Torinon käärinliina ja Jumalan kuva

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Sain kutsun Radio Dein ohjelmaan

ViestiKirjoittaja todael » 02. Touko 2012 13:30

Raamatun itsensä antama todistus Mestarimme Jeesuksen hautauksesta on Jumalan antama totuus, jonka varaan meidän tulee uskomme Jeesukseen perustaa. Keskustelussa Petri toi vahvasti Raamatun antaman todistuksen, ja totuus tuli hyvin esille. Muistetaan rukoilla niiden puolesta, jotka eksyvät Raamatun todistuksesta spekulatiivisen tieteen sekä harhaanjohtavien kristillisten traditioiden varaan.

- todael :pc:
todael
 

Re: Sain kutsun Radio Dein ohjelmaan

ViestiKirjoittaja PetriFB » 02. Touko 2012 14:24

Kiitos kaikille esirukouksista radio-ohjelman puolestani, sillä ne kantoivat minua, sen koin vahvasti.

Kun tänään astuin sisälle radio dein studioon, niin tiesin sen että en saa paljon aikaa puhua ja että Hiltunen saa enemmän puheaikaa. Jumala puhui minulle, että puheaikaa on vähän ja rajoitetusti, joten minun tuli pysyä yksinkertaisessa Jumalan sanan totuudessa, eikä hukata aikaa puhumalla Raamatun ulkopuolisista kehäpäätelmistä. Rukouksessa yritin tuoda sen esille mikä oli mahdollista tuoda lyhyessä ajassa. Paljon jäi sanomatta jonka olisin halunnut sanoa, mutta uskon että oleellinen ja tärkein tuli esille. Olkaamme Jumalalle kiitollisia tästä lyhyestä ajasta, jonka kautta Hänen sanaansa saatiin tuotua esille.

Koin väkevästi Jumalan Hengen läsnäoloa ennen studioon menoa, studiossa ja sen jälkeen. Nämä Raamatun kohdat tulivat sydämelleni Jumalan puheena.


San 10:19 Missä on paljon sanoja, siinä ei syntiä puutu; mutta joka huulensa hillitsee, se on taitava.

San 25:11 Kultaomenia hopeamaljoissa ovat sanat, sanotut aikanansa.

Itse asiassa jotenkin myös koin sen että tämä ohjelma meni kuten mennä pitikin, eli paljot sanat ilman Raamatun todistusta todistavat jostakin muusta kuin Jumalan teoista ja jo muutama Raamatun sana voi synnyttää uskoa ja saada paljon aikaan. Kun lähetys loppui niin koin todella vahvasti sen kuinka Pyhä Henki lohdutti minua ja sanoi, että todistus oli riittävä, vaikka sain puhua todella vähän aikaa.

En olisi selvinnyt tehtävästä ilman Jumalan apua sekä rukoustukea. Ilman rukoustukea ei voi tehdä hengellistä työtä. Murruin autossa vähän ennen Helsinkiä kun Jumala ilmestyi ja näytti sen rukoustuen, joka oli tämän tehtävän takana. Sain myös sydämelleni Juhan, että hän pääsisi totuuden tuntemiseen ja hylkäisi epäraamatullisen Torinon käärinliinan teorian.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Sain kutsun Radio Dein ohjelmaan

ViestiKirjoittaja Mallu » 02. Touko 2012 14:51

Keskustelu meni tosi hyvin.Petrin äänestä jo aisti rauhan ja levon,joka hänellä on Jeesuksessa Kristuksessa.Olen ollut myös Hengessä mukana ja muistanut Petriä.Olisin halunnut,että keskustelu olisi ollut pitempi ja laajemmalti saatu tuotua asioita esille,esim.Jumalan kuvan tekeminen,mutta kyllä kaikki tärkein tuli varmaan esille.Jumala käyttäköön Petriä vielä paljon.Rohkeita Jumalan sanan puolustajia tarvitaan.Rukoillaan myös keskustelun toisen osapuolen puolesta.
Mallu
 

Re: Sain kutsun Radio Dein ohjelmaan

ViestiKirjoittaja Masa » 02. Touko 2012 18:23

Torinon käärinliina -debatti: dosentti Juha Hiltunen ja blokisti Petri Paavola

Onko Torinon käärinliinaksi kutsuttu kangas todella Jeesuksen hautaamisvaate vai onko se reliikkikauppaa varten väärennetty taitava kudelma? Mitä merkitystä liinan aitoudella on kristittyjen uskolle tai ateistien vakuuttamisessa? Miten kankaaseen on voinut jäädä kuva Jeesuksen ruumiista ja kasvoista? Aiheesta väittelevät dosentti Juha Hiltunen ja blokisti Petri Paavola.

http://media.dei.fi/ASX/1335970940-24765.asx
Masa
 

Re: Sain kutsun Radio Dein ohjelmaan

ViestiKirjoittaja systeri » 03. Touko 2012 00:01

Se meni just niinku piti :) mutta "huvitti tai itketti" se että Hiltunen mokas Raamatun paikan sanomalla ..etsikää niin löydätte.. katsokaa niin näette,jotenkin näin. Sitä kun hurahtaa oikein syvälle tieteeseen ja tutkimuksiin niin alkaa perusasiat Raamatusta hämärtyä.
Eikös se oo niin että usko ei perustu näkemiseen.

Joh 20
27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".
28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"
systeri
 

Re: Sain kutsun Radio Dein ohjelmaan

ViestiKirjoittaja todael » 03. Touko 2012 17:29

Netmission foorumilla kehkeytyi myös aiheesta keskustelua :
http://forum.netmission.fi/showthread.p ... 5-klo-9-00
todael
 

Re: Sain kutsun Radio Dein ohjelmaan

ViestiKirjoittaja Lemmikki » 05. Touko 2012 15:59

joo, siellä oli kaikenlaista pohdintaa.

Itse näen että suurin vaara tässä lienee se jos liinaan ihastunut ihminen saakin jossain vaiheessa kuulla ettei se ollut aito, niin hänen uskonsa voi romahtaa jos se on perustunut vain tälle esineen ihailulle. Varsinkin jos tätä asiaa ryhtyy painokkaasti "ajamaan", mainostamaan ja edistämään niin silloin se on käytännössä uskon perustamista tuolle asialle eikä suinkaan esim Raamatun sanan ja Jeesuksen tuntemisen perustalle.

Eksytystä on niin monenlaista , Jeesus armahtakoon meitä :( :cry:
Jeesus on Rakas *** ישוע הוא המשיח
Lemmikki
 
Viestit: 89
Liittynyt: 01. Touko 2012 20:54

Re: Sain kutsun Radio Dein ohjelmaan

ViestiKirjoittaja systeri » 05. Touko 2012 19:07

Aivan...mä en voi käsittää kuinka uskovat voi hurahtaa puolustamaan niin kiivaasti käärinliinaa,että mielellään kumottais Jumalan Sanaa ennemmin kuin liinaa??
systeri
 

Re: Sain kutsun Radio Dein ohjelmaan

ViestiKirjoittaja toni t » 05. Touko 2012 19:17

pulla kirjoitti:Aivan...mä en voi käsittää kuinka uskovat voi hurahtaa puolustamaan niin kiivaasti käärinliinaa,että mielellään kumottais Jumalan Sanaa ennemmin kuin liinaa??


Se johtuu siitä että käärinliinaan uskominen saa aikaan uskonnollisuutta eikä Pyhän Hengen vaikuttamaa uskoa. Uskonnollisuuden vallassa oleva ihminen usein puolustaa kiivaasti uskonnollisia esineitä joidenka kautta harjoittaa uskonnollisuutta. Raamatun opettama usko tulee ja kasvaa ainoastaan Jumalan sanan opetuksen kautta Pyhässä Hengessä ei uskonnollisten kuvien kautta.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Sain kutsun Radio Dein ohjelmaan

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 06. Touko 2012 20:48

Hei minä en löytänyt Raamatusta kohdan missä lukee että Jumala on oikeudenmukainen... En myös löytänyt kohdan Raamatusta missä lukee että Jumala ei salli itseänsä pilkata. Muistaakseni Raamattu kai puhuu Jumalan oikeudenmukaisuudesta ja tarkkaavaisuudesta :?:

Jumalan oikeudenmukaisuus ja selkeä kuvankielto on tämän käärinliinan kanssa ristiriidassa. Kannattaisi huomioida myös Jumalan oikeudenmukaisuutta.
Tarkoitan että Jumala ei koskaan erehdy asioissa eikä edes kuvankiellossa.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7926
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 10 vierailijaa