Omat havaintoni Jeesuksen nimestä

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Omat havaintoni Jeesuksen nimestä

ViestiKirjoittaja laulajamies » 23. Kesä 2021 21:46

Olen pitkään halunut tietää, kuka on Jeesus ja onko todella niin, että Jeeus olisi Jumalan poika. Teini-iässä ja aikuisuuden kynnyksellä minulla oli usein unia, joissa olin pimeässä tilassa ja joku, tai jokin heitteli minua pitkin seiniä. Muistelen tuolta ajalta, että noissa unissa kivuntuntemukset olivat varsin aitoja. Meni vuosia kunnes löysin raamatun sanan pariin. Myöhemmin näin unia, joissa olin taas pimeydessä ja taistelin tuota unta vastaan, sen tuomia kauhuja Jeesuksen nimen avulla. Usein noissa unissa sana/nimi Jeesus takertui kurkkuun ja sitä lähes mahdotonta saada lausuttua.
Uskon tielläni tulin viimein pisteeseen, jossa heräsi paljon kysymyksiä. Yksi noista mieleen nousseista kysymyksistä koski Jeesusta. Onko Jeesus todella Jumalan poika?
Pitkään rukoilin vastausta ja aika pian huomasin, että automaattisesti rukouksia tehdessäni ne lähtivät Jeesuksen suuntaan. Olin ohittanut jo sen vaiheen, että rukoilisin Jeesusta, koska koin että minulla ei ollut asiaan varmuutta.
Eräänä yönä näin sitten taas painajaista ja siinä unessa sanoin Jeesus ja otettaan kiristävä pimeys hävisi välittömästi.
Tämän jälkeen ei ole ollut mitään kokemuksia, edelleen on kysymyksiä. Matka jatkuu, varmuutta asiaan kaipaan edelleen ja tietääkseni en mitään raskaita, saati globaalin mittakaavan syntejä toimita.

Mielelläni lukisin muidenkin havaintoja, linkkejä videoita. Jos vain on, niin laittakaapa tähän aiheeseen.

Nyt on ollut hyvä kesä. Rukoiltava on, että tänä vuonna(tänä vuonna) ei saataisi niitä juhannuskuolemia.
laulajamies
 
Viestit: 131
Liittynyt: 09. Marras 2019 15:50

Re: Omat havaintoni Jeesuksen nimestä

ViestiKirjoittaja nmn » 27. Kesä 2021 20:29

Jeesus on Jumalan poika. Ei ole mitään toista nimeä joka pelastaisi.

Olet alkanut hyvän tien, mutta kaipaat selvästi vahvistusta uskollesi. Raamatun mukaan usko tulee Jumalan sanan kuulemisesta. Sitä kuulet parhaiten seurakunnassa. Toinen asia millä voit vahvistaa uskoasi on Raamatun tutkiminen. Mitä enemmän olen itse sitä tutkinut, sitä vakuuttuneemmaksi olen tullut siitä että kyseessä on täysin yliluonnollinen ja ihmeellinen kirja. Ne asiat jotka Jeesus sanoo, ovat täysin omassa kategoriassaan, ei ole kukaan ihminen koskaan sillä tavalla puhunut. Ja se mitä Jeesuksen tunteneet ihmiset sitten kirjoittavat Hänestä, vahvistavat sen että Jeesus oli se joka sanoi olevansa.

Tässä muutama Jeesuksen itsestään sanoma asia:

Elämän leipä
Joh 6: 35
Jeesus sanoi heille: “Minä olen elämän leipä; joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka uskoo minuun, se ei koskaan janoa.

Maailman valo
Joh 8: 12
Niin Jeesus taas puhui heille sanoen: “Minä olen maailman valkeus; joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus”.

Ovi
Joh 10: 9
Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.

Hyvä paimen
Joh 10: 11
Minä olen se hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä.

Ylösnousemus ja elämä
Joh 11: 25
Jeesus sanoi hänelle: “Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.

Tie, totuus ja elämä
Joh 14: 6
Jeesus sanoi hänelle: “Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

Viinipuu
Joh 15: 1-2
“Minä olen totinen viinipuu, ja minun Isäni on viinitarhuri. Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, hän karsii pois; ja jokaisen, joka kantaa hedelmää, hän puhdistaa, että se kantaisi runsaamman hedelmän.


