ja riivaajahenki poistuu Pyhän Hengen voimassa) vai onko parempi jos paikalla on myös uskova ihminen (joka tietää miten Raamatun mukaan tällaisissa tapauksissa pitää menetellä) joka käskee Herran Jeesuksen nimessä riivaajahenkeä poistumaan tällaisesta ihmisestä?

Selitinkö asian nyt oikein?
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Silmätysten riivaajahengen kanssa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 19. Elo 2011 14:12

Kai ajamalla Jeesuksen nimeen pois pahoja henkiolentoja.

Olin nähnyt miten riivattua naista ajettiin pois eri nimellä jolla kutsui eri pahoja henkiolentoja ja se riivattu nainen äännähti kuin mikään eläin ja käyttäytyi kuin mielisairas ja olin siinä vieressä katsomassa... Ja siten se nainen vapautui ja antoi elämänsä Jeesukselle. Se juttu painautui mieleeni ja minä mietin ihmetellen mitä sinä iltana naisten iltapiirissä tapahtui. Oli todella pelottava näky... :o :shock:

Jumalan siunausta kaikille! :pc:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7933
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Silmätysten riivaajahengen kanssa

ViestiKirjoittaja pekka » 19. Elo 2011 14:29

Kiitos vaisuliini kirjoituksestasi.

Muistan muutaman vuoden takaa kun eräs Herraan Jeesukseen uskova ystäväni kertoi, että hän oli tavannut tällaisen riivatun ihmisen. Hän oli ollut nuorehko nainen ja hänen puheensa oli muuttunut välillä miehen ääneksi ja välillä taas naisen. Ja oli puhunut aivan kummallisia ja sekopäisiä asioita. Tarkemmin en enää muista mitä nainen oli puhunut kun riivaajahenki oli "puheenvuorossa" naisen sisällä.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Silmätysten riivaajahengen kanssa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 19. Elo 2011 15:59

pekka kirjoitti:Kiitos vaisuliini kirjoituksestasi.

Muistan muutaman vuoden takaa kun eräs Herraan Jeesukseen uskova ystäväni kertoi, että hän oli tavannut tällaisen riivatun ihmisen. Hän oli ollut nuorehko nainen ja hänen puheensa oli muuttunut välillä miehen ääneksi ja välillä taas naisen. Ja oli puhunut aivan kummallisia ja sekopäisiä asioita. Tarkemmin en enää muista mitä nainen oli puhunut kun riivaajahenki oli "puheenvuorossa" naisen sisällä.


Kiitos sinulle kanssa, Pekka!

Muuten...muistin äsken mitäs yhdessä kirjassa sanottiin...

Että rukoilemalla uskova voi sitoa kyseisen henkilön puolesta sitä demonihenkiä Jeesuksen nimessä ja käskeä menemään pois kyseisestä henkilöstä
mutta en ole varma...

Kai Janne tai joku muu osaa vastata Raamatun Sanan valossa miten tulisi menetellä Raamatun mukaisesti.

Jumalan siunausta sinulle, Pekka! :pc:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7933
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Silmätysten riivaajahengen kanssa

ViestiKirjoittaja pekka » 19. Elo 2011 19:18

vaisuliini kirjoitti:
pekka kirjoitti:Kiitos vaisuliini kirjoituksestasi.

Muistan muutaman vuoden takaa kun eräs Herraan Jeesukseen uskova ystäväni kertoi, että hän oli tavannut tällaisen riivatun ihmisen. Hän oli ollut nuorehko nainen ja hänen puheensa oli muuttunut välillä miehen ääneksi ja välillä taas naisen. Ja oli puhunut aivan kummallisia ja sekopäisiä asioita. Tarkemmin en enää muista mitä nainen oli puhunut kun riivaajahenki oli "puheenvuorossa" naisen sisällä.


Kiitos sinulle kanssa, Pekka!

Muuten...muistin äsken mitäs yhdessä kirjassa sanottiin...

Että rukoilemalla uskova voi sitoa kyseisen henkilön puolesta sitä demonihenkiä Jeesuksen nimessä ja käskeä menemään pois kyseisestä henkilöstä
mutta en ole varma...

Kai Janne tai joku muu osaa vastata Raamatun Sanan valossa miten tulisi menetellä Raamatun mukaisesti.

