Alkoholismi on syntiä ja sairaus josta Jeesus vapauttaa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Alkoholismi on syntiä ja sairaus josta Jeesus vapauttaa

ViestiKirjoittaja todael » 14. Kesä 2011 12:54

Alkoholismi on syntiä jonka Jumala ehdottomasti tuomitsee. Synti itsessään silti on paljon enemmän kuin pelkkä alkoholismi. Synti on ihmisluonnon kokonaisvaltainen sekä totaalinen kieroutuminen, perversioituminen ja vääristymä jota sielunvihollinen ruokkii ja hallitsee. Ihminen on kyvytön itsessään vapautumaan synnistä koska se hallitsee koko ihmisluonnon rakennetta - niin sen sydäntä, mieltä, ajatuksia kuin sen tekojakin. Ihmisen luonto on liitossa synnin ja perkeleen kanssa.

Ps. 51:7 ”Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt.”

Room.3:10-18 ”..Niin kuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan, ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa; kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään. Heidän kurkkunsa on avoin hauta, kielellänsä he pettävät, kyykäärmeen myrkkyä on heidän huultensa alla; heidän suunsa on täynnä kirousta ja katkeruutta. Heidän jalkansa ovat nopeat vuodattamaan verta, hävitys ja kurjuus on heidän teillänsä, ja rauhan tietä he eivät tunne. Ei ole Jumalan pelko heidän silmäinsä edessä."


Onko alkoholismi sitten geeniperinnöllinen seuraus ? On, koska Raamatun mukaisesti synti kokonaisvaltaisesti itsessään on perinnöllinen luonteenominaisuus Aadamin lankeemuksesta jokaisessa ihmisessä. Onko toisilla enemmän taipumusta alkoholismiin kuin toisilla ? On. Koska alkoholismi on useasta eri oireyhtymästä kehittynyt ”synnin-mätäpaise”, jota tulisi käsitellä yksilöllisesti siihen johtaneiden ja sitä ruokkivien tekijöiden kautta.

Alkoholismi voidaan (mielestäni) jakaa kahteen eri ryhmään :

(1) ”Sosiaaliset” ilonpitäjät, remuajat sekä räyhääjät, jotka harjoittavat alkoholin aikaansaamaa synnin iloa lihallisena irstautena, nautintona ja juhlimisena.
(2) Epäsosiaaliset ja syrjäytyneet juopottelijat, jotka syyllistyvät alkoholin syntiin juomalla suruunsa, yksinäisyyteensä, masennukseensa ja muuhun elämän haluttomuuteen.

Jokainen ihminen on synnin orja. Tämä synnin orjuus näkyy vain elämässämme eritavalla, eri asioiden ilmenemismuodoissa. Jos puhutaan alkoholiriippuvaisuudesta, yhtä hyvin meidän tulisi puhu nettiriippuvaisuudesta, tai jopa lähimmäisriippuvuudesta – nämä kaikki edustavat osaltaan (joskin erimuodossa) riippuvaisuutta jostakin, jota ihminen itse ei kykene enää kontrolloimaan. Kaikki kontrolloimaton – oli se sitten seksi, viina, Internet, tupakka, kahvi, tee, suklaa, urheilu, raha, ihmiskunnia, ihmishuomion saaminen jne. muodostuvat äärimmäisyydessään lopulta ihmiselle orjuudeksi. Riippuvuus jostakin jota emme enää hallitse on orjuutta. Kyse on himon ja nautinnon vallasta jota ihminen ei enää voi hallita. Päinvastoin, sielunvihollinen itse tulee ja sitoo ihmisen himoihinsa ja haluihinsa, toteuttamaan hänen tahtoaan. (Lue > 2Tim.2:26)

