Älkäämme eksykö vastustamaan Jumalaa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Älkäämme eksykö vastustamaan Jumalaa

ViestiKirjoittaja PetriFB » 07. Elo 2011 12:56

Minua on puhutellut paljon se kuinka voimme eksyä vastustamaan Jumalaa niin monella tavalla. Minulle tulee tässä mieleen eräs alue, vaikka näitä alueita toki on myös paljon muitakin.

Muistan kun uskonelämän alkuaikana luin Raamattua lopun ajoista ja Raamatussa luki uskovien suuresta luopumuksesta, joka tulee tapahtumaan lopun aikana. Minä aloin vastustamaan ja rukoilemaan ettei tuo Raamatun profetia toteudu. Jumala kuitenkin pysäytti minut. Uskovien luopumus ei ole Jumalan tahto, mutta se kuitenkin tulee tapahtumaan synnin tähden. Itse asiassa minä koitin tehdä Jumalasta valehtelijan ja estää Jumalan sanan totuuden tapahtumisen.

Raamattu opettaa myös, että Israelin maa tullaan jakamaan ja Jerusalem tulee pakanoiden tallattavaksi. Tämä ei ole Jumalan tahto ja Jumala tulee tuomitsemaan ne jotka tämän tekevät, mutta synnin tähden se kuitenkin tapahtuu. Monet rukoilevat ettei näin tapahtuisi ja siten he koittavat tehdä Jumalasta valehtelijan ja estää Hänen sanansa toteutumisen.

Pointti mikä minulle on tullut mieleeni on se, että ei kannata tuhlata aikaa ja voimia rukoilemalla vastoin sitä mitä Raamattu sanoo. Raamattu profetoi myös ikävistä ja Jumalan tahdon mukaisista asioista, jotka tulevat synnin tähden tapahtumaan. Jos koitamme estää niiden tapahtumisen, niin koitamme tehdä Jumalasta valehtelijan, joka on sanassaan ilmoittanut kuinka asiat tapahtuvat.

Kannattaa käyttää kaikki aika ja voimavarat siihen, että Jumalan tahto tulee toteutumaan niin kuin se on kirjoitettu. Tämä ei tarkoita sitä, että tulee rukoilla että tulee suuri luopumus uskovien keskuuteen, koska Raamattu profetoi niin. Tulee palvella Jumalaa niin, että pitää totuutta esillä ja julistaa evankeliumia ja opettaa sanaa siten kuin Raamattu opettaa. Tämä vaikuttaa sen, että Jumalan tahto tulee tapahtumaan niiden elämässä, jotka tekevät parannuksen ja haluavat uskoa Jeesukseen siten kuin Raamattu opettaa.

Se mikä minua on puhutellut on se kuinka minä koitin hyvää tarkoittaen tehdä Jumalasta valehtelijan, joka ei kuitenkaan tietenkään ollut tarkoitukseni. Tämä on opettanut minua, että Jumalan vaikuttama hengellisyys paljastaa uskonnollisuuden ja sielullisuuden. Pyhän Hengen vaikuttama hengellisyys johdattaa meidät keskittymään oikeisiin asioihin ja johdattaa meidät pois turhista ja Jumalan vastaisista asioista. Tämä on tietenkin kasvuprosessi kuten koko uskonelämä on Jumalan armosta tässä ajassa loppuun saakka uskon kasvua.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Älkäämme eksykö vastustamaan Jumalaa

ViestiKirjoittaja todael » 07. Elo 2011 17:54

:amen4: :amen4: :amen4:

- todael
todael
 

Re: Älkäämme eksykö vastustamaan Jumalaa

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 12. Elo 2011 01:16

:amen4:

Toisaaltaon surullista ja osin turhauttavaa havaita jo nyt Sanasta luopuminen. Monet Herran omat ovat sekaantuneet selkeästi asioihin, joita ei löydy Raamatusta ja jotka ovat selkeästi harhaoppeja. Ei auta asiasta rakkaudellinen huomauttaminen. Katson kuitenkin, että voi yksittäisten uskovien puolesta rukoilla, että silmät avautuisivat. Ja näin on käynytkin. Muutoin yhdyn kyllä Petrin kirjoitukseen. :wise3:

Siuanusta :hugehug:
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30

Re: Älkäämme eksykö vastustamaan Jumalaa

ViestiKirjoittaja Lumina* » 12. Elo 2011 13:16

Hmmm...ehkä tää lähtee nyt etsimään enemmän sitä hengellisyyttä ja pyrkimään pois sielullisuudesta.On jotenkin takkunen olo tällä hetkellä :think2:
Siunausta ja nähtään :)
Uskon että tää on tyttärillekkin...
Sananl 2

1 Poikani, jos sinä otat minun sanani varteen ja kätket mieleesi minun käskyni,
2 niin että herkistät korvasi viisaudelle ja taivutat sydämesi taitoon-
3 niin, jos kutsut ymmärrystä ja ääneesi huudat taitoa,
4 jos haet sitä kuin hopeata ja etsit sitä kuin aarretta,
5 silloin pääset ymmärtämään Herran pelon ja löydät Jumalan tuntemisen.
Lumina*
 

Re: Älkäämme eksykö vastustamaan Jumalaa

ViestiKirjoittaja Hessu » 12. Elo 2011 15:08

Omakohtaisesti olen kokenut, että kaikista pahinta ja petollisinta sielullisuutta on sellainen, joka esiintyy erittäin vakuuttavasti hengellisenä. Ihminen voi olla kaikessa opillisesti täysin oikeassa, mutta silti täysin sielullinen. Jumala on auttanut minua henkilökohtaisesti muutaman kirjan kautta erottamaan tämä asia ja kulkemaan kohti todellista hengellisyyttä, jos täällä foorumilla on sallittua suositella niin suosittelen näitä kirjoja: Roy Hession'in 'Golgatan Tie', sekä Watchman Nee'n 'Hengellinen ihminen'. En välttämättä ole aivan kaikesta samaa mieltä heidän kanssaan, mutta hyvin valaisevia ja syvään jaakobinpainiin johtavia kirjoja nämä ovat olleet minulle, ja moni muu uskova on todistanut samaa.

Siunausta kaikille!
Hessu
 


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa