Kristillinen reggae

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Kristillinen reggae

ViestiKirjoittaja Lumina* » 17. Elo 2011 10:14

Ei oo kukaan "kehdannu" tätä kommentoida..siispä kerron itse mitä mä ajattelin.Mua häiritsi tuo liikehdintä..soitto itsessään ei olisi ehkä häirinnyt niinkään...yleisössäkin oli joitain jotka liikehti jtk.pakonomaisesti :think2: Sama juttu tulee reggaessa ...häiritsee ne liikkeet jotka vaikuttaa pakkoliikkeiltä ,kun näkee laulajan,vai onko se vaan jotain jammailua/fiilistelyä,jota se ei tietenkään pitäisi olla.Vai voiko sanoa että Daavid esim. fiilisteli kun hän iloitsi,hyppeli karkeloitsi :) ..musiikki ei välttämättä kuunneltuna häiritsisi,jos keskittyy sanoihin :think2:

Ps. 149:3
Ylistäkööt he karkeloiden hänen nimeänsä, soittakoot hänelle kiitosta vaskirummuilla ja kanteleilla.

Ps.150:
1 Halleluja! Ylistäkää Jumalaa hänen pyhäkössään, ylistäkää häntä hänen väkevyytensä taivaanvahvuuksissa.
2 Ylistäkää häntä hänen voimallisista teoistansa, ylistäkää häntä, sillä hänen herrautensa on suuri.
3 Ylistäkää häntä pasunan pauhulla, ylistäkää häntä harpuilla ja kanteleilla.
4 Ylistäkää häntä vaskirummuilla ja karkelolla, ylistäkää häntä kielisoittimilla ja huiluilla.
5 Ylistäkää häntä helisevillä kymbaaleilla, ylistäkää häntä kumisevilla kymbaaleilla.
6 Kaikki, joissa henki on, ylistäkää Herraa! Halleluja!

Mihin vedetään raja?
Lumina*
 

Re: Kristillinen reggae

ViestiKirjoittaja Hessu » 17. Elo 2011 13:56

Luminalle, oma ajatukseni on että en kauheasti koe tarvetta kiinnittää huomiota toisten liikkeisiin yms. Tietenkin jos oikeasti on pakkoliikkeitä, eli ettei ihminen hallitse ruumistaan tms, niin silloin on syytä koetella ja tutkia asiaa, mutta tuon saksofonistin liikkeet eivät ainakaan vaikuttaneet sellaisilta, kuin esimerkiksi jossain lakeland tai toronto jutuissa paljon oli.
Hessu
 

Re: Kristillinen reggae

ViestiKirjoittaja Lumina » 17. Elo 2011 15:49

Hessu kirjoitti:Luminalle, oma ajatukseni on että en kauheasti koe tarvetta kiinnittää huomiota toisten liikkeisiin yms. Tietenkin jos oikeasti on pakkoliikkeitä, eli ettei ihminen hallitse ruumistaan tms, niin silloin on syytä koetella ja tutkia asiaa, mutta tuon saksofonistin liikkeet eivät ainakaan vaikuttaneet sellaisilta, kuin esimerkiksi jossain lakeland tai toronto jutuissa paljon oli.


Täytyy myöntää rehellisesti että mä kiinnitän huomiota ihmisen olemukseen ja liikkeisiin..onko rauhaton tai haluaako jotenkin tehostaa sitä omaa "esitystään" jollain nopeilla liikkeillä jalan polkemisella tai pään heilautuksilla :) Mun mielestä ne on turhaa teatteria ja Pyhä Henki ei vaikuta semmosta...luulisin :think2:
Lumina
 

Re: Kristillinen reggae

ViestiKirjoittaja pekka » 17. Elo 2011 18:15

Mulla oli pari päivää tietokone pois käytöstä erään vian takia ja nyt se on taas korjattu ja toiminnassa.

Kiitos kaikille kirjoituksistanne, meni vähän aikaa ennen kuin sain kaikki luettua.

Mitä tulee tähän Luminan laittamaan "musiikkinäytteeseen" niin hengellisessä mielessä se ei minusta ollut kovinkaan hengellistä musiikkia. Minusta se oli jonkinlaista massahurmoksen tavoittelemista, hyvin rauhatonta. Ilostakaan musiikkia se ei mielestäni ollut, eikä ylistävää. Maailmallinen meininki oli myös kuten rock-konserteissa. Ja mies oli sen näköinen kuin olisi puhaltanut itsensä aivan piippuun ja hiki päässä ja liikehdintä oli aikamoista kiemurtelua ja niin edelleen. Tuossa nyt päällimmäisiä ajatuksiani, en usko, että tuommoinen on Jumalan tahdon mukaista pyhää musiikkia jos ymmärrätte mitä tarkoitan.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Kristillinen reggae

ViestiKirjoittaja Hessu » 17. Elo 2011 21:32

Lumina* kirjoitti:
Hessu kirjoitti:Luminalle, oma ajatukseni on että en kauheasti koe tarvetta kiinnittää huomiota toisten liikkeisiin yms. Tietenkin jos oikeasti on pakkoliikkeitä, eli ettei ihminen hallitse ruumistaan tms, niin silloin on syytä koetella ja tutkia asiaa, mutta tuon saksofonistin liikkeet eivät ainakaan vaikuttaneet sellaisilta, kuin esimerkiksi jossain lakeland tai toronto jutuissa paljon oli.


