Veljellinen rakkaus ja yhteys

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Veljellinen rakkaus ja yhteys

ViestiKirjoittaja Hessu » 11. Elo 2011 10:47

Pysyköön veljellinen rakkaus. (Hebr.13:1)

Vaikka me Jeesuksen omat olemme joskus monessakin asiassa eri mieltä keskenämme, on meidän silti pyrittävä aina rakentamaan, vaalimaan ja pitämään yllä veljellistä yhteyttä ja rakkautta. Jeesuskaan ei ole kaikessa samaa mieltä meidän kanssamme, mutta silti Hän ei häpeä kutsua meitä veljiksensä ja sisariksensa (Hebr.2:11).

Herra, auta meitä, Sinun omiasi, rakastamaan toisiamme Sinun rakkaudella. Rakkaudella, joka ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, eikä iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa. Älä salli saatanan tulla erottamaan meitä veljellisestä yhteydestä erimielisyyksienkään takia, vaan auta meitä muistamaan, että "kunhan vain, mihin saakka olemme ehtineetkin, vaellamme samaa tietä!" (Fil.3:16). Kiitos Jeesus, että se tie ei ole mikään meidän mielipide tai näkemys, vaan Sinä itse Elävä Jumala olet Tie. Kiitos Jeesus, että olet sanonut: "Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet pelastan; minä suojelen hänet, koska hän tuntee minun nimeni" (Ps.91:14). Auta meitä jokaista riippumaan kiinni Sinussa ja tuntemaan Sinun nimesi, ja aina rohkaisemaan toisiamme siihen. Jeesuksen nimessä ja veressä, aamen.

Siunausta kaikille!
Hessu
 

Re: Veljellinen rakkaus ja yhteys

ViestiKirjoittaja PetriFB » 11. Elo 2011 10:54

Hessu kirjoitti:Pysyköön veljellinen rakkaus. (Hebr.13:1)

Vaikka me Jeesuksen omat olemme joskus monessakin asiassa eri mieltä keskenämme, on meidän silti pyrittävä aina rakentamaan, vaalimaan ja pitämään yllä veljellistä yhteyttä ja rakkautta. Jeesuskaan ei ole kaikessa samaa mieltä meidän kanssamme, mutta silti Hän ei häpeä kutsua meitä veljiksensä ja sisariksensa (Hebr.2:11).

Herra, auta meitä, Sinun omiasi, rakastamaan toisiamme Sinun rakkaudella. Rakkaudella, joka ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, eikä iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa. Älä salli saatanan tulla erottamaan meitä veljellisestä yhteydestä erimielisyyksienkään takia, vaan auta meitä muistamaan, että "kunhan vain, mihin saakka olemme ehtineetkin, vaellamme samaa tietä!" (Fil.3:16). Kiitos Jeesus, että se tie ei ole mikään meidän mielipide tai näkemys, vaan Sinä itse Elävä Jumala olet Tie. Kiitos Jeesus, että olet sanonut: "Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet pelastan; minä suojelen hänet, koska hän tuntee minun nimeni" (Ps.91:14). Auta meitä jokaista riippumaan kiinni Sinussa ja tuntemaan Sinun nimesi, ja aina rohkaisemaan toisiamme siihen. Jeesuksen nimessä ja veressä, aamen.

Siunausta kaikille!


Amen. Olen samaa mieltä, että tulee pyrkiä rakentamaan uskon yhteyttä, ei hajottamaan tai tuomaan eripuraa uskovien keskuuteen.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Veljellinen rakkaus ja yhteys

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 13. Elo 2011 13:33

:amen4: :amen4: :amen4: :thumb:
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30

Re: Veljellinen rakkaus ja yhteys

ViestiKirjoittaja todael » 16. Elo 2011 00:56

Tärkeä aihe jota tulee käsitellä oman sydämen perustalta Jumalan kasvojen edessä - rukouksessa. Jumalan kosketus muuttaa ja meidän sydämeen vuodatettaan Jumalan rakkautta. Järjellinen pohtiminen ei koskaan muuta ihmistä, täytyy tulla Jumalan koskettamaksi, murtamaksi.

Jätän aiheeseen liittyen linkin kirjoittamaani tekstiin kyseisestä aiheesta :
http://uloskutsuttu.blogspot.com/2011/0 ... ihaan.html

- todael
todael
 

Re: Veljellinen rakkaus ja yhteys

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 16. Elo 2011 08:31

:amen4: Todael!

Blogikirjoituksesi on mielestäni tervettä ja raitista opetusta. Minulla ei ole mitään lisättävää siihen ja omalta osalta "otan opikseni" ja teen parannusta :wise3: . Siunausta ja Herran Armo ja Rauha olkoon kanssasi :amen4: :GBU: kirjoituksesta :thumb:
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa

cron