"tehtävä tili"..Mitä se on?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: "tehtävä tili"..Mitä se on?

ViestiKirjoittaja Masa » 02. Heinä 2011 20:18

Lumina* kirjoitti:Tjaa-ah :think2: Tätä pitää vähän märehtiä.Mitenkäs ne tahalliset synnit joista ei halua koskaan tehdä parannusta...Jumala on kyllä armollinen ja pitkämielinen ja odottaa vaikka kymmeniä vuosia.
Itse jouduin yli kahdenkymmenen uskossaolo vuoden jälkeen parannuksen paikalle jossa koin että synnit painaa ja Jumalan käsi painaa,uskoin kyllä ,mutta mutta....Jos olisin luovuttanut taistelun lakannu huutamasta Jumalaa, olisin joutunut aina vaan kauemmas Hänestä... :think2: Tilinvälit on hyvä pitää lyhyinä ja pysyttävä lähellä Herraa siksikin ,koska se vaikuttaa Hengelliseen elämän vireyteen.Mutta mikään ei oo itsestään selvyys...mitään mulla ei oo jollei taivaasta anneta ja se jossa oon luullu olevani vahva siinä on lyöty nokkaa tomuun..ettei luulisi liikoja olevansa :)


Synti josta ihminen ei halua tehdä parannusta on aina ongelma, Nimittäin jos halu parannukseen puuttuu on tie kuljettu ko. synnin osalta loppuun.
Jos kuitenkin ihminen tiedostaa hänessä olevan synnin ja tunnustaa ettei halua päästää omasta "helma synnistään eroon" on asia jätettävä Jumalalle rukouksen kautta ja tunnustettava asian tila suoraan Jumalalle.

Ikävä kyllä me ihmiset haluamme pettää itseämme kovin helposti ja samalla yritämme pettää myös Jumalaa.
Helma synnin kohdalla suurin osa meistä ihmisistä tekee juuri päinvastoin kuin ehkä pitäisi.
Oletetaan uskovalla olevan jokin helmasynti josta ei halua päästää irti, ja kun ei halua päästää irti muuta kuin järjen tasolla, ihminen tekee ns. klassilliset .. ja rukouksessa hän rukoilee sanoin. "Herra Jeesus Kristus, päästä minut irti helmasynnistäni.,."
Kaikki kuulostaa ihmisen korvaan todella hienolta ja upealta, mutta mutta ongelma muodostuu siitä miten Jumala näkee tuon kaltaisen rukouksen.
Sillä Jumala tietää ettei uskova halua sydämessään sitä mitä järjellään rukoilee.

Uskova tekee hetkessä kaksi syntiä ensimmäien on helmasynti ja toinen on sielullinen rukous.
ja tuo jälkimmäinen on pahempi kuin helmasynti koska sillä yritetään pettää Jumalaa.

Sitten helmasynnin kanssa taistelevalle on kuitenḱin sanottu,

4:16 Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.

Uskon elämä on kilvoittelua alusta loppuun asti, yksikään meistä ei tule täällä synnittömäksi, Yhden parannuksen tehnyt löytää helposti 100 muuta paikkaa josta pitäisi tehdä parannusta..
Kilpajuoksua siis riitää koko elämän ajaksi eikä yksikään meistä pysty tekemään kaikesta parannusta - tärkeää on kilpailla niiden sääntöjen mukaan jotka Raamattu meille antaa.

1 kor
9:24 Ettekö tiedä, että jotka kilparadalla juoksevat, ne tosin kaikki juoksevat, mutta yksi saa voittopalkinnon? Juoskaa niinkuin hän, että sen saavuttaisitte.
9:25 Mutta jokainen kilpailija noudattaa itsensähillitsemistä kaikessa; he saadakseen vain katoavaisen seppeleen, mutta me katoamattoman.
9:26 Minä en siis juokse umpimähkään, en taistele niinkuin ilmaan hosuen,
9:27 vaan minä kuritan ruumistani ja masennan sitä, etten minä, joka muille saarnaan, itse ehkä joutuisi hyljättäväksi.
Masa
 

Re: "tehtävä tili"..Mitä se on?

ViestiKirjoittaja Lumina* » 03. Heinä 2011 21:45

tuomarisimson777 kirjoitti:Matteuksen evankeliumi:
12:36 Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä

Tarkoitin tuomiopäivänä tehtävää "tiliä".. Vai onko niin.. "Tee tili tässä ajassa,ja parannus ja usko..niin pelastut ja ei tarvitse tilittää enää tuomiolla" :) :wise3: :think2:


Jaa-a :think2: :)
Lumina*
 

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa

cron