Hengelliset videot

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Hengelliset videot

ViestiKirjoittaja PetriFB » 03. Tammi 2020 12:40

Vanhan liiton juhlien esikuvallisuus Jeesuksesta - Osa 1. Osassa 1 käydään läpi pääsiäistä (Jeesuksen kuolema ja syntien sovitus Hänen veressään), happamattoman leivän juhlaa (Jeesuksen synnittömyys ja täydellisyys, Jeesus täytti lain puolestamme), esikoislyhteen heilutuksen juhlaa (Jeesuksen kuolema ja ylösnousemus, Jeesus esikoinen kuoloon nukkuneista ja ylösnousemuksen esikoinen), helluntaijuhlasta (Jeesus lähettää Pyhän Hengen).

Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Hengelliset videot

ViestiKirjoittaja PetriFB » 06. Tammi 2020 12:43

Vanhan liiton juhlien esikuvallisuus Jeesuksesta - Osa 2. Osassa 2 käsitellään pasuunansoiton muistojuhlaa (Jeesuksen tulemus ja ylöstempaus), Suurta sovituspäivää (Herran Jeesuksen sovitustyön kautta uskova saa kirkastetun ruumiin, kuolevainen pukeutuu kuolemattomuuteen), Lehtimajanjuhlaa (Jeesuksen syntymä, Jeesus antaa lopullisen pelastuksen ja voiton synnistä, tuhatvuotisessa valtakunnassa juhlitaan lehtimajanjuhlassa Herran Jeesuksen suorittamaa pelastuksen sovitusta).

Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Hengelliset videot

ViestiKirjoittaja PetriFB » 13. Tammi 2020 15:37

Miksi en usko ylöstempaukseen ennen vaivan aikaa osa 1

En usko ylöstempaukseen ennen vaivan aikaa, koska Herra Jeesus sanoi olevansa opetuslapsiensa kanssa maailmanloppuun asti ja herättävänsä kuolleista kaikki viimeisenä päivänä, jotka ovat uskoneet Häneen. Raamattu opettaa kuolleiden ylösnousemuksen tapahtuvan Jeesuksen tulemuksessa ensin, jonka jälkeen maan päällä oleva seurakunta temmataan tuuliin ja pilviin Herraa vastaan. Antikristus matkii Jeesusta, mutta Jeesus surmaa hänet suunsa henkäyksellä, kun Hän tulee takaisin.

Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Hengelliset videot

ViestiKirjoittaja toni t » 13. Tammi 2020 23:05

Tämä video on tuleva klassikko! Mielestäni Reinikaisen yksi tärkeimmistä ja parhaista puheista. Lääkäri Pekka Reinikainen puhui Rovaniemen Helluntaiseurakunnassa 12.1.2020 teistisen evoluution vaarallisuudesta. Videolla käsitellään sitä, mistä luopumus suurelta osin johtuu ja mitä tekemistä teistisellä evoluutiolla on asian kanssa. Pekka esittää, että teistinen evoluutio on paholaisen tehokkain työkalu ja tuo esille sen hedelmiä, joita ovat:

1) Jumalan Raamatussa ilmoittama historian kulku kiistetään.
2) Jumalan luonne vääristetään.
3) Jeesuksen sanoihin ei uskota.
4) Pahuuden ongelma muuttuu ratkaisemattomaksi.
5) Ihmisen asema Jumalan kuvana hämärtyy.
6) Perisynnin opista luovutaan.
7) Raamatun ilmoitus kuoleman alkuperästä torjutaan.
8) Evankeliumin perusta horjutetaan.
9) Kaiken ennalleen asettaminen tulevaisuudessa kyseenalaistetaan.
10) Yhteiskuntajärjestys horjuu.

Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Hengelliset videot

ViestiKirjoittaja PetriFB » 18. Tammi 2020 14:50

Miksi en usko ylöstempaukseen ennen vaivan aikaa osa 2. Herra Jeesus sanoi Hänen tulemuksensa tapahtuvan samalla tavalla kuin kävi sinä päivänä, kun Loot lähti Sodomasta. Sodomalaisten tuho ja Lootin lähto Sodomasta tapahtui samana päivänä. Kun Jeesus tulee ja ylöstempaa seurakuntansa maan päältä, niin samana päivänä Jeesus tuomitsee synnin maan päällä. Herra Jeesus sanoi, että kun Hän hakee viisaat neitsyet maan päältä, niin sen jälkeen häähuoneen ja pelastuksen ovi suljetaan. Tämän vertauksen mukaan seurakunnan ylöstempauksen jälkeen kukaan ei enää voi pelastua täällä maan päällä tässä armotalouskaudessa. Herra Jeesus sanoi ettei Hänen opetuslapsensa saa uskoa antikristukseen. Parin "kirkkoisän" todistus siitä, että he uskoivat ylöstempauksen tapahtuvan vaivanajan jälkeen.

Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Hengelliset videot

ViestiKirjoittaja PetriFB » 20. Tammi 2020 12:48

TV7 ja laittomuuden temppeli:

TV7:n ohjelmasarjassa Pyhä Henki tänään, viides jakso: Temppelikolikko Sanhedrin: Trump ja Koores samassa kuvassa Shaukat Anjam kehotti Jeesuksen opetuslapsia tukemaan Jerusalemin kolmannen temppelin rakentamista ja sen merkitystä. Shaukat Anjam sanoi kuinka osallistumalla kolmannen temppelin rakennushankkeeseen saat Jumalalta siunauksen. Herran Jeesuksen veressä Jumala kumosi vanhan liiton temppelijärjestyksen eläinuhreineen, jota Jerusalemin kolmas temppeli hanke edustaa. Kolmas temppeli ja sen rakentaminen ja valmiiksi tuleminen on profeetallinen merkki laittomuuden kapina hankkeesta Jumalaa vastaan, joka pilkkaa ja halveksuu Jeesuksen sovitusverta. Kolmas temppeli ja sen valmistuminen ei ole Jumalan teko, vaan Jumalan sallimus, kun laittomuuden henki pystyttää sen minkä Jumala kumosi Jeesuksen veren kautta. Tällä videolla käydään laaja-alaisesti läpi miksi kolmas temppeli on kapinahanke Jumalaa vastaan ja miksi Herran Jeesuksen opetuslapset eivät saa olla mukana tukemassa tätä laittomuuden hanketta.

Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Hengelliset videot

ViestiKirjoittaja PetriFB » 13. Helmi 2020 17:23

Tuhatvuotisessa valtakunnassa ei uhrata eläinuhreja

Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Hengelliset videot

ViestiKirjoittaja dogmatikos » 19. Helmi 2020 22:11

PetriFB kirjoitti:Miksi en usko ylöstempaukseen ennen vaivan aikaa osa 1

En usko ylöstempaukseen ennen vaivan aikaa, koska Herra Jeesus sanoi olevansa opetuslapsiensa kanssa maailmanloppuun asti ja herättävänsä kuolleista kaikki viimeisenä päivänä, jotka ovat uskoneet Häneen. Raamattu opettaa kuolleiden ylösnousemuksen tapahtuvan Jeesuksen tulemuksessa ensin, jonka jälkeen maan päällä oleva seurakunta temmataan tuuliin ja pilviin Herraa vastaan. Antikristus matkii Jeesusta, mutta Jeesus surmaa hänet suunsa henkäyksellä, kun Hän tulee takaisin.


