Silmäin pyyntö..

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Silmäin pyyntö..

ViestiKirjoittaja inka » 07. Heinä 2011 15:53

1Joh. 2:16 Sillä kaikki, mikä maailmassa on, lihan himo, silmäin pyyntö ja elämän korskeus, se ei ole Isästä, vaan maailmasta.
Tässä tulee ehkä vähän tyhmä kysymys, mut mitä silmäin pyynnöllä tarkoitetaan? Onko se kauneuden ihannointia vai mitä?
Kiitos taas, jos joku viitsii vastata! :)
Siunausta!
inka
 
Viestit: 177
Liittynyt: 15. Joulu 2010 15:24

Re: Silmäin pyyntö..

ViestiKirjoittaja tuomarisimson777 » 07. Heinä 2011 21:35

Olen kuullut opetuksen jonka mukaan tässä on kaikki nuo elementit edustettuna..

1.Moos 3:6. Ja vaimo näki, että siitä puusta oli hyvä syödä ja että se oli ihana katsella ja suloinen puu antamaan ymmärrystä; ja hän otti sen hedelmästä ja söi ja antoi myös miehellensä, joka oli hänen kanssansa, ja hänkin söi. :wise3: :wise3:
Ainakin melkein oikeita uskon-näkemyksiä jo vuodesta 2004=)=)
tuomarisimson777
 
Viestit: 543
Liittynyt: 01. Maalis 2011 17:44

Re: Silmäin pyyntö..

ViestiKirjoittaja Maria777 » 07. Heinä 2011 22:59

Mä ajattelisin, että kaikki silmää miellyttävä; vaatteet, autot, korut, talot, suihkulähteet, istutukset, miksei myös oppiarvot, ihmiskunnia, suosio, silkka raha.
Maria777
 

Re: Silmäin pyyntö..

ViestiKirjoittaja inka » 08. Heinä 2011 14:52

Maria777 kirjoitti:Mä ajattelisin, että kaikki silmää miellyttävä; vaatteet, autot, korut, talot, suihkulähteet, istutukset, miksei myös oppiarvot, ihmiskunnia, suosio, silkka raha.

Kiitos vastauksista! Mitenkäs uskovan tulisi suhtautua noihin edellämainittuihin asioihin? Ei kait kuitenkaan kaikki kaunis voi pahasta olla, kun miksi sitten Jumala olis luonut mitään kaunista?
Siunausta! :)
inka
 
Viestit: 177
Liittynyt: 15. Joulu 2010 15:24

Re: Silmäin pyyntö..

ViestiKirjoittaja Maria777 » 08. Heinä 2011 19:20

Ne on hyviä lahjoja Isältämme, otetaan vastaan kiitollisuudella, jos Hän suo vaurautta ja e.m. asioita. Mutta tässä on on oltava valppaana, sillä ahneus voi iskeä. Hissunkissun rupeaakin tavoittelemaan enemmän materiaa ja se voi kietoa pauloihinsa! Ja jos on saanut hyvää, on Jumalan mielen mukaista, että antaa sitä myös eteenpäin.
Maria777
 


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa

cron