Koeteltavaksi Armon ja lain erosta...

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Koeteltavaksi Armon ja lain erosta...

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 13. Elo 2011 13:15

D.L. Moody: LAKI sanoo:"Kivitä hänet!" ARMO sanoo:" Syleile häntä."

Otteita D.L Moodyn saarnoista, miten erilaisia ja toisilleen vastakkaisia ovat laki ja armo. Tämä on myös lainaus viimeksi ilmestyneestä Armo Riittää lehdestä (Nro 4 8.vsk. 1.8.2011)

"Jumalan laki jättää ihmisen kuolemaan. Valitan koko sydämestäni niitä ihmisiä, jotka yrittävät pelastua lain kautta. Laki ei milloinkaan ole voinut, eikä tahtonut pelastaa ainoatakaan sielua"

"Lain kautta ei milloinkaan ole tullut elämää. On niinkuin joku on sanonut:"Kun laki oli annettu, menetti kolmetuhatta ihmistä henkensä. Mutta kun Armo ja Totuus tulivat helluntaipäivänä, kolmetuhatta ihmistä löysivät Elämän."

"Lain alla kivitettiin rikollinen kuoliaaksi. Kun tuhlaajapoika palasi Kotiin, Armo kohtasi hänet ja syleili häntä. Laki sanoo:" Lyö häntä!" Armo sanoo:" Suutele häntä." Laki kahlitsee, mutta Armo sanoo:"Irrottakaa hänet ja antakaa hänen mennä." Laki sanoo, kuinka kurja olen. Armo tulee ja korjaa minun asiani."

"Ehkä te kysytte, miksi laki ylipäätään on annettu. Laki tukkii minun suuni. Armo avaa sen. Laki tukkii minun sydämeni. Armo avaa sen. Kun ihmiset näkevät tämän ihanan Totuuden, silloin heidän alinomainen raadantansa lakkaa. He lakkaavat yrittämästä itse avata tietä Jumalan Valtakuntaan tekojen kautta. He myöntävät olevansa kadotettuja ja ottavat vastaan Armon vapaan lahjan."


Kuule:

Laki on annettu Mooseksen kautta.

Armo ja Totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta.

Laki sanoo:"Tee tämä ja sinä saat elää."

Armo sanoo:"Elä ja sinä olet tekevä."


Laki sanoo:"Maksa minulle, mitä olet velkaa."

Armo sanoo:"Minä annan sinulle kaiken anteeksi."


Laki sanoo:"Synnin palkka on kuolema."

Armo sanoo:"Jumalan Lahja on Iankaikkinen Elämä."


Laki sanoo:"Joka tekee syntiä, hänen pitää kuolla."

Armo sanoo:"Joka uskoo Jeesukseen, hän elää, vaikka olisi kuollutkin, eikä kukaan, joka elää ja uskoo Häneen, ikinä kuole."


Laki puhuu - tuomiota ja kuolemaa.

Armo julistaa - jumalattoman vanhurskauttamista ja iankaikkista elämää.


Laki sanoo:"Luo itsellesi uusi sydän ja uusi henki.

Armo sanoo:"Minä annan sinulle uuden sydämen ja uuden Hengen minä annan sinuun."


Laki sanoo:"Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettu lain kirjassa, niin että hän sen tekee."

Armo sanoo:"Autuaita olette te, joiden synnit ovat anteeksiannetut ja joiden rikokset ovat peitetyt. Autuas se mies, jolle Herra ei lue hänen rikkomuksiaan."


Laki sanoo:"Sinun tulee rakastaa Herraa sinun Jumalaasi kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi."

Armo sanoo:"Siinä on Rakkaus, ei siinä, että me rakastamme Jumalaa, vaan siinä, että Hän ensin rakasti meitä ja antoi Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi."


Laki puhuu siitä, mitä ihmisen tulee tehdä Jumalalle.

Armo puhuu siitä, mitä Kristus on tehnyt ihmisen puolesta.


Laki puhuu ihmiselle vanhana luomuksena.

Armo tekee ihmisestä uuden luomistyön jäsenen.


Laki vaatii kuuliaisuutta uhaten Herran vihan rangaistuksella.

Armo kutsuu ihmistä hiljaa Jumalan armahtavan laupeuden tähden.


Laki vaatii pyhyyttä.