En tiedä, miksi Petri Paavola on muotoillut tuolla tavalla post-tribunationaalisen saarnansa otsikon. Sosiaalisessa mediassa on linkattu aika paljon erästä pre-tribunationaalista artikkelia, jonka otsikko on kuin päinvastoin Paavolan otsikkoon nähden:

Why I Believe in a Pre-Tribulation Rapture

http://christinprophecy.org/articles/wh ... n-rapture/

Tämä englanninkielinen artikkeli on todella laadukas teologinen tutkielma tähän teemaan. Siinä on paljon johtopäätöksiä, jotka ovat sekä johdonmukaisia että asiayhteyteen sopivia. Suosittelen, että luette tämän artikkelin ja vertaatte sitä suhteessa Petri Paavolan opetukseen, koska se antaa hyvän vastineen Paavolan opetukseen kertomalla, miksi tempaus ei voi tapahtua vaivanaikojen lopulla.

Tästä artikkelista opin, ettei tempaus tapahdu vaivan aikojen lopussa Herran Jeesuksen palatessa Öljymäelle. Sen asian perusteluna on viittaus Sakarjan kirjaan, jonka mukaan Jeesuksen omat kulkevat Jerusalemista pois Öljymäen halkeamaan syntyneen laakson kautta:

"Herra itse lähtee sotaan viholliskansoja vastaan, niin kuin hän on lähtenyt ennenkin vihollisen hyökätessä. Hän seisoo sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen, toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen, toinen puoli etelään, ja välille syntyy valtaisa laakso. Te pakenette vuorten välissä olevaa laaksoa pitkin, ja se ulottuu Asaliin asti. Te pakenette, niin kuin paettiin maanjäristystä Juudan kuninkaan Ussian aikana. Sitten Herra, teidän Jumalanne, tulee Jerusalemiin, ja kaikki pyhät ovat hänen mukanaan." (Sak 14:3-5)

Jos joku kannattaa mid-tribulationaalista tempausoppia, mikä tarkoittaa tempausta viimeisen vuosiviikon puolessa välissä ennen kuin Antikristus tulee Jerusalemiin, niin nämä jakeet tukevat ko. tulkintaa. Kannattaa huomata, että Antikristus on silloin tullut esiin jo monta vuotta aiemmin, mutta ei ole tullut vielä Jerusalemiin.

"Pyrstöllään se pyyhkäisi pois kolmanneksen taivaan tähdistä ja sinkosi ne maahan. Lohikäärme asettui synnyttävän naisen eteen nielaistakseen lapsen heti kun se syntyy. Nainen synnytti lapsensa, pojan, joka on paimentava maailman kansoja rautaisella sauvalla. Tämä lapsi temmattiin Jumalan ja hänen valtaistuimensa luo, ja nainen pakeni autiomaahan. Jumala on sinne valmistanut hänelle turvapaikan, missä hänestä pidetään huolta tuhat kaksisataakuusikymmentä päivää." (Ilm 12:3-5)

"Ennen kuin kivut ovat edes alkaneet, Siion on jo synnyttänyt, ennen kuin tuska on ehtinyt tulla, hän on saattanut maailmaan poikalapsen. Kuka on kuullut, kuka on nähnyt tällaista? Syntyykö maa yhdessä päivässä, syntyykö kansa yhdellä kertaa? Mutta heti kipujen alkaessa Siion synnytti omat lapsensa." (Jes 66:7,8)

"Minun Isäni kodissa on monta huonetta -- enhän minä muuten sanoisi, että menen valmistamaan teille asuinsijan. Minä menen valmistamaan teille sijaa mutta tulen sitten takaisin ja noudan teidät luokseni, jotta saisitte olla siellä missä minä olen." (Joh 14:2,3)

Petri Paavola selittää Ilm 12:4 mainitun poikalapsen tempauksen tarkoittavan Jeesusta Kristusta. Jeesus noustessa taivaaseen ei ollut enää vastasyntynyt poikalapsi vaan aikuinen mies. Tämän jakeen kohdalla on Raamatussa jaeviittaus Jesajan kirjan jakeeseen Jes 66:7, jossa selitetään poikalapsen syntymän tarkoittavan kansan syntymistä. Neitsyt ja kaksitoista tähteä viittaavat Israeliin, jota sanotaan Raamatussa monessa kohtaa Jumalan morsiameksi.
dogmatikos
 