Kolmas asia jolla voit uskoasi vahvistaa, on uskovien todistukset. Suosittelen erityisesti "Precious testimonies" -nimistä Youtube-kanavaa, jos englanti yhtään taittuu. One For Israel -kanavan todistusvideot ovat myös ihan mielettömän hienoja.

Neljäs asia jolla voit vahvistaa uskoasi on rukous. Jos rukouksesi on harras ja pyydät sitä mikä on hyvää Jumalan silmissä, niin tulet saamaan ihmeellisiä rukousvastauksia.

Mitä Jeesuksen nimeen tulee, niin oikean havainnon sinä olet tehnyt sen voimasta. Eksyin kerran katsomaan jonkun noidan/henkiparantajan Youtube-videota. Hän vakuutteli alussa että Jeesus on vain yksi monista mestareista, eikä sillä tavalla mitenkään erityinen. Mutta kun hän myöhemmin videossa näytti esimerkin miten pahoja henkiä voidaan käskeä, niin ainoa nimi jota hän esimerkissään käytti oli Jeesuksen nimi. Raamattu sanookin että on monia, jotka käyttävät Jeesuksen nimeä ajaakseen ulos saastaisia henkiä, vaikka eivät tunne Jeesusta. Niin voimakas se nimi on.
nmn
 
Viestit: 125
Liittynyt: 20. Syys 2020 21:37

Re: Omat havaintoni Jeesuksen nimestä

ViestiKirjoittaja Teofilus » 29. Marras 2021 17:51

nmn kirjoitti:Mitä Jeesuksen nimeen tulee, niin oikean havainnon sinä olet tehnyt sen voimasta. Eksyin kerran katsomaan jonkun noidan/henkiparantajan Youtube-videota. Hän vakuutteli alussa että Jeesus on vain yksi monista mestareista, eikä sillä tavalla mitenkään erityinen. Mutta kun hän myöhemmin videossa näytti esimerkin miten pahoja henkiä voidaan käskeä, niin ainoa nimi jota hän esimerkissään käytti oli Jeesuksen nimi. Raamattu sanookin että on monia, jotka käyttävät Jeesuksen nimeä ajaakseen ulos saastaisia henkiä, vaikka eivät tunne Jeesusta. Niin voimakas se nimi on.


Raamattu varoittaa vääristä profeetoista, jotka saattava käyttää Jeesuksen nimeä, mutta tapahtuneet ihmeet eivät kuitenkaan ole Jumalasta. Jeesus myös ilmoitti, ettei hän pelasta niitä, jotka ovat ajaneet riivaajia pois, jos he ovat eläneet laittomuudessa. Vieraissa uskonnoissa shamaanit ja noidat osaavat puhua esim. kielillä sekä tehdä erilaisia ihmeitä, mutta se ei tietenkään tule Jumalasta.

Matteus 24:
24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

Matteus 7:
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Ylipappi Skeuaan pojat eivät uskoneet Jeesukseen, mutta he käyttivät Jeesuksen nimeä ajaessaan riivaajia pois. Tällä kertaa se ei onnistunut ja heille kävi huonosti.

Apostolien teot 19:
13 Myöskin muutamat kuljeksivat juutalaiset loitsijat rupesivat lausumaan Herran Jeesuksen nimeä niiden ylitse, joissa oli pahoja henkiä, sanoen: "Minä vannotan teitä sen Jeesuksen kautta, jota Paavali julistaa".
14 Ja niiden joukossa, jotka näin tekivät, oli myös erään juutalaisen ylipapin, Skeuaan, seitsemän poikaa;
15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"
16 Ja se mies, jossa paha henki oli, karkasi heidän kimppuunsa, voitti heidät toisen toisensa perästä ja runteli heitä, niin että he alastomina ja haavoitettuina pakenivat siitä huoneesta.
Avatar
Teofilus
 
Viestit: 44
Liittynyt: 23. Syys 2021 10:16


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 5 vierailijaa

cron