Monesti alkoholismin takana piilee monia muita syitä kuin pelkästään itse alkoholi. Eräs ihminen tunnusti ajautuneensa huumeiden ja itsetuhoon johtavien aineiden suurkäyttäjäksi itseinhon ja vihan kautta, jonka hän joutui kokemaan lapsuudessa, joutuessaan seksuaalisesti hyväksikäytetyksi. Toisille itsetuhoinen riippuvuus narkoottisista aineista voi olla katkeruuden, masennuksen, anteeksiantamattomuuden, hyljätyksi tulemisen kautta syntyneen vihan ja epätoivon käsittelemistä. Alkoholismi voi olla seuraus siitä mitä toinen ihminen on tehnyt alkoholismiin joutuvalle. Sielunvihollinen tarjoaa usein syvästi loukatulle ihmiselle petollisen ”lääkkeen” (narkoottiset aineet tai jopa riippuvuuteen johtavat masennuslääkkeet) jolla se yrittää lopullisesti tuhota ihmisen elämän. Riippuvuus syntyy hyvin usein rakkauden, hyväksytyksi tulemisen ja parantumisen tarpeesta, jonka takana on paljon syvemmät haavat ja vammat, kuin mitä ulospäin voimme nähdä.

Parantuminen on mahdollista vain Jumalan rakkauden kokemisessa ja siinä että pääsee kokemaan vapautuksen synnin orjuudesta. Jumalan pyhyyden tulee tuomita synti sellaisena kuin Jumala itse sen näkee. Tämän tuomion tulee olla ehdoton ja todellinen – sellainen millaisena Raamattu sen osoittaa. Synnin orja tulee Jeesuksen armahtavan sovintoveren kautta ohjata niin syntien anteeksisaamisen, synnin voimasta vapautumisen kuin uudesti syntymisen vastaanottamiseen. Alkoholisti, narkomaani tai seksiorja ei voi todella vapautua riippuvuudestaan muuten kuin Jeesuksen aikaansaaman sovituksen kautta, ja siten että tämä ihminen kokee uudesti syntymisen Jumalan Hengen voimassa. Ihmisen täytyy saada uusi elämä Jeesuksessa; evankeliumin voima elää uutta elämää Jeesuksen armon ja Pyhän Hengen osallisuudessa. Silti - sen elämänkokemuksen nojalla jota itse elän, monet uskovat yhä taistelevat vielä vuosia monista riippuvuuksista vapautumiseksi.

Tässä ”kasvu/armo-vapautumisessa” tulisi olla tukena rakentava sekä terve uskovien yhteys sekä ”herkästi” lankeavaa uskovaa rohkaiseva ja tukeva raamatullinen opetus. Tämän ”kasvu/armo-vapautuksen” tehtävä usein on hoitaa ja parantaa ne haavat, jotka piilevät kätkettyinä riippuvuutta ja itsetuhoa ajavan mielessä. Parantuminen tapahtuu Jeesuksen armon, rakkauden ja uudeksi luovan Pyhän Hengen kautta. Ihmisen tulee saada terve raamatullinen opetus siitä, mikä on hänen nykyinen asemansa Jumalan aikaansaamassa pelastuksessa, ja mitä se tarkoittaa hänen käytännönelämässään. Vaikeasti ymmärrettävä meihin kaikkiin Herran osoittama kurituskin on osa kasvua Jumalan armon vapauttavassa tehtävässä. Tämäkin tulisi terveellä tavalla opettaa vastakääntyneille. (lue > Hebr.12:4-11).

Tiit.2.11-12 ”Sillä Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille ja kasvattaa (παιδεύω = opettaa, neuvoo, ohjaa, ojentaa, nuhtelee, kurittaa - Analytical Lexicon of the New Testament) meitä, että me, hyljäten jumalattomuuden ja maailmalliset himot, eläisimme siveästi ja vanhurskaasti ja jumalisesti nykyisessä maailmanajassa..”

Joh.8:36 ”Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi.”

vuosia alkoholin kanssa taistellut armahdettu syntinen
:pc: - todael
todael
 

Re: Alkoholismi on syntiä ja sairaus josta Jeesus vapauttaa

ViestiKirjoittaja lara.tomb.raider » 15. Kesä 2011 11:28

Kiitos kirjoituksesta, Todael! Se on aiheellinen ja osuva. Kiitos Jeesukselle, että olet Hänen omansa :thumb:

Alkoholismi on sairaus. Se on helppo havaita ulkoapäin. Pahimmillaan se aiheuttaa kuolonkolareita, hajoittaa perheitä, aiheuttaa ennen aikaisen kuoleman alkoholistille tai muita liitännäissairauksia, syrjäyttää sairaan yhteiskunnasta, aiheuttaa masennusta ja muita mielenterveyden ongelmia. Se on vakava ongelma yhteiskunnassa.

Valitettavasti muut helposti tai väärin perustein tuomitsevat ne ihmiset, joilla ei ole ongelmaa alkoholin käytön kanssa. Tuomitsemiseen ei tule minunkaan sortua. Jos hoitaa työnsä hyvin, viettää aikaa lasten ja muiden läheisten kanssa, pystyy olemaan seurassa (jossa käytetään alkoholia) juomatta jne. Tiedän ihmisiä, jotka eivät voi mennä kesällä terassille "yhdelle oluelle", koska "mitä muut ajattelevat". Nämä henkilöt sitten juovat sen oluensa kotona ulkona istuen tai muuten. Sillekin sairaudelle on nimensä, että piilottelee juomistaan (vaikka ei ole alkoholisti) häpeän vuoksi ja sosiaalisen ympäristön paineen vuoksi. Emmehän me tee tällaista painetta läheisille?

Todaelin jako kahteen on myös mielestäni onnistunut.
(1) ”Sosiaaliset” ilonpitäjät, remuajat sekä räyhääjät, jotka harjoittavat alkoholin aikaansaamaa synnin iloa lihallisena irstautena, nautintona ja juhlimisena.
:arrow: Osa näistä juo elämänsä tyhjyyteen. Nämä ihmiset saattavat lopettaa alkoholin käytön, jos tulee perhettä tai muuta parempaa elämänsisältöä. Se ei silti poista ongelmaa, vaikka voisikin olla juomatta. Nämä ihmiset tarvitsevat henkilökohtaisen suhteen Jeesukseen. Valitettavaa on, että usein liian alkoholin käytön seurauksena moraali löyhtyy, esim. hypätään pikkujouluissa työkaverin kanssa sänkyyn. Siinä satutetaan paitsi itseä myös puolisoita.

(2) Epäsosiaaliset ja syrjäytyneet juopottelijat, jotka syyllistyvät alkoholin syntiin juomalla suruunsa, yksinäisyyteensä, masennukseensa ja muuhun elämän haluttomuuteen.
:arrow: Nämä syrjäytyjät ovat iso ongelma. He lukittautuvat koteihinsa. He saattavat olla haluttomia hakemaan apua elämäänsä ja viettävät muutenkin sosiaalisesti syrjäytynyttä elämää. Tätä ihmisryhmää ei tavoita baareista tai festareilta. Uskon juuri tämän ihmisryhmän olevan erityisesti rukoustemme varassa (vaikka myös ryhmä 1), koska he juovat usein sosiaalisesti eristäytyneenä kotonaan.

Monesti alkoholismin takana piilee monia muita syitä kuin pelkästään itse alkoholi. Eräs ihminen tunnusti ajautuneensa huumeiden ja itsetuhoon johtavien aineiden suurkäyttäjäksi itseinhon ja vihan kautta, jonka hän joutui kokemaan lapsuudessa, joutuessaan seksuaalisesti hyväksikäytetyksi. Toisille itsetuhoinen riippuvuus narkoottisista aineista voi olla katkeruuden, masennuksen, anteeksiantamattomuuden, hyljätyksi tulemisen kautta syntyneen vihan ja epätoivon käsittelemistä. Alkoholismi voi olla seuraus siitä mitä toinen ihminen on tehnyt alkoholismiin joutuvalle. Sielunvihollinen tarjoaa usein syvästi loukatulle ihmiselle petollisen ”lääkkeen” (narkoottiset aineet tai jopa riippuvuuteen johtavat masennuslääkkeet) jolla se yrittää lopullisesti tuhota ihmisen elämän. Riippuvuus syntyy hyvin usein rakkauden, hyväksytyksi tulemisen ja parantumisen tarpeesta, jonka takana on paljon syvemmät haavat ja vammat, kuin mitä ulospäin voimme nähdä.


