Jumala auttaa kukistamaan synnin vuoret!

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Jumala auttaa kukistamaan synnin vuoret!

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 26. Huhti 2014 18:37

Kiitos Petri kirjoituksesta... henk.kohtaisesti en kyllä osannut ammentaa siitä mitään uutta, koska se noudattaa pitkälti sitä opetusta mitä olen aiemmin kuullut, eli tulee osata kääntyä Jumalan puoleen pyytämään. Ja ihan tottahan se on... mutta neuvo ei ole peruskattava sillä tavoin, että synti ei katoa ihmisen luonteesta loppupeleissä mihinkään, ihminen ikäänkuin aina joutuu pettymään itseensä. Uskovaa myös voidaan ikäänkuin syyllistää ajatuksella, ettei ole pyytänyt tarpeeksi paljon tai on väärällä tavoin pyytänyt... tai ei osaa... ei saavuta Jumalan mielisuosiota.. Uskova joka kamppailee itsensä kanssa ja hakee epätoivoissaan Jumalalta apua... on viimekädessä syyllistetty uskovien taholta... uskova ei ole tarpeeksi yrittänyt muiden uskovien mielestä... lopulta se voi johtaa täydelliseen pettymykseen koko tätä vallitsevaa käsitystä vastaan... miettii ehkä, mikähän järki kaikessa on ja mikä on perimmäinen totuus kaikessa... joku näissä jutuissa ei täsmää sen kanssa, että koen Jumalan olevan mutkaton eikä ristiriitainen... Jumala ei vaadi jatkuvaa taistelua itsensä kanssa, jatkuvaa syyllisyyttä, luulisi että elämä itsessään on lahja ja elämisen arvoista sinänsä, ilman jatkuvia vaatimuksia, itsensä parantelua, olla hyväksytty sellaisena kuin on.
lonelyrider
 

Re: Jumala auttaa kukistamaan synnin vuoret!

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 10. Touko 2014 10:34

Joskus lonelyrider ihminen joutuu uskon kasvussaan kävelemään seinää päin monta kertaa ja se ymmärrys tulee sitte ku on ymmärtänyt asiat niin monelta kantilta kuin voi.Jos ihminen aikoo olla lähes synnitön niin siihen pitää olla hallussa jo paljon Jumalan antamaa tietoa ja hurja määrä ymmärrystä siitä ,kuinka vastustaja myös toimii.Vastustaja yrittää syöttää niin monella tavalla valhetta ,vääryyttä,hekumallisia ajatuksia ja ne myös täytyy oppia torjumaan ja vastustamaan ,kuten on kirjoitettu.Mutta se kasvu ja ymmärrys menee käsi kädessä .Jotkut jäävät sellaiseen ns perustilaan ja jotkut haluaa oppia ja etsiä ja kääntää joka kiven ja kannon ,jotta saa lisää ymmärrystä Herralta.
Läsnäoloon pyrkiminen lienee se ,josta Herra tykkää kovasti meissä ihmisissä Luoduissaan.Joskus on tullut mieleen lisämerkitys myös sitä kautta Raamatuntekstiin ,,niin kuin te mittaatte niin teille mitataan ,että se olisi myös Herraa koskeva tuo monisäikeinen yhdistelmä. Kuumuus on parempi ja hyvempi aina.
Taivaan Isä varmasti myös palkitsee Hänen seuraansa pyrkivän uskovan ,kun on vilpitön ja haluaa sitä voimakkaasti.Joskus on niin hiljaista ku olla voi Taivaan suunnalta ja aattelen silloin ,että ei se Jumala ole meitä luonu ,jotta Hän meille pureskelisi kaiken valmiiksi.Oppia ja ymmärrystä meidän tulee saada ja mieli olla sellainen ,joka tahtoo oppia ja ymmärrystä ottaa vastaan.Silloin pitää miettiä ,mikä opinvaihe nyt on menossa ja onko sydämmelle noussu ,joitakin asioita mitä tulisi käsitellä ja oppia taas lisää.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Jumala auttaa kukistamaan synnin vuoret!