Armo antaa pyhyyden.


Laki sanoo:"Tuomitse hänet."

Armo sanoo:"Syleile häntä."


Laki puhuu papillisista uhreista, jotka toistuvat vuodesta toiseen, jotka eivät koskaan tee täydellisiksi heitä, jotka uhraavat.

Armo sanoo:"Mutta Hän, joka on uhrannut uhrin syntien edestä - on yhdellä uhrilla tehnyt täydellisiksi heidät, jotka pyhitetään."


Laki selittää, että he, jotka ovat rikkoneet lakia vastaan, tuomitaan lain mukaan.

Armo antaa jokaisen Jumalan lapsen ahdistetulle sielulle Rauhan ja julistaa Jumalan pelastusta huolimatta vastustajan syytöksistä. "Joka kuulee minun Sanani ja uskoo Häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen Elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta Elämään." Joh.5:24.

Siunausta ja kannattaa lukea tarkasti :) ja kommentoida, mikäli näkee tarpeelliseksi :hearts:
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30

Re: Koeteltavaksi Armon ja lain erosta...

ViestiKirjoittaja Lumina* » 13. Elo 2011 20:11

Hyvä kirjoitus...mä sanon Aamen.
Lumina*
 

Re: Koeteltavaksi Armon ja lain erosta...

ViestiKirjoittaja Lumina* » 14. Elo 2011 08:48

Luin yöllä pitkään Raamattua kun en saanu nukuttua ja apostolien tekoja tavatessani ihmettelin että miksi se tuntuu mulle paikoittain usein niin vaikealta ymmärtää...luen, mutta joistain luvuista ei välttämättä jää paljonkaan käteen.
Uni oli totaalisesti paennut silmistä,liekkö tarkoituksella pois otettu, joten avasin vielä Raamatun ihan "peukkutuntumalla" ja avautui Jeremian kirjan sivu kahdesta viikunakorista.Luku jota oon joskus ennenkin kiinnostuneena lukenu mutta nyt Jumala avas sen mulle ihan suoraan sydämmelle puhuen :)
Yöllä jo lukiessani ymmärsin että se johtuu pitkälti paimenista ja opetuksesta millaista hedelmää koreihin tuotetaan pitkässä juoksukssa vielä tänäkin päivänä.Ja aamulla kun heräsin niin ihan kuin Jumala olisi puhunut suoraan sydämmelle että hyvät hedelmät korissa on kasvatettu Rakkaudella Armolla ja Totuudella juurtuneina Kristukseen,ravintona Sana ja huonot hedelmät toisessa korissa ovat syntyneet viisaudesta joka on Sanan ulkopuolelta lähtöisin.
Ja mua puhutteli tuo kuorma joka ei oo kuorma kun se tulee oikeassa järjestyksessä Jumalan Rakkaudessa ja Armossa syntyen...ilman Armon ja Rakkauden äänen kuulemista jumala vaikuttaa tuntemattomalta?

Koetelkaa nyt tätäkin :think2:
Lumina*
 

Re: Koeteltavaksi Armon ja lain erosta...

ViestiKirjoittaja PetriFB » 14. Elo 2011 09:22

http://www.kotipetripaavola.com/Jumalanlaki.html

Jumalan armo todellakin tekee uskovasta elävän Pyhässä Hengessä.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Koeteltavaksi Armon ja lain erosta...

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 14. Elo 2011 11:14

:amen4: Lumina ja Petri!

Luminalla on hyvä kirjoitus, johon minulla ei ole lisättävää. Samoin Petrin opetuskirjoitus on erittäin hyvä. Sitä olisi hyvä kerratakin ainakin minun, sillä saatana koettaa langettaa pois Jumalan Armon alta lain alle. Meidän tuleekin vahvistua jokaisen uskovan yhä syvemmässä Jumalan Armon käsittämisessä Hengessä ja Totuudessa. Paavali painottaa sitä Sanassa useissa kohdin. Samoin esim. Pietari, , mistä poimin yhden esimerkin:

1.Piet.2:1 "Pankaa siis pois kaikki pahuus ja kaikki vilppi ja ulkokultaisuus ja kateus ja kaikki panettelu,
2:2 ja halatkaa niinkuin vastasyntyneet lapset sanan väärentämätöntä maitoa, että te sen kautta kasvaisitte pelastukseen,
2:3 jos "olette maistaneet, että Herra on hyvä."