Viestit: 147
Liittynyt: 14. Helmi 2020 15:59

Re: Hengelliset videot

ViestiKirjoittaja Juhani » 19. Helmi 2020 22:42

dogmatikos kirjoitti:
PetriFB kirjoitti:Miksi en usko ylöstempaukseen ennen vaivan aikaa osa 1

En usko ylöstempaukseen ennen vaivan aikaa, koska Herra Jeesus sanoi olevansa opetuslapsiensa kanssa maailmanloppuun asti ja herättävänsä kuolleista kaikki viimeisenä päivänä, jotka ovat uskoneet Häneen. Raamattu opettaa kuolleiden ylösnousemuksen tapahtuvan Jeesuksen tulemuksessa ensin, jonka jälkeen maan päällä oleva seurakunta temmataan tuuliin ja pilviin Herraa vastaan. Antikristus matkii Jeesusta, mutta Jeesus surmaa hänet suunsa henkäyksellä, kun Hän tulee takaisin.


En tiedä, miksi Petri Paavola on muotoillut tuolla tavalla post-tribunationaalisen saarnansa otsikon. Sosiaalisessa mediassa on linkattu aika paljon erästä pre-tribunationaalista artikkelia, jonka otsikko on kuin päinvastoin Paavolan otsikkoon nähden:

Why I Believe in a Pre-Tribulation Rapture

http://christinprophecy.org/articles/wh ... n-rapture/

Tämä englanninkielinen artikkeli on todella laadukas teologinen tutkielma tähän teemaan. Siinä on paljon johtopäätöksiä, jotka ovat sekä johdonmukaisia että asiayhteyteen sopivia. Suosittelen, että luette tämän artikkelin ja vertaatte sitä suhteessa Petri Paavolan opetukseen, koska se antaa hyvän vastineen Paavolan opetukseen kertomalla, miksi tempaus ei voi tapahtua vaivanaikojen lopulla.

Tästä artikkelista opin, ettei tempaus tapahdu vaivan aikojen lopussa Herran Jeesuksen palatessa Öljymäelle. Sen asian perusteluna on viittaus Sakarjan kirjaan, jonka mukaan Jeesuksen omat kulkevat Jerusalemista pois Öljymäen halkeamaan syntyneen laakson kautta:

"Herra itse lähtee sotaan viholliskansoja vastaan, niin kuin hän on lähtenyt ennenkin vihollisen hyökätessä. Hän seisoo sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen, toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen, toinen puoli etelään, ja välille syntyy valtaisa laakso. Te pakenette vuorten välissä olevaa laaksoa pitkin, ja se ulottuu Asaliin asti. Te pakenette, niin kuin paettiin maanjäristystä Juudan kuninkaan Ussian aikana. Sitten Herra, teidän Jumalanne, tulee Jerusalemiin, ja kaikki pyhät ovat hänen mukanaan." (Sak 14:3-5)

Jos joku kannattaa mid-tribulationaalista tempausoppia, mikä tarkoittaa tempausta viimeisen vuosiviikon puolessa välissä ennen kuin Antikristus tulee Jerusalemiin, niin nämä jakeet tukevat ko. tulkintaa. Kannattaa huomata, että Antikristus on silloin tullut esiin jo monta vuotta aiemmin, mutta ei ole tullut vielä Jerusalemiin.