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 11. Touko 2014 11:52

Mietin tuota vihollisen valhetta syöttää asioista ihmismieleen... onko se ihminen itse, joka haluaa sysätä vastuun viholliselle, vai ihmisen pahuutta? Onko joistain asioista otettava ikäänkuin itse vastuuta, kuten synnistä jota vastaan ei osaa kamppailla tarpeeksi hyvin ja miten sitä vastaan oppii taistelemaan... eikös ne kiusaukset ole aika moninaiset ja joskus ihminen toimii opittujen toimintamallien mukaan... vaikka kokeekin että ei toimi oikein, niin silti luontaisesti ihminen voi toimia väärin... otetaan esimerkiksi kiroilu, sehän pääsee suusta vaikka ei tahtoisi... onko esim. kiroileva ihminen vähempi Jeesuksessa... jos ajatellaan että Pyhä Henki voi enetä ja vähetä? Ja onko rukoilu ja raamatun lukeminen avain siihen, että Jeesus enenee ja ihminenkin ikäänkuin vähenee ja syntikuorma vähenee... siinähän käy helposti jojoilmiö, aivan kuin laihdutuksessa, repsahdus kun tulee, niin on taas aloitettava alusta :D

Ensiksikin ajatuksenani on, että jos uskon, uskon sitten kunnolla... kuka haluaa jäädä jonnekin puolitiehen? Pelastus ei ole minun suuri primääri itselleni, en siis usko sen vuoksi että itse palastuisin... eihän se ole edes minun käsissäni oleva asia...niin kornilta kuin se kuulostaakin... kun niin usein uskovat hokevat, että vähemmälläkin uskolla voi pelastua, toiset ovat niitä vajavaisempia astioita kun taas toiset jotain hienoja ruukkuja... mutta anyway... alunperinhän olen hakenut apua Jeesukselta, koska olen luottanut että Hänessä on apu... mutta tämä menee kyllä jo ohi syntiaiheen kohta ;) mutta kait jokin uskonkriisi on itsellä ja se näkyy varmasti näistä mun kirjoituksistani, että kyseenalaistan asioita mitä on aina opetettu uskonpiirissä.

Entä jos tarkoitus onkin kuitenkin niin että Jeesus parantaa sisäisesti ja myös väärät toimintamallit katoaa, illman sen suurempia omia ponnisteluita... heitä nyt tällaisen ajatuksen vastapainona sille, että taistele ja vastusta syntiä?
lonelyrider
 

Re: Jumala auttaa kukistamaan synnin vuoret!

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 11. Touko 2014 11:57

Sitten se, että ihminen ei yksinkertaisesti jaksa kävellä päin seiniä tuhatta kertaa, niin se vain on... ei se vaan vetele... kun siis ei ole siltikään varmaa, että se ymmärrys sieltä kasvaisi, niin se seiniä päin kävely ei kyl enää jaksa innostaa... eikä tarkoituksena ole tässä heti ja kaikki nyt ajatus... mutta niinkuin ihmiselämässäkin eikö olisi hyvä oppia laskemaan ne mahdollisuudet, ennenkuin lähtee käymään sotaa, eikä antaa aina sen hiekkalinnan sortua.

Nimittäin ainakin itse olen siinä pisteessä uskoa, että enää hiekkalinnojen rakentelu ei kiinnosta pätkääkään ja päin seiniä kävely on vähän kuin sellaista turhaa puuhastelua...
lonelyrider
 

Re: Jumala auttaa kukistamaan synnin vuoret!

ViestiKirjoittaja Veli88 » 11. Touko 2014 12:37

Kyllähän, kiroilu on merkki siit että ei ole Hengessä, mutta sitä voi olla lihassa myös vaikka ulkonainen käytös olis parempaa. Eli pelkästään se ei ole syntiä, mikä ulospäin näyttää synniltä, mutta tietysti se kaikki myös on syntiä. Pelkästään sillon kun sydämmessä hallitsee Kristus, sitä on ihminen Hengessä. Raamatussa puhutaan 'Hengessä vaeltamisesta' eli se meinaa jotta joka askel tulee ottaa Jumalan tahdon mukaisesti, sitähän vaeltaminen on, askel kerrallaan kulkemista. Ja psalmissa sanotaan, jotta 'Kuka on se mies, joka Herraa pelkää - sen hän neuvoo tielle, joka hänen on valittava.' Ps.25:12, eli Jumala kyllä neuvoo ihmisen tielle mutta se on ITSE valittava, haluaako sillä kulkea. Joskus kristityt ihan kuin laittavat Jumalan vastuulle oman vaelluksen ja käyttävät raamatun sanaakin puolustuksena sille, jotta kun 'ollaan syntisiä' niin ei asialle mahdeta mitään. Mutta kun selkeästi raamattu antaa vastauksen ei pelkästään siihen mitä meille kuoleman jälkeen tapahtuu, vaan myös miten tässä elämässä voi elää voittovoimassa Jeesuksen veren kautta, niin ei jää mitään puolustusta.
Avatar
Veli88
 
Viestit: 39
Liittynyt: 04. Helmi 2014 13:49

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 55 vierailijaa