Uskonteot ovat aina Kristuksen tekoja meissä. Omissa voimissa me uuvumme ja lopulta väsymme ja parhaassa tapauksessa luovutamme huutaen:"Herra armahda!". Uskonteot ovat myös kuuliaisuutta Jumalan Rakkauden kautta vaikuttavan uskon eläessä meissä. Kuollut usko on täynnä kuolleita tekoja, sillä ne eivät ole peräisin Pyhästä Hengestä. Olemmehan toki jokainen vajavaisia hengellisesti, enemmän ja vähemmän lihallisia. Mutta olemme täydellisesti ARMAHDETTUJA Jeesuksen ansio hyväksi luettuna, että voimme ilman pelkoa kasvaa kohti Herramme Jeesuksen Kristuksen kaltaisuutta Hengessä ja Totuudessa. Lopuksi vielä eräs paikka Sanasta:

1.Joh.4:9 "Siinä ilmestyi meille Jumalan rakkaus, että Jumala lähetti ainokaisen Poikansa maailmaan, että me eläisimme hänen kauttansa.
4:10 Siinä on rakkaus - ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi."

:amen4: :GBU: :hugehug:
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30

Re: Koeteltavaksi Armon ja lain erosta...

ViestiKirjoittaja pekka » 14. Elo 2011 16:21

Todella hyvä kirjoitus myös Jukka-Pekalla.

Kiitos Herralle.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Koeteltavaksi Armon ja lain erosta...

ViestiKirjoittaja todael » 16. Elo 2011 01:23

En eläisi yhtäkään hetkeä elämässäni ilman Jumalan armoa.

Jumalan armo on Jeesuksen uhri. Armo käsitettään helposti ympäripyöreänä vapautena, mutta se on vapautta siirtyä POIS maailmasta Jumalan lahjoittamaan uuteen elämään Jeesuksessa Kristuksessa. Itse iloitsen siitä, että täysin kykenemättömänä sekä synnin tuhoamana ihmisenä - Jumala on pelastanut minut ja antanut minulle elävän toivon, HÄN MUUTTAA MINUA !!

Jumalan armo ei ole halpaa - kuin ennen vanhat saarnaajat sanoivat. Se maksoi Jumalalle kaiken.

- todael :prayer4:
todael
 

Re: Koeteltavaksi Armon ja lain erosta...

ViestiKirjoittaja PetriFB » 16. Elo 2011 07:22

todael kirjoitti:En eläisi yhtäkään hetkeä elämässäni ilman Jumalan armoa.

Jumalan armo on Jeesuksen uhri. Armo käsitettään helposti ympäripyöreänä vapautena, mutta se on vapautta siirtyä POIS maailmasta Jumalan lahjoittamaan uuteen elämään Jeesuksessa Kristuksessa. Itse iloitsen siitä, että täysin kykenemättömänä sekä synnin tuhoamana ihmisenä - Jumala on pelastanut minut ja antanut minulle elävän toivon, HÄN MUUTTAA MINUA !!

Jumalan armo ei ole halpaa - kuin ennen vanhat saarnaajat sanoivat. Se maksoi Jumalalle kaiken.

- todael


Amen, juuri näin!
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Koeteltavaksi Armon ja lain erosta...

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 16. Elo 2011 08:34

todael kirjoitti:En eläisi yhtäkään hetkeä elämässäni ilman Jumalan armoa.

Jumalan armo on Jeesuksen uhri. Armo käsitettään helposti ympäripyöreänä vapautena, mutta se on vapautta siirtyä POIS maailmasta Jumalan lahjoittamaan uuteen elämään Jeesuksessa Kristuksessa. Itse iloitsen siitä, että täysin kykenemättömänä sekä synnin tuhoamana ihmisenä - Jumala on pelastanut minut ja antanut minulle elävän toivon, HÄN MUUTTAA MINUA !!

Jumalan armo ei ole halpaa - kuin ennen vanhat saarnaajat sanoivat. Se maksoi Jumalalle kaiken.

- todael


:amen4: Todael!

Etpä olisi juuri voinut osuvammin kirjoittaa :thumb: :GBU: ja siunausta sinulle veljeni Herrassa :thumb:
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 29 vierailijaa

cron