"Pyrstöllään se pyyhkäisi pois kolmanneksen taivaan tähdistä ja sinkosi ne maahan. Lohikäärme asettui synnyttävän naisen eteen nielaistakseen lapsen heti kun se syntyy. Nainen synnytti lapsensa, pojan, joka on paimentava maailman kansoja rautaisella sauvalla. Tämä lapsi temmattiin Jumalan ja hänen valtaistuimensa luo, ja nainen pakeni autiomaahan. Jumala on sinne valmistanut hänelle turvapaikan, missä hänestä pidetään huolta tuhat kaksisataakuusikymmentä päivää." (Ilm 12:3-5)

"Ennen kuin kivut ovat edes alkaneet, Siion on jo synnyttänyt, ennen kuin tuska on ehtinyt tulla, hän on saattanut maailmaan poikalapsen. Kuka on kuullut, kuka on nähnyt tällaista? Syntyykö maa yhdessä päivässä, syntyykö kansa yhdellä kertaa? Mutta heti kipujen alkaessa Siion synnytti omat lapsensa." (Jes 66:7,8)

"Minun Isäni kodissa on monta huonetta -- enhän minä muuten sanoisi, että menen valmistamaan teille asuinsijan. Minä menen valmistamaan teille sijaa mutta tulen sitten takaisin ja noudan teidät luokseni, jotta saisitte olla siellä missä minä olen." (Joh 14:2,3)

Petri Paavola selittää Ilm 12:4 mainitun poikalapsen tempauksen tarkoittavan Jeesusta Kristusta. Jeesus noustessa taivaaseen ei ollut enää vastasyntynyt poikalapsi vaan aikuinen mies. Tämän jakeen kohdalla on Raamatussa jaeviittaus Jesajan kirjan jakeeseen Jes 66:7, jossa selitetään poikalapsen syntymän tarkoittavan kansan syntymistä. Neitsyt ja kaksitoista tähteä viittaavat Israeliin, jota sanotaan Raamatussa monessa kohtaa Jumalan morsiameksi.


YLÖSTEMPAUS AHDISTUKSEN JÄLKEEN

2.Tess.2
1 Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet,
2 ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin HERRAN PÄIVÄ jo olisi käsissä.
3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä EI TULE, ennenkuin luopumus ENSIN TAPAHTUU ja laittomuuden ihminen ILMESTYY, kadotuksen lapsi,

2.Tess.2
8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava TULEMUKSENSA ilmestyksellä,

Matt.24
29 Mutta kohta niiden päivien AHDISTUKSEN JÄLKEEN aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät.
30 Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he NÄKEVÄT Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.
31 Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.

1.Tess.4
15 Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, EMME SUINKAAN EHDI ENNEN NIITÄ, jotka ovat nukkuneet.
16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ENSIN;
17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.

Luuk.17
29 mutta SINÄ PÄIVÄNÄ, jona Loot lähti Sodomasta, satoi tulta ja tulikiveä taivaasta, ja se hukutti heidät kaikki,
30 samoin käy SINÄ PÄIVÄNÄ, jona Ihmisen Poika ilmestyy.

Luuk.21
25 Ja on oleva MERKIT auringossa ja kuussa ja tähdissä, ja AHDISTUS kansoilla maan päällä ja epätoivo, kun meri ja aallot pauhaavat.
26 Ja ihmiset menehtyvät peljätessään ja odottaessaan sitä, mikä maanpiiriä kohtaa; sillä TAIVAITTEN VOIMAT JÄRKKYVÄT.
27 Ja SILLOIN he NÄKEVÄT Ihmisen Pojan tulevan pilvessä suurella voimalla ja kirkkaudella.

Ilm.1:7
Katso, hän tulee pilvissä, ja KAIKKI silmät saavat NÄHDÄ hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen.

1.Kor.15:51-52
Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme,
yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, VIIMEISEN pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme.

Joh.6:30
Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet VIIMEISENÄ PÄIVÄNÄ."

Matt.28
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä MAAILMAN LOPPUUN ASTI."

Missä kohtaa Raamatussa kerrotaan jostakin salaisesta, näkymättömästä tai äänettömästä ylösnousemuksesta ???
SEN VARMASTI KAIKKI KUULEE JA NÄKEE!
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

Re: Hengelliset videot

ViestiKirjoittaja dogmatikos » 19. Helmi 2020 23:07

Juhani kirjoitti:Missä kohtaa Raamatussa kerrotaan jostakin salaisesta, näkymättömästä tai äänettömästä ylösnousemuksesta ???


