Horinaa ,hörinää

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Horinaa ,hörinää

ViestiKirjoittaja jeremia » 08. Kesä 2011 21:04

Heti aluksi,
kunnioitan kaikkia jotka lukevat tämän. Tämä ei ole kenellekkään henkilökohtaisesti, loukkaavaksi,halventavaksi tarkoitettu viesti.
Sanoisin, että tämä edustaa erilaista ajattelutapaa ja näkövinkkeliä asioihin kuin asioihin.
Näen jokaisen, joka lukee tämän, niin kallisarvoiseksi että otan mieluummin vihat vastaan kuin näen lukijan kadotuksessa.
Jos omatuntosi ei soimaa tämän luettuasi, asiasi ovat niin kunnossa kuin ne voivat olla.Toivottavasti.
Jos soimaa, niele ylpeytesi kuin mies tai nainen ja hylkää se mikä on väärää.
Mutta en väitä missään tapauksessa että kaikkien olisi ajateltava niinkuin edellä tai lakihenkisyyttä , lainalaisuutta jne.
Asiat ovat tarkoituksellisesti kärjistetty, esitetty musta valkoiseksi.
Valitse siis elämä älä kuolemaa.
5 moos 30:19 Minä otan tänä päivänä taivaan ja maan todistajiksi teitä vastaan, että minä olen pannut sinun eteesi elämän ja kuoleman, siunauksen ja kirouksen. Niin valitse siis elämä, että sinä ja sinun jälkeläisesi eläisitte.
Sanoisin että nyky uskovan ongelma on vääristynyt jumala kuva. Jeppe, joka hyväksyy kaiken mitä teemme.
On eriasia jos Jumala hyväksyy meidät rakastaa meitä,kuin että Jumala rakastaa ja hyväksyy myös tekomme.
Jos katsomme sanasta kuinka Jumala on ilmoittanut itsensä, yksikään nimi ei ole joku rakkaus. Rakkaus tarkoittaa nykyään jotain muuta kuin agape rakkautta.
Anokaa niin teille annetaan.
Viisauden ja ilmestyksen henki hänen tuntemisessaan.
On hienoa että on harrastuksia , tekemistä ja puuhaa. Mutta jos ne ovat esteenä Jumalan syvälliselle tuntemiselle, onko ne edelleen hienoa?
Evankelioiminen, profetoiminen, opetus, Jumalan antamia kaikki hyviä. Paitsi jos ne menevät Jumalan edelle.
Turha on työmme jos Jumala tuntemisemme on pinnallista.
Lopunajat tarvitsevat syvällistä tuntemista Jumalasta ja se vie aikaa ainakin pari vuotta, noin mitenkään yleistämättä ketään tai mitään.
Aikaa on vähän.
Käyttäkäämme aikamme viisaasti. Itse olen hukannut kymmenen vuotta, ainakin. Se on pitkä aika sekin. En ole opettaja. En tule mitenkään puolustelemaan tekstiäni. Se on mitä on.
Ainahan sen voi poistaa tai olla lukematta sitä.
Teksti on noussut seurattuani uskovien kirjoittelua Suomessa.
Riittää jos yksikin pelastuu sen johdosta, ei sen takia kuka sen on kirjoittanut.
jeremia
 

