Mikäs profeetta tää on?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Mikäs profeetta tää on?

ViestiKirjoittaja tuomarisimson777 » 19. Huhti 2022 22:08

YouTubessa profetoi joku Jari Tapio Pasanen
Uhkaprofetiaa pääasiassa, voiko nykyään joku itse ilmoittaa olevansa profeetta? mulla on läppäri rikki ja äkypalikalla huono linkittää mutta katsokaa itse YouTube sta ja arvioikaa
Ainakin melkein oikeita uskon-näkemyksiä jo vuodesta 2004=)=)
tuomarisimson777
 
Viestit: 543
Liittynyt: 01. Maalis 2011 17:44

Re: Mikäs profeetta tää on?

ViestiKirjoittaja Mariini » 20. Huhti 2022 02:13

En usko tämän miehen olevan oikealla asialla. Saarnoistaan ja profetioistaan löytyy kaikkea pimeetä.
Ja miehen menneisyydestä löytyy hyvin kammottavia ja surullisia asioita. 1. Tim. 3 mukaan tällaisten ei pitäisi olla
seurakuntaa johtamassa. Kiertäisin kaukaa..

https://www.iltalehti.fi/helsinki/a/200808218138500
Avatar
Mariini
 
Viestit: 143
Liittynyt: 10. Syys 2018 21:04

Re: Mikäs profeetta tää on?

ViestiKirjoittaja tuomarisimson777 » 22. Huhti 2022 08:26

Onkos tää tehnyt tekonsa"uskossa" vai uskosta osattomana? Tuon miehen pitäisi nöyrtyä seurakunnassa oppilaan paikalle istumaan eikä paasata korokkeella, facebookissa lukee titteli"pastori, profeetta,vanhin" miksi nuo pitää joka käänteessä tuoda esille?se jo paljastaa että tyyppi on vika suunnassa ja pahemman kerran
Ainakin melkein oikeita uskon-näkemyksiä jo vuodesta 2004=)=)
tuomarisimson777
 
Viestit: 543
Liittynyt: 01. Maalis 2011 17:44

Re: Mikäs profeetta tää on?

ViestiKirjoittaja Mariini » 22. Huhti 2022 23:56

Kyllä hän ilmeisesti tekosensa on tehnyt uskossa ollessaan. Huomasin kanssa nämä
hänen "tittelinsä". Itsekorostusta tuollainen minusta. Hänen videoillaankin on jotain omituista..
Ihan oikeassa olet, että pitäisi nöyrtyä ja astua sivuun.

Toivon että tyttärensä löytäisivät Jeesuksen ja haavainsa paranisivat. Surullinen tragedia.
Avatar
Mariini
 
Viestit: 143
Liittynyt: 10. Syys 2018 21:04

Re: Mikäs profeetta tää on?

ViestiKirjoittaja nmn » 24. Huhti 2022 10:46

Voiko Jumala ottaa sellaisen, joka ei ole maailman silmissä mitään, ja antaa hänelle profetioita julistettavaksi?

Voi toki, mutta ne profetiat on syytä koetella tarkkaan. Samoin kuin sellaisten profetiat, jotka maailman silmissä jotain ovat.

Onko mahdollista, että tuo mies on joutunut väärin syytetyksi? Sellaiselle, joka tuntee saatanan juonet, on ilmiselvää, että sekin mahdollisuus on olemassa. On lohdullista tietää että Jumala tietää koko totuuden ja se tulee kerran ilmi. Lapsien lähelle en tuota miestä silti päästäisi ja olisin muutenkin varovainen.
nmn
 
Viestit: 125
Liittynyt: 20. Syys 2020 21:37

Re: Mikäs profeetta tää on?

ViestiKirjoittaja Mariini » 24. Huhti 2022 16:07

Yritin kirjoittaa vain vähän tästä, koska uhrien näkökulmasta ei ole kovin mukavaa, jos
tämmösiä vatvotaan nettifoorumeilla. Siksi en linkitellyt nettipalstojen keskusteluihin ja miehen omiin juttuihin.
Murha infosta löytyy tälle keskustelu ketju ja samoin mv-lehdestä löytyy vanha artikkeli, johon tämä mies on kirjoittanut vastineen. Laitan nyt kuitenkin ainakin tuon mv-lehden linkin.
Siinä artikkelissa tämä mies myöntää olevansa osin syyllinen ja valehdelleensa iltalehden toimittajalle olevansa syytön.
Tyttäristään ei puhu, joten hänen puheensa heistäkin voivat olla täyttä valhetta.

https://mvlehti.net/2016/08/22/8-lapsen ... tikkeliin/

Omilla sivuillaan (en linkitä sinne, koska omalle koneelle meinas tulla virus) hän kertoo profetioidensa olevan 100% luotettavaa sanomaa. Hänen mukaansa kuitenkin esim. koronarokote on turvallinen, Jeesus
tulee ennen antikristusta yms. Löytyipä aiheesta yksi PP:n haukkumisvideokin jota en jaksanut katsoa kovin pitkälle.
Yhdessä hänen profetiassaan on tällainen kohta:

"Poista anteeksiantamattomuus langenneita palvelijoitani kohtaan, älä tuomitse heitä joita minä Herra olen kutsunut tässäkin maassa profeetoiksi,
sillä Minä Herra en tee mitään ilmoittamatta salaisuuttani palvelijoilleni profeetoilleni, sillä he ovat minun tuomioini alla, siksi sinun tehtäväsi ei ole tuomita heitä,
siksi kuka tahansa joka tarttuu Minun Sanansaattajiini ei jää rankaisematta.
"

Ensinnäkin jokainen profetia tulee koetella ja koettelun alle joutuvat myös seurakunnan johdossa olevat opettajat, profeetat ja vanhimmat jne. Tämmöinen kuulostaa pelottelulta ja on aika tyypillistä
väärille profeetoille, jotka haluavat estää heidän sanomiensa koettelun. Minusta tekstistä huokuu jonkunlainen oman lankeemuksensa puolustelu.

Kyllä anteeksianto kuuluu uskovan elämään ja Jumala voi käyttää sellaista, joka ihmisten silmissä ei mitään ole, mutta jokin raja menee siinäkin, keitä sinne seurakunnan johtoon päästetään.
Jos tällaiset saavat johtaa seurakuntaa vastoin raamatun ohjeita, niin samahan se sitten on, jos kaikki muutkin ohjeet heitetään romukoppaan. Pastoreiksi ja vanhimmiksi ja johtajiksihan sitten sopivat aikki nuoret jannut ja johannat ja enemmän ja vähemmän synneissä rypevät ja sellaisetkin, jotka eivät vättämättä usko Jeesuksen Jumaluuteen..

1. Tim. 3
1 Varma on tämä sana: jos joku pyrkii seurakunnan kaitsijan virkaan, niin hän haluaa jaloon toimeen.
2 Niin tulee siis seurakunnan kaitsijan olla nuhteeton, yhden vaimon mies, raitis, maltillinen, säädyllinen, vieraanvarainen, taitava opettamaan,
3 ei juomari, ei tappelija, vaan lempeä, ei riitaisa, ei rahanahne,
4 vaan sellainen, joka oman kotinsa hyvin hallitsee ja kaikella kunniallisuudella pitää lapsensa kuuliaisina;
5 sillä jos joku ei osaa hallita omaa kotiansa, kuinka hän voi pitää huolta Jumalan seurakunnasta?
6 Älköön hän olko äsken kääntynyt, ettei hän paisuisi ja joutuisi perkeleen tuomion alaiseksi.
7 Ja hänellä tulee myös olla hyvä todistus ulkopuolella olevilta, ettei hän joutuisi häväistyksen alaiseksi eikä perkeleen paulaan.
8 Niin myös seurakuntapalvelijain tulee olla arvokkaita, ei kaksikielisiä, ei paljon viinin nauttijoita, ei häpeällisen voiton pyytäjiä,
9 vaan sellaisia, jotka pitävät uskon salaisuuden puhtaassa omassatunnossa.
10 Mutta heitäkin koeteltakoon ensin, sitten palvelkoot, jos ovat nuhteettomat.


Ohje on kuitenkin tuossa. Sen mukaan minun mielestä tuo mies ei täytä noita vaatimuksia.
Avatar
Mariini
 
Viestit: 143
Liittynyt: 10. Syys 2018 21:04

Re: Mikäs profeetta tää on?

ViestiKirjoittaja nmn » 24. Huhti 2022 18:55

Olen täysin samaa mieltä siitä, että tällaista kaveria ei pitäisi laittaa minkään seurakunnan johtoon. Oli sitten syytön noihin rikoksiin tai syyllinen, niin seurakunnan johtoon on tuon jälkeen mahdotonta mennä.
nmn
 
Viestit: 125
Liittynyt: 20. Syys 2020 21:37


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa

cron