Riippuvuussairauksissa on kaikissa sama mekanismi, sairauden luonne. Riippuvuus voi syntyä mihin aineeseen tai toimintaan tahansa. Se voi olla pelaaminen, internet, seksi/ seksuaalisuus, ruoka, urheilu, tupakka - mikä tahansa. Usein jostain sairaudesta toipuva sairastuu toipumisvaiheessa uuteen riippuvuuteen. Silloin ei ole kyse todellisesta paranemisesta. Riippuvuus syntyy rakkauden tarpeesta, tarpeesta täyttää tyhjä aukko sisimmässään. Ihmisellä on perustarpeet: rakkaus, katto pään päälle, vaatteet, ruoka ja puhdas vesi, Jumalasuhde. Kun nämä perustarpeet ovat kunnossa ja Jumalasuhde toimii, hienoa. Valitettavan monella ei näin ole.

Itse olen sairastunut jo lapsena ruokariippuvuuteen. Aloin syödä tunteeseen, ettei minua kuunnella eikä minua huomioida. Syömiseeni kiinnitettiin kyllä huomiota. "Älä syö niin paljon", "Lähdepä ulos leikkimään" tai "Odota ruokaa". Olin lapsena pyöreä (mutta kun katson kuvia, niin normaali). Lapsen pitäisi saada syödä nälkäänsä normaalisti. Jokaisella meillä on erilainen keho, erilainen ruokarytmi ja siedämme eri ruoka-aineita eri tavalla. Söin elämän tyhjyyteen, vaikka kasvoin kristityssä kodissa. Kävin lapsena pyhäkoulussa ja löysin rippikoulun jälkeen paikkani nuorten seurakuntayhteydestä. Raamatussa puhutaan mässäilystä (Room. 13:13, Gal. 5: 21), joka on yhtä tuhoisa sairaus kuin alkoholismi. En osannut hakea apua moneen vuoteen. Kävin muutamaan kertaan opiskeluaikana Painonvartijoissa. Siellä vaan ahdisti, koska tiedän miten syödä oikein. Siellä ei puhuttu syömisen tunnepuolesta eikä elämän tyhjyydestä mitään. Masennuin sen seurauksena. Rukoilin usein seurakunnassa käydessäni asian puolesta ja itkin asiaa kotona yksin Jumalalle. En kuullut tästä opetusta, koska aina saarnataan juomista ja huumeita vastaan. On totta, että huumeiden ja liian juomisen jälkeen olo on suoraan sekava - se aiheuttaa vaaratilanteita. Olin kuin yksin tämän asian kanssa.

Liika ruoka lihottaa, aiheuttaa passiivisuutta ja masennusta. Vääränlainen ruokavalio voi aiheuttaa myös sairauksia, kuten diabetes tai sydän- ja verisuonisairaudet. Siinä on aivan vastaavanlaisia oireita kuin alkoholismissa, mutta merkit näkyvät vain hitaammin. Se on salakavalampi sairaus kuin alkoholismi, ja sitä ei oteta todesta. Olen kuitenkin jättänyt sosiaalisia tapahtumia väliin, koska olen syönyt liikaa ruokaa ja vatsaan sattuu. Olen myös jäänyt kotiin mieluummin sipsipussin kanssa kuin lähtenyt kaverin syntymäpäiville. Olen syönyt niin paljon, että oksennan työntämättä sormia kurkkuun. Sairaus on vaikuttanut itsetuntooni ja koko mieleeni. Alkoholi ei ole ollut minulle mikään ongelma. Olen kyllä joskus "vetänyt yli", mutta en ole koskaan kokenut samanlaista nautintoa siitä, kuin ruoasta. Ei ole tunnetilaa tai tapahtumaa, milloin ei voisi syödä. Täysin samat asiat pätevät ruokariippuvuuteen kuin alkoholismiin. Tähän ei kiinnitetä huomiota. Alkoholismista paraneminen on helpompaa: älä juo. Alkoholi on kuitenkin nautintoaine, ruoka välttämättömyys.

Olen kertonut tästä joillekin kavereille, mutta he vain nauravat. "Kaikillahan niitä ongelmia on" tai "Eihän tuo mikään ongelma ole. Jokainen syö joskus liikaa". Sitä ei oteta vakavasti. Moni sanoo, että "ota itseäsi niskasta kiinni". Haluan kertoa asiasta täällä, koska riippuvuuksia on monia. Ehkä joku lukija tuntee jonkun, jolla on vastaavanlaiset syömishäiriön oireet. Syömishäiriöhän ei ole aina bulimia tai anoreksia! Olen käynyt n. 2 vuotta OA:ssa, joka on 12 askeleen ohjelma. Olen saanut sieltä vertaistukea vastaavasta sairaudesta kärsiviltä eikä kukaan pidä sitä outona. OA:n piirissä voin puhua uskosta, epäonnistumisista, onnistumisista ja kaikesta ilman pelkoa kyseenalaistamisesta. Tätä samaa toivon seurakuntiin. Vähitellen olen rakentanut sellaista luottamusta Jumalaan, mikä ei ole löytynyt seurakunnan yhteisistä kokouksista. Olen kuin pieni lapsi tämän asian kanssa, koska opettelen syömään säännöllisesti terveellistä perusruokaa. On tilanteita, missä en voi syödä. En voi lähteä elokuviin sipsipussin kanssa - tai voin, mutta minulle tulee siitä masennus ja alan mättää lisää ruokaa.

Riippuvuussairaudesta kärsivä tarvitsee ihmiseltä eniten tukea ja kuuntelua, ei hyviä neuvoja. Evankeliointi on yksi tärkeä asia, mutta jotenkin sodin tuota "viinan piru" evankeliointia vastaan. Sillä saadaan ihmiset takajaloilleen! Jumala kohtaa ihmisen kyllä, jos kristitty rukoilee hänen puolestaan ja kuuntelee. Yleensä meillä on sata hyvää neuvoa eikä yhtään oikeaa vastausta. Itsekin olen syyllistynyt tähän samaan. En ole sen parempi. Toivon kuitenkin, että Jeesus kasvattaa minua rakkaudessaan. Hänen Henkensä saakoon uudistaa minua ja uskoani. Toivon myös rakkautta ja pitkämielisyyttä läheisiäni kohtaan. :hearts:
lara.tomb.raider
 
Viestit: 204
Liittynyt: 04. Tammi 2011 10:33
Paikkakunta: Satakunta

Re: Alkoholismi on syntiä ja sairaus josta Jeesus vapauttaa

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 17. Helmi 2012 11:24

"Niin minä Jumalan armahtavan laupeuden kautta kehoitan teitä, veljet, antamaan ruumiinne eläväksi, pyhäksi, Jumalalle otolliseksi uhriksi; tämä on teidän järjellinen jumalanpalveluksenne (Room.12:1)."

Meitä kehoitetaan, ettemme pitäisi lihastamme niin huolta, että himot heräävät (Room.13:14). Kaikessa tulisi pitää kiinni hänen antamastaan itsekurin hengestä. Jumalan valtakunta ei ole syömistä ja juomista.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Alkoholismi on syntiä ja sairaus josta Jeesus vapauttaa

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 17. Helmi 2012 12:13

Laralle:
Olen kärsinyt ruokariippuvaisuudesta jostain lapsuudesta lähtien. Ala-asteella laihdutin roimasti ja oikeastaan kierre kaiken syömisen kanssa on ollut siitä lähtien. Kroppani oli kaiken sen syömisen kanssa jopa niin sekaisin että se vaikutti hormonaalisesti ja johti osittain siihen, että kärsin lapsettomuudesta osan elämääni(tarkoittaen että yritimme lasta mieheni kanssa noin viisi vuotta tuloksetta).

Ruokariippuvuuteeni on kuulunut laihdutuksia, onnistumisia sen kautta ja sen jälkeistä alamäkeä, siksi että laihdutin, en osannut silti syödä oikein. Saatoin myös kituuttaa nälässä alkupäivän ja sitten illalla iski armoton syöppöys.

En ole tälläkään hetkellä tyytyväinen itseeni, vaikka en enää kärsi suuremmista tunnesyömiseen liittyvistä ongelmista(on myös ollut tunnesyömiseen liittyviä ongelmia). Tämä on tietysti itsetuntoasia, olen vain ihminen minäkin. Mutta myös se vaikuttaa siihen että aina ei ole niin hyvä olla, vaikka en ajattelekaan enää niin paljon ruokaa kuin ennen, niin tuntuu että kroppani on jo niin sekaisin kaikesta, että vaikka en suuremmalti herkuttele(en syö sipsejä, harvoin karkkia tai suklaata), niin silti paino vain nousee ja pelkään että olen kohta "valas". Minulla on ollut raskauden aikainen diabetes(joka ei ole aivan sama asia kuin normaali diabetes), mutta se voi ennakoida diabeteksen puhkemista.

Tämä on vaikea asia myöntää, koska olen kärsinyt jossain elämänvaiheessa vääränlaisesta minäkuvasta, jossa olen nähnyt normaalipainoisen minän, lihavana minänä ja se on johtunut silloisessa elämänvaiheessani jonkintyyppisestä kauneuden ihannekäsityksestäni. Enää en usko että sen suhteen on ongelmaa, ettenkö näkisi mikä on totuus, osaan ja pystyn olemaan kurinalainenkin, mutta se tuntuu pitkällä tähtäimellä, vain lisäävän painoa, tahtoisin tasapainoisen ja pysyvän elämänlaadun tämän asian kanssa.

Ja kyllä vaikka elämä ei ole syömistä tai syömättä olemista, se voi olla ongelma ja riippuvuus, eikä kyse ole pelkästään itsekurista, olen elänyt joskus pelkällä omenalla ja kahdella palalla ruisleipää/pv. Olen myös elänyt elämää jossa on ollut hyvin kurinalaista syömistä, kirjaamisineen kaikkineen ja painohan on lähtenyt tietenkin. Mutta pitkällä tähtäimellä, sellaisilla tavoilla ei kukaan elä, eikä se ole normaalia syömistä, tämä on varmaan päänsisäinen juttu tai jotain kun mikään ei auta.

Saarnoja itsekurista ei kukaan kaipaa. Niin kauan on helppo sanoa, kun ei itse ole sen kanssa "vanki" ja samaistuminen on varmasti vaikeaa, jos ei elä samojen ongelmien kanssa tai ei ole elänyt tai ei ole ollut ongelmaa sen kanssa.

Olen siis minäkin riiippuvainen, vieläkin, vaikka olen uskossa ja näin ollen varmasti monen mielestä huono ja epäonnistunut uskovainen.
lonelyrider
 

Re: Alkoholismi on syntiä ja sairaus josta Jeesus vapauttaa

ViestiKirjoittaja systeri » 17. Helmi 2012 20:53

Alkoholista ja riippuvuuksista puheen ollen...tuli tehtyä päivän huono työ tänään :?
Olin tulossa töistä ja kiersin Salen kautta hakeakseni kahvia.
Kassalla mua ennen oli nuori poika joka tuskaili ettei saa ostoksia maksettua kun 5 senttiä puuttuu.Topakka kassatäti tuumas että "no,mitä laitetaan pois"?
Minä sen kummemmin katsomatta ostoksia, kilttinä tätinä ojensin rahaa ja sanoin kassalle että ota tuosta se ja hymyilin pojalle ;gladly:
Poika oli erittäin onnellinen mutta mulla loksahti haavi auki kun se nosti sieltä käsiinsä kaks kauhean suurta olutlaatikkoa ja ison tupakka askin ja tuumas että "nyt on pienen pojan viikonloppu pelastettu" .
En osannut sanoa muutakuin että Onkohan noin?? :shock: ja kaupan tädille harmittelin että eipä tullut kattottua mitä oli ostanut.

Vaikka niin innolla aamusta rukoilin johdatusta päivään ,niin eipä mennyt ihan putkeen...Herra nähköön tuon pojan, pysäyttäköön ja pelastakoon..musta ei ollut sanomaan hänelle mitään hengellistä.Teki vaan mieli sanoa että perutaan tää juttu ja jätä kaljat siihen.
systeri
 

Re: Alkoholismi on syntiä ja sairaus josta Jeesus vapauttaa

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 18. Helmi 2012 10:59

Lonelyrider: Toivottavasti et saanut äkkiseltään kirjoittamastani lyhyestä viestistä käsitystä, että en ymmärtäisi ihmisen heikkoutta... Minullakin oli viime raskaudessa gestaatiodiabetes, mutta Jumala antoi siihen hetkeen ihmeellisen itsekurin hengen, ettei tarvinnut käyttää insuliinia, vaan sain ongelmitta jätettyä pois verensokeria nostavat tuotteet. Kiitos Jeesukselle!!! Nyt kyllä taas herkuttelen mielestäni liiankin kanssa välillä :oops:

Se on totta, että pitäisi päästä tasapainoon näiden asioiden kanssa, ettei syömisessä olisi enää mitään muuta kuin vain syömistä, ettei sitä ajattelisi liikaa, vaan nauttisi kiitoksella sen, mitä suuhunsa pistää. Pyydetään Jeesusta rukouksessa auttamaan meitä pitämään Pyhän Hengen temppelimme puhtaana! Harva ihminen syö vain nälkäänsä, ja kai on tarkoituksin, että välillä voi nautiskella hyvästä ruuasta... Ei siitä tarvitse tuntea huonoa omaatuntoa. Jeesustakin moitittiin joskus syömäriksi ja viininjuojaksi (Luuk.7:34). Hän ei kuitenkaan syömisessään ja juomisessaan langennut koskaan syntiin (Hebr.4:15). "Sillä kaikki, minkä Jumala on luonut, on hyvää, eikä mikään ole hyljättävää, kun se kiitoksella vastaanotetaan; sillä se pyhitetään Jumalan sanalla ja rukouksella (1.Tim.4:4)."

Ja nyt pitäisi kai mennä ruuanlaittoon... :think2:
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Alkoholismi on syntiä ja sairaus josta Jeesus vapauttaa

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 19. Helmi 2012 16:38

Aamu-Usva kirjoitti:Lonelyrider: Toivottavasti et saanut äkkiseltään kirjoittamastani lyhyestä viestistä käsitystä, että en ymmärtäisi ihmisen heikkoutta... Minullakin oli viime raskaudessa gestaatiodiabetes, mutta Jumala antoi siihen hetkeen ihmeellisen itsekurin hengen, ettei tarvinnut käyttää insuliinia, vaan sain ongelmitta jätettyä pois verensokeria nostavat tuotteet. Kiitos Jeesukselle!!! Nyt kyllä taas herkuttelen mielestäni liiankin kanssa välillä :oops:

Se on totta, että pitäisi päästä tasapainoon näiden asioiden kanssa, ettei syömisessä olisi enää mitään muuta kuin vain syömistä, ettei sitä ajattelisi liikaa, vaan nauttisi kiitoksella sen, mitä suuhunsa pistää. Pyydetään Jeesusta rukouksessa auttamaan meitä pitämään Pyhän Hengen temppelimme puhtaana! Harva ihminen syö vain nälkäänsä, ja kai on tarkoituksin, että välillä voi nautiskella hyvästä ruuasta... Ei siitä tarvitse tuntea huonoa omaatuntoa. Jeesustakin moitittiin joskus syömäriksi ja viininjuojaksi (Luuk.7:34). Hän ei kuitenkaan syömisessään ja juomisessaan langennut koskaan syntiin (Hebr.4:15). "Sillä kaikki, minkä Jumala on luonut, on hyvää, eikä mikään ole hyljättävää, kun se kiitoksella vastaanotetaan; sillä se pyhitetään Jumalan sanalla ja rukouksella (1.Tim.4:4)."

Ja nyt pitäisi kai mennä ruuanlaittoon... :think2:


Aivan totta puhut Aamu-usva :) Enkä ole ottanut itseeni, mikähän taas alemmuuskompleksi päivä oli yleensäkin tuo perjantai. Sana on tosi, eikä ole syytä pahastua, joskus vain huonoina hetkinä asiat hämärtyy, enkä nyt muista olinko henk.kohtaisesti ottanut mitään... ehkä se sana sitten upposi ja osui ja eihän siinä mitään huonoa ole silloin.

Siunausta Aamu-Usva... ja rukouksessa kuljetaan, eiköhän asiat järjesty, uskon niin että Jeesus antaa voimaa ja tahtoa, kun vain jaksamme Hänessä pysyä.
lonelyrider
 


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 18 vierailijaa

cron