Tämä on hyvin monimutkainen aihe. Sen takia siteerasin yhtä artikkeli, joka antaa hyvän kokonaiskuvan asiasta, mutta perustelee asian yksityiskohtaisesti. En väitä, että yhtyisin itse kaikkiin artikkelin johtopäätöksiin, mutta minun mielestä se on paljon lähempänä totuutta kuin Paavolan opetus ja yleisesti ottaen laadukas kirjoitus: https://christinprophecy.org/articles/w ... n-rapture/

Mitä tulee ns. salaiseen tempaukseen, mitä helluntailaiset yleensä opettavat, niin se perustuu tähän Paavalin jakeeseen, mikä itse asiassa ei tarvitse olla salainen kohtaaminen. Miksei sitä voisi muut nähdä?

"Meidät, jotka olemme vielä elossa ja täällä jäljellä, temmataan sitten yhdessä heidän kanssaan pilvissä yläilmoihin Herraa vastaan. Näin saamme olla aina Herran kanssa." (1 Tess 4:17)

Tämä ei voi kuitenkaan tapahtua Jeesuksen tullessa takaisin Öljymäelle viimeisen vuosiviikon lopussa, koska Sakarjan kirjassa kerrotaan omin jaloin poistumisesta Jerusalemista.

"Herra itse lähtee sotaan viholliskansoja vastaan, niin kuin hän on lähtenyt ennenkin vihollisen hyökätessä. Hän seisoo sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen, toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen, toinen puoli etelään, ja välille syntyy valtaisa laakso. Te pakenette vuorten välissä olevaa laaksoa pitkin, ja se ulottuu Asaliin asti. Te pakenette, niin kuin paettiin maanjäristystä Juudan kuninkaan Ussian aikana. Sitten Herra, teidän Jumalanne, tulee Jerusalemiin, ja kaikki pyhät ovat hänen mukanaan." (Sak 14:3-5)

Sanon nyt tässä oman käsitykseni asiasta. Itse uskon, että tempaus tapahtuu viimeisen vuosiviikon puolessa välissä, kuten minun mielestä Ilmestyskirjan luku 12 kuvaa tapahtumien kulkua.

Järjestys menee niin, että Antikristus astuu esille ja tekee 10 kuninkaan liiton viimeisen vuosiviikon alussa. Uskovat ovat 3,5 vuotta maailmassa yhdessä Antikristuksen kanssa, mutta Antikristus ei ole vielä Israelissa. Sitten kun tämä ajanjakso on kulunut, niin Jeesuksen omat viedään taivaaseen Karitsan häihin, kuten Ilmestyskirjan lopussa kerrotaan juhlivasta kansasta. Jeesus pelastaa omansa sen alta, että Antikristus tulee temppeliin ja alkaa toimia julmana diktaattorina suurella voimalla. Samalla alkaa Jumalan lähettävät ankarat vitsaukset lyömään Antikristuksen valtakuntaa, joka joutuu kärsimään yhtä aikaa Antikristuksen julmuudesta ja Jumalan lähettämistä vitsauksista.

"Sinä olet tarkoin seurannut sanaani ja kestänyt, ja siksi minä puolestani tarkoin varjelen sinua ja pelastan sinut siitä koetuksen hetkestä, joka kohtaa koko maailman ja panee koetteelle maan asukkaat." (Ilm 3:10)

"Jumala ei ole tarkoittanut, että saisimme osaksemme vihan vaan että pelastuisimme Herramme Jeesuksen Kristuksen tullessa." (1 Tess 5:9)

"ja odottamaan taivaasta hänen Poikaansa, jonka hän herätti kuolleista, Jeesusta, joka pelastaa meidät tulevalta vihalta." (1 Tess 1:10)
dogmatikos
 
Viestit: 147
Liittynyt: 14. Helmi 2020 15:59

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa