Se opetuslapsi jota Jeesus rakasti

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Se opetuslapsi jota Jeesus rakasti

ViestiKirjoittaja toni t » 28. Kesä 2011 14:51

Lumina* kirjoitti:Sanotaanko Raamatus jossain että se oli Johannes joka nojasi tai lepäsi ateriodessa Jeesuksen rintaa vasten..en löydä?


Sanotaan tässä.

Joh 21:
20 ¶ Niin Pietari kääntyi ja näki sen opetuslapsen seuraavan, jota Jeesus rakasti ja joka myös oli aterioitaessa nojannut hänen rintaansa vasten ja sanonut: "Herra, kuka on sinun kavaltajasi?"
21 Kun Pietari hänet näki, sanoi hän Jeesukselle: "Herra, kuinka sitten tämän käy?"
22 Jeesus sanoi hänelle: "Jos minä tahtoisin, että hän jää tänne siihen asti, kunnes minä tulen, mitä se sinuun koskee? Seuraa sinä minua."
23 Niin semmoinen puhe levisi veljien keskuuteen, ettei se opetuslapsi kuole; mutta ei Jeesus sanonut hänelle, ettei hän kuole, vaan: "Jos minä tahtoisin, että hän jää tänne siihen asti, kunnes minä tulen, mitä se sinuun koskee?"
24 Tämä on se opetuslapsi, joka todistaa näistä ja on nämä kirjoittanut; ja me tiedämme, että hänen todistuksensa on tosi.

Johannes on kirjoittanut Johanneksen evankeliumin ja ihminen joka kirjoitti Johanneksen evankeliumin on se joka nojasi Jeesuksen rintaa vasten ja jota Jeesus rakasti.

1.Joh.4:8 Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus.

Johannes kutsui Jeesusta Jumalaksi ja rakkaudeksi kun sanoi itseään opetuslapseksi jota Jeesus rakasti. Johannes ei korottanut siinä itseään vaan paremminkin Herraa Jeesusta joka on Rakkaus ja Johannes oli tämän Rakkauden opetuslapsi. :hearts:
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Se opetuslapsi jota Jeesus rakasti

ViestiKirjoittaja Lumina » 28. Kesä 2011 15:05

Toni:Johannes on kirjoittanut Johanneksen evankeliumin ja ihminen joka kirjoitti Johanneksen evankeliumin on se joka nojasi Jeesuksen rintaa vasten ja jota Jeesus rakasti.


Mistä tämä päätelmä?

Emmä halua ajatella että Johannes olisi korottanut itseään vaan epäilin että hän vois puhua siinä jostain muusta kuin itsestään..en usko että Johannes edes kykenisi korottamaan itseään :think2:

Mutta jos se oli Johannes, niin uskon että tuohon kätkeytyy vielä joku opetus jota en oo oivaltanu :) :hearts:
Lumina
 

Re: Se opetuslapsi jota Jeesus rakasti

ViestiKirjoittaja Lumina » 28. Kesä 2011 15:15

Joh 21:
20 ¶ Niin Pietari kääntyi ja näki sen opetuslapsen seuraavan, jota Jeesus rakasti ja joka myös oli aterioitaessa nojannut hänen rintaansa vasten ja sanonut: "Herra, kuka on sinun kavaltajasi?"
21 Kun Pietari hänet näki, sanoi hän Jeesukselle: "Herra, kuinka sitten tämän käy?"
22 Jeesus sanoi hänelle: "Jos minä tahtoisin, että hän jää tänne siihen asti, kunnes minä tulen, mitä se sinuun koskee? Seuraa sinä minua."
23 Niin semmoinen puhe levisi veljien keskuuteen, ettei se opetuslapsi kuole; mutta ei Jeesus sanonut hänelle, ettei hän kuole, vaan: "Jos minä tahtoisin, että hän jää tänne siihen asti, kunnes minä tulen, mitä se sinuun koskee?"
24 Tämä on se opetuslapsi, joka todistaa näistä ja on nämä kirjoittanut; ja me tiedämme, että hänen todistuksensa on tosi.

Niin saattaa se olla näin että oli Johannes...anteeksi nyt että on välillä vaikea keskittyä ihan joka kohtaan.Kysyin tänään juuri että sopiikohan Raamatun "tutkiminen" perheen äideille ollenkaan koska tulee niin stressaantunut olo kun yrität keskittyä ja jatkuvasti joku kyselee, pyytää vaatii jotain.

Mutta eipä mitään..kiinnosti vaan tää paikka kun alkas puhuttelemaan,Siunausta jokaiselle!
Lumina
 

Re: Se opetuslapsi jota Jeesus rakasti

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 28. Kesä 2011 15:40

Sivustakatsojana Johannes sai selvää Jumalan rakkaudesta kuin muut opetuslapset. Niin siksi Johanneksen evankeliumi on rakkauden evankeliumi.

Minua Pyhä Henki kehoitti lukemaan Johanneksen evankeliumia hunajanmakuisen pullean piparkeksen kautta joka oli yhtäkkiä minun suussani kuin tyhjästä... :D En tiedä miksi mutta luulen että se on rakkauden evankeliumi.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Se opetuslapsi jota Jeesus rakasti

ViestiKirjoittaja Masa » 28. Kesä 2011 17:21

Lumina* kirjoitti:Joh 21:
20 ¶ Niin Pietari kääntyi ja näki sen opetuslapsen seuraavan, jota Jeesus rakasti ja joka myös oli aterioitaessa nojannut hänen rintaansa vasten ja sanonut: "Herra, kuka on sinun kavaltajasi?"
21 Kun Pietari hänet näki, sanoi hän Jeesukselle: "Herra, kuinka sitten tämän käy?"
22 Jeesus sanoi hänelle: "Jos minä tahtoisin, että hän jää tänne siihen asti, kunnes minä tulen, mitä se sinuun koskee? Seuraa sinä minua."
23 Niin semmoinen puhe levisi veljien keskuuteen, ettei se opetuslapsi kuole; mutta ei Jeesus sanonut hänelle, ettei hän kuole, vaan: "Jos minä tahtoisin, että hän jää tänne siihen asti, kunnes minä tulen, mitä se sinuun koskee?"
24 Tämä on se opetuslapsi, joka todistaa näistä ja on nämä kirjoittanut; ja me tiedämme, että hänen todistuksensa on tosi.

Niin saattaa se olla näin että oli Johannes...anteeksi nyt että on välillä vaikea keskittyä ihan joka kohtaan.Kysyin tänään juuri että sopiikohan Raamatun "tutkiminen" perheen äideille ollenkaan koska tulee niin stressaantunut olo kun yrität keskittyä ja jatkuvasti joku kyselee, pyytää vaatii jotain.

Mutta eipä mitään..kiinnosti vaan tää paikka kun alkas puhuttelemaan,Siunausta jokaiselle!


Tutkimista on jo pelkkä Raamatun lukeminen jonka pitäisi olla jokaiselle uskovalle itsestään selvyys, jos uskova ei lue Raamattua vaan perustaa uskonsa muiden puheille ja kertomuksille, niin silloin usko ei ole omaa uskova vaan sen toisen.

En kiellä sitä etteikö toisten opetuksista voi kasvaa uskovana, mutta siihen ei mielestäni saa milloinkaan perustaa omaa uskoaan, koska usko on aina henkilökohtainen.

Tutkimisella varmaan tarkoitit syvällisempää tutkimista esim alkukielestä ym niin se on sitten toinen juttu - mielestäni se kuuluu niille joilla on opettamisen lahja.
mutta opettajakin voi erehtyä ja opettaa joissain kohtiin väärin, niin silloin se mitä itse on lukenut ja Pyhä Henki avannut on pätevämpi ja näin uskova ei ota väärää opetusta itselleen.
Masa
 

Re: Se opetuslapsi jota Jeesus rakasti

ViestiKirjoittaja Lumina » 29. Kesä 2011 13:21

Mulle on "tutkimista" se, kun luen Raamattua ja koitan hakea tukea asiaan vähän laajemmalti muista luvuista ja se aiheuttaa päänvaivaa, kun paketti pitäis saada pidettyä kasas ja ympärillä on hälinää.
Joku muu voi tutkia alkutekstit ja muut..ei todellakaan oo mun heiniä...sekoaisin varmaan jo semmosesta hommasta :)
Niinkuin nytkin yks stressaa vierellä oksennustaudin kans,on bakteerikammoinen (koska mulla oli yöllä) ja toinen marisee jotain muuta asiaa..niin tulee väkisinkin olo ettei kykene eikä pysty keskittyä edes tähän kirjoittamiseen :)
No oon ollu viime aikoina muutenkin aika väsyny, mutta Isä rakkaudessaan järjesti mulle muutaman päivän sairaslomaa yöllisen mahataudin vuoksi :good2: .Nyt oon suht.koht kunnos mutta mm.tartuntavaaran takia kielsivät menemästä töihin...ei yhtään pahitteeksi koska väsymyskin on välillä ihan henkistäkin.
Oot Masa ihan oikeas... Raamattua tulee lukea ja pitää yllä rukousta ja valvoa omaa tilaa ..se lisää lamppuihin öljyä ja on sitä tulen vartioimista,näin uskoisin.
Tahto on mutta välillä ei oo voimaa toteuttaa...se on semmosta aaltoliikettä,välillä taas jaksaa :)
Lumina
 

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa

cron