"tehtävä tili"..Mitä se on?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

"tehtävä tili"..Mitä se on?

ViestiKirjoittaja tuomarisimson777 » 30. Kesä 2011 23:59

Aiheesta kaiketi ei ole opetusta..Miten se tapahtuu.. Kun ihminen "tekee tiliä" Herralle, miten se tapahtuu? keskustellaanko siinä kenties.."Miksi sanoit tai teit tuon ja tuon" sitten ihminen antaa selityksiä..Jne.. "Jokaisesta turhasta sanasta tehtävä tili tuomiopäivänä" Miten kohta ymmärrettävissä? Muistammeko motiivit jokaiselle sanallemme Herran edessä.? Mitä ovat "turhat sanat"? Olen nyt siinä vaiheessa että pohdin taas kaikkee:) Huomaan sen miten pihalla oikeasti olenkaan Sanasta.. :wise3: :wise3: :amen4: :amen4:
Ainakin melkein oikeita uskon-näkemyksiä jo vuodesta 2004=)=)
tuomarisimson777
 
Viestit: 543
Liittynyt: 01. Maalis 2011 17:44

Re: "tehtävä tili"..Mitä se on?

ViestiKirjoittaja Lumina* » 01. Heinä 2011 00:21

Kun ihminen tekee tiliä Jumalalle, niin eikö se oo sama kuin tunnustaa syntinsä tai turhat sanansa Jumalalle :think2:
Lumina*
 

Re: "tehtävä tili"..Mitä se on?

ViestiKirjoittaja Lumina* » 01. Heinä 2011 10:05

Mietin äsken sitä itsensä puolustamista Jumalan edessä että kuinka sen useimmiten huomaa turhaksi ja tuli mieleen kohta

Room 2: 1 Sentähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja.

Jumalaa näkee kuuliaisuuden..

Room. 16:19
Onhan teidän kuuliaisuutenne tullut kaikkien tietoon; sentähden minä iloitsen teistä, mutta minä tahtoisin teidän olevan viisaita hyvään, mutta taitamattomia pahaan.

..mutta tietää että myös kompuroidaan varsinkin tässä ja monessa muussa..

2. Tim. 2:23
Mutta vältä tyhmiä ja taitamattomia väittelyjä, sillä tiedäthän, että ne synnyttävät riitoja.


Ja siksi lähetti Pyhän Hengen joka tutkii kaikki syvyydet ja sydämmet ja tuomitsee oikein.


Joh 14:16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
17 totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.

1 kor 2
10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.


Tämmösiä Sananpaikkoja muistui tähän aiheeseen :think2:
Lumina*
 

Re: "tehtävä tili"..Mitä se on?

ViestiKirjoittaja Lumina* » 01. Heinä 2011 10:09

Ja kun ihminen taipuu nöyränä tuomiolle tutkittavaksi rakkaudesta Jumalaan niin Jumalan Pojan veri pesee puhtaaksi kaikesta synnistä ja niitä ei enää muistella eikä ihmisellä oo lupa niitä enää kaivella...tulee armahdus ei tuomiota :) Ja siksi tilivälit tulis pitää päivittäin lyhyinä Jumalan kanssa...ettei se viimeinen tuomio yllättäisi,jolloin on myöhäistä.

Kumpa muistaisin itsekkin tämän joka päivä....puhuin tässä juuri itselleni/itsekseni :prayer4:
Lumina*
 

Re: "tehtävä tili"..Mitä se on?

ViestiKirjoittaja Lumina* » 01. Heinä 2011 12:24

Tilinteko asia nyt näemmä puhuttelee pitkin päivää...juteltiin "siskon" kans huomisesta Exitin konsertista johon oon pyytäny erään ystävän mukaan.
Ja tuli puhetta laulusta "Ajan henki" siitä kuinka puhuttelevat sanat siinä on.Sisko sitten sanoi että Simojoki olis puheitten mukaan vähän kuin katunu näitä sanoja ja kirjoittais erilailla sanat jos tekis laulun uudestaan.
Sitten tuli jälleen mieleen tämä tilinteko että jos sanoma on profetaalinen ja Jumalalta saatu niin ei kai sitä tarvitse katua...vai huomasiko/epäilikö hän että sanat oli hänestä itsestään lähtöisin.Siinäpä sitä onkin miettimistä...mä kyllä luulen että sanat vois olla profetaaliset Jumalalta seurakunnalle vai mitä ootte mieltä,onko sanat liian kovat, puuttuuko niistä jotain?

P. Simojoki: Valtakunnassa kaikki hyvin?

1. Mikä on sen ajan henki,
isännäksi päässyt renki,
jonka suuren pillin mukaan
täällä tanssittava on?
Ajan henki meille määrää,
mikä oikein on ja väärää,
eikä epäillä saa kukaan,
se on vastustamaton.

2. Totuus löytyy vaikka mistä,
uuden ajan temppelistä.
Mitä teetkin, ei se haittaa,
kaikki muutkin tekee niin!
Markkinoiden alttarille,
työn ja rahan jumalille
moni sielunsakin laittaa
sydämensä kahleisiin.

3."Voima löytyy sisältäsi,
toteuta vain itseäsi",
ajan henki lupaa sille,
joka etsii Jumalaa.
"Maista rohkeasti tästä
kielletystä hedelmästä",
rakkautta kaipaaville
ajan henki tarjoaa

4. Kuka rikkoi lahjan parhaan?
Kuka päästi käärmeen tarhaan?
Täällä eivät mies ja nainen
enää löydä toisiaan.
Eikä lapsikaan saa olla
enää hiekkalaatikolla.
Aikuiseksi pienokainen
kasvaa ennen aikojaan.

5. Onko täällä vielä niitä,
joille valheet eivät riitä?
Kuka yötä rohkeasti
soihduillansa valaisee?
Onko vielä pasuunoita,
valtakunnan vartijoita,
jotka aamunkoittoon asti
muurin päällä taistelee?

kerto: "Valta kunnassa kaikki hyvin!"
vanha vartija huutaa silmin hämärtyvin
näkemättä, mistä hyökkää vihollinen armoton.
Minne joutuu se valtakunta,
jonka paimenetkin nukkuu syvää unta
näkemättäm, huomaamatta, mikä hetki yöstä on!
Lumina*
 

Re: "tehtävä tili"..Mitä se on?

ViestiKirjoittaja tuomarisimson777 » 01. Heinä 2011 19:02

Matteuksen evankeliumi:
12:36 Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä

Tarkoitin tuomiopäivänä tehtävää "tiliä".. Vai onko niin.. "Tee tili tässä ajassa,ja parannus ja usko..niin pelastut ja ei tarvitse tilittää enää tuomiolla" :) :wise3: :prayer4: :amen4: :think2:
Ainakin melkein oikeita uskon-näkemyksiä jo vuodesta 2004=)=)
tuomarisimson777
 
Viestit: 543
Liittynyt: 01. Maalis 2011 17:44

Re: "tehtävä tili"..Mitä se on?

ViestiKirjoittaja Masa » 01. Heinä 2011 20:02

Tiliteon hetki

Matt:
25:31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
25:32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
25:33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
25:34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
25:35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
25:36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
25:37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
25:38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
25:39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
25:40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.'
25:41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
25:42 Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
25:43 minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
25:44 Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
25:45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.'
25:46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.
Masa
 

Re: "tehtävä tili"..Mitä se on?

ViestiKirjoittaja tuomarisimson777 » 01. Heinä 2011 22:18

Tätä kohtaa me puimme paljon kun olimme "Kolmen Koplana" liikenteessä konffassa ja muutenkin yhdessä mun kaverien kanssa kotiseudulla. Nämä jakeet herättävät todella sen ajatuksen että pelastus on sittenkin teoissa.. Leo Meller selittää tän kohdan hieman oudosti, kyseessä olevan "kansojen tuomioistuin" jossa tuomitaan ikäänkuin kansoittain eikä yksittäisinä ihmisinä.. :think2: :think2: Mutta musta se on hieman oudohko oppi sillä tuossahan nimen omaan on se viimoinen tuomio kyseessä..
Ainakin melkein oikeita uskon-näkemyksiä jo vuodesta 2004=)=)
tuomarisimson777
 
Viestit: 543
Liittynyt: 01. Maalis 2011 17:44

Re: "tehtävä tili"..Mitä se on?

ViestiKirjoittaja Masa » 02. Heinä 2011 07:51

Matteuksen jakeissa on huomioitava pari asiaa.

Ensimmäinen huomioitava: Ihmiset jaetaan kahteen ryhmään.

25:32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
25:33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.

Uskovat (Lampaat) oikealle puolelle.
osattomat (Vuohet) vasemmalle puolelle.

Toinen huomioitava asia:

Lampaat eli uskovat tuomitaan, uskon kautta jolloin heidän syntejään ei enää ole koska he ovat Jumalan silmissä synnittömiä uskon kautta, ja näin vain heidän "hyvät teot" ovat olemassa.
Pelastus ei siis tule ihmisten tekojen kautta vaan uskosta tulevan armon kautta.

Vuohia taas koskee laki, Osattomat joutuvat täyttämään itse lain, ja sen mukaan onko he täyttäneet lain vai ei ratkaisee.

Näistä kahdesta ihmisryhmästä Raamatun mukaan on yksi poikkeava ryhmä, eli ne jotka eivät ole milloinkaan kuuleet evankeliumia.

Room
2:14 Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki
2:15 ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä -
2:16 sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini mukaan.


Room
10:5 Kirjoittaahan Mooses siitä vanhurskaudesta, joka laista tulee, että ihminen, joka sen täyttää, on siitä elävä.


Jaakobin kirje:
2:10 Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin.

ts. mikäli vuohet eivät täytä kaikkia lain kohtia he ovat syypäitä jokaiseen kohtaa ja näin saavat "teoistaan tuomion"

Yhteenvetona, Uskovilta katsotaan vain hyvät puolet ja osattomilta vain pahat teot.

Usko Herraan Jeesukseen Kristukseen on siis se ainoa pelastustie ei ihmisen teot.
Masa
 

Re: "tehtävä tili"..Mitä se on?

ViestiKirjoittaja Lumina* » 02. Heinä 2011 13:27

Tjaa-ah :think2: Tätä pitää vähän märehtiä.Mitenkäs ne tahalliset synnit joista ei halua koskaan tehdä parannusta...Jumala on kyllä armollinen ja pitkämielinen ja odottaa vaikka kymmeniä vuosia.
Itse jouduin yli kahdenkymmenen uskossaolo vuoden jälkeen parannuksen paikalle jossa koin että synnit painaa ja Jumalan käsi painaa,uskoin kyllä ,mutta mutta....Jos olisin luovuttanut taistelun lakannu huutamasta Jumalaa, olisin joutunut aina vaan kauemmas Hänestä... :think2: Tilinvälit on hyvä pitää lyhyinä ja pysyttävä lähellä Herraa siksikin ,koska se vaikuttaa Hengelliseen elämän vireyteen.Mutta mikään ei oo itsestään selvyys...mitään mulla ei oo jollei taivaasta anneta ja se jossa oon luullu olevani vahva siinä on lyöty nokkaa tomuun..ettei luulisi liikoja olevansa :)
Lumina*
 

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa

cron