Teurastetun Karitsan elämänkirja..

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Teurastetun Karitsan elämänkirja..

ViestiKirjoittaja tuomarisimson777 » 03. Heinä 2011 23:59

Mitä ymmärrätte tuolla kirjalla? Kirjaan kirjoitetaan pelastuneiden nimet ainakin. Mutta mitä muuta se sisältää? Se ei ole kirja meidän elämästämme äskeisen Raamattu-opetuksen mukaan Deillä, Vaan se on Kristuksen elämästä.. Mutta mieleeni heräsi ajatus siitä että kun uskovina Kristus asuu meissä, on Kristuksen elämää kirjoitettu myös meidän elämään:) Tälaista mulle heräsi. Mitä te muut ajattelette?
Ainakin melkein oikeita uskon-näkemyksiä jo vuodesta 2004=)=)
tuomarisimson777
 
Viestit: 543
Liittynyt: 01. Maalis 2011 17:44

Re: Teurastetun Karitsan elämänkirja..

ViestiKirjoittaja toni t » 05. Heinä 2011 20:44

Ilm.20:12 Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
20:13 Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
20:14 Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
20:15 Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.

Elämän kirja on ainut oikea seurakunnan jäsenrekisteri. Se jonka nimi lukee Karitsan elämän kirjassa perii iankaikkisen elämän. ;gladly:
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Teurastetun Karitsan elämänkirja..

ViestiKirjoittaja todael » 18. Heinä 2011 02:51

Ilmestyskirjassa Sardeen seurakunnalle sanotaan seuraavaa (Ilm.3:1-5) :

"1 Ja Sardeen seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo hän, jolla on ne Jumalan seitsemän henkeä ja ne seitsemän tähteä: Minä tiedän sinun tekosi: sinulla on se nimi, että elät, mutta sinä olet kuollut. 2 Heräjä valvomaan ja vahvista jäljellejääneitä, niitä, jotka ovat olleet kuolemaisillaan; sillä minä en ole havainnut sinun tekojasi täydellisiksi Jumalani edessä. 3 Muista siis, mitä olet saanut ja kuullut, ja ota siitä vaari ja tee parannus. Jos et valvo, niin minä tulen kuin varas, etkä sinä tiedä, millä hetkellä minä sinun päällesi tulen. 4 Kuitenkin on sinulla Sardeessa muutamia harvoja nimiä, jotka eivät ole tahranneet vaatteitaan, ja he saavat käyskennellä minun kanssani valkeissa vaatteissa, sillä he ovat siihen arvolliset. 5 Joka voittaa, se näin puetaan valkeihin vaatteisiin, enkä minä pyyhi pois hänen nimeänsä elämän kirjasta, ja minä olen tunnustava hänen nimensä Isäni edessä ja hänen enkeliensä edessä."

Tämä sanoma annettiin seurakunnalle. On siis mahdollista uskovaisen luopua sellaiseen paatumuksen tilaan, jossa nimi elämän kirjasta voi tulla pois pyyhityksi. Tämä on tietoinen luopumus Jeesuksesta. Tietoinen luopumus usein alkaa siitä että ihminen paaduttaa sydämensä parannuksen tekemiselle (ojentaa omaa elämäänsä Jumalan sanan mukaan) sekä valvomattomuudesta (ihminen alkaa luisua hitaasti sallimaan syntiä elämäänsä ja puolustelemaan sitä). Pisimmälle kasvaneena tämä johtaa hengelliseen kuolemaan ja siihen että ihminen luopuu Jeesuksesta.

Valkeat vaatteet ovat Kristuksen lahjavanhurskaus, joka annetaan syntiselle uskosta Jeesukseen. Kristuksen veri pesee syntisen puhtaaksi, vapauttaa synnion tuomiosta ja lahjoittaa iankaikkisen elämän.

Raamattu ei siis opeta "kerran-pelastettu-aina-pelastettu" oppia, vaan se kuvaa synnin paatumuksen niin vaarallisena että se voi johtaa totaaliseen hengelliseen kuolemaan.

- todael
todael
 

Re: Teurastetun Karitsan elämänkirja..

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 24. Touko 2012 21:40

Elämän kirjasta tuli mieleen, kun Mooses rukoili Israelin puolesta: "Jospa nyt antaisit heidän rikoksensa anteeksi! Mutta jos et, niin pyyhi minut pois kirjastasi, johon kirjoitat (2.Moos.32:32)."

Paavali kirjoittaa roomalaisille: "Sillä minä soisin itse olevani kirottu pois Kristuksesta veljieni hyväksi, jotka ovat minun sukulaisiani lihan puolesta (Room.9:3)..."

Jeesuksessa tämäkin asia tuli täytetyksi, kun Hän ristillä huusi: "Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit (Mark.15:34)?" Hän tuli hylätyksi veljiensä ja sisariensa hyväksi. Hän tuli kirotuksi, että kirouksen alaiset pääsisivät Jumalan siunaukseen sisälle. "Kirottu olkoon jokainen, joka on puuhun ripustettu (Gal.3:13)."

Tätä samaa rakkautta kun saisi itsekin tuntea uskosta osattomia läheisiään kohtaan, että olisi heidän tähtensä valmis luopumaan omasta Elämästäänkin. Että he vain pääsisivät sisälle iankaikkiseen elämään...
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa

cron