Jumalan siunausta sinulle, Pekka! :pc:




Sinullekin vaisuliini Jumalan siunausta! Ja kaikkea mahdollista hyvää Herran Jeesuksen nimessä!
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Silmätysten riivaajahengen kanssa

ViestiKirjoittaja tuomarisimson777 » 20. Elo 2011 15:26

Kun olin kursseilla Jyväskylässä ja kävelin autoani kohti ja olin lähdössä kotiin. Tuli laitapuolenkulkija mua vastaan. Jostain syystä mies peitti kädellään kasvonsa heti mut nähtyään ja aivan selvästi huomasin hänen pelästyvän mua. Joskus sanotaan että ihmisen sisällä asuva riivaajahenki tunnistaa uskovan sisällä asuvan Kristuksen ja reagoi oudosti.
Ainakin melkein oikeita uskon-näkemyksiä jo vuodesta 2004=)=)
tuomarisimson777
 
Viestit: 543
Liittynyt: 01. Maalis 2011 17:44

Re: Silmätysten riivaajahengen kanssa

ViestiKirjoittaja toni t » 20. Elo 2011 15:27

pekka kirjoitti:Kuinka siis menetellään tällaisissa tapauksissa, Raamatun mukaan?

Pitääkö riivatun ihmisen itse huutaa Herraa Jeesusta apuun ja tulla itse ensin uskoon eli saada Pyhän Hengen kautta Jumalalta usko lahjaksi sydämeensä (ja riivaajahenki poistuu Pyhän Hengen voimassa) vai onko parempi jos paikalla on myös uskova ihminen (joka tietää miten Raamatun mukaan tällaisissa tapauksissa pitää menetellä) joka käskee Herran Jeesuksen nimessä riivaajahenkeä poistumaan tällaisesta ihmisestä?

Selitinkö asian nyt oikein?


Itse olen ymmärtänyt seuraavalla tavalla.

Mark. 16:17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
16:18 nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."

Matt. 10:1 Ja hän kutsui tykönsä ne kaksitoista opetuslastaan ja antoi heille vallan ajaa ulos saastaisia henkiä ja parantaa kaikkinaisia tauteja ja kaikkinaista raihnautta.

Matt.10: 1. Ja hän kutsui tykönsä kaksitoistakymmentä opetuslastansa, ja antoi heille vallan riettaisia henkiä vastaan, niitä ajaa ulos, ja parantaa kaikkinaisia tauteja ja kaikkea sairautta.

Matt.10: 7. Niin menkäät ja saarnatkaat, sanoen: taivaan valtakunta on lähestynyt.
8. Sairaita parantakaat, spitalisia puhdistakaat, kuolleita herättäkäät, perkeleitä ajakaat ulos. Lahjaksi te saitte, niin myös lahjaksi antakaat.

Eli Jeesus on antanut opetuslapsilleen vallan riivaajia vastaan Hänen nimessään. Jeesus kehoittaa opetuslapsiaan ajamaan riivaajia eli perkeleitä ulos ihmisistä joissa niitä on. Jeesus itse toimi myös samalla tavalla ja ajoi riivaajia ulos ihmisistä jotka olivat riivattuja ja Jeesuksen opetuslapsien tulee seurata Herran Jeesuksen esimerkkiä tässäkin asiassa.

Matt.4:23 Ja hän kierteli kautta koko Galilean ja opetti heidän synagoogissaan ja saarnasi valtakunnan evankeliumia ja paransi kaikkinaisia tauteja ja kaikkinaista raihnautta, mitä kansassa oli.
4:24 Ja maine hänestä levisi koko Syyriaan, ja hänen luoksensa tuotiin kaikki sairastavaiset, monenlaisten tautien ja vaivojen rasittamat, riivatut, kuunvaihetautiset ja halvatut; ja hän paransi heidät.

Apt. 16:16 Ja tapahtui meidän mennessämme rukouspaikkaan, että meitä vastaan tuli eräs palvelijatar, jossa oli tietäjähenki ja joka tuotti paljon tuloja isännilleen ennustamisellaan.
16:17 Hän seurasi Paavalia ja meitä ja huusi sanoen: "Nämä miehet ovat korkeimman Jumalan palvelijoita, jotka julistavat teille pelastuksen tien."
16:18 Ja tätä hän teki monta päivää. Mutta se vaivasi Paavalia, ja hän kääntyi ja sanoi hengelle: "Jeesuksen Kristuksen nimessä minä käsken sinun lähteä hänestä." Ja se lähti sillä hetkellä.

Biblia. Apt.16: 16. Ja tapahtui, kuin me rukoukseen menimme, kohtasi meitä piika, jolla noituuden henki oli, joka isännillensä saatti suuren saaliin noitumisellansa.
17. Tämä noudatti alati Paavalia ja meitä, ja huusi, sanoen: nämät miehet ovat korkeimman Jumalan palveliat, jotka meille autuuden tien ilmoittavat.
18. Ja sitä hän teki monta päivää. Mutta Paavali otti sen pahaksi, käänsi itsensä ja sanoi sille hengelle: minä käsken sinun Jesuksen Kristuksen nimeen hänestä mennä ulos; ja hän läksi ulos sillä hetkellä.