Re: Horinaa ,hörinää

ViestiKirjoittaja jeremia » 08. Kesä 2011 21:05

Mikä on elämämme tarkoitus Isän näkövinkkelistä?
Nähdä siunaammeko vai kiroammeko häntä.
Mikä on tärkeätä tämän rinnalla?
Adrealiinin hakuko mailmasta?
Jännitystä pelistä jonka panoksena on elämä vaiko kuolema.Ikuinen sellainen.
Myönnetään, Yashuata on odotettu ”pari vuotta”, mailma on niinkuin ennenkin mikään ei ole muuttunut.Odotellaan vieläkin.
Kiva peli, jossa voi ottaa riskin pystyykö, leikkimään tulella, sen polttamatta.
Mitä mailmalla on tarjota uskovalle jota odottaa ikuinen elämä?
Ilmeisesti vaikka mitä.
Jos kätesi viettelee sinut hakkaa se pois.
Kehottaako raamattu leikkimään tulella?
Missä kohtaa?
Lähentääkö mailman musiikki ja muu tarjonta sinua ja jumalaa .Miten paljon?
”Noo mutta, relax hei, kato älä sä sekaannu mun elämään ja syylistä mua hauskan pidosta.”
En.En syylistä .
Minkä arvoisena pidämme ikuista elämää mailmankaikkeuden voimakkaimman, viisaimman Henkiolennon helmassa.
Toiset kärsii toiset pitää hauskaa.
Luukas16:19 Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoihin pellavavaatteisiin ja eli joka päivä ilossa loisteliaasti. 20Mutta eräs köyhä, nimeltä Lasarus, makasi hänen ovensa edessä täynnä paiseita 21ja halusi ravita itseään niillä muruilla, jotka putosivat rikkaan pöydältä. Ja koiratkin tulivat ja nuolivat hänen paiseitansa. 22Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin. 23Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan. 24Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!' 25Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa. 26Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.' 27Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon 28-sillä minulla on viisi veljeä-todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan'. 29Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä'. 30Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen'. 31Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."
Vieläkö väität, ettet syyllistä niitä jotka baila bailaa. Jep. Vielä väitän.
Ihmettelen että uskovat puolustelevat ja hakevat hyväksyntää asennoitumisestaan mailmaa kohtaan.
Minä olen vahvempi kuin sinä. Minä voin tehdä sitä ja tätä, sinä et hähhää.
No entä minä.
Hakkaanko käteni irti jos se selkeästi vie minua poispäin jumalasta.
Hakkaan.
Minä edustan täällä niin sanotussa mailmassa Luomakunnan Isää. Äärettömän voimakasta, äärettömän viisasta, jonka kanssa kannattaa olla välilöissä.
Sen sijaan että keksisin tekosyitä jatkaa jotain ,mistä omatunto kolkuttaa, lopetan sen heti.
Henkilökohtainen käsityskykyni ajan suhteen lakkaa jossain tuhannessa vuodessa.
Sen ajan pystyy jotenkin ymmärtää mitä sen aikana voi tapahtua ja asiat muuttua.
Ollakseni rehellinen, minua suuresti harmittaisi, jos koko tuon tuhannen vuoden tekisi niin kipeätä että itkettäisi.
Entä 10 000 vuotta? 100 000 vuotta jne. Varmaankin suhteellisesti itkettäisi enemmän, villi arvaus.
Väitän kaiken tämän jälkeenkin että pelastun armosta, vaikka seisoisin päälläni.
Silti minulla ei ole varaa leikkiä tulella.
Oletko hölmö?
Mieluummin kärsit kuin pidät hauskaa?
Siltä näyttää.
jeremia
 

Re: Horinaa ,hörinää

ViestiKirjoittaja jeremia » 08. Kesä 2011 21:12

Teksti herättää varmasti ajatuksen jos toisenkin.
Se on hyvä.
Teksti ei ole opetus koska en ole opettaja.
Lähinnä peilaamista mustalla ja valkoisella, ei harmaalla.
Elämäni ei riipu teksistä. Sen voi poistaa, dellata, minut voi tuomita, mitä vain mieleen tulee.
Jokaisen ihmisen henki on enemmän kuin tuomiot ja sormella osoittelut.
En kommentoi teksiäni tämän enempää enkää vastaa ketjuun tuleviin teksteihin.
Näinkin voi esittää asiat.
Hyvää kesän jatkoa,ja lähempää tuttavuutta ,mailmalle vieraan elämänmuodon kanssa. Jumalan, taivaan ja maan luojan, Luomakunnan Isän, Hänen joka oli on ja on oleva. Ole ylistetty Adonay, ikuisesti.
jeremia
 

Re: Horinaa ,hörinää

ViestiKirjoittaja JHK » 09. Kesä 2011 00:17

Jumalaa ei opi tuntemaan parissa kolmessa vuodessa, se vaatii koko eliniän. Mitä on opetella tuntemaan Jumala? Onko se polvillaan nököttämistä tunnista toiseen? Jatkuvaa paastoamista, itsensä kurittamista ja ahdistamista sillä kuinka ei ole muistanut sanoa rukousta viimeisen puolen tunnin aikana? Jumala on kuluneen vuoden aikana ohjannut minua levolliseen elämään, lapsenomaiseen luottamukseen ja tietoon siitä että Hän on läsnä joka hetki, ympärilläni ja myös minussa itsessäni. Vielä vuotta aiemmin ajoin itseäni eteenpäin elämällä uskonnollista suorituselämää joka sai minut tuntemaan itseni kovinkin hurskaaksi, mutta kuitenkin oli Jumalan silmissä väärää.

Minusta on aika ajoin tuntunut että edistyn liian hitaasti - pysyn liian heikkona hengellisesti, ja kun Jumalakaan ei ollut viime aikoina kovin selkeällä tavalla uutta opettanut, niin eräänä päivänä kysyin Häneltä hieman kurjana; mitä minun pitäisi nyt tehdä (edistyäkseni uskossa.)

Koen Hänen sanoneen sisimpääni: "Elä".

siinä olen pyrkinyt nyt kulkemaan.
JHK
 


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 27 vierailijaa

cron