Ajatuksia saatanasta..

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Ajatuksia saatanasta..

ViestiKirjoittaja tuomarisimson777 » 15. Kesä 2011 20:19

Olen meittinyt hieman perkelettä. Raamatun valossa perkele ei voi /tai ei tule tekemään parannusta koskaan tai voi saada anteeksi ja kääntyä (???????).. Ja hänen demoninsa myös.. Olen miettinyt että miksi perkele näyttää keskustelevan Jumalan kanssa ikäänkuin asiallisesti..

Job 1:6. Mutta kun eräänä päivänä Jumalan pojat tulivat ja asettuivat Herran eteen, tuli myöskin saatana heidän joukossansa.
7. Niin Herra kysyi saatanalta: "Mistä sinä tulet?" Saatana vastasi Herralle ja sanoi: "Maata kiertämästä ja siellä kuljeksimasta".
8. Niin Herra sanoi saatanalle: "Oletko pannut merkille palvelijaani Jobia? Sillä ei ole maan päällä hänen vertaistansa; hän on nuhteeton ja rehellinen mies, pelkää Jumalaa ja karttaa pahaa."
9. Saatana vastasi Herralle ja sanoi: "Suottako Job pelkää Jumalaa?
10. Olethan itse kaikilta puolin suojannut hänet, hänen talonsa ja kaiken, mitä hänellä on; olet siunannut hänen kättensä työn, ja hänen karjalaumansa ovat levinneet ympäri maata.
11. Mutta ojennapa kätesi ja koske kaikkeen, mitä hänellä on: varmaan hän kiroaa sinua vasten kasvojasi."
12. Niin Herra sanoi saatanalle: "Katso, kaikki, mitä hänellä on, olkoon sinun käsissäsi; älä vain koske kädelläsi häneen itseensä". Ja saatana meni pois Herran edestä.

Perkelettä ei tuhottu paratiisissa.. joten onko perkeleellä parannuksenteon mahdollisuus?

1.Moos 1:14. Ja Herra Jumala sanoi käärmeelle: "Koska tämän teit, kirottu ole sinä kaikkien karjaeläinten ja kaikkien metsän eläinten joukossa. Vatsallasi sinun pitää käymän ja tomua syömän koko elinaikasi.
15. Ja minä panen vainon sinun ja vaimon välille ja sinun siemenesi ja hänen siemenensä välille; se on polkeva rikki sinun pääsi, ja sinä olet pistävä sitä kantapäähän."

Ilmeisesti ei sillä..

Matt 25:41. Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.

ja

2.Piet 2:4. Sillä ei Jumala säästänyt enkeleitä, jotka syntiä tekivät, vaan syöksi heidät syvyyteen, pimeyden kuiluihin, ja hylkäsi heidät tuomiota varten säilytettäviksi.

Onko perkelekin tällä hetkellä tuossa samassa "säilytyspaikassa" vai jossain muualla? :think2: :think2:

Tällaista pohdintaa tänään.. :sleep: :sleep: :thumb:
Ainakin melkein oikeita uskon-näkemyksiä jo vuodesta 2004=)=)
tuomarisimson777
 
Viestit: 543
Liittynyt: 01. Maalis 2011 17:44

Re: Ajatuksia saatanasta..

ViestiKirjoittaja JHK » 16. Kesä 2011 00:11

Miksi Perkele puhuu Jumalalle asiallisesti? Tulee mieleen sellainen juttu että kun esim. ihmiset ovat tulleet siihen pisteeseen että inhoavat toisiaan täydellisesti, ei lopulta ole jäljellää enää tietynlaista "intohimoista" (passionate) vihaa, ainoastaan kylmää halveksuntaa. Sellaisten ihmisten kommunikaatio ei kenties enää sisällä enää solvauksiakaan, ainoastaan kylmää inhoa. Tällainen ajatus tuli mieleen, tuskin se on mikään vastaus kysymykseesi - emme me kaiketi voi sellaista tietää, tahi tässä vaiheessa edes ymmärtää itseämme korkeampien olentojen käytöstä. Enkeli (langennutkin) ajattelee varmasti hieman toisin kuin ihminen, saati sitten elävä Jumala!

Oliko Saatanalla mahdollisuus kääntyä jossakin vaiheessa? Pidän mahdollisena. Kääntyykö hän? Me tiedämme jo että ei käänny.

Itse olen ajatellut että paholainen ja hänen väkensä saavat toimia vieläkin syystä että Jumala demonstroi kaikille näiden valitseman tien mahdottomuuden. Muitakin syitä voi olla, kenties tämä ei edes ole syy - olen siinä pisteessä että en enää edes kysele asioita jotka eivät ole vallassani, tai käsityskykyni tavoitettavissa.
JHK
 

Re: Ajatuksia saatanasta..

ViestiKirjoittaja todael » 27. Kesä 2011 16:56

Tyatiran seurakunnalle kirjoitettiin Ilm.2:18-29 että heissä oli joitakin jotka "olivat tulleet tuntemaan saatanan syvyydet", joita kuvataan Iisebelin eksyttämiksi joka johti seurakuntaa haureuteen sekä epäjumalanpalvontaan.

Paljonko uskovainen käyttää aikaa tutkiakseen okkultismia, satanismia, pakanallisia kultteja, ufo-ilmestyksiä, muita paranormaaleja ilmiöitä. Jos tämä on uskovan hallitseva tutkimuksen kohde, on silloin ajauduttu pahasti Tyatiran seurakunnan tilaan. Iisebelin oppi on oppia demoneista, ja muista okkultismiin liittyvistä aisoista sekä niiden mielenkiintoa ruokkivasta henkivallasta. Tärkeää siis ei ole tuntea "saatanan syvyyksiä" vaan Kristus Jeesus evankeliumin kautta ja muuttua mielen uudistuksen kautta tunteaksemme mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja täydellistä.

Itse perehdyin muinais egyptiläiseen okkultistiseen auringonpalvonta/astrologiseen uskontoon liian syvällisesti kunnes Jumalan Henki tempaisi minut sieltä pois. Vääränlainen mielenkiinto siis johtaa helposti harhaan ja jo pelkkä uteliaisuus on jo helposti avautuminen mahdolliselle petoksen kohteeksi joutumiselle.

Ef. 5:11 "Älköönkä teillä olko mitään osallisuutta pimeyden hedelmättömiin tekoihin, vaan päinvastoin nuhdelkaakin niistä."

Jeesus on Herra.
- todael :pc:
todael
 

Re: Ajatuksia saatanasta..

ViestiKirjoittaja Aino » 27. Kesä 2011 22:32

Ilm. 12:12 Sentähden riemuitkaa, taivaat, ja te, jotka niissä asutte! Voi maata ja merta, sillä perkele on astunut alas teidän luoksenne pitäen suurta vihaa, koska hän tietää, että hänellä on vähän aikaa!"

Tämä muinaisaikojen lohikäärme on voitettu ja heitetty alas taivaasta, ja on nyt meidän luonamme ja seisoo meren hiekalla. Sen läsnäolon maailmassa kyllä huomaa.. Merestä nousee - tai ehkä jo noussut- sen kaltainen peto, jolle se antaa valtansa ja voimansa hallita kansoja. Saatana ajaa takaa erämaahan pakenevaa vaimoa ja käy sotaa hänen jälkeläisiään vastaan. Vaimon jälkeläiset ovat taivaaseen temmatun poikalapsen veljiä ja sisaria - Jumalan pyhiä. Se saakin vaimon valtaansa; erämaasta palaa portto ratsastaen pedolla ja juopuneena pyhien verestä, niiden, jotka olivat kerran sen lapsia. Yhdessä pedon kanssa se on heitä tappanut. Nyt sen lapsina ovat kaikki maan portot ja kauhistukset joita se on synnyttänyt porttona ollessaan. Mutta portto jää lapsettomaksi ja leskeksi, peto kääntyy sitä vastaan ja se tuhotaan ja poltetaan.

Saatanalla ei ole pelastusta, Jeesus tuli ihmiseksi ja sovitti vain ihmiskunnan synnit, langenneet enkelit ovat pelastuksen ulkopuolella ja heille on varattuna iankaikkinen tuli ja syvyyden kuilut. Saatana sidotaan kahleisiin tuhanneksi vuodeksi ja sen jälkeen sekin heitetään tulijärveen, Jumalan vihan iankaikkiseen tuleen.
Aino
 
Viestit: 14
Liittynyt: 02. Huhti 2011 11:18


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 27 vierailijaa

cron