Paavali ajoi ulos noituuden hengen eli riivaajan käskemällä tätä Jeesuksen Kristuksen nimessä lähteä ulos ihmisestä. Herran Jeesuksen opetuslapsella on valta Herran Jeesuksen nimessä käskeä riivaajaa poistumaan ihmisestä.

Luuk. 11:24 Kun saastainen henki lähtee ihmisestä, kuljeksii se autioita paikkoja ja etsii lepoa; ja kun ei löydä, sanoo se: 'Minä palaan huoneeseeni, josta lähdin.'
11:25 Ja kun se tulee, tapaa se sen lakaistuna ja kaunistettuna.
11:26 Silloin se menee ja ottaa mukaansa seitsemän muuta henkeä, pahempaa kuin se itse, ja ne tulevat sisään ja asuvat siellä. Ja sen ihmisen viimeiset tulevat pahemmiksi kuin ensimmäiset."

Kun riivaaja on ajettu ihmisestä on todella tärkeää julistaa ihmiselle josta riivaaja ajettiin ulos evankeliumia Jeesuksesta ja kertoa että Herra Jeesus vapautti ihmisen riivaajasta jotta ihminen voi antaa elämänsä Jeesukselle. Sillä jos ihminen ei turvaa silloin Jeesukseen niin riivaaja voi tulla takaisin häneen ja tuoda toisia riivaajia mukanaan. Eli on tärkeää julistaa evankeliumia ihmiselle josta riivaaja on pois ajettu jotta ihminen voi tulla uskoon.

Mark. 3:22 Ja kirjanoppineet, jotka olivat tulleet Jerusalemista, sanoivat: "Hänessä on Beelsebul", ja: "Riivaajien päämiehen voimalla hän ajaa ulos riivaajia."
3:23 Niin hän kutsui heidät luoksensa ja sanoi heille vertauksilla: "Kuinka saatana voi ajaa ulos saatanan?
3:24 Ja jos jokin valtakunta riitautuu itsensä kanssa, ei se valtakunta voi pysyä pystyssä.
3:25 Ja jos jokin talo riitautuu itsensä kanssa, ei se talo voi pysyä pystyssä.
3:26 Ja jos saatana nousee itseänsä vastaan ja riitautuu itsensä kanssa, ei hän voi pysyä, vaan hänen loppunsa on tullut.
3:27 Eihän kukaan voi tunkeutua väkevän taloon ja ryöstää hänen tavaraansa, ellei hän ensin sido sitä väkevää; vasta sitten hän ryöstää tyhjäksi hänen talonsa.

Kun ihminen on uskossa Herraan Jeesukseen niin uskova on Jumalan Hengen temppeli jossa Isä ja Poika asuvat. Uskovassa ei siis voi olla riivaajaa sillä mikäli riivaaja mielisi tulla Jeesuksen opetuslapsen sisälle täytyisi sen sitoa Isä ja Poika jotka Jumalan Hengen temppelissä asuvat ja sehän ei onnistu. On siis tärkeää että kun ihmisestä ajetaan riivaaja ulos niin sen jälkeen ihmiselle tulee julistaa evankeliumia Pelastajasta Herrasta Jeesuksesta jotta riivaajat eivät enään pääse takaisin ihmiseen.

Näin olen ymmärtänyt tällä hetkellä asian.

Siunausta foorumilaisille ja hyvää sapatin päivää.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Silmätysten riivaajahengen kanssa

ViestiKirjoittaja pekka » 21. Elo 2011 10:54

Kiitos Toni hyvistä Raamatunkohdista ja asiaa selventävästä kirjoituksestasi.

Luin äsken palan matkaa Uuden Suomen artikkelia itsemurhista Suomessa, vuodelta 2008 ja siinä sanottiin, että tuona vuonna tehtiin Suomessa joka päivä kolme itsemurhaa. Mietin tässä vaan sitä, että monissako näistä tapauksista oli syynä se, että riivaajahenki oli ajanut ihmisen tekemään tuon itsemurhan eli itsemurhan tehneet eivät varmasti yleensäkään ole turvautuneet Herraan Jeesukseen ja näin saaneet avun kärsimyksiinsä vaan ovat tehneet ahdistuksissaan itsemurhan, saatanan vaikutuksesta.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa