Pohdintaa "ahtaasta portista"..

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Pohdintaa "ahtaasta portista"..

ViestiKirjoittaja tuomarisimson777 » 14. Huhti 2022 19:50

13. Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
14. mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.

Missä kohti tää ikäänkuin on? Monet opettavat että se on uskoontulossa .mutta monesti ajattelen että uskoontulosta vaelluksemme päättymiseen maanpäällä on koko aika ikäänkuin sulloutumista tuon portin lävitse=)
Ainakin melkein oikeita uskon-näkemyksiä jo vuodesta 2004=)=)
tuomarisimson777
 
Viestit: 543
Liittynyt: 01. Maalis 2011 17:44

Re: Pohdintaa "ahtaasta portista"..

ViestiKirjoittaja nmn » 17. Huhti 2022 00:25

Ihan hyvä kysymys.

Nämä on niitä jakeita, jotka vetää nöyräksi, kun tiedostaa oman heikkoutensa.

Haluaisin uskoa, että Jeesus yksin on se portti.

Joh 10: 7 sanoo:
Niin Jeesus vielä sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: minä olen lammasten ovi.

Monessa käännöksessä ovi on käännetty "portti".

Mielenkiintoisena yksityiskohtana yksi Jerusalemin porteista oli ennen nimeltään lammasportti. Nyt sitä ei kuitenkaan enää ole. Raamattu kertoo, että tuo lammasportti oli Bethesdan altaan läheisyydessä. Arvatkaa mikä portti on nykyään lähellä tuota allasta? Lion's gate, eli leijonaportti. Lampaasta on tullut leijona.
nmn
 
Viestit: 125
Liittynyt: 20. Syys 2020 21:37

Re: Pohdintaa "ahtaasta portista"..

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 19. Huhti 2022 20:02

*
Jumalan Sanoilla viitoittama tie on ainut kapea, - ei perinnäissääntöjen mukainen tie, se on leveä. :)

Tässä olisi linkki, siinä kerrotaan perinnäissäännöistä. http://uskonaskel.foorumi.eu/viewtopic.php?f=6&t=3347
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7939
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 55 vierailijaa