Onko Televisio minun paimeneni ?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

televisio

ViestiKirjoittaja eetu » 24. Syys 2017 09:57

En löytänyt ketjua televisiosta, joten ajattelin aloittaa sen.

Itse myin telkkarin uskoontulon jälkeen vuonna 2012 koska koin että en tarvitse sitä enää. Minulla oli myös Elisa Viihde, lopetin sen ja heitin Elisa Viihde laitteen roskikseen. Katson joskus YouTube videoita, ja joskus katson telkkaria jos olen jossain missä on telkkari. Olen niin tottunut telkkarittomuuteen että ahdistaa olla paikoissa joissa on TV auki ja samalla ihmiset keskustelevat keskenään. Vaikeaa keskittyä.
En väitä että telkkaria ei saa olla, koska voihan sieltä katsoa rakentavia ohjelmia.

Yle Areenaa katson joskus, sieltä katsoin viimeksi MOT dokumenttia jossa kerrottiin betonin laatuongelmista.
Viimeksi muokannut Juha päivämäärä 24. Syys 2017 11:12, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: ketju yhdistetty
eetu
 
Viestit: 250
Liittynyt: 04. Joulu 2016 17:42

Re: Onko Televisio minun paimeneni ?

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 24. Syys 2017 14:46

Kerroin jo jossain toisaalla, että meillä on ollut tv vasta puolisen vuotta. Se toimii enimmäkseen lasten pelinäyttönä ja välillä nuo katsovat jotain Netflixistä. Minä mieluummin luen kuin katson.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Onko Televisio minun paimeneni ?

ViestiKirjoittaja pehmytpusu777 » 24. Syys 2017 19:45

Mulla itsellä oli niin, että en oikein hallinnut alkoholinkäyttöni ja luovuin siitä - mutta televisionkäyttäjänä samaten kuten musiikin käyttäjänä olen enemänkin kuin kohtuullinen..Omia heikkouksia ja vaikuttimia Pyhän Hengen johdatuksessa jokainen tutkii itse Herran edessä.. näin tapahtuu seurakunnissa joissa Herran Henki on läsnä. Lahkoissa kuten SRK..ihmiset sanelevat taivasehtona mikä on syntii ja mikä ei ja jokaisen on noudatettava tai NAPS--> menet helvettiin
pehmytpusu777
 

Re: Onko Televisio minun paimeneni ?

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 24. Syys 2017 21:10

En ole ikinä ollut tv:n orja, ennen uskoontuloani olin aina kriittinen enkä ymmärtänyt sitä miksi istutaan passiivisina illat läpeensä tuijottamassa ruutua joka syöttää valmiiksi pureskeltua höttöä. Mitä olen välillä joutunut katselemaan, vaikuttaa tv:n tarjonta menneen vielä tyhjänpäiväisempään ja vinoutuneempaan suuntaan (mikä ei tietenkään yllätä kun koko maailmakin menee).

Mutta kyllä sieltä varmaan tulee hyviäkin ohjelmia, esim asiallisia ja tiedostavia dokumentteja ja elokuvia. En omista tv:tä joten en osaa nimetä yhtään. Ja dekkarien ystävänä tykkään kyllä myös Columbon tapaisista vanhan ajan tyylisistä etsiväsarjoista :)
Peace In Rest
 
Viestit: 468
Liittynyt: 09. Loka 2016 21:47

Re: Onko Televisio minun paimeneni ?

ViestiKirjoittaja pehmytpusu777 » 24. Syys 2017 21:21

Muinoin TV:stä tuli hyvän puolesta taistelevia ohjelmia jotka antoivat jopa esikuvia, vaikka niissä ei Raamattua ja Jeesusta ollutkaan.. Tällaisia olivat mm Ritari-Ässä ja Ihmemies McGyver (McGyver ei koskaan käyttänyt alkoholia, eikä ampuma asetta) Ritari-ässä välillä joi oluen, mutta hänen hommansa oli pelastaa ne joita Lain Koura ei kyennyt auttamaan ..Kohta varmaan tulee Sukupuolineutraalit supersankaritkin :lol: :lol: ennusta n tulevaksi Pakoputkimies ja Sateenkaarimies :lol:
pehmytpusu777
 

Re: Onko Televisio minun paimeneni ?

ViestiKirjoittaja Jukka » 25. Syys 2017 04:55

pehmytpusu777 kirjoitti: Lahkoissa kuten SRK..ihmiset sanelevat taivasehtona mikä on syntii ja mikä ei ja jokaisen on noudatettava tai NAPS--> menet helvettiin


Mikä lahko on SRK ?
Jukka
 

Re: Onko Televisio minun paimeneni ?

ViestiKirjoittaja Juha » 25. Syys 2017 22:21

Jukka, tämä käsittääkseni: http://rauhanyhdistys.fi/fi/srk/
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Onko Televisio minun paimeneni ?

ViestiKirjoittaja Jukka » 25. Syys 2017 23:28

Juha kirjoitti:Jukka, tämä käsittääkseni: http://rauhanyhdistys.fi/fi/srk/


Kiitos Juha.

SRK - Suomen Rauhanyhdistysten Keskusyhdistys. Onpas sillä hieno nimi. Jostain syystä en saanut googlettamalla vastausta.
Jukka
 

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa

cron