Silmätysten riivaajahengen kanssa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Silmätysten riivaajahengen kanssa

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 26. Huhti 2013 10:50

Eilen yöllä, pahat henget yrittivät säikytellä minua kesken rukouksen, "valoilmiöillä jne"... mutta tuli sellainen opetus siinäkin, että nehän ovat täällä maailmassa kuitenkin, näkee niitä tai ei, eikä niillekään saa antaa huomiota liikaa...että joskus kannattaa ihan jättää ne huomiotta niin helpommalla pääsee, usein annamme oman huomiomme liikaa keskittyä siihen pahaan ja sen takia se edes kehtaa yrittää... alunperin rukouksessa ollessani itse toimin väärin, kun meidän tuo kajari rätisi niinkuin olisi kuulunut jonkin tyyppistä koputusta ja annoin siitäkin huomion pahoille hengille(eli taas oli ihan luonnollinen ilmiö aluksi), kun en tajunnut sitä vielä eilen, kuin vasta nyt kun tässä kirjoitan niin tuo masiina näköjään rätisee...niin johan ne ilmestyi kun niitä siinä liikaa ajatteli ... toin tämän asian, vaikka ei suoranaisesti liity riivattunaolemiseen. Nekään ei sitten jaksaneet säikytellä, kun lähdin nukkumaan, turvallisin mielin, vaikka ei se minun pelottomuudesta ole, vaan siitä että kun tietää että ei pahalla voi olla mitään ylivaltaa uskovaan, meissä uskovissahan asuu Jumalan Pyhä Henki, minkä paha meille voisi.

Tietenkin kun ihmisestä ajaa demoneita, niin varmasti pitää kerralla uskoa saaneensa vastauksen tai ainakin uskoa että vastaus varmasti annetaan ja koska Jumalan tahto on että kukaan ei jäisi pahan valtaan, ainakaan niin että olisimme voimattomia pahan edessä. Mutta tietenkin sanankin mukaan, jotkin asiat tarvitsevat enemmän paastoa ja rukousta.

Eli ei keskitytä pahaan vaan siihen että Jeesus on voittanut kaiken pahan vallan, aamen ja kiitos :) Että ihan turvallisin mielin saamme käydä ennalta valitut taistelumme Kristuksessa, kun niihin on annettu jo ylhäältä voima.
lonelyrider
 

Re: Silmätysten riivaajahengen kanssa

ViestiKirjoittaja lara.tomb.raider » 26. Huhti 2013 13:10

Ajattelen itse asioista niin, että Jumala tuo nämä asiat ihmisen eteen, kun hän on ne kykenevä ottamaan vastaan. Tästä syystä kaikki eivät erota henkiä tai näe riivattuja ihmisiä. Se ei ole mikään itseisarvo tai status. Jumala rakastaa ihmisiä ja haluaa kasvattaa meistä rohkeita uskovia - käyttöön valmiita aina tarpeen tullen :)! Hän haluaa ennen kaikkea kasvattaa meidät Jeesuksen kaltaisiksi, lempeiksi ja ystävällisiksi. Sellaista ei ole mitkään hokkuspokkustemput riivaajia ulos ajettaessa, asioiden ylihengellistäminen tai muutenkaan niiden asioiden parissa vellominen. Pyhän hengen rauha ei jätä meitä vaarallisissakaan tai muissa tilanteissa.

En ole nähnyt riivattua ennen kuin olen ollut Jumalan mielestä siihen "uskon kasvussani" valmis. En ole kokenut tilannetta uhkaavina. On joku ihminen joskus käynyt (tai yrittänyt) käydä päälleni, mutta ei ole päässyt metriä lähemmäs minusta. En ole alkanut ajamaan niissä tilanteissa henkiä ulos, koska tilanne ei ole ollut sopiva. Olen esimerkiksi ollut sellaisessa työtilanteessa, josta en voi irrottautua eikä Jumala ole siihen käskenyt. Hieman on ollut myös pelkoa ja epävarmuutta. Näillä asioilla ei kuitenkaan kannata leikkiä. Ajattelen, että Jumala on kasvattanut ja opettanut minua. Ikään kuin vähän kerrallaan tulen tietoisemmaksi näistä asioista. Jokainen kasvaa eri vauhtia ja eri tavalla, ja Jumalan tapa minua kohtaan on paras. Jotkut ehkä joutuvat "täyden rytinän keskelle" suoraan, mutta itse en olisi sitä kestänyt.

Nyt ajattelen niin, että jos tällaisia tilanteita eteeni tulee ja en ole sidottu mihinkään aikatauluun (ja Jumala ei niistä velvollisuuksista tee siinä hetkessä vapaaksi), ajan tuon riivaajan rukouksella (ääneen) ja käskyllä ulos. En ala neuvottelemaan riivaajan kanssa. Olen kuullut näitä "minä en lähde minnekään" kommentteja ja muitakin uhkailuja riivatuilta. Henget uhittelevat kuolonkorinassaan! Ei Jeesuskaan neuvotellut. Jos on epävarmuutta, niin ehkä on hyvä ottaa joku uskova ystävä mukaan. Toinen voi rukoilla ääneti ja toinen ajaa riivaajan ulos. Uskova ei alistu minkään demonin määrättäväksi!

On myös hyvä muistaa, että jotkut henget lähtevät rukouksella ja paastolla. Jos Jumala siihen kehottaa, niin ei kannata suoraan lähteä tekemään mitään hölmöä. Silloin tulee vain ongelmia.
lara.tomb.raider
 
Viestit: 204
Liittynyt: 04. Tammi 2011 10:33
Paikkakunta: Satakunta

Re: Silmätysten riivaajahengen kanssa

ViestiKirjoittaja lara.tomb.raider » 26. Huhti 2013 13:26

Lisään tähän vielä maallisen esimerkin/ vertauksen. Hieman kömpelö, mutta toivottavasti auttaa jotakin ihmistä ymmärtämään tämän paremmin.

Sattuu auto-onnettomuus, ja osut ensimmäisenä ohiajajana paikalle.
(Näyt riivatun jossain paikassa. Osaat erottaa hengen.)

Jos olet lääkäri tai sairaanhoitaja, alat toimia välittömästi soitettuasi apua.
(Ajat riivaajan ulos. Soitat jollekin esirukoilevalle ihmiselle, joka aloittaa heti tuon ihmisen puolesta rukouksen, että tämä kasvaisi uskossaan ja löytäisi hyvän seurakuntayhteyden!)
Jos olet käynyt ensiapukurssin ja muistat "sinne päin", mitä tehdä toimit.
Väärä toiminta saattaa vammauttaa ihmisen, oikea pelastaa hengen.
Et halua ottaa riskiä, koska et muista, mitä piti tehdä missäkin järjestyksessä...
(Tiedät teoriassa, miten toimia riivaajan kanssa. Sinulla ei ole kokemusta, mutta haluat tehdä jotain. Voit rukoilla Jumalalta apua, soittaa ystävälle tai mitä tahansa Jeesuksen työn auttamiseksi.)
Sinulla on kiire, esimerkiksi autossa on synnytyslaitokselle vietävä nainen. Soitat apua.
(Olet velvoitettu tekemään muuta, mutta aina voi rukoilla.)

Sinua jää harmittamaan, etten voinut tehdä enempää. Menet ensiapukurssille.
(Luet Sanaa, kasvat uskossa.)
Jos et ole voinut auttaa onnettomuuspaikalla, sinussa herää kipinä auttaa. Menet ensiapukurssille.
Voit valmistautua johonkin tilanteeseen, kuten rallitapahtuma. Olet siellä ensiapuryhmässä, koska haluat auttaa ihmisiä.
(Rukouksen ja paaston kautta Jumala vie sinut haastavampiin tehtäviin. Et ole valmistautumaton.)

Jos olet esimerkiksi poliisi tai lääkäri, mitä teet onnettomuuspaikalla? Jotain! Mitä uskova tekee kohdatessaan riivatun? Pelkää ja vapisee. Jos et tee mitään, ihminen kuolee. Jos teet jotain, hän pelastuu. Jos et tee mitään, pitkität vain riivatun kärsimyksiä. Kukaan ei halua olla siinä tilassa, ei kukaan. Kukaan uskosta osaton ei halua vihata Jumalaa - he ovat vain Paholaisen sokaisemia.
lara.tomb.raider
 
Viestit: 204
Liittynyt: 04. Tammi 2011 10:33
Paikkakunta: Satakunta

Re: Silmätysten riivaajahengen kanssa

ViestiKirjoittaja Minä vain » 26. Huhti 2013 13:52

Mikko Murpatti

38 Johannes sanoi hänelle: "Opettaja, me näimme erään, joka ei seuraa meitä, sinun nimessäsi ajavan ulos riivaajia; ja me kielsimme häntä, koska hän ei seurannut meitä".
39 Mutta Jeesus sanoi: "Älkää häntä kieltäkö; sillä ei kukaan, joka tekee voimallisen teon minun nimeeni, voi kohta sen jälkeen puhua minusta pahaa.

Herra Jeesuksen nimen voima on niin vahva, että henkilöt jotka eivät seuraa Jeesusta voivat ajaa ulos riivaajia. Toin kohdan tähän siksi, että on aprikoitu onko uskon määrällä ja voimalla ja muulla semmoisella vaikutusta Jeesuksen nimen käyttöön ja tehoon. Tämä Raamatunpaikka näyttäisi kertovan että ei, sillä käsitin tämän Raamatun paikan niin ettei tuo henkilö vielä uskonut Jeesukseen ja on ilmeisesti puhunut hänestä jopa pahaa, sillä sekin mainitaan. Eli hän ei ole ollut mikään seuraaja tai "fani".

Mielestäni jakeen mies koitti vain hänen nimeään vähän kuin joku taikuri joka on käyttänyt ennen sanaa simsalabim koittaisi ihan vain uutuuden viehätyksestä sanaa hokkus pokkus. Tässä tapauksessa Jeesus ja sitten alkoikin tapahtua ja riivaajat vapisivat. Miten itse koette Raamatun kohdan?

Tuo on tärkeä pointti ettei missään vaiheessa vastaa riivaajahengelle mitään vaan komentaa vain Jeesuksen nimen suojista käskien ja käskyttäen topakasti ja määrätietoisesti.


On mielenkiintoinen kohta, Jeesus sallii kaikkien tehdä hänen nimissään hyvää ja antaa siihen voimankin, mutta sitten taas apostolien teoissa kävikin näin:
Apostolien teot 19
13 Myöskin muutamat kuljeksivat juutalaiset loitsijat rupesivat lausumaan Herran Jeesuksen nimeä niiden ylitse, joissa oli pahoja henkiä, sanoen: "Minä vannotan teitä sen Jeesuksen kautta, jota Paavali julistaa".
14 Ja niiden joukossa, jotka näin tekivät, oli myös erään juutalaisen ylipapin, Skeuaan, seitsemän poikaa;
15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"
16 Ja se mies, jossa paha henki oli, karkasi heidän kimppuunsa, voitti heidät toisen toisensa perästä ja runteli heitä, niin että he alastomina ja haavoitettuina pakenivat siitä huoneesta.
17 Ja tämän saivat tietää kaikki Efeson asukkaat, sekä juutalaiset että kreikkalaiset; ja heidät kaikki valtasi pelko, ja Herran Jeesuksen nimeä ylistettiin suuresti.

Mutta tässä apt. on juuri kyse loitsijoista, eli ehkä se vastaa sinulle ettei se evankeliumin mies koittanut simsalabim juttuja vaan alkoi ajamaan riivaajia ulos, ja teki sen kuin opetuslapsetkin, Jeesuksen nimessä, ja näin hän oli Jeesuksen puolella. evankeliumin kohta jatkuu tuosta vielä (Sillä joka ei ole meitä vastaan, se on meidän puolellamme. ja samaa ajaa tämä: joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa)

Sitten taas apt. loitsijat "oppisivat uuden loitsun", heillä ei ollut tarkoitusta varmaankaan pelastaa ketään Jeesuksen nimen kunniaksi vaan omien loitsujen avulla loitsia paha henki pois, ja ehkäpä pyytää maksua loitsinnasta?
eli asenne oli väärää, he eivät tienneet kenen nimeä käyttävät, eivät edes tunteneet nimen omistajaa ja hänen tahtoaan, ( sen Jeesuksen jota Paavali julistaa )
eli tämmöistä nousee mieleen
Minä vain
 

Re: Silmätysten riivaajahengen kanssa

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 26. Huhti 2013 16:33

Lonely Rider ,,,minulla oli tuo samanlainen tilanne aikoinaan ,että ylimääräistä disco valaistusta välähteli huoneessa .Saastaiset henget ei kuulu kristityn taloon.Joku portti niillä on mistä ne tulee teille.Se tai ne portit on suljettava.Jotkut sanoo ,että öljy on epä raamatullista ,mutta minä sanon että siunaa öljy ja sivele sitä kaikkiin ikkunan ja oven sisäpieliin ja rukoile .Tämä talo on siunattu Jeesuksen Kristuksen nimeen.Rukoile ja pyhitä asuntosi Herralle .Jos tuntuu ,että itse et osaa tms niin pyydä joku vanhempi Herran oma se tekemään ,jolla on ymmärrystä asiasta.Tämä oli vaan kokemuksen vinkki jos kelpaa .Taistelu on aina käynnissä.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Silmätysten riivaajahengen kanssa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 26. Huhti 2013 17:26

*
Minulla on vähän sama kokemus kuin Lonelyriderillä. Yhtenä kauniina päivänä istuin sängyllä jalat ristissä tai jalat koukussa (en muista sori) ja Raamattu oli edelläni sängyn päällä. Ensin luin Raamattua ja siten aloin rukoilla niin yhtäkkiä sänky tärisi ja tunsin Jumalan voimakkaan läsnäolon laskeutuvan minun selän taakse. Siten kirkkaat valot lensivät selän puolelta minun näköalueelle ja säikähdin enkä halunnut kääntyä katsomaan mitä minun selän takana oli ja olin varma että minun selän takana oli Herran kirkkautta niin suljin silmät kiinni ja olin peloissani.

Hei minä kirjoitin tämän niin taas tunsin ihanan ja rakkaudellisen Herran läsnäolon juuri nyt.
Kerron vielä toisesta kokemuksestani. Eräs uskonsisar kertoi saaneensa suoran yhteyden Jumalalta niin siten illalla pyysin Jumalaa tulemaan ja jäin odottamaan hetken - siten yhtäkkiä sänky taas samalla tavalla tärisi ja pelästyin.

Seuraavana päivänä tapasin samaa uskonsisarta ja kerroin että sänky tärisi. Se uskonsisar mietti ihmetellen ja tutki Raamattua ja löysi kohdan ja antoi tuon kohdan minulle.

Ap.t. 4:31
Ja kun he olivat rukoilleet, vapisi se paikka, jossa he olivat koolla, ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja puhuivat Jumalan sanaa rohkeasti.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7940
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Silmätysten riivaajahengen kanssa

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 26. Huhti 2013 17:56

Silloin ku Jumalan Henki liikkuu voi todella tapahtua kaikkea ,,,,nyt tulee se MUTTA kun Jumalan Henki on paikalla ja ihmisessä tai yleensä samassa tilassa ,niin ymmärrän näin ,että pelko katoaa ja tilalle tulee rauha ,vaikka aluksi säikähtäisikin.Siinä mielestäni se ero .Jos tilanteesta jää käteen pelko niin minua ainakin mietityttää sillä Rakkaudessa Herrassa ei ole pelkoa.Aikoinaan kun se sarvipää ilmestyi eteeni ja alkoi nauraa ja nauroi ivallisemman naurun ,jonka koskaan olen kuullut niin katselin ja kuuntelin eikä sydän kertaakaan edes värähtänyt.Uskon että Pyhän Hengen suoja ja sitte kyllä perään Jeesus alkoi näkyä.Mutta rauha on se perus sana eli sanoisin ,että Yli Luonnollinen rauha oli siinä tilanteessa .Myöhemmin minulle näytettiin selvästi kuin tässä nyt kirjoittaessa katselen ulos ja näen normaalisti eli kaikki oli yhtä selvää niin se lohikäärme ja se yritti päästä kimppuuni se kaapi maata ja sieraimista tuli höyryä ja se Raivosi siis todella raivosi ,,,,ja minä vaan rauhassa katselin ja ei minkäänlaista pelkoa se on niin niin ihmeellistä se rauha ,että vaikka yrittäisin kaikilla sanoilla kirjoittaa niin en osaa oikein kuvailla..... On ihan hyvä ,että ihmiset avautuu näistä asioista .Uskon ,että jotain oppia ja ymmärrystä saadaan aikaan .Etenkin uusille alkajille ja miksei vanhemmillekkin.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Silmätysten riivaajahengen kanssa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 26. Huhti 2013 18:31

*
Wau lohikäärme kokemus...
Minä muistin oman kokemuksen ja nauroin äsken sille. Koska en älynnyt pelätä.

Yhtenä karmivana talvi-iltana serkkuni lähetti minulle hätäviestin kännykkään niin äkkiä menin hänen luo ja nousin autostani ja käännyin pensasta kohtaan ja huomasin että pensaan päällä istui tosi iso lepakko, noin yli 50cm:n kokoinen lepakko. Jäin katselemaan ihmetellen mikä tuo on. Se kokoajan peitti molemmilla siivillä naamaa ja päämuoto oli sama kuin rotalla. Siivet oli kirkkaan mustan värisiä ja turkki oli kirkkaan mustanvärinen. Yhtäkkiä se lensi minun kaulaa ohi niin käännyin ja juoksin sen perään.

Se meni tiheikköön pensas-aittaan läpi mutta minä huomasin että pensas-aidan oksat ei liikkunut mitään vaikka se oli tiheikkö aitta ja ihmettelin kuinka iso lepakko mahtui tiheikköön pensas-aittaan.
Minun toinen serkkuni tuli ja käski tulemaan sisään. Niin menin sisään ja huomasin että serkkuni tuijoitti viinapulloa joka oli lattialla ja hänessä oli täynnä vihanpitoa. Kysyin mitä nyt ja hän kertoi vihaavansa tuota viinapulloa eikä saanut päästettyä vapaaksi. Ihmettelin ja siten menin takaisin kotiin.

Siten löysin mieheni kokkaamasta keittiössä ja kysyin häneltä onko täällä Suomessa sellaisia isoja lepakoita ja mieheni katsoi minua ihmettelevän näköisenä ja siten hän sanoi minulle että tämä on hiiren kokoinen. Mietin ihmetellen ja sit muistin että serkkuni tuijoitti siitä pulloa ja mainitsi ettei ole vielä päässyt vapaaksi niin tajusin että se lepakko oli alkoholi demoni.
Ennen kuolemaa serkkuni antoi elämän Jeesukselle.

Jumala varmaan halusi avata silmiäni näkemään alkoholidemonin. Se oli näkemäni rumin otus.

Room. 16:20
Ja rauhan Jumala on pian musertava saatanan teidän jalkojenne alle. Herramme Jeesuksen armo olkoon teidän kanssanne.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7940
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Silmätysten riivaajahengen kanssa

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 26. Huhti 2013 19:37

On mielenkiintoinen kohta, Jeesus sallii kaikkien tehdä hänen nimissään hyvää ja antaa siihen voimankin, mutta sitten taas apostolien teoissa kävikin näin:
Apostolien teot 19
13 Myöskin muutamat kuljeksivat juutalaiset loitsijat rupesivat lausumaan Herran Jeesuksen nimeä niiden ylitse, joissa oli pahoja henkiä, sanoen: "Minä vannotan teitä sen Jeesuksen kautta, jota Paavali julistaa".
14 Ja niiden joukossa, jotka näin tekivät, oli myös erään juutalaisen ylipapin, Skeuaan, seitsemän poikaa;
15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"
16 Ja se mies, jossa paha henki oli, karkasi heidän kimppuunsa, voitti heidät toisen toisensa perästä ja runteli heitä, niin että he alastomina ja haavoitettuina pakenivat siitä huoneesta.
17 Ja tämän saivat tietää kaikki Efeson asukkaat, sekä juutalaiset että kreikkalaiset; ja heidät kaikki valtasi pelko, ja Herran Jeesuksen nimeä ylistettiin suuresti.

Mutta tässä apt. on juuri kyse loitsijoista, eli ehkä se vastaa sinulle ettei se evankeliumin mies koittanut simsalabim juttuja vaan alkoi ajamaan riivaajia ulos, ja teki sen kuin opetuslapsetkin, Jeesuksen nimessä, ja näin hän oli Jeesuksen puolella. evankeliumin kohta jatkuu tuosta vielä (Sillä joka ei ole meitä vastaan, se on meidän puolellamme. ja samaa ajaa tämä: joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa)

Sitten taas apt. loitsijat "oppisivat uuden loitsun", heillä ei ollut tarkoitusta varmaankaan pelastaa ketään Jeesuksen nimen kunniaksi vaan omien loitsujen avulla loitsia paha henki pois, ja ehkäpä pyytää maksua loitsinnasta?
eli asenne oli väärää, he eivät tienneet kenen nimeä käyttävät, eivät edes tunteneet nimen omistajaa ja hänen tahtoaan, ( sen Jeesuksen jota Paavali julistaa )
eli tämmöistä nousee mieleen


Joo hienosti hoksattu! Jotenkin noin sen on pitänyt mennä! Tuntui hölmöltä kirjoittaa tuo "hokkuspokkus" sana ettei se sekoita, mutta sehän avasikin vahingossa asioita kivasti, kun osoitti tuon Apt 19 taikureiden asian :)
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Silmätysten riivaajahengen kanssa

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 26. Huhti 2013 21:45

vaisuliini ,,ehkä me molemmat oltiin Herran asialla silloin ja ihmeellinen käsittämätön varmuus ,jossa ei ole pelkoa niin sen me koimme. Jeesus sisällämme antaa sen voiman ja samalla ymmärryksen ,kuinka voimakkaita me todella olemme Herrassa .Siis todellista Jumalan voimaa ja kaikki Rakastavan Jumalan armosta.Niin ja sitä pelottomuutta olen todella miettinyt n miljoona kertaa ,koska sitä ei oikein järjellä ymmärrä.Tai oikein osaa kertoa.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 139 vierailijaa