Täytyy myöntää rehellisesti että mä kiinnitän huomiota ihmisen olemukseen ja liikkeisiin..onko rauhaton tai haluaako jotenkin tehostaa sitä omaa "esitystään" jollain nopeilla liikkeillä jalan polkemisella tai pään heilautuksilla :) Mun mielestä ne on turhaa teatteria ja Pyhä Henki ei vaikuta semmosta...luulisin :think2:


Voi olla, tai sitten se on vaan eläytymistä. Itse kun yksinäni soittelen ja ylistän kotona, olis meininki ulkopuolisen silmin välillä varmaan aika teatraalista :) Sitten taas muiden läsnäollessa en rohkene samalla tavalla heittäytyä. Eli tavallaan minun kohdallani hillitty "esiintyminen" on enemmän teatteria :think2:
Hessu
 

Re: Kristillinen reggae

ViestiKirjoittaja Lumina* » 17. Elo 2011 21:51

Jos oikein nykii tai paiskoo niin uskon että voi olla kysymykses "väärää voitelua" .
Oon Hessu nähny sun laulavan ja soittavan ja siinä ei ollu mitään ihmeellistä..jopa sanoisin että pysy samalla linjalla..se kuulostaa ja vaikuttaa Hyvältä :)
Lumina*
 

Re: Kristillinen reggae

ViestiKirjoittaja Hessu » 17. Elo 2011 22:11

Lumina* kirjoitti:Jos oikein nykii tai paiskoo niin uskon että voi olla kysymykses "väärää voitelua" .
Oon Hessu nähny sun laulavan ja soittavan ja siinä ei ollu mitään ihmeellistä..jopa sanoisin että pysy samalla linjalla..se kuulostaa ja vaikuttaa Hyvältä :)


No itse en ole täysin tyytyväinen vaan haluisin pystyä olemaan vapautuneempi. Mutta armosta ollaan sellaisia kuin ollaan ja saadaan kasvaa ja vapautua kun Jeesusta opitaan enempi tuntemaan.
Hessu
 

Re: Kristillinen reggae

ViestiKirjoittaja pekka » 17. Elo 2011 23:49

Niin, missä sitten kulkee raja kuinka paljon saa eläytyä kun soittaa hengellistä musiikkia, Katsoin ilman ääntä vielä kerran tuon David Maian esiintymisen ja kyllä ainakin minun sydämessäni tuntuu, että tuossa mennään yli "rajan". David heiluu aika tavalla joka puolelle. Tietty rock-henkisyys tuosta paistaa läpi. Minun sydämelleni ainakin tulee levottomuus tuosta videosta. Miltähän tuo esiintyminen vaikuttaisi jos David soittaisi ilman liikoja heilumisia sinne tänne? Saisi keskittyä silloin itse hänen soittamaan musiikkiin ja kenties musiikin todelliseen sanomaan? Mikä on tuon kappaleen nimi minkä hän soittaa, tietääkö joku? Suomennettuna.

Kaikkeahan tänne maailmaan tietysti mahtuu mutta minä en koe tuota hyväksi. Tuosta seuraava askel on maassa kiemurtelu tai jotain muuta vastaavaa. Vai mitä mieltä te muut olette? Lumina on ainakin samoilla linjoilla kanssani kun olen hänen kirjoituksiaan lukenut tästä musiikkivideosta jos olen oikein käsittänyt?
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Kristillinen reggae

ViestiKirjoittaja Hessu » 17. Elo 2011 23:57

Videolla kappale on muistaakseni Shout to the Lord, suomennettuna Laulakaa Herralle.

Jeesus, Herrani, ei ole vertaistasi
Elämäni saan ylistää rakkautesi ihmeitä
Lohtuni, turvani, voimani ja linnani
Suo että saan vain sinua lakkaamatta palvoa

Laulakaa Herralle, huutakaa maa
Kuninkaalle voima ja kunnia
Riemuitsee vuoretkin ja kumartaa äänesi kuullessaan
Ilosta laulan, kun tekosi nään
Rakastan, iäti jään kiittämään
Lupaustasi en voi verrata mihinkään
Hessu
 

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 26 vierailijaa